Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-02-26 16:44 USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY Karol
Kupilem wczoraj karte graficzna w sklepie komputerowym , niestety okazala sie byc
ona uszkodzona. Chcialbym ja wymienic koniecznie i najlepiej na inny model. czy
nie bedzie z tym problemu a w razie gdyby byl to jakimi artykulami prawnymi
moglbym sie posluzyc.

Druga sprawa to chodzi o to ze sprzet zostal kupiony w sklepie w internecie ale
odebrany w sklepie stacjonarnym. czy w tym przypadku moge skorzystac z prawa
ktore mowi o tym ze w ciagu 10 dni moge zwrocic towar ( w ciagu 3 miesiecy jesli
sprzedawca nie poinformowal mnie o tym) bez zadnych problwmo?
Z gory dziekuje za odpowiedz

--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
2006-02-26 17:28 Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY scream
Dnia Sun, 26 Feb 2006 15:44:09 +0000 (UTC), Karol napisał(a):

> Kupilem wczoraj karte graficzna w sklepie komputerowym , niestety okazala sie byc
> ona uszkodzona. Chcialbym ja wymienic koniecznie i najlepiej na inny model. czy
> nie bedzie z tym problemu a w razie gdyby byl to jakimi artykulami prawnymi
> moglbym sie posluzyc.

Niezgodność towaru z umową. Ale chyba niekoniecznie muszą się zgodzić na
wymianę na inny model.

> Druga sprawa to chodzi o to ze sprzet zostal kupiony w sklepie w internecie ale
> odebrany w sklepie stacjonarnym. czy w tym przypadku moge skorzystac z prawa
> ktore mowi o tym ze w ciagu 10 dni moge zwrocic towar ( w ciagu 3 miesiecy jesli
> sprzedawca nie poinformowal mnie o tym) bez zadnych problwmo?

Nie, kupowałeś przecież w siedzibie firmy, a jedynie zamówiłeś poza
siedzibą.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2006-02-26 21:06 Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY Karol
prosze o kontakt pod gg 3123807

--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info
2006-02-26 21:35 Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY scream
Dnia Sun, 26 Feb 2006 20:06:58 +0000 (UTC), Karol napisał(a):

> prosze o kontakt pod gg 3123807

Po co? Pisz na grupę :)

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2006-02-28 18:26 Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY kam
scream napisał(a):
> Nie, kupowałeś przecież w siedzibie firmy, a jedynie zamówiłeś poza
> siedzibą.

Co rozumiesz przez 'zamówiłeś' i "kupowałeś"?

KG
2006-02-28 18:58 Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY scream
Dnia Tue, 28 Feb 2006 18:26:00 +0100, kam napisał(a):

> > Nie, kupowałeś przecież w siedzibie firmy, a jedynie zamówiłeś poza
>> siedzibą.
> Co rozumiesz przez 'zamówiłeś' i "kupowałeś"?

W tym wypadku:
"zamówiłeś" = zarezerwowałeś towar w sklepie
"kupowałeś" = pojechałeś do sklepu, odebrałeś towar, zapłaciłeś
faktycznie zakup odbył się w siedzibie firmy, a nie poza nią

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2006-02-28 20:06 Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY kam
scream napisał(a):
> W tym wypadku:
> "zamówiłeś" = zarezerwowałeś towar w sklepie
> "kupowałeś" = pojechałeś do sklepu, odebrałeś towar, zapłaciłeś
> faktycznie zakup odbył się w siedzibie firmy, a nie poza nią

A skąd wiedza jak było w tym wypadku? Bo równie dobrze do zawarcia umowy
sprzedaży mogło dojść na odległość. Zarówno zapłata ceny jak i odbiór
towaru to już wykonanie, a nie zawarcie umowy...

KG
2006-02-28 20:12 Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY scream
Dnia Tue, 28 Feb 2006 20:06:55 +0100, kam napisał(a):

> A skąd wiedza jak było w tym wypadku? Bo równie dobrze do zawarcia umowy
> sprzedaży mogło dojść na odległość. Zarówno zapłata ceny jak i odbiór
> towaru to już wykonanie, a nie zawarcie umowy...

Ciekawy sposób myślenia. Wg mnie do zawarcia umowy dochodzi w czasie gdy
jedna strona płaci za towar, a druga strona wydaje ten towar. De facto sama
sprzedaż odbywa się w siedzibie firmy, i to jest tutaj istotne - bo
kupujący ma okazję dokładnie obejrzeć sprzęt.

Czym by się różniła ta sytuacja od takiej, kiedy zadzwonię do dowolnego
sklepu i spytam np. "Macie klawiaturę model XYZ? To ja jutro po nią
wpadne." i następnego dnia pojawiam się w siedzibie firmy i kupuję tą
klawiaturę. Sprzedaż odbywa się w siedzibie, elektronicznie (telefonicznie,
mailem, ze strony www, przez gg, obojętne jak w tym przypadku) jedynie
zarezerwowałem towar.

--
best regards,
scream (at)w.pl
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
2006-02-28 22:42 Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY kam
scream napisał(a):
> Ciekawy sposób myślenia. Wg mnie do zawarcia umowy dochodzi w czasie gdy
> jedna strona płaci za towar, a druga strona wydaje ten towar.

Nie - umowa sprzedaży, jak zresztą prawie każda umowa, to oświadczenia
woli, a nie czynności faktyczne. Umowa zostaje zawarta w chwili gdy
sprzedawca zobowiąże się przenieść własność rzeczy na kupującego i wydać
mu rzecz, a kupujący zapłacić cenę i odebrać rzecz (art.535 kc).
Przeczytaj przepis - chodzi o zobowiązanie, a nie wykonanie jakiś
czynności. Oczywiście możliwe jest, że zawarcie umowy i jej wykonanie
nastąpi równocześnie, przez te same czynności, które będą stanowić wyraz
woli stron, ale nie musi. A jeśli kupujący korzystając ze strony
internetowej podał swoje dane, zobowiązał się zakupić rzecz, a
sprzedawca sprzedać, to umowa została zawarta. Nie ma znaczenia, że
strony uzgodniły że zapłata i odbiór nastąpią w siedzibie. Przy wysyłce
towaru nie miałbyś wątpliwości, że umowa została zawarta wcześniej, a
nie w chwili zapłaty i odbioru towaru. Dlaczego więc takim samym
oświadczeniom, z inaczej jedynie określonym miejscem odbioru,
przypisywać inne znaczenie?
Zresztą takie uzgodnienia, to już element umowy. Oczywiście można
dyskutować jakiej...

> De facto sama
> sprzedaż odbywa się w siedzibie firmy, i to jest tutaj istotne - bo
> kupujący ma okazję dokładnie obejrzeć sprzęt.

Co z tego, że może obejrzeć sprzęt jeśli już zawarł umowę i jest nią
związany? Jaki inny sens miałoby dokonywanie ustaleń ze sprzedawcą drogą
elektroniczną? Przecież do sprawdzenia jaka jest oferta sklepu taki
kontakt nie jest niezbędny.

> Czym by się różniła ta sytuacja od takiej, kiedy zadzwonię do dowolnego
> sklepu i spytam np. "Macie klawiaturę model XYZ? To ja jutro po nią
> wpadne." i następnego dnia pojawiam się w siedzibie firmy i kupuję tą
> klawiaturę. Sprzedaż odbywa się w siedzibie, elektronicznie (telefonicznie,
> mailem, ze strony www, przez gg, obojętne jak w tym przypadku) jedynie
> zarezerwowałem towar.

"Ja jutro po nia wpadnę" to jak na razie oświadczenie jednej ze stron
To kwestia wykładni tego co zostało ustalone - bo może to być zarówno
umowa sprzedaży, umowa przedwstępna, jak i element rokowań.
Poza tym zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów (bo o
to tu chodzi) z umową na odległość mamy do czynienia jedynie gdy
kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który zorganizował swoją
działalność w określony sposób, a nie w każdym przypadku uzgodnień na
telefon itp.

KG
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Stolica=uszkodzony i nieodebrany towar przez klienta.

allbi 2005-10-26 22:36

Uszkodzony sprzet po zakupie

Gregi 2005-11-07 19:17

uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej

Lukasz 2005-12-11 22:39

Towar Nowy - Uszkodzony Mechanicznie - Co robic?!

KK 2006-07-16 21:34

sprzet na gwarancji a bankructwo sklepu

ZAZIK 2006-08-30 00:28

Nieodebrany sprzet z serwisu

art409 2006-10-22 16:59

Warsztat zniszczyl powierzony sprzet

Ola 2006-10-28 12:07

Sprzet z serwisu uszkodzony

Jaro 2006-12-01 14:27

Uszkodzony list poczta polska

LprzemekL 2007-02-16 13:09

serwis zepsul sprzet

tu-i-tam 2007-03-13 13:15