poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-02-20 08:47 | Występ estradowy-umowa | Piotr [trzykoty] |
Wokalista ma przyjechać i pośpiewać parę piosenek na pewnej uroczystości. Umowa, którą ma zawrzeć z nim organizator to dzieło czy zlecenie? |
2008-02-20 09:04 | Re: Występ estradowy-umowa | Olgierd |
Dnia Wed, 20 Feb 2008 08:47:11 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a): > Wokalista ma przyjechać i pośpiewać parę piosenek na pewnej > uroczystości. Umowa, którą ma zawrzeć z nim organizator to dzieło czy > zlecenie? Dzieło. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać =====> http://olgierd.bblog.pl/ <===== |
||
2008-02-20 14:20 | Re: Występ estradowy-umowa | Paweł_Marcisz |
On Feb 20, 9:04 am, Olgierd > > Wokalista ma przyjechać i pośpiewać parę piosenek na pewnej > > uroczystości. Umowa, którą ma zawrzeć z nim organizator to dzieło czy > > zlecenie? > > Dzieło. A jaki jest materialny substrat? |
||
2008-02-20 14:23 | Re: Występ estradowy-umowa | Mayko |
"Paweł Marcisz" news:a4ca1c08-e3ef-4b29-99af-215681b4e604@41g2000hsc.googlegroups.com... On Feb 20, 9:04 am, Olgierd > > Wokalista ma przyjechać i pośpiewać parę piosenek na pewnej > > uroczystości. Umowa, którą ma zawrzeć z nim organizator to dzieło czy > > zlecenie? > > Dzieło. A jaki jest materialny substrat? Zeżre golonkę po występie. W ramach dzieła. -- Mayko |
||
2008-02-20 15:14 | Re: Występ estradowy-umowa | Olgierd |
Dnia Wed, 20 Feb 2008 05:20:29 -0800, Paweł Marcisz napisał(a): >> > Wokalista ma przyjechać i pośpiewać parę piosenek na pewnej >> > uroczystości. Umowa, którą ma zawrzeć z nim organizator to dzieło czy >> > zlecenie? >> >> Dzieło. > > A jaki jest materialny substrat? Ale dzieło nie oznacza li tylko fizycznie powstałego, materialnie dotykalnego przedmiotu. "Przedmiotem umowy o dzieło jest wykonanie dzieła będącego osiągnięciem określonego z góry efektu. Rezultat ten może mieć zarówno charakter materialny (np.: zbudowanie stodoły, wykopanie dołu, uszycie sukienki), jak i niematerialny (np.: zrobienie fotografii, namalowanie obrazu), utrwalony w jakiejkolwiek formie fizycznej (ucieleśniony) lub nieucieleśniony (np.: wykonanie koncertu, przedstawienia)." (J. Bieluk, dzieło zamiast zlecenia - co na to ZUS", Monitor prawniczy 1995/4/109) i "Umowa o dzieło autorskie powinna określać rodzaj dzieła i wymogi konieczne do jego skonkretyzowania, tak jak umowa o dzieło materialne, która musi skonkretyzować dokładnie przedmiot zamówienia. Nie widać tutaj zasadniczej odrębności takich umów. Wydanie egzemplarza utworu nie należy do essentialia negotii ani umowy o dzieło autorskie, ani umowy o przeniesienie majątkowych praw autorskich. Określenie wynagrodzenia za wykonanie dzieła - niezależnie od tego, czy jest to utwór, czy innego rodzaju dzieło - jest elementem istotnym każdej umowy o dzieło, natomiast nie jest elementem istotnym umowy o przeniesienie majątkowych praw autorskich." (E. Traple, Glosa do wyroku SN z 2003 r.) itd. itd. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać =====> http://olgierd.bblog.pl/ <===== |
||
2008-02-20 21:06 | Re: Występ estradowy-umowa | Paweł_Marcisz |
On Feb 20, 3:14 pm, Olgierd > > A jaki jest materialny substrat? > > Ale dzieło nie oznacza li tylko fizycznie powstałego, materialnie > dotykalnego przedmiotu. Nie chodzi mi przecież o przedmiot materialny, tylko o substrat materialny. Co do cytatów, to moja kontra wygląda tak: "Rezultat wysiłku i staranności przyjmującego zamówienie z reguły musi być ucieleśniony, a więc ma przybierać określoną postać w świecie zjawisk zewnętrznych. Dzieło musi mieć charakter samoistny, a więc mieć byt niezależny od dłużnika." Czachórski: "Zobowiązania. Zarys wykładu", wyd. IX, s. 335. |
||
2008-02-20 21:08 | Re: Występ estradowy-umowa | Olgierd |
Dnia Wed, 20 Feb 2008 12:06:42 -0800, Paweł Marcisz napisał(a): > "Rezultat wysiłku i staranności przyjmującego zamówienie z reguły musi > być ucieleśniony, a więc ma przybierać określoną postać w świecie > zjawisk zewnętrznych. > Dzieło musi mieć charakter samoistny, a więc mieć byt niezależny od > dłużnika." No i bardzo dobrze pasuje. Zresztą: *wszystkie* imprezy estradowe o jakich słyszałem opierały się o dzieło. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać =====> http://olgierd.bblog.pl/ <===== |
||
2008-02-21 17:12 | Re: Występ estradowy-umowa | Paweł_Marcisz |
On Feb 20, 9:08 pm, Olgierd > > "Rezultat wysiłku i staranności przyjmującego zamówienie z reguły musi > > być ucieleśniony, a więc ma przybierać określoną postać w świecie > > zjawisk zewnętrznych. > > Dzieło musi mieć charakter samoistny, a więc mieć byt niezależny od > > dłużnika." > No i bardzo dobrze pasuje. No właśnie że nie, bo występ nie jest niezależny od osoby dłużnika. > Zresztą: *wszystkie* imprezy estradowe o jakich słyszałem opierały się o > dzieło. Och, ta praktyka! ;-) |
||
2008-02-22 08:40 | Re: Występ estradowy-umowa | Olgierd |
Dnia Thu, 21 Feb 2008 08:12:44 -0800, Paweł Marcisz napisał(a): >> > "Rezultat wysiłku i staranności przyjmującego zamówienie z reguły >> > musi być ucieleśniony, a więc ma przybierać określoną postać w >> > świecie zjawisk zewnętrznych. >> > Dzieło musi mieć charakter samoistny, a więc mieć byt niezależny od >> > dłużnika." >> No i bardzo dobrze pasuje. > > No właśnie że nie, bo występ nie jest niezależny od osoby dłużnika. Nie??? Hmm to ciekawe, rozumiem, że masz na myśli klakierów, których powinien podstawić zamawiający. >> Zresztą: *wszystkie* imprezy estradowe o jakich słyszałem opierały się >> o dzieło. > > Och, ta praktyka! ;-) Och, to takie straszne. -- pozdrawiam serdecznie, Olgierd Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać =====> http://olgierd.bblog.pl/ <===== |
||
2008-02-22 15:34 | Re: Występ estradowy-umowa | Paweł_Marcisz |
On Feb 22, 8:40 am, Olgierd > > No właśnie że nie, bo występ nie jest niezależny od osoby dłużnika. > > Nie??? > Hmm to ciekawe, rozumiem, że masz na myśli klakierów, których powinien > podstawić zamawiający. Nie klakierów, tylko byt samoistny koncertu. Po odjęciu osoby wykonującej dzieło nie ma koncertu. Niezależność od osoby dłużnika polega na tym, że dzieło może istnieć bez tej osoby. > >> Zresztą: *wszystkie* imprezy estradowe o jakich słyszałem opierały się > >> o dzieło. > > Och, ta praktyka! ;-) > Och, to takie straszne. Praktyka bywa błędna. A tutaj o ile mnie pamięć nie myli, spowodowana jest interpretacjami przepisów podatkowych dokonanymi przez ministerstwo finansów. Chociażby przepisy o wadach wskazują na konieczność istnienia materialnego substratu. Podobnie obowiązek odebrania dzieła z art. 643. |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
umowa |
qlek | 2005-11-22 19:27 |
Umowa |
k2 | 2006-01-09 10:56 |
umowa |
Planeta | 2006-03-11 19:21 |
umowa zlecenie lub umowa o dzielo przy pół |
Edek | 2006-10-31 22:12 |
Umowa przedwstępna a umowa właściwa i k |
Adam | 2006-11-27 20:43 |
umowa |
zocha | 2007-03-19 11:38 |
f. VAT jako umowa czy umowa+f.VAT? |
bertar | 2007-03-21 10:03 |
Dluznik, umowa pisemna i rzekoma umowa ustna |
Adam | 2007-09-26 10:47 |
"Zla" umowa |
Kit | 2007-10-31 12:23 |
umowa |
Adam Faszcza | 2008-02-03 12:21 |