poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-06-19 22:17 | Zagubiona karta gwarancyjna | jurajski Jaskiniowiec |
Witam, Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz od kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy. Usterki to: - laptop wlacza sie raz na jakis czas (to podobno standard w wiekszosci nowych HP z tej serii, prawdopodobnie wygrzanie chipsetu pomoze[koszt podobno kilkaset zl], ew. wymiana plyty glownej) - dwa klawisze "urwane" (mam je, ale te mikro zaczepy sa pekniete i nie da sie ich zapiac) - czesciowo wytarta srebrna obudowa (niby moja wina, ale... czy aby napewno? Powinna sie scierac w takim razie na calosci, a nie tylko w wybranych miejscach i to w dodatku wytarcie powstalo na poczatku - "dalej" nie chce sie scierac ) - laptop niemilosiernie sie grzeje - wrecz mialem odparzone prawe udo, w dodatku halas z wentylatora uszkadza mi sluch! nawet w spoczynku laptop jest niemilosiernie goracy. O jakimkolwiek graniu, albo ogladaniu filmow HD nie ma mowy, bo laptop sie hibernuje ze wzgledu na wysoka temp. - slychac dziwne stuki z dysku (aczkolwiek nie stwierdzilem badblokow jak i SMART nic groznego nie podaje) - zaczepy nie trzymaja - po prostu klapa sobie luzno dynda - nie moja wina, ze producent wymyslil takie zaczepy, ktore nie spelniaja swojej funkcjonalnosci, a wrecz narazaja sprzet na kodatkowe uszkodzenia. Pal licho juz obudowe, dysk i klawisze, jak i wysoka temp i halas - da sie z tym zyc... ale byle zawieszenie, restart wlaczenie laptopa to juz loteria przy ponownym wlaczeniu. Poza tym, takie czeste uruchamianie laptopa jest niebezpieczne dla dysku i pozostalych komponentow. Nie byloby problemu, gdybym mial gwarancje - zawoze do Makro i po klopocie, ale mam jedynie fakture zakupu i zgubilem papierowa gwarancje. Co w zwiazku z tym? Nie ukrywam, ze z checia chcialbym pokombinowac wymiane lub zwrot pieniedzy, ale nie wiem, czy nie jest za pozno... Niby moge odeslac do serwisu HP na ich koszt i po problemie - przynajmniej plyta glowna zostalaby naprawiona, ale kupujac tego laptopa 1,5 roku temu za 4tys nie mialem pojecia, ze to bedzie taki szrot! Kupilem go ze wzgledow na parametry, ale tez wzgledy estetyczne sie liczyly, a te, jak juz opisalem sa ponizej krytyki... Dodam, ze laptop byl zakupiony na firme. Nie wiem, jak ustawy reguluja "regonowcow" w sprawach gwarancyjnych... Za wszelakie odpowiedzi bede wdzieczny. -- SprzedamTO.pl |
2010-06-19 22:39 | Re: Zagubiona karta gwarancyjna | MZ |
W dniu 2010-06-19 22:17, jurajski Jaskiniowiec pisze: > Witam, > > Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz > od kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy. Cóż...albo się kupuje laptopa albo zabawkę. Ty kupiłeś zabawkę no i niestety się "spsuła". Bez karty gwarancyjnej będzie problem, chociaż możesz spróbować na podstawie faktury. Jak trafisz na życzliwego pracownika to uzna. Następnym razem kup jednak laptopa: IBM, Dell, Fujitsu-Simens. -- MZ |
||
2010-06-19 23:02 | Re: Zagubiona karta gwarancyjna | live_evil |
W dniu 19.06.2010 22:39, MZ pisze: > W dniu 2010-06-19 22:17, jurajski Jaskiniowiec pisze: >> Witam, >> >> Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz >> od kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy. > Cóż...albo się kupuje laptopa albo zabawkę. Ty kupiłeś zabawkę no i > niestety się "spsuła". > Bez karty gwarancyjnej będzie problem, chociaż możesz spróbować na > podstawie faktury. Jak trafisz na życzliwego pracownika to uzna. > Następnym razem kup jednak laptopa: IBM, Dell, Fujitsu-Simens. > Do reklamowania z tytulu niezgodnosci towaru z umowa nie jest potrzebna karta gwarancyjna. -- live_evil |
||
2010-06-19 23:02 | Re: Zagubiona karta gwarancyjna | jurajski Jaskiniowiec |
Dnia 19-06-2010 o 22:39:16 MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał(a): > W dniu 2010-06-19 22:17, jurajski Jaskiniowiec pisze: >> Witam, >> >> Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz >> od kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy. > Cóż...albo się kupuje laptopa albo zabawkę. Ty kupiłeś zabawkę no i > niestety się "spsuła". Nie chodzi o marke... Kazdy producent ma jakies grzechy na sumieniu. Poza tym, wszesniej mialem Acera, tak powszechnie krytykowanego... Znajomi tez maja Acery tak powszechnie krytykowane... I z checia bym powrocil do Acera :) Pomimo, ze jest powszechnie krytykowany ;) A czy zabawka? Kurcze, to nie byl szrot za 1500zl tylko za 4tys :/ W dodatku z rozszerzona gwarancja "door to door". > Bez karty gwarancyjnej będzie problem, chociaż możesz spróbować na > podstawie faktury. Jak trafisz na życzliwego pracownika to uzna. > ... Odnosnie mojej sprawy - gdzie radzisz oddac? Bezposrednio do serwisu HP, czy do Makro? -- SprzedamTO.pl |
||
2010-06-19 23:05 | Re: Zagubiona karta gwarancyjna | jurajski Jaskiniowiec |
Dnia 19-06-2010 o 23:02:33 live_evil > W dniu 19.06.2010 22:39, MZ pisze: >> W dniu 2010-06-19 22:17, jurajski Jaskiniowiec pisze: >>> Witam, >>> >>> Zakupilem laptopa HP Pavilion we wrzesniu 2008r. w Makro. Niestety juz >>> od kilku miesiecy nadaje sie do wymiany/naprawy. >> Cóż...albo się kupuje laptopa albo zabawkę. Ty kupiłeś zabawkę no i >> niestety się "spsuła". >> Bez karty gwarancyjnej będzie problem, chociaż możesz spróbować na >> podstawie faktury. Jak trafisz na życzliwego pracownika to uzna. >> Następnym razem kup jednak laptopa: IBM, Dell, Fujitsu-Simens. >> > Do reklamowania z tytulu niezgodnosci towaru z umowa nie jest potrzebna > karta gwarancyjna. > Zakupu na firme (na f-re VAT) tez to dotyczy? Bo tego wlasnie nie wiem i tu sa rozbiezne glosy. Niektorzy nawet twierdza, ze to juz wyszlo z uzytku. -- SprzedamTO.pl |
||
2010-06-19 23:46 | Re: Zagubiona karta gwarancyjna | Jotte |
W wiadomoĹci news:hvjb99$8cj$1@newsfeed1.man.lodz.pl live_evil >> Cóş...albo siÄ kupuje laptopa albo zabawkÄ. Ty kupiĹeĹ zabawkÄ no i >> niestety siÄ "spsuĹa". >> Bez karty gwarancyjnej bÄdzie problem, chociaĹź moĹźesz sprĂłbowaÄ na >> podstawie faktury. Jak trafisz na Ĺźyczliwego pracownika to uzna. >> NastÄpnym razem kup jednak laptopa: IBM, Dell, Fujitsu-Simens. > Do reklamowania z tytulu niezgodnosci towaru z umowa nie jest potrzebna > karta gwarancyjna. Ty chyba nie umiesz czytaÄ ani rozumieÄ. On kupiĹ "na firmÄ". Klauzula niezgodnoĹci towaru z umowÄ dotyczy wyĹÄ cznie sprzedaĹźy konsumenckiej. Nie doĹÄ Ĺźe kupiĹ dziadostwo, nie doĹÄ Ĺźe niczym dziecko zgubiĹ waĹźny dokument, to jeszcze spieprzyĹ sprzÄt i chce teraz "kombinowaÄ". -- Jotte |
||
2010-06-20 00:01 | Re: Zagubiona karta gwarancyjna | MZ |
W dniu 2010-06-19 23:02, jurajski Jaskiniowiec pisze: >>Ty kupiłeś zabawkę no i >> niestety się "spsuła". > > Nie chodzi o marke... Kazdy producent ma jakies grzechy na sumieniu. > Poza tym, wszesniej mialem Acera, tak powszechnie krytykowanego... > Znajomi tez maja Acery tak powszechnie krytykowane... I z checia bym > powrocil do Acera :) Pomimo, ze jest powszechnie krytykowany ;) A czy > zabawka? Kurcze, to nie byl szrot za 1500zl tylko za 4tys :/ W dodatku z > rozszerzona gwarancja "door to door". Chodzi o markę. Sam używam różnych laptopów, miałem już Della (niezły, ale np. klawiatura strasznie wrażliwa i droga przy wymianie), Toshiba (stare modele rewelacja, nowe modele porażka), Acer (akceptowalnie, ale bez rewelacji) a od 4 lat mam IBM/Lenovo. I szczerze mówiąc te ostatnie, zwłaszcza ThinkPad T61p jak dla mnie rewelacja. Mam specyficzną pracę, laptop musi wytrzymać ciężkie warunki, pył, czasami wilgoć, wstrząsy i częstą długą pracę na baterii. Najnowszy nabytek to T400, matryca w porównaniu do T61p kiepska, obudowa niestety już nie wytrzyma upadku z półtora metra, ale za to bateria lepsza. > >> Bez karty gwarancyjnej będzie problem, chociaż możesz spróbować na >> podstawie faktury. Jak trafisz na życzliwego pracownika to uzna. >> ... > > Odnosnie mojej sprawy - gdzie radzisz oddac? Bezposrednio do serwisu HP, > czy do Makro? Reklamujesz tam gdzie kupiłeś, zwłaszcza na podstawie tylko gwarancji. Zacznij od Makro. -- MZ |
||
2010-06-20 00:38 | Re: Zagubiona karta gwarancyjna | jurajski Jaskiniowiec |
Dnia 19-06-2010 o 23:46:59 Jotte napisał(a): > W wiadomości news:hvjb99$8cj$1@newsfeed1.man.lodz.pl live_evil > > >>> Cóż...albo się kupuje laptopa albo zabawkę. Ty kupiłeś zabawkę no i >>> niestety się "spsuła". >>> Bez karty gwarancyjnej będzie problem, chociaż możesz spróbować na >>> podstawie faktury. Jak trafisz na życzliwego pracownika to uzna. >>> Następnym razem kup jednak laptopa: IBM, Dell, Fujitsu-Simens. >> Do reklamowania z tytulu niezgodnosci towaru z umowa nie jest potrzebna >> karta gwarancyjna. > Ty chyba nie umiesz czytać ani rozumieć. > On kupił "na firmę". Klauzula niezgodności towaru z umową dotyczy > wyłącznie sprzedaży konsumenckiej. > Nie dość że kupił dziadostwo, nie dość że niczym dziecko zgubił ważny > dokument, to jeszcze spieprzył sprzęt i chce teraz "kombinować". > Jak niby spieprzylem?? :| Wada na plycie to wada stwierdzona ogolnie - po prostu HP postanowil byc ekologoczny i do cyny przstal dodawac jakiegos tam mineralu, przez co luty nie przewodza pradu jak powinny. Seria TX szczegolnie ma ta wade... Zatem gdzie niby spieprzylem?? Ja to lutowalem?! Spieprzylem sprawe, bo zgubilem karte gwarancyjna... Tu sie zgodze, ale zebym cokolwiek psul?! Mi laptop potrzebny jest do codziennej pracy - gdyby nie to, to juz dawno poszedlby do serwisu. -- SprzedamTO.pl |
||
2010-06-20 01:02 | Re: Zagubiona karta gwarancyjna | Pytanie |
>>> podstawie faktury. Jak trafisz na życzliwego pracownika to uzna. >>> ... >> >> Odnosnie mojej sprawy - gdzie radzisz oddac? Bezposrednio do serwisu HP, >> czy do Makro? > Reklamujesz tam gdzie kupiłeś, zwłaszcza na podstawie tylko gwarancji. > Zacznij od Makro. > > -- > MZ Po pierwsze to nalezaloby zdobyc czysta karte gwarancyjna i zapoznac sie z warunkami jakie zostaly ustalone. Po drugie, cos mi sie wydaje ze gwarancja byla tylko na 12 miesiecy patrzac na inne produkty HP (drukarki, laptopy). Po trzecie, jesli w gwarancji sa podane punkty serwisowe to w takim przypadku sprzet oddaje sie APS a nie do sklepu. W sklepie mozna reklamowac towar z tytulu niezgodnosci z umowa. |
||
2010-06-20 01:15 | Re: Zagubiona karta gwarancyjna | jurajski Jaskiniowiec |
Dnia 20-06-2010 o 01:02:24 Pytanie >>>> podstawie faktury. Jak trafisz na ?yczliwego pracownika to uzna. >>>> ... >>> >>> Odnosnie mojej sprawy - gdzie radzisz oddac? Bezposrednio do serwisu >>> HP, >>> czy do Makro? >> Reklamujesz tam gdzie kupi?e?, zw?aszcza na podstawie tylko gwarancji. >> Zacznij od Makro. >> >> -- >> MZ > > Po pierwsze to nalezaloby zdobyc czysta karte gwarancyjna i zapoznac sie > z > warunkami jakie zostaly ustalone. Po drugie, cos mi sie wydaje ze > gwarancja > byla tylko na 12 miesiecy patrzac na inne produkty HP (drukarki, > laptopy). > Po trzecie, jesli w gwarancji sa podane punkty serwisowe to w takim > przypadku sprzet oddaje sie APS a nie do sklepu. W sklepie mozna > reklamowac > towar z tytulu niezgodnosci z umowa. > Akurat na ten sprzet mam 2 lata gwarancji. Sprawdzalem nawet na hp.pl i po podaniu nr seryjnego gwarancja jest do konca wrzesnia tego roku... Fakt - przy zakupie cieszyla mnie gwarancja d2d, ale dzisiaj mam mieszane uczucia, tym bardziej, jak poczytalem o serwisie HP i historiach z "zalanymi plytami Colą"... -- SprzedamTO.pl |
nowsze | 1 2 3 4 5 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Naprawa gwarancyjna |
Tomasz Maleski | 2005-10-10 14:34 |
Gwarancja a karta gwarancyjna |
Aga | 2005-12-12 13:57 |
Imienna karta gwarancyjna |
Krzysztof 'kw1618' z Wars | 2006-06-01 16:52 |
Zapisy w umowie dostawy, a zalaczona karta gwarancyjna. |
jgrotnik | 2006-11-29 19:33 |
problem z zagubiona umową |
Magda | 2007-02-27 19:19 |
dluga naprawa gwarancyjna |
cienki_bolek | 2007-04-23 10:46 |
naprawa gwarancyjna |
A-Geo | 2008-12-04 11:44 |
naprawa gwarancyjna |
zoska | 2009-09-08 11:13 |
Naprawa gwarancyjna laptopa |
netka | 2009-10-01 14:43 |
zagubiona rzecz na lotnisku |
łamaga | 2010-04-23 22:53 |