Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

zasadność reklamacji

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-08-12 11:07 zasadność reklamacji Robert Steward
witam
sklep sprzedał klientowi zestaw mebli (szafki pokryte lakierowanym fornirem)
klient towar przyjął a ze względu na różnice w odcieniu otrzymał rabat
po kilku miesiącach użytkowania, zgłosił u sprzedawcy reklamacje w
powyższej kwestii (różnicy odcieni)
sprawa dostala rozpatrzona negatywnie i trafiła do federacji konstumenta
(klient zarządał wymiany mebli)

jako sprzedawca nie poczuwam sie do wymiany mebla,
na jaki paragraf mógłym sie powołać, aby powyższy temat zamknąć

kolega google nie pomógł, choć szukałem:(

pozdr, r
2008-08-12 11:13 Re: zasadność reklamacji Liwiusz
Robert Steward pisze:
> witam
> sklep sprzedał klientowi zestaw mebli (szafki pokryte lakierowanym
> fornirem)
> klient towar przyjął a ze względu na różnice w odcieniu otrzymał rabat
> po kilku miesiącach użytkowania, zgłosił u sprzedawcy reklamacje w
> powyższej kwestii (różnicy odcieni)
> sprawa dostala rozpatrzona negatywnie i trafiła do federacji konstumenta
> (klient zarządał wymiany mebli)
>
> jako sprzedawca nie poczuwam sie do wymiany mebla,
> na jaki paragraf mógłym sie powołać, aby powyższy temat zamknąć


Jeśli jesteś w stanie udowodnić, że klient wiedział o różnicy w
odcieniach, to reklamacja jest bezzasadna. Nie można reklamować czegoś,
na co się wcześniej zgodziło.


--
Pozdrawiam!
Liwiusz
2008-08-12 12:38 Re: zasadność reklamacji Norbert
Robert Steward pisze:
> witam
> sklep sprzedał klientowi zestaw mebli (szafki pokryte lakierowanym
> fornirem)
> klient towar przyjął a ze względu na różnice w odcieniu otrzymał rabat
> po kilku miesiącach użytkowania, zgłosił u sprzedawcy reklamacje w
> powyższej kwestii (różnicy odcieni)
> sprawa dostala rozpatrzona negatywnie i trafiła do federacji konstumenta
> (klient zarządał wymiany mebli)
>
> jako sprzedawca nie poczuwam sie do wymiany mebla,
> na jaki paragraf mógłym sie powołać, aby powyższy temat zamknąć
>
> kolega google nie pomógł, choć szukałem:(
>
> pozdr, r
>

Masz podpisany papier przez klienta ze w zwiazku z roznica w odcieniu
otrzymuje on rabat i zgadza się na to?
2008-08-12 12:45 Re: zasadność reklamacji Marcin Debowski
Dnia 12.08.2008 Liwiusz napisał/a:
> Robert Steward pisze:
>> klient towar przyjął a ze względu na różnice w odcieniu otrzymał rabat
>> po kilku miesiącach użytkowania, zgłosił u sprzedawcy reklamacje w
>> powyższej kwestii (różnicy odcieni)
>> sprawa dostala rozpatrzona negatywnie i trafiła do federacji konstumenta
>> (klient zarządał wymiany mebli)
>> jako sprzedawca nie poczuwam sie do wymiany mebla,
>> na jaki paragraf mógłym sie powołać, aby powyższy temat zamknąć
> Jeśli jesteś w stanie udowodnić, że klient wiedział o różnicy w
> odcieniach, to reklamacja jest bezzasadna. Nie można reklamować czegoś,
> na co się wcześniej zgodziło.

Jeszcze z innej beczki - jesli jest to istotna różnica w odcieniach to
trudno jej było nie zauważyć od samego początku, a termin na zgłoszenie
niezgodności to 2 miesiące od jej stwierdzenia.

--
Marcin
2008-08-12 17:19 Re: zasadność reklamacji Robert Steward
Norbert napisał(a):
> Robert Steward pisze:
>> witam
>> sklep sprzedał klientowi zestaw mebli (szafki pokryte lakierowanym
>> fornirem)
>> klient towar przyjął a ze względu na różnice w odcieniu otrzymał rabat
>> po kilku miesiącach użytkowania, zgłosił u sprzedawcy reklamacje w
>> powyższej kwestii (różnicy odcieni)
>> sprawa dostala rozpatrzona negatywnie i trafiła do federacji
>> konstumenta (klient zarządał wymiany mebli)
>>
>> jako sprzedawca nie poczuwam sie do wymiany mebla,
>> na jaki paragraf mógłym sie powołać, aby powyższy temat zamknąć
>>
>> kolega google nie pomógł, choć szukałem:(
>>
>> pozdr, r
>>
>
> Masz podpisany papier przez klienta ze w zwiazku z roznica w odcieniu
> otrzymuje on rabat i zgadza się na to?

w protokole odbioru jest zapis
"rabat od podwykonawcy elementów fornirowanych -xxx złoty
różnice w odcieniach było widać i klient to widział
i akceptował w/w stan

r
2008-08-12 18:07 Re: zasadność reklamacji Jacek_P
Robert Steward napisal:
> w protokole odbioru jest zapis
> "rabat od podwykonawcy elementów fornirowanych -xxx złoty
> różnice w odcieniach było widać i klient to widział
> i akceptował w/w stan

No to masz tylek chroniony, a klient moze wzorem przyslowiowej
kozy 'bujac sie na drzewo'.

A swoja droga roztropnosc godna pochwaly :)
--
Pozdrawiam,

Jacek
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Przedawnienie reklamacji

Gumis 2006-03-30 10:22

Przedawnienie reklamacji

Gumis 2006-03-30 10:22

Czas na rozpatrzenie reklamacji

gollum 2006-12-27 14:01

mBank i rozpatrywanie reklamacji

Jarek Dukat 2007-05-02 23:31

Termin reklamacji

Ajgor 2007-05-19 14:51

jaki okres reklamacji

Piotr 2007-07-22 22:31

aspekty reklamacji

AnnaBlue 2008-02-25 04:05

Dotyczy reklamacji w Orange

Animka 2008-04-25 00:31

Pisanie reklamacji do ERA

Lesio 2008-05-10 12:50

termin rozpatrzenia reklamacji

dropzone 2008-05-20 19:05