Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2010-02-17 11:13 Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
Czesc,

mam następujący problem - 15 miesięcy temu dostałem w prezencie eskpres do
kawy. Właśnie się zepsuł. Niestety - prezentodawca zgubił paragon i kartę
gwarancyjną sprzętu, natomiast płacił kartą i już udostępnił mi dokument
potwierdzający zakup (papierek z Inteligo pokazujacy, ze zostal dokonany zakup
w Euro w okreslony dzien na okresloną kwotę).

Dzwoniłem juz na infolinię sklepu, udzielono mi informacji, ze jednym jedynem
dokumentem który pozwoli mi na złożenei sprzętu celem naprawy jest paragon.

Co w tym przypadku radzicie? Pójść do sklepu ze sprzętem i złożyć reklamację z
tytułu niezgodności towaru z umową? Przeczuwam problemy, więc może od razu
przygotować odpowiednie pismo?

--
2010-02-17 11:29 Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt cef
Użytkownik wrote:

> zgubił
> paragon i kartę gwarancyjną sprzętu
> Dzwoniłem juz na infolinię sklepu, udzielono mi informacji, ze jednym
> jedynem dokumentem który pozwoli mi na złożenei sprzętu celem naprawy
> jest paragon.
>
> Co w tym przypadku radzicie? Pójść do sklepu ze sprzętem i złożyć
> reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową?

Ludzie to mają tupet.
2010-02-17 12:24 Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt mz
Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa

2010-02-17 12:27 Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
cef napisał(a):

> > zgubił
> > paragon i kartę gwarancyjną sprzętu
> > Dzwoniłem juz na infolinię sklepu, udzielono mi informacji, ze jednym
> > jedynem dokumentem który pozwoli mi na złożenei sprzętu celem naprawy
> > jest paragon.
> >
> > Co w tym przypadku radzicie? Pójść do sklepu ze sprzętem i złożyć
> > reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową?
>
> Ludzie to mają tupet.

Można jaśniej? Kto ma tupet?

--
2010-02-17 12:32 Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
mz napisał(a):

> Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa

Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę
do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą, reklamuję z
tytułu niezgodności towaru z umową (czy może lepiej z tytułu gwarancji
producenta która wiem, że jest na 2 lata?), oni nie przyjmują "bo nie mam
paragonu". I co dalej? Mam spisać imię i nazwisko tego, który nie przyjął? Czy
może mam przygotować sobie tę reklamację na piśmie i u nich złożyć (rozumiem,
że robię kopię na które podpisują się, że przyjęli?). Ekspres zostawiam razem
z tą pisemną reklamacją czy biorę do domu?

--
2010-02-17 13:02 Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt Maddy
W dniu 17-02-2010 12:32, baranina123.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
> mz napisał(a):
>
>> Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa
>
> Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę
> do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą,

Nie ma tam informacji co kupiłeś a jedynie za ile.
To mogło być też 150 baterii paluszków.

reklamuję z
> tytułu niezgodności towaru z umową (czy może lepiej z tytułu gwarancji
> producenta która wiem, że jest na 2 lata?), oni nie przyjmują "bo nie mam
> paragonu". I co dalej?

Możesz sobie iść w brodę popluć. Było pilnować papierów.

Mam spisać imię i nazwisko tego, który nie przyjął? Czy
> może mam przygotować sobie tę reklamację na piśmie i u nich złożyć (rozumiem,
> że robię kopię na które podpisują się, że przyjęli?). Ekspres zostawiam razem
> z tą pisemną reklamacją czy biorę do domu?

Trafisz na ścianę w postać "nie ma Pan paragonu a żadne prawo nie zmusza
nas do uwierzenia Panu na słowo".

Nikt niczego nie przyjmie, każą Ci pisać do centrali, a stamtąd Ci
odpiszą to, co już tu usłyszałeś - nie masz dowodu zakupu, Twój problem,
było nie gubić.
Jak zgubisz stówę to idziesz do PWPW i prosisz o nową za tą zgubioną?

Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie
kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ.

To co opisałeś jako udowadnianie się nie kwalifikuje.

--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813
2010-02-17 13:19 Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
W dniu 17-02-2010 12:32, baranina123.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

>> Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę
>> do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą,

> Nie ma tam informacji co kupiłeś a jedynie za ile.
> To mogło być też 150 baterii paluszków.

Na paragonie nie ma numeru seryjnego więc to też nie dowód? Na szczęście
rzecznik/rzecznicy praw konsumentów nie zgadzają się z Twoją interpretacją:

http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5204830,Paragon_fiskalny_nie _jest_konieczny_do_reklamacji.html

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/reklamacja_t ylko_z_paragonem_niekoniecznie_107171-2--1-a.html



> Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie
> kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ.

W jaki sposób paragon miałby cokolwiek udowadniać lepiej niż wyciąg z karty?

--
2010-02-17 13:19 Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt
W dniu 17-02-2010 12:32, baranina123.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

>> Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę
>> do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą,

> Nie ma tam informacji co kupiłeś a jedynie za ile.
> To mogło być też 150 baterii paluszków.

Na paragonie nie ma numeru seryjnego więc to też nie dowód? Na szczęście
rzecznik/rzecznicy praw konsumentów nie zgadzają się z Twoją interpretacją:

http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5204830,Paragon_fiskalny_nie _jest_konieczny_do_reklamacji.html

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/reklamacja_t ylko_z_paragonem_niekoniecznie_107171-2--1-a.html



> Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie
> kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ.

W jaki sposób paragon miałby cokolwiek udowadniać lepiej niż wyciąg z karty?

--
2010-02-17 14:01 Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt cef
Użytkownik wrote:

>> Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie
>> kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ.
>
> W jaki sposób paragon miałby cokolwiek udowadniać lepiej niż wyciąg z
> karty?

Ale wyciąg nie jest z Twojej karty, więc co udowodnisz?
Raczej wyjdziesz na krętacza.
2010-02-17 14:27 Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt Gotfryd Smolik news
On Wed, 17 Feb 2010, wrote:

> mz napisał(a):
>
>> Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa
>
> Tyle to ja wiem :)

W świetle tego co podałeś, *formalnie* mamy problem.
Tobie żadne uprawnienia nie przysługują, prawda?
(przecież nie Ty kupowałeś, więc to nie jest "twój sprzedawca").

No i jest ciekawostka: czy rozporządzenie rzeczą za pomocą darowizny
pozostaje "konsumenckim użytkowaniem przedmiotu zakupu" :D
Chyba tak, bo ustawa stosuje zawężone wyłączenie (znaczy nie
zalicza do konsumentów określonych grup, lecz stanowi że są
to "niemal wszyscy" z wyjątkiem określonych przypadków
"gospodarczych" i "zawodowych").
Ale IMO do reklamacji nadal uprawniony jest jedynie
kupujący, a nie obdarowany.
Co najwyżej mógłbyś mieć pełnomocnictwo... ale to niech
ktoś skomentuje.

Jak pójdzie "na noże", a oni zorientują się że w sprawie
występuje inna osoba niż ta na którą są wystawione dowody
dotyczące zakupu, to IMO będą mieli piękną podstawę do
uwalenia reklamacji.
"Pan u nas tego nie kupował, do widzenia, z drugiej strony
drzwi jest klamka" ;)
Ba, lepiej - będą mieli podstawę do nierozpatrzenia
reklamacji. Znaczy dopiero przed sądem powiedzą "tak,
reklamacji nie rozpatrywaliśmy, czekaliśmy czy złoży
ją uprawniona osoba, ale widać ona nie chciała reklamować,
a wobec tego pana nie mamy żadnych zobowiazań".
(hint: zgadnij kto pokryje koszty sądowe)

Ustawa:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321
"Sprzedawca odpowiada wobec kupującego"
(art.4 ustawy)

pzdr, Gotfryd
nowsze 1 2 3

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Szpiclujaca drukarka jako wadliwy produkt

tuni 2005-11-19 02:15

wadliwy tv lcd thomson

dzynek 2005-12-21 12:57

wadliwy produkt

kiroga 2006-03-22 22:17

Towar wadliwy

Ryszard 2006-03-29 22:05

wadliwy produkt

kiroga 2006-03-22 22:17

Towar wadliwy

Ryszard 2006-03-29 22:05

wadliwy komputer i DG jednoosobowa

akala 2007-01-01 18:37

Wadliwy sprzęt + koszty zwrotu?

Paweł Kulesza 2007-06-20 10:43

wadliwy towar - wymiana na nowy?

Pawcio 2007-11-30 10:39

Wadliwy towar i jego wymiana na nowy

marcin.st 2009-05-29 20:49