poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-02-17 11:13 | Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | |
Czesc, mam następujący problem - 15 miesięcy temu dostałem w prezencie eskpres do kawy. Właśnie się zepsuł. Niestety - prezentodawca zgubił paragon i kartę gwarancyjną sprzętu, natomiast płacił kartą i już udostępnił mi dokument potwierdzający zakup (papierek z Inteligo pokazujacy, ze zostal dokonany zakup w Euro w okreslony dzien na okresloną kwotę). Dzwoniłem juz na infolinię sklepu, udzielono mi informacji, ze jednym jedynem dokumentem który pozwoli mi na złożenei sprzętu celem naprawy jest paragon. Co w tym przypadku radzicie? Pójść do sklepu ze sprzętem i złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową? Przeczuwam problemy, więc może od razu przygotować odpowiednie pismo? -- |
2010-02-17 11:29 | Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | cef |
Użytkownik wrote: > zgubił > paragon i kartę gwarancyjną sprzętu > Dzwoniłem juz na infolinię sklepu, udzielono mi informacji, ze jednym > jedynem dokumentem który pozwoli mi na złożenei sprzętu celem naprawy > jest paragon. > > Co w tym przypadku radzicie? Pójść do sklepu ze sprzętem i złożyć > reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową? Ludzie to mają tupet. |
||
2010-02-17 12:24 | Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | mz |
Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa |
||
2010-02-17 12:27 | Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | |
cef > > zgubił > > paragon i kartę gwarancyjną sprzętu > > Dzwoniłem juz na infolinię sklepu, udzielono mi informacji, ze jednym > > jedynem dokumentem który pozwoli mi na złożenei sprzętu celem naprawy > > jest paragon. > > > > Co w tym przypadku radzicie? Pójść do sklepu ze sprzętem i złożyć > > reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową? > > Ludzie to mają tupet. Można jaśniej? Kto ma tupet? -- |
||
2010-02-17 12:32 | Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | |
mz > Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą, reklamuję z tytułu niezgodności towaru z umową (czy może lepiej z tytułu gwarancji producenta która wiem, że jest na 2 lata?), oni nie przyjmują "bo nie mam paragonu". I co dalej? Mam spisać imię i nazwisko tego, który nie przyjął? Czy może mam przygotować sobie tę reklamację na piśmie i u nich złożyć (rozumiem, że robię kopię na które podpisują się, że przyjęli?). Ekspres zostawiam razem z tą pisemną reklamacją czy biorę do domu? -- |
||
2010-02-17 13:02 | Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | Maddy |
W dniu 17-02-2010 12:32, baranina123.SKASUJ@gazeta.pl pisze: > mz > >> Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa > > Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę > do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą, Nie ma tam informacji co kupiłeś a jedynie za ile. To mogło być też 150 baterii paluszków. reklamuję z > tytułu niezgodności towaru z umową (czy może lepiej z tytułu gwarancji > producenta która wiem, że jest na 2 lata?), oni nie przyjmują "bo nie mam > paragonu". I co dalej? Możesz sobie iść w brodę popluć. Było pilnować papierów. Mam spisać imię i nazwisko tego, który nie przyjął? Czy > może mam przygotować sobie tę reklamację na piśmie i u nich złożyć (rozumiem, > że robię kopię na które podpisują się, że przyjęli?). Ekspres zostawiam razem > z tą pisemną reklamacją czy biorę do domu? Trafisz na ścianę w postać "nie ma Pan paragonu a żadne prawo nie zmusza nas do uwierzenia Panu na słowo". Nikt niczego nie przyjmie, każą Ci pisać do centrali, a stamtąd Ci odpiszą to, co już tu usłyszałeś - nie masz dowodu zakupu, Twój problem, było nie gubić. Jak zgubisz stówę to idziesz do PWPW i prosisz o nową za tą zgubioną? Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ. To co opisałeś jako udowadnianie się nie kwalifikuje. -- *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność *** Magdalena "Maddy" Wołoszyk JID maddy@esi.com.pl GG: 5303813 |
||
2010-02-17 13:19 | Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | |
W dniu 17-02-2010 12:32, baranina123.SKASUJ@gazeta.pl pisze: >> Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę >> do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą, > Nie ma tam informacji co kupiłeś a jedynie za ile. > To mogło być też 150 baterii paluszków. Na paragonie nie ma numeru seryjnego więc to też nie dowód? Na szczęście rzecznik/rzecznicy praw konsumentów nie zgadzają się z Twoją interpretacją: http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5204830,Paragon_fiskalny_nie _jest_konieczny_do_reklamacji.html http://www.wiadomosci24.pl/artykul/reklamacja_t ylko_z_paragonem_niekoniecznie_107171-2--1-a.html > Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie > kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ. W jaki sposób paragon miałby cokolwiek udowadniać lepiej niż wyciąg z karty? -- |
||
2010-02-17 13:19 | Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | |
W dniu 17-02-2010 12:32, baranina123.SKASUJ@gazeta.pl pisze: >> Tyle to ja wiem :) Pytam o stronę praktyczną jak załatwić sprawę - przychodzę >> do sklepu z towarem i dokumentem potwierdzającym płatność kartą, > Nie ma tam informacji co kupiłeś a jedynie za ile. > To mogło być też 150 baterii paluszków. Na paragonie nie ma numeru seryjnego więc to też nie dowód? Na szczęście rzecznik/rzecznicy praw konsumentów nie zgadzają się z Twoją interpretacją: http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5204830,Paragon_fiskalny_nie _jest_konieczny_do_reklamacji.html http://www.wiadomosci24.pl/artykul/reklamacja_t ylko_z_paragonem_niekoniecznie_107171-2--1-a.html > Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie > kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ. W jaki sposób paragon miałby cokolwiek udowadniać lepiej niż wyciąg z karty? -- |
||
2010-02-17 14:01 | Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | cef |
Użytkownik wrote: >> Nikt Ci nie musi wierzyć, że to właśnie ten produkt w tym sklepie >> kupiłeś. Masz to UDOWODNIĆ. > > W jaki sposób paragon miałby cokolwiek udowadniać lepiej niż wyciąg z > karty? Ale wyciąg nie jest z Twojej karty, więc co udowodnisz? Raczej wyjdziesz na krętacza. |
||
2010-02-17 14:27 | Re: Euro RTV AGD i wadliwy sprzęt | Gotfryd Smolik news |
On Wed, 17 Feb 2010, wrote: > mz > >> Masz udowodnić ze kupiłeś u nich. Jak to zrobisz twoja sprawa > > Tyle to ja wiem :) W świetle tego co podałeś, *formalnie* mamy problem. Tobie żadne uprawnienia nie przysługują, prawda? (przecież nie Ty kupowałeś, więc to nie jest "twój sprzedawca"). No i jest ciekawostka: czy rozporządzenie rzeczą za pomocą darowizny pozostaje "konsumenckim użytkowaniem przedmiotu zakupu" :D Chyba tak, bo ustawa stosuje zawężone wyłączenie (znaczy nie zalicza do konsumentów określonych grup, lecz stanowi że są to "niemal wszyscy" z wyjątkiem określonych przypadków "gospodarczych" i "zawodowych"). Ale IMO do reklamacji nadal uprawniony jest jedynie kupujący, a nie obdarowany. Co najwyżej mógłbyś mieć pełnomocnictwo... ale to niech ktoś skomentuje. Jak pójdzie "na noże", a oni zorientują się że w sprawie występuje inna osoba niż ta na którą są wystawione dowody dotyczące zakupu, to IMO będą mieli piękną podstawę do uwalenia reklamacji. "Pan u nas tego nie kupował, do widzenia, z drugiej strony drzwi jest klamka" ;) Ba, lepiej - będą mieli podstawę do nierozpatrzenia reklamacji. Znaczy dopiero przed sądem powiedzą "tak, reklamacji nie rozpatrywaliśmy, czekaliśmy czy złoży ją uprawniona osoba, ale widać ona nie chciała reklamować, a wobec tego pana nie mamy żadnych zobowiazań". (hint: zgadnij kto pokryje koszty sądowe) Ustawa: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=321 "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego" (art.4 ustawy) pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Szpiclujaca drukarka jako wadliwy produkt |
tuni | 2005-11-19 02:15 |
wadliwy tv lcd thomson |
dzynek | 2005-12-21 12:57 |
wadliwy produkt |
kiroga | 2006-03-22 22:17 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
wadliwy produkt |
kiroga | 2006-03-22 22:17 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
wadliwy komputer i DG jednoosobowa |
akala | 2007-01-01 18:37 |
Wadliwy sprzęt + koszty zwrotu? |
Paweł Kulesza | 2007-06-20 10:43 |
wadliwy towar - wymiana na nowy? |
Pawcio | 2007-11-30 10:39 |
Wadliwy towar i jego wymiana na nowy |
marcin.st | 2009-05-29 20:49 |