Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: Mandat z fotoradaru

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-03-15 11:17 Re: Mandat z fotoradaru Piotr Kubiak
Krzysiek M. wrote:
>> Jest. Dla tych co mają kłopot z pamięcią.
>> A ściślej, to jest obowiązek ,,wiedzenia'' komu powierzasz pojazd.
>
> Więc wiem , że w pytanym okresie pojzad mogłem prowadzić, ja, żona, brat i
> np któryś z kolegów - wszystkich wymieniam z imienia i nazwiska - spełniłem
> wymaganie ?

Nie. Masz jeden dowód rejestracyjny, który kierowca musi posiadać przy
sobie, zatem pojazd możesz powierzyć tylko jednej osobie.

--
Pozdrawiam,
Piotr Kubiak
(jeśli chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres z
nagłówka)
2007-03-15 11:31 Re: Mandat z fotoradaru hefalump
Użytkownik "Artur M. Piwko" napisał w wiadomości
news:slrnevi5ee.8gm.pipene-news@beast.tu.kielce.pl...

> Jak chcesz prawo raze ze sprawiedliwością (przynajmniej w nazwie), to
> oglądaj obrady sejmu... <:

* Mam ciekawsze rzeczy do robienia, np. nudzenie się ;-)

ZDrawim.
2007-03-15 11:38 Re: Mandat z fotoradaru Krzysiek M.

>> Więc wiem , że w pytanym okresie pojzad mogłem prowadzić, ja, żona, brat
>> i
>> np któryś z kolegów - wszystkich wymieniam z imienia i nazwiska -
>> spełniłem
>> wymaganie ?
>
> Nie. Masz jeden dowód rejestracyjny, który kierowca musi posiadać przy
> sobie, zatem pojazd możesz powierzyć tylko jednej osobie.
>

Tak - ale nigdzie nie jest napisane, że dowód musi miec kierowca przy
tyłku - może być w samochodzie. A kluczyków może być kilka. Ja się z tym
godzę i mam zaufanie do tych osób i biora auto kiedy chcą i co wtedu ?

--
Krzysiek M.

2007-03-15 17:45 Re: Mandat z fotoradaru Radoslaw Korzeniewski
Wojciech "Spook" Sura napisał(a):
> Jeśli jeździsz zgodnie z przepisami, to *zawsze* jeździsz bezpiecznie.
Nie żartuj sobie !!!

Ile to razy osoby odpowiedzialne za organizację ruchu tak źle
poustawiały znaki i sygnalizację że jeśli kierowcy chcieli by jeździć
zgodnie z przepisami to mielibyśmy wypadek za wypadkiem - np. złe
oznakowanie skrzyżowań ze światłami i sygnalizacja świetlna zjazdowa (o
ile tak to się nazywa).

pozdr

Radek
2007-03-15 19:18 Re: Mandat z fotoradaru kam
Piotr Kubiak napisał(a):
> Nie. Masz jeden dowód rejestracyjny, który kierowca musi posiadać przy
> sobie, zatem pojazd możesz powierzyć tylko jednej osobie.

Patrz, a Stefański w komentarzu do Pord ocenia to inaczej.

KG
2007-03-15 19:55 Re: Mandat z fotoradaru futszaK
On Thu, 15 Mar 2007 09:50:34 +0100, m wrote:

>> Taaaak.
>> I wtedy ze Szczecina do Krakowa
>> jechaloby sie 17, a nie 7 godzin.
>> pozdrawiam, Jacek
> No w?asnie wczoraj mnie taki jeden mija? co chcia? w 7 a nie w 17 ;)
> wyprzedza? na 3 a jak mu kto? nie chcia? zjechac to tr?bi?. Dla mnie to cham
> nie kierowca.

ja dzisiaj musiałem wyhamować do zera bo ciężarówka jadąca naprzeciwko
mnie wyprzedzała i co z tego ?

ani moja ani ciężarówki wina że droga krajowa numer nie wiem ile między
Płockiem a Włocławkiem nie posiada właściwego pobocza i trzeba się uciekać
do tak potencjalnie niebezpiecznych sytuacji
...a pieniądze na budowe i rozbudowe dróg trwoni się w tym chorym kraju
na różne inne Włoszczowe...

za to oczywiście w Modzerowie już postawili piękny nowy fotoradar jeszcze
ze znaczkiem mumi europejskiej

szkoda słów poprostu :(



--
futszaK
0601061867
Nie przeszkadza mi ze ktos mnie myli z kobieta,
chyba ze ta ostatnia jest Renata Beger :>
2007-03-15 22:38 Re: Mandat z fotoradaru Washko
On 14 Mar, 12:44, "MaciejK." wrote:
> wskaz pare osob ktore mogly kierowac i niech wszystkie sie przyznaja, wtedy
> chyba umoża w sadzie bo nie beda mogli wskazac konkretnego sprawcy wykroczenia
> przed sadem..
> ciesz sie ze nie widac twojej twarzy na zdjeciu z fotoradaru - dzieki temu taki
> numer moze przejsc.. :)
>
> swoja droga temat byl juz wałkowany ze straze miejskie nie maja uprawnien do
> strzelania z fotoradaru, maja taka mozliwosc w rozp. dot. kontroli ruchu
> drogowego ale te uprawnienia powinny byc nadane im w randze ustawy a nie
> rozporzadzenia.
>
> mimo to sady podobno rzadko uchylaja takie mandaty mimo iz zostaly one zrobione
> nieprawnie.jakbys byl wobec nich zlosliwy to mozesz doniesc do prokuratury na
> popelnienie przestepstwa z art. 233 KK / przekroczenie uprawnien / ale nie sadze
> zeby to przeszlo :)
>
> pozdrawiam i nie przejmuj sie, moze to czas zeby zainwestowac w jakis dobry
> antyradar ktory bedzie tez lapal fotoradary :)

Straże mają uprawnienie do kontrolowania, ale nadane rozporządzeniem,
które Rzecznik Praw Obywatelskich uważa za niekonstytucyjne i
zaskarżył do Trybunału Konstytucyjnego. Nie zmienia to jednak faktu,
że jeśli straż robi fotkę i przekazuje materiały policji, to nie ma
podstaw, by sądy takiego dowodu miały nieuwzględniać. W Polsce bowiem
nie ma zakazu dopuszczania dowodów zebranych bez podstawy prawnej.
Cały wywód na ten temat prezentuję na blogu, więc nie będę zaśmiecał
grupy.

Pozdrawiam,
Tomasz Waszczynski
http://washko.wordpress.com

2007-03-16 13:32 Re: Mandat z fotoradaru Piotr Kubiak
kam wrote:
> Piotr Kubiak napisał(a):
>> Nie. Masz jeden dowód rejestracyjny, który kierowca musi posiadać przy
>> sobie, zatem pojazd możesz powierzyć tylko jednej osobie.
>
> Patrz, a Stefański w komentarzu do Pord ocenia to inaczej.

A ja inaczej.

--
Pozdrawiam,
Piotr Kubiak
(jeśli chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres z
nagłówka)
2007-03-16 14:56 Re: Mandat z fotoradaru Nostradamus
Użytkownik "Krzysiek M." napisał w
wiadomości news:etb43v$nb3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ale ten przepis nie mówi jednoznacznie, że musisz podać co do minuty kto
> kierował :) - na pytanie komu powierzyłas pojazd - zgosnie z prade
> odpowidasz, ze w tym okresio mogły tym pojazdem kierować tu podajesz
> nazwiska osób. Nie jestes winny niedopełnienia jakichś obowiązków bo
> przecież podałeś.

Policja oraz Sądy Grodzkie problemu z tym nie mają. Walą grzywny aż dydni
;))
Problemy mają tylko grupowi "fizjolodzy" dopatrujący się w prostym przepisie
drugiego dna ;))


--
Pzdr
Leszek
GG1631219
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam
2007-03-16 14:57 Re: Mandat z fotoradaru Nostradamus
Użytkownik "Piotr Kubiak" napisał w wiadomości
news:ete2ol$30g$1@inews.gazeta.pl...
> kam wrote:
>> Piotr Kubiak napisał(a):
>>> Nie. Masz jeden dowód rejestracyjny, który kierowca musi posiadać przy
>>> sobie, zatem pojazd możesz powierzyć tylko jednej osobie.
>>
>> Patrz, a Stefański w komentarzu do Pord ocenia to inaczej.
>
> A ja inaczej.


Więc sąd postąpi zgodnie z którąś z tych ocen ;))



--
Pzdr
Leszek
GG1631219
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam
1 2 3 4 5 6

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

nieczytelna fotka z fotoradaru

yanki 2006-01-02 11:35

zdjecie z fotoradaru

zdesperowany 2006-02-24 22:11

mandat

bartek 2006-03-23 22:30

mandat w ue

Sarpedon 2006-03-17 15:42

mandat z fotoradaru - dostarczenie listem poleconym

waclawa 2006-05-15 10:02

Mandat

Anow 2006-08-22 09:34

Czy fotki z fotoradaru sa wysyłane poczta, czy pokazywane na komisariacie?

Lukasz 2006-08-25 12:43

Dziwne wskazania fotoradaru

PMG 2006-11-22 23:51

Fotka z fotoradaru, a obcokrajowiec

SOTB 2006-12-11 12:09

mandat :-(

Maciej 2007-02-02 20:11