poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-06-19 09:53 | Re: Media Markt | gonzo_102 |
Dnia 18 Jun 2006 20:27:37 +0200, Mariusz Hajduk napisał(a): > Jeżeli nasze prawo daje taką możliwość , mam zamiar odzyskać swoje (kasę) > bez zamiaru okradania kogokolwiek (MM) hm.... nie wiem jak jest aktualnie w MM ale jakis rok temu kupowałem w MM skaner (HP) - miał ładnie skanować slajdy przez przystawkę, jednak jakość skanów była delikatnie mówiąc okropna. MM oczywiście przyjął sprzęt spowrotem i dostałem możliwość wyboru innego modelu w podobnej cenie, niestety w sklepie nie było nic sensownego czym dałoby się skanować slajdy i po około 30 minutowej dyskusji ze sprzedawcą oraz próbie znalezienia czegoś w zamian za poprzedni sprzęt dostałem zwrot pieniędzy ponieważ poprzedni skaner nie potrafił zeskanować slajdów/negatywów tak jak było to opisane na opakowaniu/zaprazentowane przez sprzedawce a w sklepie nie było nic innego na co możnaby wymienić zakupiony produkt - jednak MM zwraca pieniądze niechętnie, dużo łatwiej jest wymienić zakupiony produkt na inny, który będzie nam odpowiadał - przy takim sposobie rozwiązania problemu nie spotkałem się z jakimiś problemami z ich strony. -- pozdr. gonzo_102 |
2006-06-19 23:25 | Re: Media Markt | castrol |
Mariusz Hajduk napisał(a): > 2 godziny temy zakupiłem w MM tel/fax marki HP ( Product of China ) No i co z tego :) Dzis wszystko jest produkowane w Chinach - pewnie klawiatura z ktorej piszesz tez :P > Być może urządzenie jest sprawne , ale skoro nie umiem 'od strzału' > zadzwonić do kogoś bądź wysłać/odebrac fax - oznacza to , iż urządzenie > jest wyjątkowo nieprzyjazne dla użytkownika. Byc moze masz problemy z obsluga - niektorzy tak maja. A moze nie przeczytales instrukcji obslugi ktora musi byc dolaczona, i musi byc napisana w jezyku polskim. Strzelam ze to drugie. Ale moze jeszcze zachodzic prawdopodobienstwo ze nie rozumiesz co w tej instrukcji jest napisane a to juz duzo powazniejsza sprawa. > Konkretnie chodzi o HP Office Jet 4255. Nie ma to znaczenia. > Być może znajdą się fani owego urządzenia. NTG > Jeżeli tak , to proszę o KULTURANE porady dot. obsługi w/w urządzenia. NTG > 1) 20 minut zabrało pracownikom MM na bezskuteczne faxowanie I co z tego > 2) Pracownicy MM stwierdzili , iż wszystko jest napisane w instrukcji obsługi > > (TAK JEST !!! Faxowanie - 40 stron !!!!! ) Zapewne jest, nalezy z instrukcja sie zapoznac. > 3) Odmówiono mi zwrotu kasy za w/w sprzęt i poinformowano mnie , iż jeżeli MM > stwierdzi , iż faktycznie jest on niesprawny , to dadzą mi coś innego , ale będę > musiał zabulić za tusz z tego badźewia!! Myślałem , że mnie qrwa szlah trafi ! Bo to tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy. Towar kupiles swiadomie, jak domniemywam zostal Ci on nawet zaprezentowany w sklepie - na podstawie tego dokonales zakupu - nie widze zadnych nieprawidlowosci. > Nie chodzi mi o nic innego , jak tylko o poradę prawną. > > Co mam zrobić ?? Przeczytac instrukcje. > Jeżeli nasze prawo daje taką możliwość , mam zamiar odzyskać swoje (kasę) > bez zamiaru okradania kogokolwiek (MM) Tak, nasze prawo dopuszcza taka mozliwosc - sprzedaj towar > Niepozwolę sobie jednak , aby robić mnie w trąbę. Proszę Was o porady : W trabe sie mogles zrobic jedynie sam. Bo kto Cie niby w ta trabe zrobil? > 2) Wszelkie dokumenty zakupu owego badźewia posiadam ( DZISIEJSZY ZAKUP ) I trzymaj na wypadek gdybys musial urzadzenie reklamowac. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-06-19 23:26 | Re: Media Markt | castrol |
mvoicem napisał(a): > A czy przypadkiem MM nie ma wywieszki że sprzęt można zwrócić w ciągu > kilku dni od zakupu?. Dawno nie byłem, ale wydaje mi się że widziałem > coś takiego..... Taki napis moze sobie wisiec, ale to nadal jest tylko i wylacznie dobra wola sprzedawcy. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-06-19 23:27 | Re: Media Markt | castrol |
Jasek napisał(a): > Jezeli nie dziala, to znaczy ze masz cos nie podlaczone, zle > skonfigurowane (malo prawdopodobne), lub zepsute. Mam model blizniaczy. Tez mi sie cos nie chce wierzyc aby byly z tym jakies problemy. Praktycznie kazdy taki fax dziala na podonej zasadzie. IMO autor tego watka to zwykly trol. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-06-20 02:49 | Re: Media Markt | mvoicem |
castrol napisał(a): > mvoicem napisał(a): > >> A czy przypadkiem MM nie ma wywieszki że sprzęt można zwrócić w ciągu >> kilku dni od zakupu?. Dawno nie byłem, ale wydaje mi się że widziałem >> coś takiego..... > > Taki napis moze sobie wisiec, ale to nadal jest tylko i wylacznie dobra > wola sprzedawcy. > Skoro sprzedawca ma dobrą wolę się do czegoś zobowiązać poprzez wywieszenie takiego napisu, to IMHO musi się do tego stosować później, niezależnie od zmian dobroci swojej woli. p. m. |
||
2006-06-20 23:27 | Re: Media Markt | castrol |
mvoicem napisał(a): > Skoro sprzedawca ma dobrą wolę się do czegoś zobowiązać poprzez > wywieszenie takiego napisu, to IMHO musi się do tego stosować później, > niezależnie od zmian dobroci swojej woli. Ja nie bylbym taki pewny. Dokladnie tak samo wyglada sprawa ze "reklamacji, po odejsciu od kasy, nie uwzglednia sie". Wedlug Ciebie sprzedawca tez musi sie do tego stosowac? -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-06-20 23:56 | Re: Media Markt | Maciej Bebenek |
castrol napisał(a): > mvoicem napisał(a): > >> Skoro sprzedawca ma dobrą wolę się do czegoś zobowiązać poprzez >> wywieszenie takiego napisu, to IMHO musi się do tego stosować później, >> niezależnie od zmian dobroci swojej woli. > > Ja nie bylbym taki pewny. Dokladnie tak samo wyglada sprawa ze > "reklamacji, po odejsciu od kasy, nie uwzglednia sie". Wedlug Ciebie > sprzedawca tez musi sie do tego stosowac? > Zdecydowanie nie. Wywieszenie napisu "możesz zwrócić każdy towar w przeciągu 5 dni od daty zakupu" jest elementem oferty handlowej. Wywieszenie napisu "reklamacji nie uwzględnia się" jest naruszeniem prawa konsumenta. M. |
||
2006-06-21 17:43 | Re: Media Markt | mateurz |
Jasek wrote: > Mariusz Hajduk wrote: > > > > > Jeżeli tak , to proszę o KULTURANE porady dot. obsługi w/w urządzenia. > > 1. Bardzo prosze. Naciskasz guzik > 2. Wkladasz kartki do podajnika tekstem do spodu > 3. Wpiszujesz numer. > 4. Naciskasz START > > Jezeli nie dziala, to znaczy ze masz cos nie podlaczone, zle > skonfigurowane (malo prawdopodobne), lub zepsute. Mam model blizniaczy. > > Jacek Jeżeli Jacek ma rację to polecam lekturę ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r. nr 141, poz.1176), oczywiście z późniejszymi zmianami. (wybrane art, poniżej) Sprowadza się to do tego, że jeśli telefon nie działa dobrze to znaczy że mają go obowiązek wymienić na nowy. Jeśli nie mogą albo nie chcą tego zrobić to masz prawo odstąpić od takiej umowy ze zwrotem pieniędzy. I niech nie chrzanią, że nie znają tych przepisów. Pamiętaj że masz tylko dwa miesiące od momentu kiedy wykryleś wadę na jej zgłoszenie, napisz do nich reklamację na piśmie z powolaniem na te przepisy i zarządaj wymiany na sprzęt bez wad, lub zwrot gotówki. Jeśli nie odpowiedzą ci w ciągu 14 dni to znaczy że uznali ci reklamację i idziesz jak do siebie i odbierasz sprzęt/gotówkę. Jeśli będą ci robili kłopoty to postarsz ich Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Inspekcją Handlową - zazwyczaj pomaga, chyba że są tak bardzo pewni siebie, w co wątpię. pzdr m. Art. 3. 1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W szczególności należy podać: nazwę towaru, określenie producenta lub importera, znak zgodności wymagany przez odrębne przepisy, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach. 2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny znajdować się na towarze konsumpcyjnym lub być z nim trwale połączone, w przypadku gdy towar jest sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie. W pozostałych przypadkach sprzedawca jest obowiązany umieścić w miejscu sprzedaży towaru informację, która może zostać ograniczona do nazwy towaru i jego głównej cechy użytkowej oraz wskazania producenta lub importera. 3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów. 4. Na żądanie kupującego sprzedawca jest obowiązany wyjaśnić znaczenie poszczególnych postanowień umowy. 5. Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z towarem konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy. 6. Informacje lub dokumenty, o których mowa w ust. 1 i 5, powinny być sporządzone w języku polskim lub, o ile rodzaj informacji na to pozwala, w powszechnie zrozumiałej formie graficznej. Wymogu używania języka polskiego nie stosuje się do nazw własnych, znaków towarowych, nazw handlowych, oznaczeń pochodzenia towarów oraz zwyczajowo stosowanej terminologii naukowej i technicznej. Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez kupującego. Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia. 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. 3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem. Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku. 2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy. Art. 11. Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową, lub przez wybór prawa obcego. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
"Towar niezgodny z umowa" - ustawa a TV z Media Markt - pilne. |
Michal | 2005-10-19 16:35 |
"Media markt - nie dla ży.ów" |
Przemek R. | 2006-04-08 16:56 |
"Media markt - nie dla ży.ów" |
Przemek R. | 2006-04-08 16:56 |
media markt nie chce uznac reklamacji |
adam158 | 2006-07-08 12:26 |
media markt reklamacja raz jeszcze |
adam158 | 2006-07-09 12:42 |
czynsz + media , kto ma placic ? |
[Nikon] | 2007-04-16 07:48 |