Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: media markt nie chce uznac reklamacji

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-07-08 16:39 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Marcin Wasilewski

Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" napisał w wiadomości
news:e8oej7$kfe$1@atlantis.news.tpi.pl...
>> Zapewne się znajdzie w folderach producenta chociaż jedno zdjęcie z
>> plaży nad morzem, czym można wykazać, że i takie użytkowanie miał
>> producent na myśli.
>
> Rownie dobrze można by założyć ze zdjecie na plaży sugeruje, ze woda nie
> powinna mu zaszkodzić

No wybacz, ale urządzenia przenośne są wykorzystywane nie tylko na
imieninach u cioci Krysi, ale także podczas grila, wycieczki rowerowej,
podczas wyjazdu do Egiptu itd...
Wcale nie mówię, że można nim kopać w piasku, czy moczyć w morzu, ale
jeśli aparat na plaży był w pokrowcu, a zaszkodziło mu kilka ziarenek
piasku, które tam się dostały, albo zaszkodziło mu kilka kropel wody, gdy
dziecko nas chlapneło wodą to bez przesady...
Producenci kuszą nas do zakupu cukierkowymi fotkami z nad morza, a potem
się okazuje, że jednorazowy wypad nad morze jest dla aparatu zabójczy? To
tak samo jak z komórkami, najlepsza wymówka dla serwisów, to "znaleziono
ślady wilgoci w aparacie", ale do cholery, w końcu telefon komórkowy do tego
służy aby z nim chodzić, a to, że u nas padają czasami deszcze to wcale
takie dziwne zjawisko nie jest. Więc jestem zdania, że o ile użytkownik nie
używał przedmiotu w sposób niezgodny z przeznaczeniem - np. dziecko nie
bawiło się nim w piasku, to ma prawo reklamować produkt. A foldery reklamowe
są tu bardzo dobrym argumentem - znajdźcie mi taki, co mówi, że nie można
robić zdjęć na plaży, w słońcu..., wręcz przeciwnie tam są właśnie tego typu
fotki, sugerujące jakie to cud zdjęcia będzie miał posiadacz. Czyli
producent nas zachęca właśnie do takiego zachowania, a później ma pretensje
o to, że ktoś robił zdjęcia na plaży? Najważniejszy jest zdrowy rozsądek,
niestety serwisom często go brakuje. Dlatego jak najdalej od gwarancji
zawierającej jakieś wymysły marketingowca, niezgodność z umową jest bardzo
dobrą bronią na tego typu zagwostki, jak np. haracz za nieuzasadnioną
reklamację.

2006-07-08 16:47 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Marcin Wasilewski
Użytkownik "Artur Golanski" napisał w wiadomości
news:fifva2hofq7iuiae34bcfgp8bekjj64uhd@4ax.com...
> "Marcin Wasilewski" napisał:
>
>> Zawsze pozostaje niezgodność z umową.
> Ale on JUŻ wybrał gwarancje i teraz bedzie trudno domniemywać, skor
> jest opinia gwaranta.

Jedno nie ma związku z drugim, a opinia z serwisu za wiele w sądzie
znaczyć nie będzie. Jeśli mm będzie chciało taką sprawę wygrać, to będzie
musiało wnioskować o powołanie biegłego sądowego. Poza tym, tu meritum nie
są ziarenka piasku, a wykazanie posiadaczowi używanie wyrobu niezgodnie z
przeznaczeniem. Gdyby było inaczej to producent koparek wszystkie reklamacje
by odrzucał argumentując, że znaleziono ślady piasku. A producent parasolek
argumentując, że produkt miał kontakt z wilgocią. Podobnież producent
obuwia. Ktoś wypuszczając produkt na rynek powinien mieć świadomość, że
będzie on używany w warunkach rzeczywistych, a nie w sterylnym labolatorium
z filtrami przeciwpyłowymi, temp. 22 st. i wilgotnością stale na poziomie
50%.
Ciekawe, kiedy producenci zaczną odrzucać reklamację argumentując, że
produkt był używany, a przecież dostarczony był nowy.



2006-07-08 17:45 Re: media markt nie chce uznac reklamacji HaNkA ReDhUnTeR

Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał w wiadomości
news:44afc39e$1@news.home.net.pl...

> ale jeśli aparat na plaży był w pokrowcu

A byl?

> że jednorazowy wypad nad morze jest dla aparatu zabójczy?

Bzdura. Moj aparat przezyl niejedno. Pewnie dlatego, ze mimo wszystko nie
kopałam nim w piasku.

>Najważniejszy jest zdrowy rozsądek, niestety serwisom często go brakuje.

W przeciwienstwie zapewne do użytkownikow?

HaNkA


2006-07-08 18:00 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Marcin Wasilewski
> Bzdura. Moj aparat przezyl niejedno. Pewnie dlatego, ze mimo wszystko nie
> kopałam nim w piasku.

Co nie znaczy, że nie ma w nim syfu i piasku. Pomimo, że teraz działa, a
nawalił by sam z siebie, to możesz być pewna, że serwis zwalił by na te
zabrudzenia, podobnie jak to się dzieje z komórkami.
>
>>Najważniejszy jest zdrowy rozsądek, niestety serwisom często go brakuje.
>
> W przeciwienstwie zapewne do użytkownikow?

Wybacz, ale jeśli ktoś kupuje nowy aparat prędzej uwierzę, że dba o
niego przesadnie, niż w to, że poniewierał go po piasku, a przyczyna awarii
jest zapewne całkiem inna, niż przedstawił to serwis.
2006-07-08 20:33 Re: media markt nie chce uznac reklamacji HaNkA ReDhUnTeR

Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał w wiadomości
news:44afd68e$1@news.home.net.pl...

> Wybacz, ale jeśli ktoś kupuje nowy aparat prędzej uwierzę, że dba o
> niego przesadnie,

Litości, sprzet kupuje sie po to aby go uzywac, a nie trzymac za szkłem.
Poza tym 700zl za cyfrówkę to niższa pólka więc tym bardziej nie ma nad czym
sie trząść.

> niż w to, że poniewierał go po piasku

Na plazy zapewne sie pakuje taki aparacik pod koc, zeby go nie ukradli. A
tam troche piasku pewnie sie znajdzie

> a przyczyna awarii jest zapewne całkiem inna, niż przedstawił to serwis.

Serwis zapewne wymyslil sobie ow piasek? To jakas spiskowa teoria dziejów?

HaNkA

2006-07-08 20:45 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Marcin Wasilewski

Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" napisał w wiadomości
news:e8otld$76h$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> Serwis zapewne wymyslil sobie ow piasek? To jakas spiskowa teoria dziejów?
>
Doświadczenia z dnia powszedniego z polskich autoryzowanych serwisów.
Proponuję pl.rec.foto, pl.misc.telefonia.gsm poczytać. Poza tym mam kolegę,
który pracuje w autoryzowanym serwisie. Stały sobie 2 wieże tego samego
typu, obie niesprawne, gościowi zależało na czasie to zrobili mu usługę
"express" dodatkowo płatną - z drugiej wieży przełożyli to co było
niesprawne w pierwszej, skasowali 200 zł, natomiast drugi nieszczęśliwy
posiadacz zapłacił za wszystkie uszkodzenia ekstra. Inny przykład - oddaję
służbową drukarkę do serwisu z zastrzeżeniem, że jak naprawa wyniesie ponad
120 zł, to żeby nie naprawiać. "Pech" chciał, że koszty naprawy wynosiły
118,50 zł i jak tu spiskowych teorii dziejów nie tworzyć.
2006-07-08 21:51 Re: media markt nie chce uznac reklamacji gasper
Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał w wiadomości
news:44affd2e$1@news.home.net.pl...
> Inny przykład - oddaję służbową drukarkę do serwisu z zastrzeżeniem, że jak
> naprawa wyniesie ponad 120 zł, to żeby nie naprawiać. "Pech" chciał, że koszty
> naprawy wynosiły 118,50 zł i jak tu spiskowych teorii dziejów nie tworzyć.

bo sie prosi o wycene PRZED naprawą i wtedy ją sie akceptuje w zależności od
progu opłacalności (oczywiście nie podając go serwisowi)
2006-07-08 22:02 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Marcin Wasilewski

Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
news:e8p2ba$j6e$1@inews.gazeta.pl...
>
> bo sie prosi o wycene PRZED naprawą i wtedy ją sie akceptuje w zależności
> od progu opłacalności (oczywiście nie podając go serwisowi)

Co nie zmienia faktu, że w polskich serwisach, to się cuda dzieją.
2006-07-08 22:09 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Paszczak
Marcin Wasilewski wrote:
> Doświadczenia z dnia powszedniego z polskich autoryzowanych serwisów.
> Proponuję pl.rec.foto, pl.misc.telefonia.gsm poczytać. Poza tym mam kolegę,
> który pracuje w autoryzowanym serwisie. Stały sobie 2 wieże tego samego
> typu, obie niesprawne, gościowi zależało na czasie to zrobili mu usługę
> "express" dodatkowo płatną - z drugiej wieży przełożyli to co było
> niesprawne w pierwszej, skasowali 200 zł, natomiast drugi nieszczęśliwy
> posiadacz zapłacił za wszystkie uszkodzenia ekstra. Inny przykład - oddaję
> służbową drukarkę do serwisu z zastrzeżeniem, że jak naprawa wyniesie ponad
> 120 zł, to żeby nie naprawiać. "Pech" chciał, że koszty naprawy wynosiły
> 118,50 zł i jak tu spiskowych teorii dziejów nie tworzyć.

Klient wysłał sprzęt (na gwarancji) do serwisu z prośbą o informację o
ewentualnych kosztach naprawy. A zatem usterka została uznana za nieobjętą
gwarancją i gość zapłacił :) (no bo skoro pyta o koszt naprawy, to pewnie
ma coś na sumieniu, a nie zawsze da się stwierdzić, czy dane uszkodzenie
jest z winy użykownika, czy nie :) ).

P.
2006-07-08 22:19 Re: media markt nie chce uznac reklamacji Marcin Wasilewski

Użytkownik "Paszczak" napisał w wiadomości
news:e8p3d3$45e$1@proxy.provider.pl...
> Klient wysłał sprzęt (na gwarancji) do serwisu z prośbą o informację o
> ewentualnych kosztach naprawy. A zatem usterka została uznana za nieobjętą
> gwarancją i gość zapłacił :) (no bo skoro pyta o koszt naprawy, to pewnie
> ma coś na sumieniu, a nie zawsze da się stwierdzić, czy dane uszkodzenie
> jest z winy użykownika, czy nie :) ).
>
Istnieje takie pojęcie jak "urwać się z choinki" do Twojego przypadku
pasuje idealnie.
1 2 3

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

"Towar niezgodny z umowa" - ustawa a TV z Media Markt - pilne.

Michal 2005-10-19 16:35

ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic?

opoWYTNIJTO 2006-02-10 10:17

"Media markt - nie dla ży.ów"

Przemek R. 2006-04-08 16:56

"Media markt - nie dla ży.ów"

Przemek R. 2006-04-08 16:56

Media Markt

Mariusz Hajduk 2006-06-18 20:27

nie chca mi uwzglednic reklamacji ;((( prosze o pomoc

ilka 2006-06-24 20:49

media markt reklamacja raz jeszcze

adam158 2006-07-09 12:42

Nie chce renty

zmarekz 2006-08-31 13:48

Wyplata odszkodowania w PZU - nie chca uczciwie uznac szkody

T 2006-10-11 13:54

Sprzedawca nie chce oddac pieniedzy po uznaniu reklamacji

Jarecki 2007-04-16 19:23