poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-07-08 22:36 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Paszczak |
Marcin Wasilewski > > Użytkownik "Paszczak" > news:e8p3d3$45e$1@proxy.provider.pl... > > Klient wysłał sprzęt (na gwarancji) do serwisu z prośbą o informację o > > ewentualnych kosztach naprawy. A zatem usterka została uznana za nieobjętą > > gwarancją i gość zapłacił :) (no bo skoro pyta o koszt naprawy, to pewnie > > ma coś na sumieniu, a nie zawsze da się stwierdzić, czy dane uszkodzenie > > jest z winy użykownika, czy nie :) ). > > Istnieje takie pojęcie jak "urwać się z choinki" do Twojego przypadku > pasuje idealnie. Nie bardzo Cię rozumiem... podałem przykład, jak w serwisach traktują klientów. Co to ma do choinki? :) P. |
2006-07-09 08:19 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Szerszen |
Użytkownik "Marcin Wasilewski" news:44b0135d$1@news.home.net.pl... > Istnieje takie pojęcie jak "urwać się z choinki" do Twojego przypadku > pasuje idealnie. istenieje tez powiedzenie "uparty jak mul" ono z koleii pasuje do ciebie, koles zapiaszczyl aparat i aparat szlg trafil, cykal pewnie fotki na plazy, rece mial w piachu, w pokrowcu piach itd, niestety plaza to takie miejsce gdzie piachu cala masa i ma on tendecnje pojawiac sie nawet w kanapkach jesli je tam zabierzemy mysle ze pytajacy nie oddal aparatu do serwisu wraz z cala historia tego gdzie aparat byl i corobil, serwis sobie tego piahu tam nie wymyslil, on tam byl, jakby bylo inaczej to bylo by to co z telefonami komorkowymi, wymyslilby sobie "slady mikrokorozji" na elektronice czy cos rownie bystrego w tym wypadku jest to ewidentna wina uzytkownika i nie ma o sie rozwodzic nad spiskowa teoria dziejow |
||
2006-07-09 12:14 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | DaNsOuNd |
> w tym wypadku jest to ewidentna wina uzytkownika i nie ma o sie rozwodzic > nad spiskowa teoria dziejow > pod warunkiem że w instrukcji była zawarta uwaga: NIE UżYWAć NA PLAżY albo CHRONIć PRZED PIASKIEK. Skoro takich uwag nie było to użytkownik miał prawo przypuszczać że wyrób jest "piaskoodporny" Postroofki -- nick......: DaNsOuNd name......: Daniel Rykowski contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl |
||
2006-07-09 12:34 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | Paszczak |
DaNsOuNd > pod warunkiem że w instrukcji była zawarta uwaga: NIE UżYWAć NA PLAżY > albo CHRONIć PRZED PIASKIEK. Skoro takich uwag nie było to użytkownik > miał prawo przypuszczać że wyrób jest "piaskoodporny" "Chronić przed piaskiem", "Chronić przed ziemią", "Chronić przed żwirem", "Chronić przez wodą", "Chronić przed rozpuszczalnikiem", "Chronić przed benzyną", "Chronić przed solą", "Chronić przed pieprzem" - w ten sposób instrukcja dla debili będzie miała 10 tomów :) P. |
||
2006-07-09 15:41 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | rezist.com |
> pod warunkiem że w instrukcji była zawarta uwaga: NIE UżYWAć NA PLAżY > albo CHRONIć PRZED PIASKIEK. Skoro takich uwag nie było to użytkownik Chronic przed debilami tez nie bylo :> -- tomek nowak http://rezist.com http://anvilstrike.com http://icic.pl |
||
2006-07-14 13:03 | Re: media markt nie chce uznac reklamacji | papinianus |
Wszystkie te komentarze, poza tym które sporządził Pan Marcin Wasilewski wprowadzają straszny zamęt i nie pomagają wcale autorowi tematu, a przecież po to chyba istnieje ta grupa dyskusyjna. Wiesz jak pomóc autorowi? To pomóż. Nie masz o tym pojęcia? Zamilcz. Przepraszam za taki wstęp, ale bardzo nie lubię cynicznego i ironicznego tonu dyskusji internetowych. Co do reklamacji aparatu. Kwestie tą reguluje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która zastępuje przepisy Kodeksu Cywilnego (KC) dotyczące między innymi rękojmi i gwaracji jakości. W reżimie sprzedaży konsumenckiej nie istnieją te pojęcia, natomiast mówimy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W świetle przepisów tej ustawy sprzedawca odpowiada względem nabywcy za istniejący w chwili sprzedaży stan niezgodności przedmiotu z treścią umowy. Nie określa ona natomiast szczegółowo na czym ów stan niezgodności polega. Z całą pewnością przy umowie sprzedaży aparatu fotograficznego strony nie uzgodniły jakie właściwości aparat będący przedmiotem sprzedaży posiadać powinien. Z tego powodu do treści umowy należy zaliczyć wszelkie okoliczności, które przybliżyć mogą nabywcy zasady korzystania z aparatu. Będziemy tu mówić zatem o tym, czy aparat nadaje się do celu do jakiego jest przeważnie używany, czy posiada właściwości charakterystyczne dla produktów tego rodzaju, oraz czy odpowiada oczekiwaniom dotyczącym tego konkretnego towaru. Podstawą tych oczekiwań z pewnością będzie treść reklamy i oznakowania towaru. Przyjmuję, że pisał Pan zgodnie z prawdą i korzystał Pan z aparatu w sposób nie odbiegający od standardowej eksploatacji. Jeśli tak, to jak najbardziej aparat fotograficzny, który Pan nabył okazał się niezgodny z umową. Dlaczego? Przede wszystkim, aparat fotograficzny jest urządzeniem, które z zasady zabierane jest na wszelkiego rodzaju podróże, wyjazdy wakacyjne. Dla konsumenta podstawową funkcją aparatu jest uwiecznianie miłych chwil z życia. To najbardziej typowy sposób wykorzystania tego urządzenia. Producent ma świadomość tego, że użytkownik będzie zabierał aparat fotograficzny na plażę i powinien - albo zabezpieczyć go od strony technicznej przed piaskiem plażowym, albo poinformować użytkownika o jego szkodliwym skutku. Nie ma tutaj mowy o tym, że "użytkownik powinien o tym wiedzieć". Z całą pewnością nie powinien, ponieważ co do zasady aparat fotograficzny nie ulega uszkodzeniu wskutek działania dwóch, trzech grudek piasku plażowego (nie zakopywał go Pan w ziemi? :). Ponadto jeżeli w reklamie, bądź na opakowaniu/w instrukcji pojawiły się zdjęcia i obrazki plaży/morza to producent sugeruje tym warunki w jakich produkt sprawuje się prawidłowo i tym bardziej zadbać powinien o rzetelną informację o zasadach korzystania. Podsumowując: towar konsumpcyjny (aparat fotograficzny) jest niezgodny z umową, ponieważ jego konstrukcja nie zapewnia możliwości korzystania z niego w standardowych warunkach. Jeżeli w instrukcji jednak znajdzie Pan stosowną informację to nie przysługuje Panu prawo do reklamacji. A teraz przejdę do tego jak wyglądać powinno owa reklamacja od strony technicznej. Nie napisał Pan kiedy nabył aparat co znacznie utrudnia mi zadanie. Jeżeli o niezgodności towaru z umową zorientował się Pan w ciągu 6 miesięcy od nabycia towaru to sprawa jest prosta. Domniemuje się bowiem, że towar był niezgodny z treścią umowy w chwili jego wydania. To sprzedawca będzie musiał się bronić tłumaczyć, bo Panu prawo do reklamacji przysługuje. Jest to domniemanie prawie nie do obalenia, bo podejrzewam, że tego rodzaju przypadłość (nieodporność na piasek) dotyczy wszystkich produktów tej marki i serii. Jeżeli wady ujawniły się po upływie 6 miesięcy to Pan wykazać będzie musiał, że towar jest aktualnie niezgodny z treścią umowy oraz że był w chwili jego wydania. Będzie to także proste do udowodnienia z tych samych co wyżej powodów... Niezgodność dotyczyć będzie wszystkich produktów tej marki i serii. W drodze reklamacji może Pan domagać się w piewszym rzędzie naprawy lub wymiany towaru na nowy. Jeżeli będzie to niemożliwe lub napotka na trudności ciężkie do przezwyciężenia to kolejnymi uprawnieniami będą: możliwość obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy. W każdym razie w tej sprawie i w sprawach tego rodzaju wszelkiej pomocy udzieli Panu powiatowy rzecznik praw konsumentów. Polecam odwiedzenie jego biura. |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
"Towar niezgodny z umowa" - ustawa a TV z Media Markt - pilne. |
Michal | 2005-10-19 16:35 |
ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic? |
opoWYTNIJTO | 2006-02-10 10:17 |
"Media markt - nie dla ży.ów" |
Przemek R. | 2006-04-08 16:56 |
"Media markt - nie dla ży.ów" |
Przemek R. | 2006-04-08 16:56 |
Media Markt |
Mariusz Hajduk | 2006-06-18 20:27 |
nie chca mi uwzglednic reklamacji ;((( prosze o pomoc |
ilka | 2006-06-24 20:49 |
media markt reklamacja raz jeszcze |
adam158 | 2006-07-09 12:42 |
Nie chce renty |
zmarekz | 2006-08-31 13:48 |
Wyplata odszkodowania w PZU - nie chca uczciwie uznac szkody |
T | 2006-10-11 13:54 |
Sprzedawca nie chce oddac pieniedzy po uznaniu reklamacji |
Jarecki | 2007-04-16 19:23 |