poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2011-07-18 23:19 | Niezgodność towaru z umową | Netx |
Kupiłem niedawno (4 czerwca) dość drogi dysk SSD w firmie Komputronik i kiedy dysk działa jako systemowy powoduje 30-sekundowe przerwy w pracy systemu i okazyjnie BSODy, przy czym problem jest znany w Internecie i na forach, nie ma 100% rozwiązania (częściowo pomaga upgrade "firmware" ale nie wszystkim i nie w 100%). Dysk był b.drogi. Oddałem go Komputronikowi 5 czerwca (dzień po zakupie) na gwarancję i teraz (po ponad 30 dniach) chcą mi dać "nówkę" zafoliowaną (jutro). Jednak jest to dla mnie uciążliwe bo nie chcę już się męczyć z tym dyskiem (musiałbym praktycznie szukać na niego klienta). W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć reklamację z tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu kasy - ponieważ nowy dysk będzie miał ten sam "bug" a inne dyski jakie mają w ofercie są wolniejsze od tego co kupiłem. 1. Czy takie roszczenie (o zwrot kasy) z wymienieniem powodu (jak wyżej) jest możliwe w ramach reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową? 2. Na jakie konkretnie ustawy mam się powołać ? W sieci znalazłem wzór pisma w którym powołuje się na ustawę (nie wiem czy aktualnie tę co trzeba?): "Na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego ( Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz.1176 ze zmianami ) składam reklamację dotyczącą:..." Czy to jest aktualna podstawa prawna na którą trzeba się powołać, czy coś się zmieniło? Jeśli się zmieniło to prosiłbym bardziej biegłych w tych sprawach o podanie na jaką podstawę prawną należy się powołać. Proszę o pomoc i pozdrawiam, Marek |
2011-07-18 23:23 | Re: Niezgodność towaru z umową | Netx |
W dniu 2011-07-18 23:19, Netx pisze: > Kupiłem dysk SSD w firmie > Komputronik (w salonie - nie wysyłkowo) |
||
2011-07-18 23:51 | Re: Niezgodność towaru z umową | Netx |
Jeszcze prosiłbym o wyjaśnienie jak zaadresować to pismo "Reklamacja towaru niezgodnego z umową". Chodzi o to że na paragonie fiskalnym są dwa adresy: "Komputronik S.A. Poznań... Salon Firmowy Warszawa... WEEE:... NIP ..... Paragon fiskalny... (...) " Teraz pytanie którą z tych jednostek wpisać na mojej reklamacji? (najlepiej jakbym mógł im to zanieść do salonu W-wa - bo jest kontakt bezpośredni to może coś się uzgodni - i ewentualnie kopię wysłać pod adres w Poznaniu jeśli potrzeba?) |
||
2011-07-19 01:21 | Re: Niezgodność towaru z umową | |
> W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć reklamację z > tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu kasy - ponieważ nowy dysk > będzie miał ten sam "bug" a inne dyski jakie mają w ofercie są wolniejsze > od tego co kupiłem. 1. Twoje domysły nie mogą być powodem reklamacji. 2. Jeśli o tym, o czym piszesz, zostałeś poinformowany przez sprzedawcę lub producenta, to także nie ma powodów do skałdania reklamacji. Kupiłeś bowiem coś, co jest zgodne z opisem sprzedawcy/producenta. |
||
2011-07-19 02:02 | Re: Niezgodność towaru z umową | Netx |
W dniu 2011-07-19 01:21, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze: >> W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć reklamację z >> tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu kasy - ponieważ nowy dysk >> będzie miał ten sam "bug" a inne dyski jakie mają w ofercie są wolniejsze >> od tego co kupiłem. > > 1. Twoje domysły nie mogą być powodem reklamacji. 1.1 Ja nie chcę reklamować nowego dysku tylko ten co oddałem i uznali (serwis producenta uznał) że jest wadliwy (bo chcą mi dać nowy egzemplarz który już jutro ma być w salonie do odebrania) 1.2 Z tego co przypuszczam to nie ja ma udowodnić że dysk jest wadliwy tylko oni że jest odwrotnie 1.3 Na forum producenta można przeczytać że problem występuje. Są nawet sondy z prezentacją graficzną wyników, z których wynika u jakiego procenta użytkowników występuje problem. To samo na Polskich forach 1.3 Nowy dysk ma zapewne to samo oznaczenie modelu, więc nie różni się od tego co oddałem do naprawy. Co najwyżej firmware jest nowszy ale i tak nie rozwiązuje problemu - z tego co czytam na sieci. > 2. Jeśli o tym, o czym piszesz, zostałeś poinformowany przez sprzedawcę lub > producenta, to także nie ma powodów do skałdania reklamacji. Kupiłeś bowiem > coś, co jest zgodne z opisem sprzedawcy/producenta. Nie zostałem poinformowany. Na fora i wiadomości w Internecie o problemach z tym modelem dysku natrafiłem już po zakupie, kiedy sam zaobserwowałem że dysk nie działa jak powinien. Przy zakupie nie wpadłbym na to że ten model dysku jest wadliwy bo należał do najdroższych a z opisu na stronie Komputronika wynikało że jest tip-top najszybszy itd. |
||
2011-07-19 08:18 | Re: Niezgodność towaru z umową | Konrad |
UĹźytkownik "Netx" news:j02hi1$ha5$1@inews.gazeta.pl... >W dniu 2011-07-19 01:21, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze: >>> W zwiÄ zku z tym zamiast odbieraÄ dysk nowy, chcÄ zĹoĹźyÄ reklamacjÄ z >>> tytuĹu niezgodnoĹci z umowÄ i domagaÄ siÄ zwrotu kasy - poniewaĹź nowy >>> dysk >>> bÄdzie miaĹ ten sam "bug" a inne dyski jakie majÄ w ofercie sÄ >>> wolniejsze >>> od tego co kupiĹem. >> >> 1. Twoje domysĹy nie mogÄ byÄ powodem reklamacji. > 1.1 Ja nie chcÄ reklamowaÄ nowego dysku tylko ten co oddaĹem i uznali > (serwis producenta uznaĹ) Ĺźe jest wadliwy (bo chcÄ mi daÄ nowy egzemplarz > ktĂłry juĹź jutro ma byÄ w salonie do odebrania) To Ĺadnie z ich strony - generalnie nie muszÄ . Przypuszczam Ĺźe nie bÄdÄ mieli absolutnie Ĺźadnego problemu Ĺźeby udowodniÄ ci Ĺźe dysk jest sprawny - wystarczy Ĺźe uruchomiÄ na nim test producenta. Z czytania forĂłw moĹźna jedynie wycÄ gnÄ Ä wniosek Ĺźe ludzie to idioci. Konrad |
||
2011-07-19 11:50 | Re: Niezgodność towaru z umową | Andy_Niwiński |
"Konrad" > > To Ĺadnie z ich strony - generalnie nie muszÄ . > Przypuszczam Ĺźe nie bÄdÄ mieli absolutnie Ĺźadnego problemu Ĺźeby udowodniÄ > ci Ĺźe dysk jest sprawny - wystarczy Ĺźe uruchomiÄ na nim test producenta. > Z czytania forĂłw moĹźna jedynie wycÄ gnÄ Ä wniosek Ĺźe ludzie to idioci. > > > Konrad No wĹaĹnie, czego jesteĹ przykĹadem. |
||
2011-07-19 11:57 | Re: Niezgodność towaru z umową | Gruby Jendrek |
UĹźytkownik "Andy NiwiĹski" news:j03k0s$504$1@dont-email.me... > No wĹaĹnie, czego jesteĹ przykĹadem. O, czeĹÄ Andy, jak tam cĂłreczka DĹźesika sie chowa? Konrad |
||
2011-07-19 13:30 | Re: Niezgodność towaru z umową | Andy_Niwiński |
"Gruby Jendrek" news:j03kfe$nv6$1@mx1.internetia.pl... > > UĹźytkownik "Andy NiwiĹski" > news:j03k0s$504$1@dont-email.me... > >> No wĹaĹnie, czego jesteĹ przykĹadem. > > > O, czeĹÄ Andy, jak tam cĂłreczka DĹźesika sie chowa? > > > Konrad To nie ten Andy, moja siÄ inaczej nazywa... |
||
2011-07-19 23:52 | Re: Niezgodność towaru z umową | Robert Tomasik |
UĹźytkownik "Netx" news:j02812$nik$1@inews.gazeta.pl... > KupiĹem niedawno (4 czerwca) doĹÄ drogi dysk SSD w firmie Komputronik i > kiedy dysk dziaĹa jako systemowy powoduje 30-sekundowe przerwy w pracy > systemu i okazyjnie BSODy, przy czym problem jest znany w Internecie i na > forach, nie ma 100% rozwiÄ zania (czÄĹciowo pomaga upgrade "firmware" ale > nie wszystkim i nie w 100%). Dysk byĹ b.drogi. OddaĹem go Komputronikowi > 5 czerwca (dzieĹ po zakupie) na gwarancjÄ i teraz (po ponad 30 dniach) > chcÄ mi daÄ "nĂłwkÄ" zafoliowanÄ (jutro). Jednak jest to dla mnie > uciÄ Ĺźliwe bo nie chcÄ juĹź siÄ mÄczyÄ z tym dyskiem (musiaĹbym praktycznie > szukaÄ na niego klienta). > > W zwiÄ zku z tym zamiast odbieraÄ dysk nowy, chcÄ zĹoĹźyÄ reklamacjÄ z > tytuĹu niezgodnoĹci z umowÄ i domagaÄ siÄ zwrotu kasy - poniewaĹź nowy > dysk bÄdzie miaĹ ten sam "bug" a inne dyski jakie majÄ w ofercie sÄ > wolniejsze od tego co kupiĹem. > > 1. Czy takie roszczenie (o zwrot kasy) z wymienieniem powodu (jak wyĹźej) > jest moĹźliwe w ramach reklamacji z tytuĹu niezgodnoĹci towaru z umowÄ ? A jesteĹ konsumentem? Bo gdzieĹ tam piszesz o szukaniu klienta na ten dysk. > > 2. Na jakie konkretnie ustawy mam siÄ powoĹaÄ ? W sieci znalazĹem wzĂłr > pisma w ktĂłrym powoĹuje siÄ na ustawÄ (nie wiem czy aktualnie tÄ co > trzeba?): Jesli jesteĹ konsumentem, to powoĹujesz sie na niezgodnoĹÄ towaru z umowÄ . Druk ma chyba kaĹźdy sklep. SÄ w sieci. Natomiast jeĹli zareklamowaĹeĹ go z gwaranci, to moim zdaniem nie ma teraz moĹźlwioĹci, byĹ zmieniĹ podstawÄ. Z tytuĹu niezgodnoĹci, to moĹźesz zareklamowÄ ten nowy dostarczony Ci zamiennik, o ile okaĹźe siÄ wadliwy. W mojej ocenie same informacje z Internetu ĹwiadczÄ ce o tym, Ĺźe wszystkei takie dyski sÄ wadliwe nie bÄdzie wystarczajÄ cym dowodem na wadliwoĹÄ tego zafoliowanego. Sam piszesz, Ĺźe bĹÄdy siÄ pojawiajÄ u jakiegoĹ procenta uĹźytkownikĂłw. WiÄc ne u wszystkich i nie moĹźna wykluczyÄ, Ĺźe akurat ten, ktĂły Ty dostaniesz jest sprawny. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |
Niezgodność z towaru z umową - pytania?? |
Domix | 2007-11-13 16:04 |
Niezgodność towaru z umową |
Robert J. | 2007-12-03 10:40 |
Niezgodność towaru z umową |
marynarz | 2008-12-27 23:05 |
Niezgodność towaru z umową - |
szadok | 2009-05-28 09:52 |