poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-09-20 23:07 | Niezgodność towaru z umową - wysy | PlaMa |
Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2 miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować. Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności. jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby wszystko było jasne? pozdrawiam. PlaMa |
2009-09-20 23:10 | Re: Niezgodność towaru z umową - | Liwiusz |
PlaMa pisze: > Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2 > miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować. > Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się > płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności. > jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi > zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby > wszystko było jasne? Najlepiej wskazać przepis: # Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 art. 8 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. -- Liwiusz |
||
2009-09-20 23:49 | Re: Niezgodność towaru z umową - | Andrzej Lawa |
Liwiusz pisze: > PlaMa pisze: >> Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2 >> miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować. >> Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się >> płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności. >> jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi >> zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby >> wszystko było jasne? > > > Najlepiej wskazać przepis: > > > > # Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie > Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 > art. 8 > 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. > > Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane: Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia. Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne. |
||
2009-09-20 23:53 | Re: Niezgodność towaru z umową - | Liwiusz |
Andrzej Lawa pisze: > Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane: Pominąłem, ponieważ nie ma on znaczenia w kwestii oddawania kosztów przesyłki w przypadku uznania reklamacji. > > Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać > doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę > albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są > niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie > nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz > rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę > niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia. > > Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny > pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne. Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją. -- Liwiusz |
||
2009-09-21 10:39 | Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka | |
> Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to > łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją > pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją. Załóżmy, że sprzedawca reklamacji nie uznaje. Jak wygląda wtedy sprawa z odesłaniem towaru? Musi to zrobić czy może powiedzieć, że jest do odbioru w siedzibie firmy? W końcu dlaczego on ma ponosić koszty nieuzasadnionych reklamacji? |
||
2009-09-21 10:41 | Re: Niezgodność towaru z umową - | Liwiusz |
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze: >> Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, >> to łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli >> konsument ją pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją. > > Załóżmy, że sprzedawca reklamacji nie uznaje. Jak wygląda wtedy sprawa z > odesłaniem towaru? Musi to zrobić czy może powiedzieć, że jest do > odbioru w siedzibie firmy? W końcu dlaczego on ma ponosić koszty > nieuzasadnionych reklamacji? IMHO można wymagać, aby odesłał po pokryciu kosztów przez klienta. -- Liwiusz |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |
Niezgodność z towaru z umową - pytania?? |
Domix | 2007-11-13 16:04 |
Niezgodność towaru z umową |
Robert J. | 2007-12-03 10:40 |
Niezgodność towaru z umową |
marynarz | 2008-12-27 23:05 |
Niezgodność towaru z umową - |
szadok | 2009-05-28 09:52 |