Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Niezgodność towaru z umową - wysy

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2009-09-20 23:07 Niezgodność towaru z umową - wysy PlaMa
Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2
miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować.
Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się
płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności.
jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby
wszystko było jasne?


pozdrawiam.
PlaMa
2009-09-20 23:10 Re: Niezgodność towaru z umową - Liwiusz
PlaMa pisze:
> Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2
> miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować.
> Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się
> płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności.
> jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
> zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby
> wszystko było jasne?


Najlepiej wskazać przepis:



# Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002
art. 8
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.


--
Liwiusz
2009-09-20 23:49 Re: Niezgodność towaru z umową - Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:
> PlaMa pisze:
>> Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2
>> miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować.
>> Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się
>> płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności.
>> jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi
>> zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby
>> wszystko było jasne?
>
>
> Najlepiej wskazać przepis:
>
>
>
> # Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
> Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002
> art. 8
> 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
>
>

Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane:

Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są
niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz
rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny
pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne.
2009-09-20 23:53 Re: Niezgodność towaru z umową - Liwiusz
Andrzej Lawa pisze:


> Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane:

Pominąłem, ponieważ nie ma on znaczenia w kwestii oddawania kosztów
przesyłki w przypadku uznania reklamacji.


>
> Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
> doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
> albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są
> niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie
> nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz
> rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę
> niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
>
> Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny
> pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne.

Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to
łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją
pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją.

--
Liwiusz
2009-09-21 10:39 Re: Niezgodność towaru z umową - wysyłka
> Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to
> łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją
> pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją.

Załóżmy, że sprzedawca reklamacji nie uznaje. Jak wygląda wtedy sprawa z
odesłaniem towaru? Musi to zrobić czy może powiedzieć, że jest do odbioru w
siedzibie firmy? W końcu dlaczego on ma ponosić koszty nieuzasadnionych
reklamacji?
2009-09-21 10:41 Re: Niezgodność towaru z umową - Liwiusz
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
>> Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę,
>> to łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli
>> konsument ją pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją.
>
> Załóżmy, że sprzedawca reklamacji nie uznaje. Jak wygląda wtedy sprawa z
> odesłaniem towaru? Musi to zrobić czy może powiedzieć, że jest do
> odbioru w siedzibie firmy? W końcu dlaczego on ma ponosić koszty
> nieuzasadnionych reklamacji?


IMHO można wymagać, aby odesłał po pokryciu kosztów przez klienta.

--
Liwiusz
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

zwrot towaru - niezgodność z umową

Piotr Wozniacki 2006-06-14 15:56

Niezgodność towaru z umową?

Zbynek Ltd. 2006-07-10 12:47

Niezgodność towaru z umową

Kamil Piętka 2006-08-16 10:39

Niezgodność towaru z umową.

beatamaciejewska 2006-09-01 16:09

Niezgodność towaru z umową a gwarancja

Lew 2006-11-19 13:24

niezgodność towaru z umową po terminie

gasper 2007-05-24 23:31

Niezgodność z towaru z umową - pytania??

Domix 2007-11-13 16:04

Niezgodność towaru z umową

Robert J. 2007-12-03 10:40

Niezgodność towaru z umową

marynarz 2008-12-27 23:05

Niezgodność towaru z umową -

szadok 2009-05-28 09:52