poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-06-05 16:32 | opłata za diagnostykę i =?iso-8859-2?b?d3lzebNr6g==?= w przypadku niewykrycia usterki | DonWito |
Witam, zgłaszam sprzęt do reklamacji zgodnie z warunkami gwarancji. Zanim gwarant przyśle do mnie kuriera po sprzęt, życzy sobie, abym zgodził się na następujący warunek: "- w przypadku niepotwierdzenia zgłaszanego uszkodzenia, a w wyniku tego odmowy naprawy gwarancyjnej serwis na prawo do pobrania opłaty w wysokości do 100EURO + VAT jako rekompensaty za poniesione koszty transportu, ubezpieczenia i diagnozy sprzętu." W zadzie to rozumiem - zabezpieczają się przed tym, że klienci będą wysyłali sprzet do reklamacji bezmyślnie, bez sprawdzenia co się w ogóle dzieje i czy to na pewno a związek z reklamowaną częścią (np. zgłaszanie uszkodzenia monitora podczas gdy padł kabel zasilania). Mój niepokój budzą jednak dwie rzeczy: po pierwsze primo, w warunkach gwarancji nie ma ani słowa o takiej opłacie. Jest za to informacja o tym, że to ja mam dostarczyć sprzęt do siedziby Gwaranta. W międzyczasie Gwarant zmienił tryb działania serwisu - wprowadził gwarancję door-to-door, ale i dodał taką opłatę. Chcąc nie chcąc muszę zgodzić się na door-to-door (inaczej nie skorzystam z gwarancji w ogóle) ale czy muszę zgadzać się na opłatę? po drugie primo ;) - kto rozstrzyga o faktycznym istnieniu usterki? Zgłaszam uszkodzenie monitora - jakiś kawałek elektryki (elektroniki?) zaczął wydawać takie charakterystyczne "elektryczne" piszczenie/buczenie na tyle głośno, że słuchać to nawet w dzień, podczas zwykłej pracy na komputerze. Normalne dla tego sprzętu było piszczenie na tyle ciche, że słyszalne tylko w środku nocy, gdy komputer był wyłączony i nic dookoła nie wydawało dźwięku. Dlatego też twierdzę, że występuje jakieś uszkodzenie i sprzęt nie funkcjonuje normalnie. Ale co się stanie, jeśli serwisanci "nie usłyszą" tego? Czy mam jakieś prawne możliwości dyskutowania z taką decyzją? Dziękuję za informację i pozdrawiam, dw. -- Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :) |
2006-06-05 21:47 | Re: opłata za diagnostykę i | Paweł Sakowski |
DonWito wrote: > W zadzie to rozumiem - zabezpieczają się przed tym, że klienci będą > wysyłali sprzet do reklamacji bezmyślnie Nieco za późno na to zabezpieczenie. > po pierwsze primo, w warunkach gwarancji nie ma ani słowa o takiej > opłacie. Jest za to informacja o tym, że to ja mam dostarczyć sprzęt > do siedziby Gwaranta. W międzyczasie Gwarant zmienił tryb działania > serwisu - wprowadził gwarancję door-to-door, ale i dodał taką > opłatę. Chcąc nie chcąc muszę zgodzić się na door-to-door (inaczej > nie skorzystam z gwarancji w ogóle) Skorzystasz. Po prostu nie korzystaj z "nowych lepszych" warunków z kurierem na czele, skoro Ci nie odpowiadają, i dostarcz sprzęt Gwarantowi zgodnie z pierwotnymi warunkami gwarancji, na które Ty i Gwarant się zgodziliście. > po drugie primo ;) - kto rozstrzyga o faktycznym istnieniu usterki? W razie sporu: sąd. -- +----------------------------------------------------------------------+ | Paweł Sakowski | who can count up to 1023 on his fingers. | +----------------------------------------------------------------------+ |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Czy w przypadku sprzedaży na |
Samotnik | 2005-11-30 17:41 |
Naprawa czwarty raz tej samej usterki |
Przemek | 2006-05-29 12:29 |
Chca mnie obciazyc faktura przez spoldzielnie za usuniecie usterki CO =( |
olleo | 2006-07-05 22:17 |
=?iso-8859-1?B?cm96d/Nk?= |
Anna | 2006-08-03 19:05 |
przeglad w ASO - nienaprawione usterki |
michal_maWYTNIJTO | 2006-08-21 19:43 |
=?iso-8859-1?B?c3DzbGthIHogb28=?= |
martyna1980 | 2006-10-17 10:24 |
Rozwiązanie umowy o =?iso-8859-2?b?cHJhY+orcGFy6iBweXRh 8Q==?= |
joszi | 2006-11-19 11:16 |
rekojmia i reklamacja w przypadku przedsiebiorcow |
trtr | 2006-12-04 12:29 |
Co =?iso-8859-2?b?bW+/ZQ==?= nas za to spotkać ? |
Badman | 2007-05-21 16:08 |
=?iso-8859-15?Q?Egzekucja juz zap=3D3Faconych aliment=F3w?= |
2007-06-13 11:21 |