Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-12-09 21:33 Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej Jakub_Kuźma
Witam!
Od jakiegoś czasu staram się już nie korzystać z usług "wspaniałego"
serwisu jakim jest Allegro, ale ostatnio coś pokusiło mnie na zakup
odtwarzacza MP3. Jak to zwykle bywa w moim przypadku sprzęt jest sprawny
inaczej. Zakupiony odtwarzacz wiesza się w najbardziej nieoczekiwanych
momentach, czasem sam się włącza (nawet po zablokowaniu klawiszy).
Postanowiłem więc zwrócić go i zażądać sprawnego odtwarzacza... No i
tutaj zaczynają się schody. Napisałem do sprzedawcy tydzień po zakupie
sprzętu, opisałem sytuację i zaznaczyłem, że jeśli problem będzie się
powtarzał, to odeślę odtwarzacz. Nie miałem czasu się ostatnio tym zająć
(studia) ale dzisiaj napisałem do sprzedawcy maila z pytaniem o to czy
wysłać sam odtwarzacz, czy cały komplet, na którego dostałem bardzo
humorystyczną odpowiedź:
---
Za przesyłke płaci Pan , mogl Pan odeslac go odrazu wtedy ja bym pokryl
koszty , na naprawe lub na nowy odtwarzacz bedzie Pan czekal od 1 do 2
miesiecy.Wystawrczy sam odtwarzacz
Pozdrawiam
---
Nie mam zamiaru czekać 2 miesiące na naprawę. Zresztą pewnie okaże się,
że po dwóch miesiącach gość odeśle mi ten sam odtwarzacz i napisze, że
czas gwarancji się skończył :-). Chciałem w związku z tym zapytać, co
mogę w tej sytuacji zrobić i jakie kroki podjąć. Próbowałem wygooglać
coś o gwarancji w prawie konsumenckim, ale nie znalazłem nic na co
mógłbym się powołać. Czy mam prawo zażądać w takiej sytuacji zwrotu
pieniędzy jako, że sprzęt nie jest zgodny z umową?

Link do aukcji http://tiny.pl/9gsm (pewnie zniknie niedługo)

Kolejny raz mówię sobie, że jest to mój ostatni zakup na Allegro...

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc - Jakub Kuźma.

--
q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m
2006-12-09 21:35 Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion Jakub_Kuźma
W tytule miało być ZAKUPIONEGO oczywiście :-).

--
q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m
2006-12-09 22:19 Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Papik
Dnia Sat, 09 Dec 2006 21:33:11 +0100, Jakub Kuźma napisał/napisała:
> Kolejny raz mówię sobie, że jest to mój ostatni zakup na Allegro...

Czy przed zakupem czytales neutralne komentarze ? Czy czytales reakcje
sprzedawcy na te komentarze ?
IMHO ja u niego bym za sama tresc tych komentarzy nic nie kupil..
Od razu widac, ze to jakis szczeniak :)

I po krzyku.. pretensje mozesz miec jedynie dla siebie a nie do Allegro...
allegro - nie dla idiotow :)

--
* Szukam zony: http://portfolio.pomorski.net/albums/Sesje/061123%20Papik/dsc_7990.jpg *
PAPIK - Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing
GG: 70701
2006-12-09 22:32 Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion rezist.com
Sprawdzales jaka masz wersje firmware i czy przypadkiem nie ma
nowszej, ktora usuwa te problemy?

Nie zawsze urzadzenie jest spieprzone, czasem jego
oprogramowanie zawodzi. iRiver dosc regularnie wydaje
co jakis czas nowe wersje oprogramowania.

--
tomek nowak
http://rezist.com
http://anvilstrike.com
http://icic.pl
2006-12-09 22:42 Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion Jakub_Kuźma
Jest 1.70 UMS, próbowałem konwersji na 1.70 MTP - dzieje się to samo. Od
samego początku zastanawiało mnie dlaczego sprzęt po odpięciu od kompa
nie daje się włączyć, trzeba wyjąć i włożyć baterię - wtedy zaczyna
działać. Przed chwilą dzwoniłem do gościa. Gwarancja wygląda tak, że
odsyła sprzęt do USA, jego kumpel go reklamuje i odsyła do Polski.
Powiedział, że "postara" się załatwić to w 3 tygodnie :-). Najlepsze
jest to, że napisałem mu kilka dni po otrzymaniu sprzętu o tym, że się
wiesza. Próbowałem właśnie z firmware'm, myślałem nawet, że to wina
baterii (Ni-MH). Gość mi odpisuje teraz, że jakbym odesłał sprzęt od
razu to bym nie płacił za wysyłkę :/. Ja chciałem spróbować wszelkich
możliwych sposobów, żeby nie robić problemów i nie dać zarobić
niepotrzebnie Poczcie Polskiej a gość bezczelnie pisze, że "trzeba było
od razu go wysłać". Dlaczego nie napisał tego od razu? Oszust na każdym
kroku :-/.

--
q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m
2006-12-09 23:26 Re: Problemy z gwarancją Budzik
Osobnik posiadający mail ad.res@w.stop.ce napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:


> Link do aukcji http://tiny.pl/9gsm (pewnie zniknie niedługo)

biorac pod uwage wielkosc sprzedazy zakładam ze gosc prowadzi DG.
Jezeli nie prowadzi to postrasz go US czy UKSem - nie wiem kto przeprowadza
takie kotrole.
Zakładam jednak ze DG prowadzi (nawet jak nie ma jej zarejestrowanej) w
zwiazku z tym masz mozliwosc odstapienia od umowy w ciagu xxx dni.
xxx zalezy od tego czy zostałes poindformowany o tym zemasz 7 dni na
ewentualna rezygnacje, jezeli tak to rzeczywiscie miałes 7 dni i wtedy
pozstaje juz tylko reklamacja (gwarancja), jezeli nie zostałes
poinformowany o tych 7 dniach to masz 30 dni na ewentualny zwrot towaru bez
tłumaczenia sprzedawcy, dlaczego rezygnujesz.
Tylko wgraj taki soft, jaki był gdy dostałęs odtwarzacz.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))
2006-12-10 00:39 Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion Jakub_Kuźma
Budzik wrote:
> biorac pod uwage wielkosc sprzedazy zakładam ze gosc prowadzi DG.
> Jezeli nie prowadzi to postrasz go US czy UKSem - nie wiem kto przeprowadza
> takie kotrole.
> Zakładam jednak ze DG prowadzi (nawet jak nie ma jej zarejestrowanej) w
> zwiazku z tym masz mozliwosc odstapienia od umowy w ciagu xxx dni.
> xxx zalezy od tego czy zostałes poindformowany o tym zemasz 7 dni na
> ewentualna rezygnacje, jezeli tak to rzeczywiscie miałes 7 dni i wtedy
> pozstaje juz tylko reklamacja (gwarancja), jezeli nie zostałes
> poinformowany o tych 7 dniach to masz 30 dni na ewentualny zwrot towaru bez
> tłumaczenia sprzedawcy, dlaczego rezygnujesz.
> Tylko wgraj taki soft, jaki był gdy dostałęs odtwarzacz.

Udało mi się dotrzeć do jakiegoś PDFa z tą ustawą. Pisało w niej nawet o
3 miesięcznym terminie, jeśli nie zostałem poinformowany. Oczywiście nie
zostałem poinformowany o tym fakcie, więc w poniedziałek wysyłam sprzęt
i zażądam zwrotu pieniędzy. Po czyjej stronie leży opłacenie kosztów
przesyłki (16 zł w jedną stronę)?

--
q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m
2006-12-10 03:47 Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na Marcin Debowski
Dnia 09.12.2006 Jakub Kuźma napisał/a:
> Udało mi się dotrzeć do jakiegoś PDFa z tą ustawą. Pisało w niej nawet o
> 3 miesięcznym terminie, jeśli nie zostałem poinformowany. Oczywiście nie
> zostałem poinformowany o tym fakcie, więc w poniedziałek wysyłam sprzęt
> i zażądam zwrotu pieniędzy. Po czyjej stronie leży opłacenie kosztów
> przesyłki (16 zł w jedną stronę)?

Zlituję się, bo widzę że nikt nie ma już cierpliwości odpowiadać w kółko
na te same podstawowe pytania: weź otwórz groups.google.pl (google to
takie narzędzie sieciowe które potrafi wyszukiwać różne przydatne
informacje, ale mało osób o tym wie i lepiej nie podawaj tego dalej bo
jeszcze zamkną). Tam wpisz mu "niezgodność z umową" i "zwrot towaru" i
zobacz co się wyświetli.

--
Marcin

2006-12-10 11:52 Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion Jakub_Kuźma
Marcin Debowski wrote:
> Zlituję się, bo widzę że nikt nie ma już cierpliwości odpowiadać w kółko
> na te same podstawowe pytania: weź otwórz groups.google.pl (google to
> takie narzędzie sieciowe które potrafi wyszukiwać różne przydatne
> informacje, ale mało osób o tym wie i lepiej nie podawaj tego dalej bo
> jeszcze zamkną). Tam wpisz mu "niezgodność z umową" i "zwrot towaru" i
> zobacz co się wyświetli.

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. Zasugeruję tylko
jedną rzecz - jeśli zadane przeze mnie pytanie tak często się powtarza,
to może wartałoby umieścić takowe (wraz z odpowiedzią) na jakimś
grupowym FAQ. Oszczędziłoby to także Twoje nerwy.
Druga sprawa jest taka, że to wspaniałe narzędzie sieciowe, o którym
mówiłeś zwraca w każdym poście inną odpowiedź na powyższe pytanie.
Niektórzy piszą o 10 dniach, niektórzy o 3 miesiącach... Znalazłem tylko
jeden post, który odwołał się do jakiejś konkretnej ustawy.

Pozdrawiam i dziękuję za okazaną mi litość.

--
q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m
2006-12-10 12:11 Re: Problemy z gwarancją Budzik
Osobnik posiadający mail ad.res@w.stop.ce napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:


> mówiłeś zwraca w każdym poście inną odpowiedź na powyższe pytanie.
> Niektórzy piszą o 10 dniach, niektórzy o 3 miesiącach... Znalazłem tylko
> jeden post, który odwołał się do jakiejś konkretnej ustawy.

poniewaz to zalezy od tego, czy zostałes poinformowany o mozliwosci zwrotu.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
Frank Herbert
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

zwrot sprzętu kupionego na raty

morfi 2006-01-31 18:28

Problem z wymianą sprzętu

Tomasz Maleski 2006-03-24 10:10

Problem z wymianą sprzętu

Tomasz Maleski 2006-03-24 10:10

prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu

rosak 2006-05-17 10:34

Trefny zakup sprzętu komputerowego

Jakub Klama 2006-06-17 18:01

Jak jest z gwarancją?

Janeko 2006-06-28 10:03

legalność sprzętu

2000s 2006-06-28 14:32

problem z naprawą wad w zakupionej usludze....

asterix 2006-08-01 15:01

Wymiana sprzętu

Dariusz Mazur 2006-11-26 15:20

Kupno sprzętu RTV i zwrot

Raf 2007-03-09 22:06