poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-12-09 21:33 | Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej | Jakub_Kuźma |
Witam! Od jakiegoś czasu staram się już nie korzystać z usług "wspaniałego" serwisu jakim jest Allegro, ale ostatnio coś pokusiło mnie na zakup odtwarzacza MP3. Jak to zwykle bywa w moim przypadku sprzęt jest sprawny inaczej. Zakupiony odtwarzacz wiesza się w najbardziej nieoczekiwanych momentach, czasem sam się włącza (nawet po zablokowaniu klawiszy). Postanowiłem więc zwrócić go i zażądać sprawnego odtwarzacza... No i tutaj zaczynają się schody. Napisałem do sprzedawcy tydzień po zakupie sprzętu, opisałem sytuację i zaznaczyłem, że jeśli problem będzie się powtarzał, to odeślę odtwarzacz. Nie miałem czasu się ostatnio tym zająć (studia) ale dzisiaj napisałem do sprzedawcy maila z pytaniem o to czy wysłać sam odtwarzacz, czy cały komplet, na którego dostałem bardzo humorystyczną odpowiedź: --- Za przesyłke płaci Pan , mogl Pan odeslac go odrazu wtedy ja bym pokryl koszty , na naprawe lub na nowy odtwarzacz bedzie Pan czekal od 1 do 2 miesiecy.Wystawrczy sam odtwarzacz Pozdrawiam --- Nie mam zamiaru czekać 2 miesiące na naprawę. Zresztą pewnie okaże się, że po dwóch miesiącach gość odeśle mi ten sam odtwarzacz i napisze, że czas gwarancji się skończył :-). Chciałem w związku z tym zapytać, co mogę w tej sytuacji zrobić i jakie kroki podjąć. Próbowałem wygooglać coś o gwarancji w prawie konsumenckim, ale nie znalazłem nic na co mógłbym się powołać. Czy mam prawo zażądać w takiej sytuacji zwrotu pieniędzy jako, że sprzęt nie jest zgodny z umową? Link do aukcji http://tiny.pl/9gsm (pewnie zniknie niedługo) Kolejny raz mówię sobie, że jest to mój ostatni zakup na Allegro... Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc - Jakub Kuźma. -- q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m |
2006-12-09 21:35 | Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion | Jakub_Kuźma |
W tytule miało być ZAKUPIONEGO oczywiście :-). -- q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m |
||
2006-12-09 22:19 | Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na | Papik |
Dnia Sat, 09 Dec 2006 21:33:11 +0100, Jakub Kuźma napisał/napisała: > Kolejny raz mówię sobie, że jest to mój ostatni zakup na Allegro... Czy przed zakupem czytales neutralne komentarze ? Czy czytales reakcje sprzedawcy na te komentarze ? IMHO ja u niego bym za sama tresc tych komentarzy nic nie kupil.. Od razu widac, ze to jakis szczeniak :) I po krzyku.. pretensje mozesz miec jedynie dla siebie a nie do Allegro... allegro - nie dla idiotow :) -- * Szukam zony: http://portfolio.pomorski.net/albums/Sesje/061123%20Papik/dsc_7990.jpg * PAPIK - Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing GG: 70701 |
||
2006-12-09 22:32 | Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion | rezist.com |
Sprawdzales jaka masz wersje firmware i czy przypadkiem nie ma nowszej, ktora usuwa te problemy? Nie zawsze urzadzenie jest spieprzone, czasem jego oprogramowanie zawodzi. iRiver dosc regularnie wydaje co jakis czas nowe wersje oprogramowania. -- tomek nowak http://rezist.com http://anvilstrike.com http://icic.pl |
||
2006-12-09 22:42 | Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion | Jakub_Kuźma |
Jest 1.70 UMS, próbowałem konwersji na 1.70 MTP - dzieje się to samo. Od samego początku zastanawiało mnie dlaczego sprzęt po odpięciu od kompa nie daje się włączyć, trzeba wyjąć i włożyć baterię - wtedy zaczyna działać. Przed chwilą dzwoniłem do gościa. Gwarancja wygląda tak, że odsyła sprzęt do USA, jego kumpel go reklamuje i odsyła do Polski. Powiedział, że "postara" się załatwić to w 3 tygodnie :-). Najlepsze jest to, że napisałem mu kilka dni po otrzymaniu sprzętu o tym, że się wiesza. Próbowałem właśnie z firmware'm, myślałem nawet, że to wina baterii (Ni-MH). Gość mi odpisuje teraz, że jakbym odesłał sprzęt od razu to bym nie płacił za wysyłkę :/. Ja chciałem spróbować wszelkich możliwych sposobów, żeby nie robić problemów i nie dać zarobić niepotrzebnie Poczcie Polskiej a gość bezczelnie pisze, że "trzeba było od razu go wysłać". Dlaczego nie napisał tego od razu? Oszust na każdym kroku :-/. -- q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m |
||
2006-12-09 23:26 | Re: Problemy z gwarancją | Budzik |
Osobnik posiadający mail ad.res@w.stop.ce napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: > Link do aukcji http://tiny.pl/9gsm (pewnie zniknie niedługo) biorac pod uwage wielkosc sprzedazy zakładam ze gosc prowadzi DG. Jezeli nie prowadzi to postrasz go US czy UKSem - nie wiem kto przeprowadza takie kotrole. Zakładam jednak ze DG prowadzi (nawet jak nie ma jej zarejestrowanej) w zwiazku z tym masz mozliwosc odstapienia od umowy w ciagu xxx dni. xxx zalezy od tego czy zostałes poindformowany o tym zemasz 7 dni na ewentualna rezygnacje, jezeli tak to rzeczywiscie miałes 7 dni i wtedy pozstaje juz tylko reklamacja (gwarancja), jezeli nie zostałes poinformowany o tych 7 dniach to masz 30 dni na ewentualny zwrot towaru bez tłumaczenia sprzedawcy, dlaczego rezygnujesz. Tylko wgraj taki soft, jaki był gdy dostałęs odtwarzacz. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jaki jest szczyt odwagi??? Chodzić w turbanie na Manhatanie :-)) |
||
2006-12-10 00:39 | Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion | Jakub_Kuźma |
Budzik wrote: > biorac pod uwage wielkosc sprzedazy zakładam ze gosc prowadzi DG. > Jezeli nie prowadzi to postrasz go US czy UKSem - nie wiem kto przeprowadza > takie kotrole. > Zakładam jednak ze DG prowadzi (nawet jak nie ma jej zarejestrowanej) w > zwiazku z tym masz mozliwosc odstapienia od umowy w ciagu xxx dni. > xxx zalezy od tego czy zostałes poindformowany o tym zemasz 7 dni na > ewentualna rezygnacje, jezeli tak to rzeczywiscie miałes 7 dni i wtedy > pozstaje juz tylko reklamacja (gwarancja), jezeli nie zostałes > poinformowany o tych 7 dniach to masz 30 dni na ewentualny zwrot towaru bez > tłumaczenia sprzedawcy, dlaczego rezygnujesz. > Tylko wgraj taki soft, jaki był gdy dostałęs odtwarzacz. Udało mi się dotrzeć do jakiegoś PDFa z tą ustawą. Pisało w niej nawet o 3 miesięcznym terminie, jeśli nie zostałem poinformowany. Oczywiście nie zostałem poinformowany o tym fakcie, więc w poniedziałek wysyłam sprzęt i zażądam zwrotu pieniędzy. Po czyjej stronie leży opłacenie kosztów przesyłki (16 zł w jedną stronę)? -- q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m |
||
2006-12-10 03:47 | Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupionej na | Marcin Debowski |
Dnia 09.12.2006 Jakub Kuźma > Udało mi się dotrzeć do jakiegoś PDFa z tą ustawą. Pisało w niej nawet o > 3 miesięcznym terminie, jeśli nie zostałem poinformowany. Oczywiście nie > zostałem poinformowany o tym fakcie, więc w poniedziałek wysyłam sprzęt > i zażądam zwrotu pieniędzy. Po czyjej stronie leży opłacenie kosztów > przesyłki (16 zł w jedną stronę)? Zlituję się, bo widzę że nikt nie ma już cierpliwości odpowiadać w kółko na te same podstawowe pytania: weź otwórz groups.google.pl (google to takie narzędzie sieciowe które potrafi wyszukiwać różne przydatne informacje, ale mało osób o tym wie i lepiej nie podawaj tego dalej bo jeszcze zamkną). Tam wpisz mu "niezgodność z umową" i "zwrot towaru" i zobacz co się wyświetli. -- Marcin |
||
2006-12-10 11:52 | Re: Problemy z gwarancją sprzętu zakupion | Jakub_Kuźma |
Marcin Debowski wrote: > Zlituję się, bo widzę że nikt nie ma już cierpliwości odpowiadać w kółko > na te same podstawowe pytania: weź otwórz groups.google.pl (google to > takie narzędzie sieciowe które potrafi wyszukiwać różne przydatne > informacje, ale mało osób o tym wie i lepiej nie podawaj tego dalej bo > jeszcze zamkną). Tam wpisz mu "niezgodność z umową" i "zwrot towaru" i > zobacz co się wyświetli. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. Zasugeruję tylko jedną rzecz - jeśli zadane przeze mnie pytanie tak często się powtarza, to może wartałoby umieścić takowe (wraz z odpowiedzią) na jakimś grupowym FAQ. Oszczędziłoby to także Twoje nerwy. Druga sprawa jest taka, że to wspaniałe narzędzie sieciowe, o którym mówiłeś zwraca w każdym poście inną odpowiedź na powyższe pytanie. Niektórzy piszą o 10 dniach, niektórzy o 3 miesiącach... Znalazłem tylko jeden post, który odwołał się do jakiejś konkretnej ustawy. Pozdrawiam i dziękuję za okazaną mi litość. -- q o o b a a ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m |
||
2006-12-10 12:11 | Re: Problemy z gwarancją | Budzik |
Osobnik posiadający mail ad.res@w.stop.ce napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: > mówiłeś zwraca w każdym poście inną odpowiedź na powyższe pytanie. > Niektórzy piszą o 10 dniach, niektórzy o 3 miesiącach... Znalazłem tylko > jeden post, który odwołał się do jakiejś konkretnej ustawy. poniewaz to zalezy od tego, czy zostałes poinformowany o mozliwosci zwrotu. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Ironią często pokrywa się niemożność myślenia. Frank Herbert |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot sprzętu kupionego na raty |
morfi | 2006-01-31 18:28 |
Problem z wymianą sprzętu |
Tomasz Maleski | 2006-03-24 10:10 |
Problem z wymianą sprzętu |
Tomasz Maleski | 2006-03-24 10:10 |
prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu |
rosak | 2006-05-17 10:34 |
Trefny zakup sprzętu komputerowego |
Jakub Klama | 2006-06-17 18:01 |
Jak jest z gwarancją? |
Janeko | 2006-06-28 10:03 |
legalność sprzętu |
2000s | 2006-06-28 14:32 |
problem z naprawą wad w zakupionej usludze.... |
asterix | 2006-08-01 15:01 |
Wymiana sprzętu |
Dariusz Mazur | 2006-11-26 15:20 |
Kupno sprzętu RTV i zwrot |
Raf | 2007-03-09 22:06 |