Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-09-26 19:44 reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...
Jak powinienem zareagować na następujacą sytuację:

Klient zgłosil reklamację na towar (skrzydło drzwiowe) z tytułu gwarancji
(gwarantem jest producent). Sam wybrał tą formę. Reklamację przyjełem i
wysłałem zgłoszenie gwarantowi do rozpatrzenia. Po 3 dniach klient przyszedł
ponownie do mnie z reklamacją tego samego towaru (skrzydło drzwiowe oraz
dodatkowo ościeżnica), tym razem z tytułu niezgodnosci z umową.

Czy powinienem przyjąć ponownie tą reklamację?
Czy powinienem odmówić przyjecia w częsci dotyczącej skrzydła w zwiazku z
tym, iż reklamacja została już złożona z innego tytułu, a przyjać zgłoszenie
odnoscie ościeżnicy?

Czy w przypadku jeśli reklamujący wiedział o wadzie, a zgłosił reklamację
dopiero po 11 miesiacach od wykrycia wady (oświadczenie ustne klienta, że
wada była od początku), mogę jej nie rozpatrywać w związku z brakiem podstaw
prawnych? Czy dobrze rozumiem art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej?

pozdrawiam

2007-09-26 21:32 Re: reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru... Łukasz N
Użytkownik napisał w wiadomości
news:fde5pm$qc7$1@news.onet.pl...
> Jak powinienem zareagować na następujacą sytuację:
>
> Klient zgłosil reklamację na towar (skrzydło drzwiowe) z tytułu gwarancji
> (gwarantem jest producent). Sam wybrał tą formę. Reklamację przyjełem i
> wysłałem zgłoszenie gwarantowi do rozpatrzenia. Po 3 dniach klient
> przyszedł ponownie do mnie z reklamacją tego samego towaru (skrzydło
> drzwiowe oraz dodatkowo ościeżnica), tym razem z tytułu niezgodnosci z
> umową.
>
> Czy powinienem przyjąć ponownie tą reklamację?
> Czy powinienem odmówić przyjecia w częsci dotyczącej skrzydła w zwiazku z
> tym, iż reklamacja została już złożona z innego tytułu, a przyjać
> zgłoszenie odnoscie ościeżnicy?
>
> Czy w przypadku jeśli reklamujący wiedział o wadzie, a zgłosił reklamację
> dopiero po 11 miesiacach od wykrycia wady (oświadczenie ustne klienta, że
> wada była od początku), mogę jej nie rozpatrywać w związku z brakiem
> podstaw prawnych? Czy dobrze rozumiem art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych
> warunkach sprzedaży konsumenckiej?

Nie można jednocześnie korzystać z dwóch reżimów odpowiedzialności - albo
gwarancja albo szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej.

Ponadto w grę wchodzi przedawnienie możliwości zgłoszenia niezgodności
towaru z umową skoro czekał 11 miesięcy od wykrycia usterki do czasu
zgłoszenia tego faktu.

--------------------
Forum Prawników - www.forum.prawnikow.pl - bezpłatne porady prawne

nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Niezgodność towaru z umową - jak to w końcu jest

No Name 2006-02-17 16:05

zwrot towaru - niezgodność z umową

Piotr Wozniacki 2006-06-14 15:56

Niezgodność towaru z umową?

Zbynek Ltd. 2006-07-10 12:47

Niezgodność towaru z umową

Kamil Piętka 2006-08-16 10:39

Niezgodność towaru z umową.

beatamaciejewska 2006-09-01 16:09

Niezgodność towaru z umową - czy można?

grem1 2006-09-11 11:31

niezgodność towaru konsumpcyjnego

zmarekz 2006-09-13 21:26

Niezgodność towaru z umową a gwarancja

Lew 2006-11-19 13:24

niezgodność towaru z umową po terminie

gasper 2007-05-24 23:31

Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ

Trio 2007-09-03 01:26