poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-05-08 11:32 | Jak może zakończyć się reklamacja? | WoGo |
Witajcie Mam takie pytanie - czy sprzedawca może bez mojej zgody zwrócić mi pieniądze na konto, z którego zapłaciłem za przedmiot nabyty poprzez Internet jeśli uzna że nie może dostarczyć mi przedmiotu pełnowartościowego? Zakupiłem pewne urządzenie za korzystną cenę w stosunku do innych oferentów. Na stronie www sprzedawcy - znanej firmy wysyłkowej, był dokładny opis przedmiotu wraz z oprogramowaniem mapowym (sprawa dotyczy GPS-a) i cena. Jako, że jest to rzecz typowa, a po bardzo okazyjnej cenie zapłaciłem przelewem i otrzymałem przesyłkę z fakturą. Po sprawdzeniu okazało się że nie ma zainstalowanej jednej z mapy, która powinna być. Telefon i prośba sprzedawcy o przesłanie przedmiotu celem zweryfikowania zasadności reklamacji - co też uczyniłem. I teraz mam pytanie czy sprzedawca ma obowiązek dostarczyć mi urządzenie pełnowartościowe (tzn zgodne z opisem i wg ceny ofertowej), czy może uznać, że pomylił się w ofercie i fakturze i przesłał mi urządzenie bez zainstalowanej jednej z map (takowe też są na rynku, ale nie w ofercie tego sprzedawcy). Jeśli sprzedawca się pomylił to z jego punktu widzenia najlepiej byłoby zwrócić mi pieniądze, gdyż cena jaką zapłaciłem naprawdę jest korzystna (dla mnie) i trudno sprzedawcy będzie bez poniesienia dodatkowych kosztów o uzupełnienie przedmiotu do tego aby był zgodny z opisem, natomiast ja jestem zdecydowanie zainteresowany urządzeniem pełnowartościowym albo ewentualnie obniżeniem ceny o brakujące mapy. Wg jakich § mogę negocjować zakończenie sprawy, gdyby okazało się, że sprzedawca upiera się jedynie przy zwrocie pieniędzy? Dzięki i pozdrawiam Wojtek |
2008-05-08 12:37 | Re: Jak może zakończyć się reklamacja? | K.K. |
> Wg jakich § mogę negocjować zakończenie sprawy, gdyby okazało się, że > sprzedawca upiera się jedynie przy zwrocie pieniędzy? Art. 12 ust. 2 i 3 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.). Tylko ustęp 3 pozostawia miejsce dla negocjacji i tylko odnośnie zgody na świadczenie zastępcze. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Szukam prawnika zajmującego się odszkodowaniami może ktoś poleci? |
2006-01-08 11:25 | |
Jak się zabezpieczyć |
Nuworysz | 2006-01-10 20:37 |
Nikt nie zna odpowiedzi - może ktoś z WAS wie jak to rozgryźć ????? HELP ! ! ! |
Bio-Star | 2006-04-28 02:43 |
reklamacja - jak to właściwie jest proszę o pomoc prawną ? |
maximus | 2006-08-21 22:43 |
Jak zwracamy się do notariusza? |
BSz | 2006-09-19 23:23 |
Jak się ubrać do sądu? |
T.A.M. | 2006-10-19 06:44 |
reklamacja obuwia jak? |
Janek | 2007-03-18 09:38 |
Jak działa bezpodstawne wbogacenie się? |
Jasko Bartnik | 2007-05-24 22:45 |
jak wysokie alimenty może zasądzić sąd |
sanczes | 2007-08-08 20:52 |
jak zrzec się mieszkania? |
soludo300 | 2008-03-15 16:09 |