poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-07-31 08:07 | Ważność karty gwarancyjnej | gsulima |
Witam, W autoryzowanym serwisie Lenovo odmówili mi uznania gwarancji na notebooka, ponieważ karta gwarancyjna nie została poprawnie wypełniona. A dokładnie, brakuje na niej moich danych osobowych. Skierowałem w tej sprawie pytanie do Lenovo a oni mi odpowiedzieli: "Karty gwarancyjne są wystawiane naszym klientom i tylko naszym klientom świadczymy usługi gwarancyjne. Nie mamy innej możliwości zweryfikowania tego. Jeśli ktoś chce pozostać anonimowy może zawsze skorzystać z naprawy płatnej." Zawsze uważałem że karta gwarancyjna jest wystawiana na konkretny towar, a nie właściciela - tym bardziej że w czasie trwania gwarancji można przecież odsprzedać notebooka. Czy mogę w jakiś sposób wyegzekwować naprawę gwarancyjną, czy raczej zapomnieć o tym i naprawiać we własnym zakresie? Pozdrawiam GS |
2008-07-31 08:21 | Re: Ważność karty gwarancyjnej | Johnson |
gsulima@gmail.com pisze: > Czy mogę w jakiś sposób wyegzekwować naprawę gwarancyjną, czy raczej > zapomnieć o tym i naprawiać we własnym zakresie? > A czy gwarancja jest na pewno konieczna ? Nie jesteś konsumentem ? -- @2008 Johnson Imperare sibi maximum est imperium |
||
2008-07-31 08:56 | Re: Ważność karty gwarancyjnej | gsulima |
On 31 Lip, 08:21, Johnson > gsul...@gmail.com pisze: > > > Czy mogę w jakiś sposób wyegzekwować naprawę gwarancyjną, czy raczej > > zapomnieć o tym i naprawiać we własnym zakresie? > > A czy gwarancja jest na pewno konieczna ? Nie jesteś konsumentem ? > > -- > @2008 Johnson > Imperare sibi maximum est imperium Nie opisywałem szczegółowo sytuacji - chodzi o to że gwarancję mam na 12 m-cy które minęło, ale ponieważ w tej serii notebooków zdarzały się wadliwe baterie, to Lenovo przedłużyło o dodatkowe 6 miesięcy okres gwarancyjny na samą baterię. Czyli wina leży po stronie producenta, a w ramach rękojmi, lub niezgodności z umową w sprzedaży konsumenckiej, musiałbym dochodzić praw u sprzedawcy - zgadza się? Pozdrawiam GS |
||
2008-07-31 09:42 | Re: Ważność karty gwarancyjnej | Reseller |
gsulima@gmail.com pisze: > Witam, > Czy mogę w jakiś sposób wyegzekwować naprawę gwarancyjną, czy raczej > zapomnieć o tym i naprawiać we własnym zakresie? > > Pozdrawiam > GS Hmmm, miałem podobną jazdę z gwarancją na HP n1020V (3 letnią) zaniosłem sprzęt do CSS we Wrocławiu, gdzie uprzejma Pani stwierdziła, że nie mogą mi uznać gwarancji gdyż na karcie gwarancyjnej nie ma numeru seryjnego sprzętu. Wróciłem do domu, zarejestrowałem produkt wraz z numerem karty gwarancyjnej na stronie HP, po czy sprawnym ruchem długopisu dopisałem numer seryjny na karcie gwarancyjnej i wysłałem do serwisu do Warszawy. Po trzech dniach komputer wrócił kurierem na wskazany przeze mnie adres - oczywiście naprawiony i sprawa zakończyła się pozytywnie. P.S. jeszcze przed rejestracją komputera na stronie HP, po sprawdzeniu gwarancji na produkt jak BYK stało, że mój notebook jest objęty 3 letnią gwarancją. Sugeruję uzupełnić brakujące dane i spróbować raz jeszcze - może w innym serwisie - o ile taki istnieje. -- Pozdrawiam, Reseller |
||
2008-07-31 09:55 | Re: Ważność karty gwarancyjnej | castrol |
On 31 Lip, 08:07, gsul...@gmail.com wrote: > A dokładnie, brakuje na niej moich danych osobowych. Nie mozesz sam sobie wpisac tych danych osobowych? |
||
2008-07-31 10:01 | Re: Ważność karty gwarancyjnej | gsulima |
On 31 Lip, 09:42, Reseller > gsul...@gmail.com pisze:> Witam, > > Czy mogę w jakiś sposób wyegzekwować naprawę gwarancyjną, czy raczej > > zapomnieć o tym i naprawiać we własnym zakresie? > > > Pozdrawiam > > GS > > Hmmm, miałem podobną jazdę z gwarancją na HP n1020V (3 letnią) zaniosłem > sprzęt do CSS we Wrocławiu, gdzie uprzejma Pani stwierdziła, że nie mogą > mi uznać gwarancji gdyż na karcie gwarancyjnej nie ma numeru seryjnego > sprzętu. > Wróciłem do domu, zarejestrowałem produkt wraz z numerem karty > gwarancyjnej na stronie HP, po czy sprawnym ruchem długopisu dopisałem > numer seryjny na karcie gwarancyjnej i wysłałem do serwisu do Warszawy. > Po trzech dniach komputer wrócił kurierem na wskazany przeze mnie adres > - oczywiście naprawiony i sprawa zakończyła się pozytywnie. > > P.S. jeszcze przed rejestracją komputera na stronie HP, po sprawdzeniu > gwarancji na produkt jak BYK stało, że mój notebook jest objęty 3 letnią > gwarancją. > > Sugeruję uzupełnić brakujące dane i spróbować raz jeszcze - może w innym > serwisie - o ile taki istnieje. > > -- > Pozdrawiam, > Reseller Spróbuję tak zrobić. Na początku próbowali mi wmówić że gwarancja jest liczona od czasu zarejestrowania notebooka w ich bazie danych w momencie wyprodukowania go i zapakowania w chinach - nie ważne że kupiłem go parę miesięcy później w Polsce. Później przyczepili się tej karty gwarancyjnej. A chodzi o głupią wymianę wadliwej baterii. Ot i podejście Lenovo do klienta. Pozdrawiam GS |
||
2008-07-31 10:08 | Re: Ważność karty gwarancyjnej | gsulima |
On 31 Lip, 09:55, castrol > On 31 Lip, 08:07, gsul...@gmail.com wrote: > > > A dokładnie, brakuje na niej moich danych osobowych. > > Nie mozesz sam sobie wpisac tych danych osobowych? Tak zrobię. Ale serwis powiedział mi "my nie jesteśmy od wypałniania pańskiej karty gwarancyjnej". A że nie mieszkam w w-awie, więc wyjazd w celu odwiedzenia mojej karty i uzupełnienia to kilka straconych godzin. Pozdrawiam GS |
||
2008-07-31 10:21 | Re: Ważność karty gwarancyjnej | Reseller |
gsulima@gmail.com pisze: > On 31 Lip, 09:42, Reseller > A chodzi o głupią wymianę wadliwej baterii. Ot i podejście Lenovo do > klienta. > > Pozdrawiam > GS Ewidentna spychologia... "Jak nie kijem go to pałką". Trzeba im i kij i pałkę wytrącić z ręki. Okazuje się, że normalnie nic nie może działać w tym kraju i trzeba kombinować. Teraz w myśl zasady - kto sprytniejszy - Ty musisz się wykazać wszystkim do czego ewentualnie mogą się przyczepić - spełnić wszystkie ich oczekiwania i wymagania, żeby nie mogli odmówić. -- Pozdrawiam, Reseller |
||
2008-07-31 19:19 | Re: Ważność karty gwarancyjnej | Johnson |
gsulima@gmail.com pisze: > Czyli wina leży po stronie producenta, a w ramach rękojmi, lub > niezgodności z umową w sprzedaży konsumenckiej, musiałbym dochodzić > praw u sprzedawcy - zgadza się? > Tak, ale tam jest "gwarancja" [niezgodność z umową] na 2 lata. To że wina leży po stronie producenta, nie ma znaczenia dla odpowiedzialności sprzedawcy. A może nawet jest to korzystne bo nie będzie trudno udowodnić wady. A sprzedawca ma regres do producenta. Więc jeśli jesteś konsumentem, to wal do sprzedawcy. Tak myślę. -- @2008 Johnson Imperare sibi maximum est imperium |
||
2008-07-31 19:21 | Re: Ważność karty gwarancyjnej | Johnson |
A w sumie przypomniało mi się że sam mam Lenovo :) Jakiego typu laptopa dotyczy wada baterii? Może też wymienię? -- @2008 Johnson Imperare sibi maximum est imperium |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Garfolog a ważność opinii |
Alicja | 2005-11-09 16:53 |
Ważność umowy |
bartess | 2006-05-01 16:42 |
Termin naprawy gwarancyjnej. |
Sławek \(onet\) | 2006-08-23 14:21 |
ważność testamentu |
pershing | 2006-08-24 16:09 |
Brak karty gwarancyjnej |
zmechu | 2007-01-13 15:09 |
Ważność paszportu?!!! |
Anna LT | 2007-06-14 12:58 |
Reklamacja i brak karty gwarancyjnej |
Przemolo | 2007-07-10 22:19 |
Ważność legitymacji studenckiej |
Bednar | 2007-10-01 09:52 |
Ważność regulaminu pracy |
MVP | 2007-10-19 20:46 |
Brak karty gwarancyjnej w zakupionym aparacie foto |
Tomasz H. | 2008-08-27 20:34 |