poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-07-31 22:52 | Prawa "konsumenta" | Domowo |
Witam Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do kupowania "online", zamiast "live"? Uszczegóławiając: czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak traktować Allegro? Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości nie mam. Jak to jest i z czego wynika? Skąd się wzięło pytanie: otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli pozostaję przez długi czas bez sprzętu i bez pieniędzy?) |
2008-07-31 23:29 | Re: Prawa "konsumenta" | e-zop |
Użytkownik "Domowo" news:g6t8nf$vi9$1@news.onet.pl... > Witam > > Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do > kupowania "online", zamiast "live"? > Uszczegóławiając: > czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe > możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak > traktować Allegro? > Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez > sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego > wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości > nie mam. > Jak to jest i z czego wynika? > > Skąd się wzięło pytanie: > otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k > pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym > sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od > sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest > tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli pozostaję > przez długi czas bez sprzętu i bez pieniędzy?) |
||
2008-07-31 23:31 | Re: Prawa "konsumenta" | e-zop |
marz racje Użytkownik "Domowo" news:g6t8nf$vi9$1@news.onet.pl... > Witam > > Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do > kupowania "online", zamiast "live"? > Uszczegóławiając: > czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe > możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak > traktować Allegro? > Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez > sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego > wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości > nie mam. > Jak to jest i z czego wynika? > > Skąd się wzięło pytanie: > otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k > pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym > sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od > sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest > tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli pozostaję > przez długi czas bez sprzętu i bez pieniędzy?) |
||
2008-08-01 00:46 | Re: Prawa "konsumenta" | Kamikazee |
Domowo pisze: > czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe > możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak > traktować Allegro? > Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez > sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego > wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości > nie mam. > Jak to jest i z czego wynika? Na jakimś vortalu wypowiadał się prawnik, że w przypadku zakupu na aukcji Kup teraz obowiązuje przepis o 10 dniach zaś w przypadku zwykłych aukcji już nie. |
||
2008-08-01 10:21 | Re: Prawa "konsumenta" | Alien |
A z ciekawości: co w sytuacji, gdy zamawiam sprzęt przez internet (płacę przelewem "w ciemno"), natomiast odbieram osobiście? Czy przysługuje 10 dni na zwrot towaru? |
||
2008-08-01 10:37 | Re: Prawa "konsumenta" | Maverick |
Domowo pisze: > Witam > > Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające do > kupowania "online", zamiast "live"? > Uszczegóławiając: > czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam większe > możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" sklepie? I jak > traktować Allegro? > Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując "przez > sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub jego > wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich możliwości > nie mam. > Jak to jest i z czego wynika? > > Skąd się wzięło pytanie: > otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo ~3k > pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po dokładnym > sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, mogę żądać od > sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU pieniędzy? Czy nie jest > tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę gwarancyjną? (czyli > pozostaję przez długi czas bez sprzętu i bez pieniędzy?) Kupujac poza siedziba sklepu (a wiec np przez neta, ale rowniez np na np targach branzowych, od akwizytora itd) masz prawo odstapic od umowy w ciagu 10 dni - bez podawania przyczyny. PS. Niektorzy tak biora kredyt w Providencie - bierzesz kredyt i odstepujesz od umowy w ciagu 9 dni - tylko musisz kwit wypelnic koniecznie - i masz za darmo kase na te kilka dni - czasem sie przydaje. Kupujac w normalnym sklepie jako konsument korzystaj z "niezgodnosci towaru z umowa" - przez pierwsze pol roku to sprzedawca musi udowodnic ze sprzet jest dobry (defaultowo uznaje sie ze jesli byla jakas usterka w ciagu pierwszego polrocza, to znaczy ze byla ona tam od momentu produkcji). Przez nastepne 18 miesiecy to ty musisz udowadniac ze usterka nie wynikla z twojego urzytkowania, ale i tak zazwyczaj latwiej niz na gwarancji. Gwarancja daje dowolnosc ustalania jej zasad - a niezgodnosc towaru z umowa podlega ustawie - i wszystko jest w niej jasno okreslone -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - juz pelnoletni |
||
2008-08-01 16:29 | Re: Prawa "konsumenta" | Sebcio |
Alien pisze: > co w sytuacji, gdy zamawiam sprzęt przez internet (płacę przelewem "w > ciemno"), natomiast odbieram osobiście? > Czy przysługuje 10 dni na zwrot towaru? Tak, gdyż sama umowa została zawarta na odległość. Zwracam jednocześnie uwagę że ów termin dotyczy zgłoszenia chęci zwrotu a nie samego zwrotu. Tak więc mogę w tym czasie oświadczyć sprzedawcy, że chcę zwrócić towar (art.7 ust.1). Oczywiście termin ten liczy się od daty wydania towaru a nie od daty zakupu (art. 10 ust.1). Sam zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni (art.7 ust.3). Zwracam uwagę na obowiązki sprzedawcy, w tym obowiązek poinformowania kupującego o prawie wypowiedzeniu umowy w ciągu 10 dni (art. 9). Niespełnienie tego obowiązku powoduje że dziesięciodniowy termin może zostać wydłużony nawet do trzech miesięcy. -- Pozdrawiam, Sebcio |
||
2008-08-03 00:05 | Re: Prawa "konsumenta" | Marek Dyjor |
Maverick wrote: > Domowo pisze: >> Witam >> >> Czy wg zapisów naszych ustawodawców są znaczące różnice skłaniające >> do kupowania "online", zamiast "live"? >> Uszczegóławiając: >> czy kupując towar poprzez formularz "sklepu internetowego" mam >> większe możliwości reklamowania towaru, niż kupując w "zwykłym" >> sklepie? I jak traktować Allegro? >> Pytanie bierze się stąd, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że kupując >> "przez sieć" mam prawo do zwrotu towaru (chyba w okresie 10 dni) lub >> jego wymiany, podczas gdy kupując w sklepie osobiście, już takich >> możliwości nie mam. >> Jak to jest i z czego wynika? >> >> Skąd się wzięło pytanie: >> otóż kupuję aparat fotograficzny (kwota dla mnie nie byle jaka, bo >> ~3k pln) i zastanawiam się, czy kupując "w zwykłym" sklepie, po >> dokładnym sprawdzeniu sprzętu w domu i ewentualnym stwierdzeniu wad, >> mogę żądać od sprzedawcy WYMIANY na inny egzemplarz lub ZWROTU >> pieniędzy? Czy nie jest tak różowo i muszę przebrnąć przez procedurę >> gwarancyjną? (czyli pozostaję przez długi czas bez sprzętu i bez >> pieniędzy?) > > Kupujac poza siedziba sklepu (a wiec np przez neta, ale rowniez np na > np targach branzowych, od akwizytora itd) masz prawo odstapic od > umowy w ciagu 10 dni - bez podawania przyczyny. > > PS. Niektorzy tak biora kredyt w Providencie - bierzesz kredyt i > odstepujesz od umowy w ciagu 9 dni - tylko musisz kwit wypelnic > koniecznie - i masz za darmo kase na te kilka dni - czasem sie > przydaje. żebyś sie kurcze bardzo nie zdziwił jak się okaże że sie będziesz z .... po sądach włóczył. |
||
2008-08-03 00:07 | Re: Prawa "konsumenta" | Liwiusz |
Marek Dyjor pisze: >> Kupujac poza siedziba sklepu (a wiec np przez neta, ale rowniez np na >> np targach branzowych, od akwizytora itd) masz prawo odstapic od >> umowy w ciagu 10 dni - bez podawania przyczyny. >> >> PS. Niektorzy tak biora kredyt w Providencie - bierzesz kredyt i >> odstepujesz od umowy w ciagu 9 dni - tylko musisz kwit wypelnic >> koniecznie - i masz za darmo kase na te kilka dni - czasem sie >> przydaje. > > żebyś sie kurcze bardzo nie zdziwił jak się okaże że sie będziesz z .... > po sądach włóczył. Z tego co mi kiedyś agent providenta opowiadał wynikało, że zwroty do 10 dni przyjmują zgodnie z ustawą, ale: 1. Pierwsza pożyczka dla danego klienta jest zawsze niewielka, więc wiele się nie zyska 2. Drugi raz pożyczki już się u nich nie dostanie. -- Pozdrawiam, Liwiusz Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
prawa konsumenta |
a&B | 2006-07-22 13:00 |
Program PayBack a prawa konsumenta |
Marcin_Lubojański | 2006-08-03 13:49 |
gwarancja i prawa konsumenta |
tHe mRuWa | 2006-08-28 16:54 |
Prawa konsumenta - zwrot towaru |
Baobam | 2006-08-29 19:08 |
Gwarancja a prawa konsumenta?? |
Kris | 2007-01-16 16:32 |
Prawa e-konsumenta - czy rowniez na aukcjach "kup teraz"? |
Sz | 2007-05-08 21:04 |
Prawa konsumenta a B2B |
Tony | 2008-03-14 18:20 |
Prawa konsumenta, reklamacja, wieczysta gwarancja |
cor8472 | 2008-04-23 10:39 |
Prawa konsumenta |
capitanreboot | 2008-05-16 04:48 |
osoba prow.dzial.gosp.a prawa konsumenta? |
siliana | 2008-09-21 21:39 |