poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-09-12 00:19 | Niezgodność towaru z umową ? | Norbert |
Myszka komputerowa kupiona w Mediamarkt. Działała miesiąc i nagle przestała. Czy mozna powolac sie na niezgodnosc towaru z umową? W MM powiedziano mi że nie ma u nich zwrotu towaru i pieniędzy. Że tylko gwarancja i jesli okaze sie wadliwa to albo wymiana na nową taką samą lub droższą myszkę z moją dopłatą. Gotówki nie zwracają. Czy to jest prawnie dozwolone? |
2008-09-12 02:23 | Re: Niezgodność towaru z | Marcin Debowski |
Dnia 11.09.2008 Norbert > Działała miesiąc i nagle przestała. > Czy mozna powolac sie na niezgodnosc towaru z umową? Tak. > W MM powiedziano mi że nie ma u nich zwrotu towaru i pieniędzy. > Że tylko gwarancja i jesli okaze sie wadliwa to albo wymiana na nową > taką samą lub droższą myszkę z moją dopłatą. > Gotówki nie zwracają. > Czy to jest prawnie dozwolone? Że nagadają Ci bzdur? :) To zalezy. MZ dość ciekawy problem życiowo-prawny. Może ktoś odpowie: jesli byłbym w stanie wykazać tu szkodę, i udowodnić, że MM taką informację mi przekazał, to czy odpowiadałby z art. 286 kk? Sprzedawca, jako profesjonalista powinien znać tak podstawowy przepis, więc na niewiedzę raczej powoływac się nie może. Procedura gwarancyjna może być tańsza od ustawowej (przymijmy, że jest), więc mamy i korzyść. Wracając do meritum - w skrócie: w pierwszym podejsciu mozesz z tyt. niezgodności domagać się jedynie wymiany bądź naprawy. Jesli popsuje Ci się pare kolejnych razy to juz zwrotu gotówki. -- Marcin |
||
2008-09-12 06:51 | Re: Niezgodność towaru z umową ? | Daniel |
> Jesli popsuje Ci > się pare kolejnych razy to juz zwrotu gotówki. Czy musisz konserwować tą nieprawdziwą bzdurę? D. |
||
2008-09-12 07:19 | Re: Niezgodność towaru z | Marcin Debowski |
Dnia 12.09.2008 Daniel >> Jesli popsuje Ci >> się pare kolejnych razy to juz zwrotu gotówki. > Czy musisz konserwować tą nieprawdziwą bzdurę? Art. 8 u.4. Jeśli zrobisz sie odrobinę mniej arogancki, to nawet objasnię co tam napisano. -- Marcin |
||
2008-09-12 07:39 | Re: Niezgodność towaru z umową ? | Daniel |
>>> Jesli popsuje Ci >>> się pare kolejnych razy to juz zwrotu gotówki. >> Czy musisz konserwować tą nieprawdziwą bzdurę? > Art. 8 u.4. > Jeśli zrobisz sie odrobinę mniej arogancki, to nawet objasnię co > tam napisano. Bardzo chętnie usłyszę wyjaśnienie. Najlepiej od razu potwierdź to jakimiś praktycznymi przykładami. D. |
||
2008-09-12 08:02 | Re: Niezgodność towaru z | Marcin Debowski |
Dnia 12.09.2008 Daniel > Bardzo chętnie usłyszę wyjaśnienie. Najlepiej od razu potwierdź to jakimiś > praktycznymi przykładami. Art 8 u. 4: Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie **** lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności ****, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. Fragment pomiedzy **** umozliwa odstapienie od umowy (zwrot gotówki) jeśli inny sposób załatwienia sprawy naraziłby konsumenta na znaczace niedogodnosci. Z informacji które pojawiaja się m.in. na tej grupie wynika, ze konieczność kilkakrotnej reklamacji jest juz taką uciążliwością i może stanowić podstawę do żądania odstapienia od umowy. Jesli wiec taka mysz popsuje się np. 4-5x (spotykałem tu opinie że 2-3x) to jest to podstawa. -- Marcin |
||
2008-09-12 10:01 | Re: Niezgodność towaru z umową ? | Habeck Colibretto |
Dnia 12.09.2008, o godzinie 07.39.18, na pl.soc.prawo, Daniel napisał(a): >> Art. 8 u.4. >> Jeśli zrobisz sie odrobinę mniej arogancki, to nawet objasnię co >> tam napisano. > Bardzo chętnie usłyszę wyjaśnienie. Najlepiej od razu potwierdź to jakimiś > praktycznymi przykładami. Znaczy mi w Saturnie kasę oddali. Powoływałem się na ten właśnie art. Chodziło o zwrot kasy, bo sprzęt nie działał jak należy (choć działał na komputerze w serwisie Saturna). -- Pozdrawiam, *Habeck* /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/ - Schutzbach |
||
2008-09-12 11:05 | Re: Niezgodność towaru z umową ? | Daniel |
> Jesli wiec taka > mysz popsuje się np. 4-5x (spotykałem tu opinie że 2-3x) to jest to > podstawa. Ze swojego doświadczenia wiem, że tylko rzecznicy konsumentów takie wykładnie stosują. Sądy już niekoniecznie :-) art. 8.1. mówi wyraźnie o doprowadzeniu do stanu zgodnego z umową, nadmiernych kosztach itp. Zwrócenie gotówki jest dla sprzedawcy na pewno nadmiernym kosztem - w każdym razie to sprzedawca decyduje o tym co jest nadmiernym kosztem :-) D. |
||
2008-09-12 11:35 | Re: Niezgodność towaru z | Marcin Debowski |
Dnia 12.09.2008 Daniel >> Jesli wiec taka >> mysz popsuje się np. 4-5x (spotykałem tu opinie że 2-3x) to jest to >> podstawa. > Ze swojego doświadczenia wiem, że tylko rzecznicy konsumentów takie > wykładnie stosują. Sądy już niekoniecznie :-) A znasz jakieś orzecznictwo - z ciekawości pytam, bo sam nie znam. > art. 8.1. mówi wyraźnie o doprowadzeniu do stanu zgodnego z umową, > nadmiernych kosztach itp. Zwrócenie gotówki jest dla sprzedawcy na pewno > nadmiernym kosztem - w każdym razie to sprzedawca decyduje o tym co jest > nadmiernym kosztem :-) No jest to niewątpliwie zdefiniowane wszystko w sposób taki sobie, ale akurat przy prostej myszy te parę popsuć zupełnych (mysz zdechła) sie MZ kwalifikuje. Co innego gdy notorycznie odpada np. pokrętło w pralce za parę kilo złotych - tu nie sądzę aby straczyło 12 napraw pokrętła. Zresztą tę nadmiernośc kosztów sprzedawca ma obowiązek wykazać. Pośrednim sposobem na zwiększenie (obopólnej) upierdliwości będzie też żądanie pokrycia np. kosztów dojazdu. -- Marcin |
||
2008-09-12 11:54 | Re: Niezgodność towaru z umową ? | Norbert |
> Wracając do meritum - w skrócie: w pierwszym podejsciu mozesz z tyt. > niezgodności domagać się jedynie wymiany bądź naprawy. Jesli popsuje Ci > się pare kolejnych razy to juz zwrotu gotówki. > No ok, ale jak kiedyś zapytałem w informacji czy mogę zwrócić towar w ciągu jakiegoś tam czasu jeśli by się okazało że nie spełnia moich oczekiwań to powiedziano mi ze w MM nie mozna zwrocic , mozna tylko zamienic na drozszy egzemplarz/model. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową - czy można? |
grem1 | 2006-09-11 11:31 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |
Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ |
Trio | 2007-09-03 01:26 |
Niezgodność z towaru z umową - pytania?? |
Domix | 2007-11-13 16:04 |
Niezgodność towaru z umową |
Robert J. | 2007-12-03 10:40 |