poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-09-05 20:29 | Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie | Paweł_Marcisz |
On Sep 5, 6:50 pm, "Robert Tomasik" > Orzeczenie jest w danej sprawie i nie stanowi wykładni. Stanowi wykładnię. > Trzeba by było > przeanalizować całości postępowania. Poza tym użyto tam słowa krótko, które > jest nieokreślone. O ile w wypadku umowy na czas nieokreślony kilka dni, to > będzie krótko, to w wypadku, gdy ustawodawca na poinformowanie daje 15 dni, > to 14 dni łącznego awizowania przesyłki na poczcie (7 dni, + 7 dni drugie > awizo) powoduje, Poczynione przez SN uwagi mają w tym wypadku charakter ogólny. Sam SN zresztą tak twierdzi. Co do słowa krótko, w danym kontekście jest ono dokładnie określone: "na krótki, nie przekraczający czasu jej przechowywania w urzędach pocztowych, okres" > ze stosując się do Twojej wykładni, nawet wysyłając to > pismo kilka chwil po złożeniu reklamacji w sklepie może się okazać, że > wysłałem odpowiedź po terminie, bo pewnie jeden dzień poczta będzie go > przesyłać. Nie wypowiadałem się na temat dochowania terminu w przypadku ustosunkowywania się do reklamacji. Pisałem - a właściwie SN pisał - w kontekście Twojego twierdzenia o momencie możliwości zapoznania się z oświadczeniem woli. |
2008-09-06 01:12 | Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa | Marcin Debowski |
Dnia 05.09.2008 Liwiusz > Paweł Marcisz pisze: >> Wyrok SN z 15 I 1990 r., I CR 1410/89: [..] > I to jest kwintesencja moich poglądów w tej sprawie, których bronię > na tej grupie, dzięki za orzeczenie :) Mówisz :) Wyrażałeś je jednakże w jakiś osobliwy sposób, sugeryjąc czy nawet twierdząc że w zasadzie to sprzedawca nie musiałby nawet nic wysyłac a ustosunkować się w obecności świadków. Zupełnie MZ pomijałeś fakt, że chodzi o oswiadczenie woli, a podkreślałeś, że chodzi o samą decyzję sprzedawcy :) -- Marcin |
||
2008-09-06 09:31 | Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci | Liwiusz |
Marcin Debowski pisze: > Dnia 05.09.2008 Liwiusz >> Paweł Marcisz pisze: >>> Wyrok SN z 15 I 1990 r., I CR 1410/89: > [..] >> I to jest kwintesencja moich poglądów w tej sprawie, których bronię >> na tej grupie, dzięki za orzeczenie :) > > Mówisz :) Wyrażałeś je jednakże w jakiś osobliwy sposób, sugeryjąc czy > nawet twierdząc że w zasadzie to sprzedawca nie musiałby nawet nic wysyłac > a ustosunkować się w obecności świadków. Zupełnie MZ pomijałeś fakt, że > chodzi o oswiadczenie woli, a podkreślałeś, że chodzi o samą decyzję > sprzedawcy :) Podtrzymuję to: list polecony nie jest jedynym możliwym sposobem poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji: Można tego dokonać w inny, umówiony sposób, albo zgodnie ze zwyczajem w podobnych sprawach (np. telefonicznie, poprzez ogłoszenie w sklepie, w internecie, mailem itp.) -- Pozdrawiam, Liwiusz Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-09-06 12:04 | Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci | PlaMa |
Liwiusz pisze: > Podtrzymuję to: list polecony nie jest jedynym możliwym sposobem > poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji: Można tego dokonać w inny, > umówiony sposób, albo zgodnie ze zwyczajem w podobnych sprawach (np. > telefonicznie, poprzez ogłoszenie w sklepie, w internecie, mailem itp.) Rozumiem, że klient nie musi się zgadzać z niektórymi formami powiadamiania? Np. ta twoja wywieszka na tablicy. pozdrawiam. PlaMa |
||
2008-09-06 22:13 | Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci | Liwiusz |
PlaMa pisze: > Liwiusz pisze: > >> Podtrzymuję to: list polecony nie jest jedynym możliwym sposobem >> poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji: Można tego dokonać w inny, >> umówiony sposób, albo zgodnie ze zwyczajem w podobnych sprawach (np. >> telefonicznie, poprzez ogłoszenie w sklepie, w internecie, mailem itp.) > > Rozumiem, że klient nie musi się zgadzać z niektórymi formami > powiadamiania? > Np. ta twoja wywieszka na tablicy. Może się nie zgadzać, niemniej jednak nie wypowiadam się, jaką decyzję w razie sporu podejmie sąd. Obydwie metody (list polecony wybrany przez klienta, albo wywieszka wybrana przez sprzedawcę) mają wady, czyli każda z metod może być wybrana przez kontrahenta w celu krzywdzenia drugiej strony. Tym samym nadużywanie każdej z tych metod może być zabronione. Na przykład jeśli uporczywy klient będzie składał 100 reklamacji dziennie (przez miesiąc) i na każdą będzie żądał odpowiedzi listem poleconym, to łatwo może puścić sprzedawcę z torbami. Z drugiej strony jeśli sprzedawca internetowy na reklamacje będzie odpowiadał poprzez wywieszkę w siedzibie swojej DG, czyli w swoim domu, to może to bardzo utrudnić możliwość dowiedzenia się przez klienta o odpowiedzi na reklamację. Najlepiej jeśli sposób odpowiedzi będzie ustalony przez strony w momencie składania reklamacji. -- Pozdrawiam, Liwiusz Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-09-07 11:55 | Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci | PlaMa |
Liwiusz pisze: > Obydwie metody (list polecony wybrany przez klienta, albo wywieszka > wybrana przez sprzedawcę) mają wady, czyli każda z metod może być > wybrana przez kontrahenta w celu krzywdzenia drugiej strony. Tym samym > nadużywanie każdej z tych metod może być zabronione. Tylko sposób z wywieszka jest skrajnie uciążliwy dla klienta i niebezpieczny. Po pierwsze: - klient musi jechać przez całe miasto do sklepu by poznać decyzję - dane osobowe i szczegóły reklamacji na widoku - klient przychodzi do sklepu, nie ma decyzji, mówi proszę nowy towar, sprzedawca idzie do tablicy, wywiesza decyzję, że nie uznaje reklamacji i prosi pracownika o poświadczenie. Klient ugotowany... > Najlepiej jeśli sposób odpowiedzi będzie ustalony przez strony w > momencie składania reklamacji. Co jak podczas składania reklamacji nie mogą dojść do porozumienia? |
||
2008-09-07 20:04 | Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci | Liwiusz |
PlaMa pisze: >> Najlepiej jeśli sposób odpowiedzi będzie ustalony przez strony w >> momencie składania reklamacji. > > Co jak podczas składania reklamacji nie mogą dojść do porozumienia? To, co normalnie dzieje się, gdy dwie osoby nie mogą się dogadać. Sprawa zakończy się w sądzie i sąd jakąś tam decyzję podejmie, mając na uwadze całokształt sprawy. Czyli sprzedawca odpowie w jakiś uznany przez siebie sposób, klient stwierdzi, że ta odpowiedź to żadna odpowiedź, a spór rozstrzygnie sąd. > Tylko sposób z wywieszka jest skrajnie uciążliwy dla klienta i >niebezpieczny. Po pierwsze: > - klient musi jechać przez całe miasto do sklepu by poznać decyzję Może zadzwonić >- dane osobowe i szczegóły reklamacji na widoku Tak, dane powinny być utajnione, można podać numer reklamacji >- klient przychodzi do sklepu, nie ma decyzji, mówi proszę nowy towar, >sprzedawca idzie do tablicy, wywiesza decyzję, że nie uznaje reklamacji >i prosi pracownika o poświadczenie. Klient ugotowany... To jest problem tylko i wyłącznie natury dowodowej. Przezorny klient przed udaniem się do pracownika sprzedawcy, zrobi zdjęcie tablicy (bez odpowiedzi na jego reklamację) i sprzedawca jest ugotowany :-) -- Pozdrawiam, Liwiusz Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-09-08 02:13 | Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa | Marcin Debowski |
Dnia 06.09.2008 Liwiusz > Marcin Debowski pisze: >> chodzi o oswiadczenie woli, a podkreślałeś, że chodzi o samą decyzję >> sprzedawcy :) > Podtrzymuję to: list polecony nie jest jedynym możliwym sposobem > poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji: Można tego dokonać w inny, > umówiony sposób, albo zgodnie ze zwyczajem w podobnych sprawach (np. > telefonicznie, poprzez ogłoszenie w sklepie, w internecie, mailem itp.) No teraz mówisz co innego, bo wczesniej wywodziłeś całą konstrukcję ze stwierdzenia "ustosunkować sie" czyli podjąć decyzję. Nie wystarczy podjąć decyzję. Nalezy umozliwić jeszcze zapoznanie się z nią. Jak, to sprawa wtórna. -- Marcin |
nowsze | 1 2 3 4 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Powiadomienie o publikacji wyroku |
Grzegorz Krzyżanowski | 2005-11-19 22:36 |
MLM - powiadomienie o popełnieniu przetsepstwa,odszkodowanie |
Jackare | 2005-11-25 12:54 |
Powiadomienie o oddaniu prawa jazdy |
marqadiush | 2006-01-08 21:25 |
Wzor reklamacji na podstawie rekojmi |
Blazej Biesiada | 2006-10-19 23:46 |
Reklamacja na podstawie paragonu |
szlovak | 2007-01-10 08:16 |
czas realizacji niezgodnosci towaru z umowa |
Crook | 2007-05-09 15:47 |
Przyjecie niezgodnosci i proba oddania nienaprawionego sprzetu |
Crook | 2007-05-15 09:22 |
15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa |
kober | 2008-03-26 12:37 |
15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa cz. 2 |
JW | 2008-03-31 10:57 |
Notoryczne zalewanie mieszkania w wyniku nieprawidłowego zabezpieczenia dachu. |
E | 2008-09-03 12:19 |