Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-09-05 20:29 Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie Paweł_Marcisz
On Sep 5, 6:50 pm, "Robert Tomasik" wrote:

> Orzeczenie jest w danej sprawie i nie stanowi wykładni.

Stanowi wykładnię.

> Trzeba by było
> przeanalizować całości postępowania. Poza tym użyto tam słowa krótko, które
> jest nieokreślone. O ile w wypadku umowy na czas nieokreślony kilka dni, to
> będzie krótko, to w wypadku, gdy ustawodawca na poinformowanie daje 15 dni,
> to 14 dni łącznego awizowania przesyłki na poczcie (7 dni, + 7 dni drugie
> awizo) powoduje,

Poczynione przez SN uwagi mają w tym wypadku charakter ogólny. Sam SN
zresztą tak twierdzi.

Co do słowa krótko, w danym kontekście jest ono dokładnie określone:
"na krótki, nie przekraczający czasu jej przechowywania w urzędach
pocztowych, okres"

> ze stosując się do Twojej wykładni, nawet wysyłając to
> pismo kilka chwil po złożeniu reklamacji w sklepie może się okazać, że
> wysłałem odpowiedź po terminie, bo pewnie jeden dzień poczta będzie go
> przesyłać.

Nie wypowiadałem się na temat dochowania terminu w przypadku
ustosunkowywania się do reklamacji. Pisałem - a właściwie SN pisał - w
kontekście Twojego twierdzenia o momencie możliwości zapoznania się z
oświadczeniem woli.
2008-09-06 01:12 Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa Marcin Debowski
Dnia 05.09.2008 Liwiusz napisał/a:
> Paweł Marcisz pisze:
>> Wyrok SN z 15 I 1990 r., I CR 1410/89:
[..]
> I to jest kwintesencja moich poglądów w tej sprawie, których bronię
> na tej grupie, dzięki za orzeczenie :)

Mówisz :) Wyrażałeś je jednakże w jakiś osobliwy sposób, sugeryjąc czy
nawet twierdząc że w zasadzie to sprzedawca nie musiałby nawet nic wysyłac
a ustosunkować się w obecności świadków. Zupełnie MZ pomijałeś fakt, że
chodzi o oswiadczenie woli, a podkreślałeś, że chodzi o samą decyzję
sprzedawcy :)

--
Marcin
2008-09-06 09:31 Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci Liwiusz
Marcin Debowski pisze:
> Dnia 05.09.2008 Liwiusz napisał/a:
>> Paweł Marcisz pisze:
>>> Wyrok SN z 15 I 1990 r., I CR 1410/89:
> [..]
>> I to jest kwintesencja moich poglądów w tej sprawie, których bronię
>> na tej grupie, dzięki za orzeczenie :)
>
> Mówisz :) Wyrażałeś je jednakże w jakiś osobliwy sposób, sugeryjąc czy
> nawet twierdząc że w zasadzie to sprzedawca nie musiałby nawet nic wysyłac
> a ustosunkować się w obecności świadków. Zupełnie MZ pomijałeś fakt, że
> chodzi o oswiadczenie woli, a podkreślałeś, że chodzi o samą decyzję
> sprzedawcy :)


Podtrzymuję to: list polecony nie jest jedynym możliwym sposobem
poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji: Można tego dokonać w inny,
umówiony sposób, albo zgodnie ze zwyczajem w podobnych sprawach (np.
telefonicznie, poprzez ogłoszenie w sklepie, w internecie, mailem itp.)


--
Pozdrawiam,
Liwiusz
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
2008-09-06 12:04 Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci PlaMa
Liwiusz pisze:

> Podtrzymuję to: list polecony nie jest jedynym możliwym sposobem
> poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji: Można tego dokonać w inny,
> umówiony sposób, albo zgodnie ze zwyczajem w podobnych sprawach (np.
> telefonicznie, poprzez ogłoszenie w sklepie, w internecie, mailem itp.)

Rozumiem, że klient nie musi się zgadzać z niektórymi formami
powiadamiania?
Np. ta twoja wywieszka na tablicy.


pozdrawiam.
PlaMa
2008-09-06 22:13 Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci Liwiusz
PlaMa pisze:
> Liwiusz pisze:
>
>> Podtrzymuję to: list polecony nie jest jedynym możliwym sposobem
>> poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji: Można tego dokonać w inny,
>> umówiony sposób, albo zgodnie ze zwyczajem w podobnych sprawach (np.
>> telefonicznie, poprzez ogłoszenie w sklepie, w internecie, mailem itp.)
>
> Rozumiem, że klient nie musi się zgadzać z niektórymi formami
> powiadamiania?
> Np. ta twoja wywieszka na tablicy.


Może się nie zgadzać, niemniej jednak nie wypowiadam się, jaką
decyzję w razie sporu podejmie sąd.

Obydwie metody (list polecony wybrany przez klienta, albo wywieszka
wybrana przez sprzedawcę) mają wady, czyli każda z metod może być
wybrana przez kontrahenta w celu krzywdzenia drugiej strony. Tym samym
nadużywanie każdej z tych metod może być zabronione.

Na przykład jeśli uporczywy klient będzie składał 100 reklamacji
dziennie (przez miesiąc) i na każdą będzie żądał odpowiedzi listem
poleconym, to łatwo może puścić sprzedawcę z torbami.

Z drugiej strony jeśli sprzedawca internetowy na reklamacje będzie
odpowiadał poprzez wywieszkę w siedzibie swojej DG, czyli w swoim domu,
to może to bardzo utrudnić możliwość dowiedzenia się przez klienta o
odpowiedzi na reklamację.

Najlepiej jeśli sposób odpowiedzi będzie ustalony przez strony w
momencie składania reklamacji.

--
Pozdrawiam,
Liwiusz
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
2008-09-07 11:55 Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci PlaMa
Liwiusz pisze:

> Obydwie metody (list polecony wybrany przez klienta, albo wywieszka
> wybrana przez sprzedawcę) mają wady, czyli każda z metod może być
> wybrana przez kontrahenta w celu krzywdzenia drugiej strony. Tym samym
> nadużywanie każdej z tych metod może być zabronione.

Tylko sposób z wywieszka jest skrajnie uciążliwy dla klienta i
niebezpieczny.

Po pierwsze:
- klient musi jechać przez całe miasto do sklepu by poznać decyzję
- dane osobowe i szczegóły reklamacji na widoku
- klient przychodzi do sklepu, nie ma decyzji, mówi proszę nowy towar,
sprzedawca idzie do tablicy, wywiesza decyzję, że nie uznaje reklamacji
i prosi pracownika o poświadczenie. Klient ugotowany...

> Najlepiej jeśli sposób odpowiedzi będzie ustalony przez strony w
> momencie składania reklamacji.

Co jak podczas składania reklamacji nie mogą dojść do porozumienia?
2008-09-07 20:04 Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci Liwiusz
PlaMa pisze:

>> Najlepiej jeśli sposób odpowiedzi będzie ustalony przez strony w
>> momencie składania reklamacji.
>
> Co jak podczas składania reklamacji nie mogą dojść do porozumienia?


To, co normalnie dzieje się, gdy dwie osoby nie mogą się dogadać.
Sprawa zakończy się w sądzie i sąd jakąś tam decyzję podejmie, mając na
uwadze całokształt sprawy.

Czyli sprzedawca odpowie w jakiś uznany przez siebie sposób, klient
stwierdzi, że ta odpowiedź to żadna odpowiedź, a spór rozstrzygnie sąd.

> Tylko sposób z wywieszka jest skrajnie uciążliwy dla klienta i
>niebezpieczny.

Po pierwsze:
> - klient musi jechać przez całe miasto do sklepu by poznać decyzję

Może zadzwonić


>- dane osobowe i szczegóły reklamacji na widoku

Tak, dane powinny być utajnione, można podać numer reklamacji

>- klient przychodzi do sklepu, nie ma decyzji, mówi proszę nowy towar,
>sprzedawca idzie do tablicy, wywiesza decyzję, że nie uznaje
reklamacji >i prosi pracownika o poświadczenie. Klient ugotowany...

To jest problem tylko i wyłącznie natury dowodowej. Przezorny klient
przed udaniem się do pracownika sprzedawcy, zrobi zdjęcie tablicy (bez
odpowiedzi na jego reklamację) i sprzedawca jest ugotowany :-)


--
Pozdrawiam,
Liwiusz
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
egzekucji => http://www.kwm.net.pl
2008-09-08 02:13 Re: Powiadomienie klienta o wyniku reklamacji na podstawie niezgodnosci towaru z umowa Marcin Debowski
Dnia 06.09.2008 Liwiusz napisał/a:
> Marcin Debowski pisze:
>> chodzi o oswiadczenie woli, a podkreślałeś, że chodzi o samą decyzję
>> sprzedawcy :)
> Podtrzymuję to: list polecony nie jest jedynym możliwym sposobem
> poinformowania o rozpatrzeniu reklamacji: Można tego dokonać w inny,
> umówiony sposób, albo zgodnie ze zwyczajem w podobnych sprawach (np.
> telefonicznie, poprzez ogłoszenie w sklepie, w internecie, mailem itp.)

No teraz mówisz co innego, bo wczesniej wywodziłeś całą konstrukcję ze
stwierdzenia "ustosunkować sie" czyli podjąć decyzję. Nie wystarczy podjąć
decyzję. Nalezy umozliwić jeszcze zapoznanie się z nią. Jak, to sprawa
wtórna.

--
Marcin
1 2 3 4 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Powiadomienie o publikacji wyroku

Grzegorz Krzyżanowski 2005-11-19 22:36

MLM - powiadomienie o popełnieniu przetsepstwa,odszkodowanie

Jackare 2005-11-25 12:54

Powiadomienie o oddaniu prawa jazdy

marqadiush 2006-01-08 21:25

Wzor reklamacji na podstawie rekojmi

Blazej Biesiada 2006-10-19 23:46

Reklamacja na podstawie paragonu

szlovak 2007-01-10 08:16

czas realizacji niezgodnosci towaru z umowa

Crook 2007-05-09 15:47

Przyjecie niezgodnosci i proba oddania nienaprawionego sprzetu

Crook 2007-05-15 09:22

15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa

kober 2008-03-26 12:37

15-ty dzien po zgloszeniu niezgodnosci z umowa cz. 2

JW 2008-03-31 10:57

Notoryczne zalewanie mieszkania w wyniku nieprawidłowego zabezpieczenia dachu.

E 2008-09-03 12:19