poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-07-28 15:12 | Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! | fifak |
sorry, wszystko już w temacie przeczytałem ale każda sprawa nigdy nie jest taka sama i pytam dla upewnienia się w tej konkretnej sytuacji żeby głupka z siebie nie robić jak pójdę do sklepu jest jeszcze taki problem: jak składałem reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to dali mi do podpisania coś co uważałem za potwierdzenie przyjęcia reklamacji z ich systemu informatycznego, w tym "potwierdzeniu" jest punkt: "INFORMUJEMY ŻE SPRZĘT WYSYŁANY JEST NA EKSPERTYZĘ DO ZEWNĘTRZNEGO AUTORYZOWANEGO SERWISU I NIE MAMY WPŁYWU NA CZAS REALIZACJI ZLECENIA..." Czy to oznacza że oni już mnie z automatu poinformowali o działaniu w sprawie mojej reklamacji???? czy ten termin 14 dni jest aktualny? PYTAM bo dowiedziałem się innymi kanałami że wysłali mój aparat do naprawy wbrew temu co ja wyraźnie napisałem: "WYMIANA NA NOWY" Z tego co czytam w necie to ja decyduje o sposobie reklamacji niezgodności z umową - czy ma to być naprawa czy wymiana na nowy bo gdybym chciał ten aparat dalej naprawiać to oddał bym na gwarancje a nie na niezgodność towaru z umową |
2014-07-28 15:54 | Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! | tomcio |
sorry, wszystko już w temacie przeczytałem ale każda sprawa nigdy nie > jest taka sama i pytam dla upewnienia się w tej konkretnej sytuacji żeby > głupka z siebie nie robić jak pójdę do sklepu > > > jest jeszcze taki problem: jak składałem reklamację z tytułu niezgodności > towaru z umową to dali mi do podpisania coś co uważałem za potwierdzenie > przyjęcia reklamacji z ich systemu informatycznego, w tym "potwierdzeniu" > jest punkt: "INFORMUJEMY ŻE SPRZĘT WYSYŁANY JEST NA EKSPERTYZĘ DO > ZEWNĘTRZNEGO AUTORYZOWANEGO SERWISU I NIE MAMY WPŁYWU NA CZAS REALIZACJI > ZLECENIA..." > > > Czy to oznacza że oni już mnie z automatu poinformowali o działaniu w > sprawie mojej reklamacji???? czy ten termin 14 dni jest aktualny? > > PYTAM bo dowiedziałem się innymi kanałami że wysłali mój aparat do naprawy > wbrew temu co ja wyraźnie napisałem: "WYMIANA NA NOWY" > > Z tego co czytam w necie to ja decyduje o sposobie reklamacji niezgodności > z umową - czy ma to być naprawa czy wymiana na nowy bo gdybym chciał ten > aparat dalej naprawiać to oddał bym na gwarancje a nie na niezgodność > towaru z umową > Drogi fifaku, w praktyce wyglada to tak: a) skladasz reklamacje z tytulu niezgodnosci. b) ten co przyjal reklamacje ma 14 dni na ustosunkowanie sie do niej: 1) odrzucam 2) przyjmuje i poczynie kroki aby zaspokoic klienta c) tak naprawde w ustawie niestety nie ma napisane w ciagu ile dnu ma sprzet zwrocic - niby w najkrotszym mozliwym ale tak naprawde moze to byc i 3/6 miesiacy. Z prawnego punktu widzenia taki zapis o braku wplywu na czas naprawy moga sobie wsadzic w dupe. W kwestii odpowiedzi na reklamacje *14 dni* do konca nie wiem jak to jest w praktyce: jedni twierdza, ze sprzedawca powinien wyslac ci decyzje przed uplywem 14-stego dnia a drudzy, ze w ciagu tych 14 dni masz miec mozliwosc zapoznania sie z ich odpowiedzia. Musisz tutaj sam rozkminic temat. Zadzwon do Rzecznika Konsumenta albo kop glebiej. Jak mnie wydymali z butami, po pol roku Rzecznik napisal mi pozew do sadu grodzkiego i szafa grala. Ciagnelo sie to 2-3 lata - laczenie z komornikim i prokuratura no ale zaparlem sie i dalem rade. Innego wyjscia nie mialem potym jak firma poleciala ze mna w .. chuja calkowicie :-( |
||
2014-07-28 16:45 | Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! | fifak |
Sprawa się mocno zmieniła bo właśnie dostałem odpowiedź nadaną w terminie tych 14 dni, tylko następne problemy: odpisali mi że moją reklamację niezgodności z umową rozpatrzyli negatywnie gdyż aparat posiada usterkę którą są w stanie usunąć i wysłali aparat do serwisu jak to się ma do zapisu że jeżeli wada towaru ujawniła się: "przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru." ? Ponadto aspekt samowolnej zmiany działania sprzedawcy, internet twierdzi: "o wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument...Sprzedawca jednak nie powinien sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody...Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni " |
||
2014-07-29 10:21 | Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! | Gotfryd Smolik news |
On Mon, 28 Jul 2014, fifak wrote: > Sprawa się mocno zmieniła bo właśnie dostałem odpowiedź nadaną w terminie > tych 14 dni, tylko następne problemy: > > odpisali mi że moją reklamację niezgodności z umową rozpatrzyli negatywnie > gdyż aparat posiada usterkę którą są w stanie usunąć i wysłali aparat do > serwisu IMVHO to się kupy nie trzyma. Jeśli *reklamację* rozpatrzyli negatywnie, to po co wysyłają aparat do serwisu? Co najwyżej negatywnie rozpatrzyli wniosek o wymianę na nowy, ale reklamację uznali? > jak to się ma do zapisu że jeżeli wada towaru ujawniła się: > > "przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że > niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru." ? Nijak. To powyżej dotyczy przypadku, kiedy następuje spór między sprzedawcą a konsumentem np. o to czy towar był np. "prawidłowo użytkowany". Inaczej mówiąc, czy wada *powstała* po zakupie, czy była już wcześniej. Jak ktoś rozwali buty bo wlazł w szpilkach na Giewont albo dajmy na to utopił aparat w kałuży, to oczywiście sprzedawca ma interes w wykazaniu, że owszem, "nie działa", ale wina nie leżała w towarze (a tego i tylko tego dotyczy rzeczona reklamacja), lecz uszkodzenie zostało spowodowane przez użytkownika. Do 6 miesięcy piłeczka w "wykazaniu" jest po stronie sprzedawcy, po pół roku - po stronie konsumenta. > Ponadto aspekt samowolnej zmiany działania sprzedawcy, internet twierdzi: > > "o wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument... A tu się nie wtykam. pzdr, Gotfryd |
||
2014-07-29 15:07 | Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! | fifak |
> Co najwyżej negatywnie rozpatrzyli wniosek o wymianę na nowy, ale > reklamację uznali? dokładnie tak, wymiana jest niemożliwa bo oni są w stanie naprawić usterkę - autoryzowany serwis usunął wadę poprzez kolejną wymianę "płyty głównej" serwis poprzez dwukrotną wymianę płyt głównej w ciągu 4 miesięcy od zakupu potwierdza że sprzęt jest wadliwy tylko ja twierdzę że sprzęt się nie zepsuł w trakcie użytkowania tylko wada istniała w chwili wydania sprzętu, ponadto pozostaje bez aparatu w najniekorzystniejszym do tego okresie (wakacje) więc jest to dla mnie narażenie na "znaczne niedogodności"? skoro tak to chciałbym teraz zwrotu kasy... |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja.. |
Piotrek | 2005-10-18 21:43 |
Konfiskata aparatu. |
Mirosław_Henke | 2006-08-24 23:04 |
gwarancja telefonu a wymniana aparatu na nowy |
Smerf | 2007-10-11 12:34 |
odliczenie aparatu fotograficznego - vatowiec bez działalności |
Hejkumkejkum | 2007-11-24 19:48 |
reklamacja |
Maciek | 2008-01-03 11:59 |
zakup uszkodzonego aparatu |
ropuszka | 2008-02-17 15:25 |
Reklamacja |
paul | 2008-03-27 12:16 |
Reklamacja aparatu fotograficznego |
Maurycy123 | 2008-04-19 10:46 |
Reklamacja? |
Waldek | 2010-11-07 19:49 |
Naprawa aparatu nieskuteczna |
fifak | 2014-07-12 18:21 |