Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: Reklamacja aparatu fotograficznego !

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2014-07-28 15:12 Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! fifak


sorry, wszystko już w temacie przeczytałem ale każda sprawa nigdy nie
jest taka sama i pytam dla upewnienia się w tej konkretnej sytuacji żeby
głupka z siebie nie robić jak pójdę do sklepu


jest jeszcze taki problem: jak składałem reklamację z tytułu
niezgodności towaru z umową to dali mi do podpisania coś co uważałem za
potwierdzenie przyjęcia reklamacji z ich systemu informatycznego, w tym
"potwierdzeniu" jest punkt: "INFORMUJEMY ŻE SPRZĘT WYSYŁANY JEST NA
EKSPERTYZĘ DO ZEWNĘTRZNEGO AUTORYZOWANEGO SERWISU I NIE MAMY WPŁYWU NA
CZAS REALIZACJI ZLECENIA..."


Czy to oznacza że oni już mnie z automatu poinformowali o działaniu w
sprawie mojej reklamacji???? czy ten termin 14 dni jest aktualny?

PYTAM bo dowiedziałem się innymi kanałami że wysłali mój aparat do
naprawy wbrew temu co ja wyraźnie napisałem: "WYMIANA NA NOWY"

Z tego co czytam w necie to ja decyduje o sposobie reklamacji
niezgodności z umową - czy ma to być naprawa czy wymiana na nowy bo
gdybym chciał ten aparat dalej naprawiać to oddał bym na gwarancje a nie
na niezgodność towaru z umową

2014-07-28 15:54 Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! tomcio
sorry, wszystko już w temacie przeczytałem ale każda sprawa nigdy nie
> jest taka sama i pytam dla upewnienia się w tej konkretnej sytuacji żeby
> głupka z siebie nie robić jak pójdę do sklepu
>
>
> jest jeszcze taki problem: jak składałem reklamację z tytułu niezgodności
> towaru z umową to dali mi do podpisania coś co uważałem za potwierdzenie
> przyjęcia reklamacji z ich systemu informatycznego, w tym "potwierdzeniu"
> jest punkt: "INFORMUJEMY ŻE SPRZĘT WYSYŁANY JEST NA EKSPERTYZĘ DO
> ZEWNĘTRZNEGO AUTORYZOWANEGO SERWISU I NIE MAMY WPŁYWU NA CZAS REALIZACJI
> ZLECENIA..."
>
>
> Czy to oznacza że oni już mnie z automatu poinformowali o działaniu w
> sprawie mojej reklamacji???? czy ten termin 14 dni jest aktualny?
>
> PYTAM bo dowiedziałem się innymi kanałami że wysłali mój aparat do naprawy
> wbrew temu co ja wyraźnie napisałem: "WYMIANA NA NOWY"
>
> Z tego co czytam w necie to ja decyduje o sposobie reklamacji niezgodności
> z umową - czy ma to być naprawa czy wymiana na nowy bo gdybym chciał ten
> aparat dalej naprawiać to oddał bym na gwarancje a nie na niezgodność
> towaru z umową
>

Drogi fifaku,

w praktyce wyglada to tak:

a) skladasz reklamacje z tytulu niezgodnosci.

b) ten co przyjal reklamacje ma 14 dni na ustosunkowanie sie do niej: 1)
odrzucam 2) przyjmuje i poczynie kroki aby zaspokoic klienta

c) tak naprawde w ustawie niestety nie ma napisane w ciagu ile dnu ma sprzet
zwrocic - niby w najkrotszym mozliwym ale tak naprawde moze to byc i 3/6
miesiacy.

Z prawnego punktu widzenia taki zapis o braku wplywu na czas naprawy moga
sobie wsadzic w dupe.

W kwestii odpowiedzi na reklamacje *14 dni* do konca nie wiem jak to jest w
praktyce: jedni twierdza, ze sprzedawca powinien wyslac ci decyzje przed
uplywem 14-stego dnia a drudzy, ze w ciagu tych 14 dni masz miec mozliwosc
zapoznania sie z ich odpowiedzia.

Musisz tutaj sam rozkminic temat. Zadzwon do Rzecznika Konsumenta albo kop
glebiej.

Jak mnie wydymali z butami, po pol roku Rzecznik napisal mi pozew do sadu
grodzkiego i szafa grala. Ciagnelo sie to 2-3 lata - laczenie z komornikim i
prokuratura no ale zaparlem sie i dalem rade. Innego wyjscia nie mialem
potym jak firma poleciala ze mna w .. chuja calkowicie :-(

2014-07-28 16:45 Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! fifak
Sprawa się mocno zmieniła bo właśnie dostałem odpowiedź nadaną w
terminie tych 14 dni, tylko następne problemy:

odpisali mi że moją reklamację niezgodności z umową rozpatrzyli
negatywnie gdyż aparat posiada usterkę którą są w stanie usunąć i
wysłali aparat do serwisu

jak to się ma do zapisu że jeżeli wada towaru ujawniła się:

"przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że
niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru." ?


Ponadto aspekt samowolnej zmiany działania sprzedawcy, internet twierdzi:

"o wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument...Sprzedawca jednak
nie powinien sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi
go bez naszej zgody...Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na
nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych
kosztów i sprzedawca to udowodni "
2014-07-29 10:21 Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Jul 2014, fifak wrote:

> Sprawa się mocno zmieniła bo właśnie dostałem odpowiedź nadaną w terminie
> tych 14 dni, tylko następne problemy:
>
> odpisali mi że moją reklamację niezgodności z umową rozpatrzyli negatywnie
> gdyż aparat posiada usterkę którą są w stanie usunąć i wysłali aparat do
> serwisu

IMVHO to się kupy nie trzyma.
Jeśli *reklamację* rozpatrzyli negatywnie, to po co wysyłają aparat
do serwisu?
Co najwyżej negatywnie rozpatrzyli wniosek o wymianę na nowy, ale
reklamację uznali?

> jak to się ma do zapisu że jeżeli wada towaru ujawniła się:
>
> "przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że
> niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru." ?

Nijak.
To powyżej dotyczy przypadku, kiedy następuje spór między sprzedawcą
a konsumentem np. o to czy towar był np. "prawidłowo użytkowany".
Inaczej mówiąc, czy wada *powstała* po zakupie, czy była już wcześniej.
Jak ktoś rozwali buty bo wlazł w szpilkach na Giewont albo dajmy
na to utopił aparat w kałuży, to oczywiście sprzedawca ma interes
w wykazaniu, że owszem, "nie działa", ale wina nie leżała w towarze
(a tego i tylko tego dotyczy rzeczona reklamacja), lecz uszkodzenie
zostało spowodowane przez użytkownika.
Do 6 miesięcy piłeczka w "wykazaniu" jest po stronie sprzedawcy,
po pół roku - po stronie konsumenta.

> Ponadto aspekt samowolnej zmiany działania sprzedawcy, internet twierdzi:
>
> "o wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument...

A tu się nie wtykam.

pzdr, Gotfryd
2014-07-29 15:07 Re: Reklamacja aparatu fotograficznego ! fifak
> Co najwyżej negatywnie rozpatrzyli wniosek o wymianę na nowy, ale
> reklamację uznali?



dokładnie tak, wymiana jest niemożliwa bo oni są w stanie naprawić
usterkę - autoryzowany serwis usunął wadę poprzez kolejną wymianę "płyty
głównej"



serwis poprzez dwukrotną wymianę płyt głównej w ciągu 4 miesięcy od
zakupu potwierdza że sprzęt jest wadliwy


tylko ja twierdzę że sprzęt się nie zepsuł w trakcie użytkowania tylko
wada istniała w chwili wydania sprzętu, ponadto pozostaje bez aparatu w
najniekorzystniejszym do tego okresie (wakacje) więc jest to dla mnie
narażenie na "znaczne niedogodności"?

skoro tak to chciałbym teraz zwrotu kasy...
1 2 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

reklamacja..

Piotrek 2005-10-18 21:43

Konfiskata aparatu.

Mirosław_Henke 2006-08-24 23:04

gwarancja telefonu a wymniana aparatu na nowy

Smerf 2007-10-11 12:34

odliczenie aparatu fotograficznego - vatowiec bez działalności

Hejkumkejkum 2007-11-24 19:48

reklamacja

Maciek 2008-01-03 11:59

zakup uszkodzonego aparatu

ropuszka 2008-02-17 15:25

Reklamacja

paul 2008-03-27 12:16

Reklamacja aparatu fotograficznego

Maurycy123 2008-04-19 10:46

Reklamacja?

Waldek 2010-11-07 19:49

Naprawa aparatu nieskuteczna

fifak 2014-07-12 18:21