poprzedni wątek | następny wątek | pl.biznes.banki |
2005-12-02 11:25 | reklamacja transakcji karta | MaLeK |
witam 6 tygodni temu wyplacalem karta z inteligo pieniadze z bankomatu PKO S.A . Niestety pieniazki tak nieszczesliwie wyszly ze udalo mi sie wyjac tylko ich niewielka czesc :( i od tego zaczela sie historia. PKO S.A stwierdzilo ze musza dostac pismo od banku wlasciciela kart ( inteligo ) Zadzwonilem tam , wypisalem druk reklamacji , wyslalem , urocza pani w infolini powiedziala ze niestety to moze trwac 30 dni ( przyznam ze niebardzo rozumialem czemu tak dlugo ) i trzeba czekac.Jednak 30 dni to nic , Teraz juz minelo 6 tygodni a oni przesuneli mi blokade na koncie o kolejny miesiac. Pani na infolini powiedziala ze w przepisy mowia ze maja 30 dni , ale w niektorych wypadkach moze sie to przedluzyc i przepisy nie okreslaja terminu. Powiedziala rowniez ze inteligo czeka na odpowiedz z pko s.a a na pytanie ile czasu ma pko s.a na odpowiedz nie chciala odpowiedziec. Moje pytanie brzmi : czy to normalne ze tak blacha sprawa ktora mozna sprawdzic od reki moze sie ciagnac miesiacami i nie moge sie dostac do swoich pieniedzy ? Czy mozna gdzies sie poskarzyc i spowodowac przyspieszenie calej akcji ? Dziekuje za pomoc -- MaLeK |
2005-12-02 12:00 | Re: reklamacja transakcji karta | K.K. |
> Pani na infolini powiedziala ze w przepisy mowia ze maja 30 dni , > ale w niektorych wypadkach moze sie to przedluzyc i przepisy nie okreslaja > terminu. Powiedziala rowniez ze inteligo czeka na odpowiedz z pko s.a a na > pytanie ile czasu ma pko s.a na odpowiedz nie chciala odpowiedziec. Regulamin; § 84 (ten dotyczy tylko kart -przyp) 3. Reklamacja rozpatrywana jest w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania w formie pisemnej. 4. Termin, o którym mowa w ust. 3 może ulec przedłużeniu, jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga uzyskania dokumentów lub informacji od podmiotów trzecich w szczególności od instytucji zajmujących się rozliczaniem transakcji wykonywanych przy użyciu Karty. Ustawa o Elektronicznych Instrumentach Płatniczych; Art. 12. Agent rozliczeniowy rozpatruje reklamacje dotyczące operacji kwestionowanych przez wydawcę w sposób i terminach określonych w umowie, o której mowa w art. 8 ust. 1 (tu o umowie między agentem a akceptantem -przyp), z tym że w przypadku operacji dokonanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej rozpatrywanie reklamacji przez agenta rozliczeniowego nie może trwać dłużej niż 90 dni. > Moje pytanie brzmi : czy to normalne ze tak blacha sprawa ktora mozna > sprawdzic od reki moze sie ciagnac miesiacami i nie moge sie dostac do > swoich pieniedzy ? Od ręki raczej nie, ale powinna być załatwiona w regulaminowym czasie 30 dni, bo IMHO dla Inteligo inny oddział PKO BP nie jest podmiotem trzecim. Gdybym się mylił to dopiero przeciąganie powyżej 90 dni można nazwać grą na zwłokę. > Czy mozna gdzies sie poskarzyc i spowodowac przyspieszenie calej akcji ? Może http://www.zbp.pl/site.php?s=ZjA0YjhiNTkwODU4 ale nie dla poskarżenia się, lecz tylko dla wyegzekwowania swoich praw. Pozdr. K.K. Ps. Pamiętaj - to regulamin i umowa jest tu istotna a nie swoje widzi mi się ;-) |
||
2005-12-02 12:10 | Re: reklamacja transakcji karta | Slawek Kos |
Użytkownik "K.K." news:4390297d$1@news.home.net.pl... > > Pani na infolini powiedziala ze w przepisy mowia ze maja 30 dni , > > ale w niektorych wypadkach moze sie to przedluzyc i przepisy nie okreslaja > > terminu. Powiedziala rowniez ze inteligo czeka na odpowiedz z pko s.a a na > > pytanie ile czasu ma pko s.a na odpowiedz nie chciala odpowiedziec. > > Moje pytanie brzmi : czy to normalne ze tak blacha sprawa ktora mozna > > sprawdzic od reki moze sie ciagnac miesiacami i nie moge sie dostac do > > swoich pieniedzy ? > > Od ręki raczej nie, ale powinna być załatwiona w regulaminowym czasie 30 > dni, bo IMHO dla Inteligo inny oddział PKO BP nie jest podmiotem trzecim. Jesli przedpiszca mowil o Pekao SA (skrot PKO SA, nie mylic z PKO BP SA) to jest to "podmiot trzeci". -- Pozdrowienia --- Slawek Kos --> skos@post.com |
||
2005-12-02 12:10 | Re: reklamacja transakcji karta | Michal Jankowski |
"K.K." > 30 dni, bo IMHO dla Inteligo inny oddział PKO BP nie jest podmiotem > trzecim. Gdybym się mylił to dopiero przeciąganie powyżej 90 dni można > nazwać grą na zwłokę. Przepisca mial na mysli Pekao SA. MJ |
||
2005-12-05 09:10 | Re: reklamacja transakcji karta | mcmac |
On Fri, 02 Dec 2005 12:10:46 +0100, Michal Jankowski >Przepisca mial na mysli Pekao SA. To czemu tego nie napisał? :-) -- - Maciej Kulawik ---------------- - mcmac@pSlPuAsMnet.pl -------------- |
||
2005-12-05 18:32 | Re: reklamacja transakcji karta | Slawek Kos |
Użytkownik "McMac" news:4395f11e.606638720@news.gazeta.pl... > On Fri, 02 Dec 2005 12:10:46 +0100, Michal Jankowski wrote: > > >Przepisca mial na mysli Pekao SA. > > To czemu tego nie napisał? :-) Uzyl PRAWIDLOWEGO skrotu nazwy tego banku, wiec ehemmm... napisal. To czytajacy nieprawidlowo zinterpretowal. -- Pozdrowienia -- Slawek Kos ---> skos@post.com |
||
2005-12-06 15:25 | Re: reklamacja transakcji karta | K.K. |
>> >Przepisca mial na mysli Pekao SA. >> >> To czemu tego nie napisał? :-) > > Uzyl PRAWIDLOWEGO skrotu nazwy tego banku, wiec ehemmm... napisal. > To czytajacy nieprawidlowo zinterpretowal. Prawidłowym skrótem Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna jest Bank Pekao S.A. http://www.pekao.com.pl/bank2.xml?/sid=12/lang=PL/000161-327151-59028 I. POSTANOWIENIA OGÓLNE § 2 1. Firma Banku brzmi: "Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna". 2. Bank posługuje się skrótem firmy: "Bank Pekao S.A." PKO BP SA i PEKAO SA są spółkami akcyjnymi, czyli SA, więc nie wiem w jaki sposób skrót PKO SA można utożsamiać z bankiem PEKAO SA. |
||
2005-12-06 15:55 | Re: reklamacja transakcji karta | Michal Jankowski |
"K.K." > PKO BP SA i PEKAO SA są spółkami akcyjnymi, czyli SA, więc nie wiem w > jaki sposób skrót PKO SA można utożsamiać z bankiem PEKAO SA. Wiesz, sam wiele razy poprawialem roznych ludzi, ale wez pod uwage, ze niektorzy jeszcze pamietaja czasy bankow PKO BP i PKO SA. A ten bank z Zubrem to chyba do dzis ma kod swift zaczynajacy sie od liter PKO.... MJ |
||
2005-12-06 18:01 | Re: reklamacja transakcji karta | Slawek Kos |
Użytkownik "K.K." news:43959f74$1@news.home.net.pl... > >> >Przepisca mial na mysli Pekao SA. > >> > >> To czemu tego nie napisał? :-) > > > > Uzyl PRAWIDLOWEGO skrotu nazwy tego banku, wiec ehemmm... napisal. > > To czytajacy nieprawidlowo zinterpretowal. > > Prawidłowym skrótem Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna jest Bank Pekao > S.A. > http://www.pekao.com.pl/bank2.xml?/sid=12/lang=PL/000161-327151-59028 > I. POSTANOWIENIA OGÓLNE > § 2 > 1. Firma Banku brzmi: "Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna". > 2. Bank posługuje się skrótem firmy: "Bank Pekao S.A." No wlasnie: "bank posluguje sie..." Nie ma tam jednak "bank uniewaznia zasady jezyka polskiego w zakresie tworzenia skrotow" ... ani "bank zakazuje ludnosci pod grozba (..) tworzenia skrotow innych niz w par 2 pkt.2" W zwiazku z powyzszym "Bank PKO SA" jest PRAWIDLOWYM skrotem zastosowanym dla par.2. pkt 1. Jestem za tym, zeby uzywac niemylacego oznaczenia "Pekao" i sam tak staram sie uzywac, ale to nie znaczy ze wszyscy MUSZA. I tyle. > PKO BP SA i PEKAO SA są spółkami akcyjnymi, czyli SA, więc nie wiem w jaki > sposób skrót PKO SA można utożsamiać z bankiem PEKAO SA. Widze, ze nie wiesz, ale niewiedza to nie argument. -- Pozdrowienia -- Slawek Kos ---> skos@post.com |
||
2005-12-06 22:42 | Re: reklamacja transakcji karta | gral |
On Tue, 6 Dec 2005 18:01:00 +0100, "Slawek Kos" >No wlasnie: "bank posluguje sie..." >Nie ma tam jednak "bank uniewaznia zasady jezyka polskiego w zakresie >tworzenia skrotow" dzięki, Sławek, za wyręczenie. już się zabierałem do napisania tego samego :) PG |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
BPH - KK i szczegoly transakcji |
Jacek Osiecki | 2005-11-15 18:32 |
Karta Citi i zaliczanie transakcji bezgotowkowych jako gotowkowe... |
geter602 | 2006-07-09 20:21 |
oplata za przewalutowanie transakcji? |
RobertS | 2006-08-01 10:26 |
[mBank] Histotia transakcji |
Seba | 2006-08-11 16:48 |
Reklamacja transakcji zdalnej |
Maciej Wójcik | 2006-12-11 14:54 |
Karta kredytowa - jaka najtansza z mozliwoscia transakcji internetowych? |
fReLuZ | 2007-02-22 00:21 |
[Citi] reklamacja transakcji kartowej |
RobertS | 2007-02-23 23:17 |
autoryzacja transakcji kartą... |
Aga | 2007-05-03 16:03 |
Payu czas transakcji |
Krzysztof 'kw1618' z Wars | 2007-06-14 06:48 |
Zmiana limitu transakcji karta platnicza |
joan | 2007-06-23 12:03 |