Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

reklamacja transakcji karta

poprzedni wątek | następny wątek pl.biznes.banki
2005-12-02 11:25 reklamacja transakcji karta MaLeK
witam
6 tygodni temu wyplacalem karta z inteligo pieniadze z bankomatu PKO S.A .
Niestety pieniazki tak nieszczesliwie wyszly ze udalo mi sie wyjac tylko ich
niewielka czesc :( i od tego zaczela sie historia. PKO S.A stwierdzilo ze
musza dostac pismo od banku wlasciciela kart ( inteligo ) Zadzwonilem tam ,
wypisalem druk reklamacji , wyslalem , urocza pani w infolini powiedziala ze
niestety to moze trwac 30 dni ( przyznam ze niebardzo rozumialem czemu tak
dlugo ) i trzeba czekac.Jednak 30 dni to nic , Teraz juz minelo 6 tygodni a
oni przesuneli mi blokade na koncie o kolejny miesiac. Pani na infolini
powiedziala ze w przepisy mowia ze maja 30 dni , ale w niektorych wypadkach
moze sie to przedluzyc i przepisy nie okreslaja terminu. Powiedziala rowniez
ze inteligo czeka na odpowiedz z pko s.a a na pytanie ile czasu ma pko s.a
na odpowiedz nie chciala odpowiedziec.
Moje pytanie brzmi : czy to normalne ze tak blacha sprawa ktora mozna
sprawdzic od reki moze sie ciagnac miesiacami i nie moge sie dostac do
swoich pieniedzy ?
Czy mozna gdzies sie poskarzyc i spowodowac przyspieszenie calej akcji ?
Dziekuje za pomoc

--

MaLeK
2005-12-02 12:00 Re: reklamacja transakcji karta K.K.
> Pani na infolini powiedziala ze w przepisy mowia ze maja 30 dni ,
> ale w niektorych wypadkach moze sie to przedluzyc i przepisy nie okreslaja
> terminu. Powiedziala rowniez ze inteligo czeka na odpowiedz z pko s.a a na
> pytanie ile czasu ma pko s.a na odpowiedz nie chciala odpowiedziec.

Regulamin;
§ 84 (ten dotyczy tylko kart -przyp)
3. Reklamacja rozpatrywana jest w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania w
formie pisemnej.
4. Termin, o którym mowa w ust. 3 może ulec przedłużeniu, jeżeli
rozpatrzenie reklamacji wymaga uzyskania dokumentów lub informacji od
podmiotów trzecich w szczególności od instytucji zajmujących się
rozliczaniem transakcji wykonywanych przy użyciu Karty.

Ustawa o Elektronicznych Instrumentach Płatniczych;
Art. 12.
Agent rozliczeniowy rozpatruje reklamacje dotyczące operacji kwestionowanych
przez wydawcę w sposób i terminach określonych w umowie, o której mowa w
art. 8 ust. 1 (tu o umowie między agentem a akceptantem -przyp), z tym że w
przypadku operacji dokonanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
rozpatrywanie reklamacji przez agenta rozliczeniowego nie może trwać dłużej
niż 90 dni.

> Moje pytanie brzmi : czy to normalne ze tak blacha sprawa ktora mozna
> sprawdzic od reki moze sie ciagnac miesiacami i nie moge sie dostac do
> swoich pieniedzy ?

Od ręki raczej nie, ale powinna być załatwiona w regulaminowym czasie 30
dni, bo IMHO dla Inteligo inny oddział PKO BP nie jest podmiotem trzecim.
Gdybym się mylił to dopiero przeciąganie powyżej 90 dni można nazwać grą na
zwłokę.

> Czy mozna gdzies sie poskarzyc i spowodowac przyspieszenie calej akcji ?

Może http://www.zbp.pl/site.php?s=ZjA0YjhiNTkwODU4 ale nie dla poskarżenia
się, lecz tylko dla wyegzekwowania swoich praw.

Pozdr.
K.K.

Ps. Pamiętaj - to regulamin i umowa jest tu istotna a nie swoje widzi mi się
;-)
2005-12-02 12:10 Re: reklamacja transakcji karta Slawek Kos
Użytkownik "K.K." napisał w wiadomości
news:4390297d$1@news.home.net.pl...
> > Pani na infolini powiedziala ze w przepisy mowia ze maja 30 dni ,
> > ale w niektorych wypadkach moze sie to przedluzyc i przepisy nie
okreslaja
> > terminu. Powiedziala rowniez ze inteligo czeka na odpowiedz z pko s.a a
na
> > pytanie ile czasu ma pko s.a na odpowiedz nie chciala odpowiedziec.

> > Moje pytanie brzmi : czy to normalne ze tak blacha sprawa ktora mozna
> > sprawdzic od reki moze sie ciagnac miesiacami i nie moge sie dostac do
> > swoich pieniedzy ?
>
> Od ręki raczej nie, ale powinna być załatwiona w regulaminowym czasie 30
> dni, bo IMHO dla Inteligo inny oddział PKO BP nie jest podmiotem trzecim.

Jesli przedpiszca mowil o Pekao SA (skrot PKO SA, nie mylic z PKO BP SA) to
jest to "podmiot trzeci".

--
Pozdrowienia
---
Slawek Kos --> skos@post.com

2005-12-02 12:10 Re: reklamacja transakcji karta Michal Jankowski
"K.K." writes:

> 30 dni, bo IMHO dla Inteligo inny oddział PKO BP nie jest podmiotem
> trzecim. Gdybym się mylił to dopiero przeciąganie powyżej 90 dni można
> nazwać grą na zwłokę.

Przepisca mial na mysli Pekao SA.

MJ
2005-12-05 09:10 Re: reklamacja transakcji karta mcmac
On Fri, 02 Dec 2005 12:10:46 +0100, Michal Jankowski wrote:

>Przepisca mial na mysli Pekao SA.

To czemu tego nie napisał? :-)

--
- Maciej Kulawik ----------------
- mcmac@pSlPuAsMnet.pl --------------
2005-12-05 18:32 Re: reklamacja transakcji karta Slawek Kos
Użytkownik "McMac" napisał w wiadomości
news:4395f11e.606638720@news.gazeta.pl...
> On Fri, 02 Dec 2005 12:10:46 +0100, Michal Jankowski
wrote:
>
> >Przepisca mial na mysli Pekao SA.
>
> To czemu tego nie napisał? :-)

Uzyl PRAWIDLOWEGO skrotu nazwy tego banku, wiec ehemmm... napisal.
To czytajacy nieprawidlowo zinterpretowal.

--
Pozdrowienia
--
Slawek Kos ---> skos@post.com
2005-12-06 15:25 Re: reklamacja transakcji karta K.K.
>> >Przepisca mial na mysli Pekao SA.
>>
>> To czemu tego nie napisał? :-)
>
> Uzyl PRAWIDLOWEGO skrotu nazwy tego banku, wiec ehemmm... napisal.
> To czytajacy nieprawidlowo zinterpretowal.

Prawidłowym skrótem Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna jest Bank Pekao
S.A.
http://www.pekao.com.pl/bank2.xml?/sid=12/lang=PL/000161-327151-59028
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 2
1. Firma Banku brzmi: "Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna".
2. Bank posługuje się skrótem firmy: "Bank Pekao S.A."

PKO BP SA i PEKAO SA są spółkami akcyjnymi, czyli SA, więc nie wiem w jaki
sposób skrót PKO SA można utożsamiać z bankiem PEKAO SA.
2005-12-06 15:55 Re: reklamacja transakcji karta Michal Jankowski
"K.K." writes:

> PKO BP SA i PEKAO SA są spółkami akcyjnymi, czyli SA, więc nie wiem w
> jaki sposób skrót PKO SA można utożsamiać z bankiem PEKAO SA.

Wiesz, sam wiele razy poprawialem roznych ludzi, ale wez pod uwage, ze
niektorzy jeszcze pamietaja czasy bankow PKO BP i PKO SA.

A ten bank z Zubrem to chyba do dzis ma kod swift zaczynajacy sie od
liter PKO....

MJ
2005-12-06 18:01 Re: reklamacja transakcji karta Slawek Kos
Użytkownik "K.K." napisał w wiadomości
news:43959f74$1@news.home.net.pl...
> >> >Przepisca mial na mysli Pekao SA.
> >>
> >> To czemu tego nie napisał? :-)
> >
> > Uzyl PRAWIDLOWEGO skrotu nazwy tego banku, wiec ehemmm... napisal.
> > To czytajacy nieprawidlowo zinterpretowal.
>
> Prawidłowym skrótem Banku Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna jest Bank
Pekao
> S.A.
> http://www.pekao.com.pl/bank2.xml?/sid=12/lang=PL/000161-327151-59028
> I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
> § 2
> 1. Firma Banku brzmi: "Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna".
> 2. Bank posługuje się skrótem firmy: "Bank Pekao S.A."

No wlasnie: "bank posluguje sie..."
Nie ma tam jednak "bank uniewaznia zasady jezyka polskiego w zakresie
tworzenia skrotow"
... ani "bank zakazuje ludnosci pod grozba (..) tworzenia skrotow innych niz
w par 2 pkt.2"
W zwiazku z powyzszym "Bank PKO SA" jest PRAWIDLOWYM skrotem zastosowanym
dla par.2. pkt 1.
Jestem za tym, zeby uzywac niemylacego oznaczenia "Pekao" i sam tak staram
sie uzywac, ale to nie znaczy ze wszyscy MUSZA. I tyle.

> PKO BP SA i PEKAO SA są spółkami akcyjnymi, czyli SA, więc nie wiem w jaki
> sposób skrót PKO SA można utożsamiać z bankiem PEKAO SA.

Widze, ze nie wiesz, ale niewiedza to nie argument.

--
Pozdrowienia
--
Slawek Kos ---> skos@post.com
2005-12-06 22:42 Re: reklamacja transakcji karta gral
On Tue, 6 Dec 2005 18:01:00 +0100, "Slawek Kos" wrote:

>No wlasnie: "bank posluguje sie..."
>Nie ma tam jednak "bank uniewaznia zasady jezyka polskiego w zakresie
>tworzenia skrotow"

dzięki, Sławek, za wyręczenie. już się zabierałem do napisania tego
samego :)

PG

nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

BPH - KK i szczegoly transakcji

Jacek Osiecki 2005-11-15 18:32

Karta Citi i zaliczanie transakcji bezgotowkowych jako gotowkowe...

geter602 2006-07-09 20:21

oplata za przewalutowanie transakcji?

RobertS 2006-08-01 10:26

[mBank] Histotia transakcji

Seba 2006-08-11 16:48

Reklamacja transakcji zdalnej

Maciej Wójcik 2006-12-11 14:54

Karta kredytowa - jaka najtansza z mozliwoscia transakcji internetowych?

fReLuZ 2007-02-22 00:21

[Citi] reklamacja transakcji kartowej

RobertS 2007-02-23 23:17

autoryzacja transakcji kartą...

Aga 2007-05-03 16:03

Payu czas transakcji

Krzysztof 'kw1618' z Wars 2007-06-14 06:48

Zmiana limitu transakcji karta platnicza

joan 2007-06-23 12:03