poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-09-26 19:44 | reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru... | |
Jak powinienem zareagować na następujacą sytuację: Klient zgłosil reklamację na towar (skrzydło drzwiowe) z tytułu gwarancji (gwarantem jest producent). Sam wybrał tą formę. Reklamację przyjełem i wysłałem zgłoszenie gwarantowi do rozpatrzenia. Po 3 dniach klient przyszedł ponownie do mnie z reklamacją tego samego towaru (skrzydło drzwiowe oraz dodatkowo ościeżnica), tym razem z tytułu niezgodnosci z umową. Czy powinienem przyjąć ponownie tą reklamację? Czy powinienem odmówić przyjecia w częsci dotyczącej skrzydła w zwiazku z tym, iż reklamacja została już złożona z innego tytułu, a przyjać zgłoszenie odnoscie ościeżnicy? Czy w przypadku jeśli reklamujący wiedział o wadzie, a zgłosił reklamację dopiero po 11 miesiacach od wykrycia wady (oświadczenie ustne klienta, że wada była od początku), mogę jej nie rozpatrywać w związku z brakiem podstaw prawnych? Czy dobrze rozumiem art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej? pozdrawiam |
2007-09-26 21:32 | Re: reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru... | Łukasz N |
Użytkownik news:fde5pm$qc7$1@news.onet.pl... > Jak powinienem zareagować na następujacą sytuację: > > Klient zgłosil reklamację na towar (skrzydło drzwiowe) z tytułu gwarancji > (gwarantem jest producent). Sam wybrał tą formę. Reklamację przyjełem i > wysłałem zgłoszenie gwarantowi do rozpatrzenia. Po 3 dniach klient > przyszedł ponownie do mnie z reklamacją tego samego towaru (skrzydło > drzwiowe oraz dodatkowo ościeżnica), tym razem z tytułu niezgodnosci z > umową. > > Czy powinienem przyjąć ponownie tą reklamację? > Czy powinienem odmówić przyjecia w częsci dotyczącej skrzydła w zwiazku z > tym, iż reklamacja została już złożona z innego tytułu, a przyjać > zgłoszenie odnoscie ościeżnicy? > > Czy w przypadku jeśli reklamujący wiedział o wadzie, a zgłosił reklamację > dopiero po 11 miesiacach od wykrycia wady (oświadczenie ustne klienta, że > wada była od początku), mogę jej nie rozpatrywać w związku z brakiem > podstaw prawnych? Czy dobrze rozumiem art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych > warunkach sprzedaży konsumenckiej? Nie można jednocześnie korzystać z dwóch reżimów odpowiedzialności - albo gwarancja albo szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej. Ponadto w grę wchodzi przedawnienie możliwości zgłoszenia niezgodności towaru z umową skoro czekał 11 miesięcy od wykrycia usterki do czasu zgłoszenia tego faktu. -------------------- Forum Prawników - www.forum.prawnikow.pl - bezpłatne porady prawne |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Niezgodność towaru z umową - jak to w końcu jest |
No Name | 2006-02-17 16:05 |
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową - czy można? |
grem1 | 2006-09-11 11:31 |
niezgodność towaru konsumpcyjnego |
zmarekz | 2006-09-13 21:26 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |
Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ |
Trio | 2007-09-03 01:26 |