poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-10-03 05:16 | Re: sprzedaz w sklepie | kam |
PlaMa pisze: > I odwieczne pytanie czy regulamin sklepu ma prawo ograniczać ustawowe > prawa konsumenta :) jakie? KG |
2007-10-04 10:44 | Re: sprzedaz w sklepie | PlaMa |
Gotfryd Smolik news pisze: >>> Patrz punkt 2.5 - nie masz szans co cena nie stanowi oferty >> I odwieczne pytanie czy regulamin sklepu ma prawo ograniczać ustawowe >> prawa konsumenta :) > Wskaż to prawo, które jest ograniczane. Przepis, artykuł... :) 543 KC? > Zauważ, że w wątku o laptopie sytuacja jest *inna*: tam sklep *przyjął* > zamówienie, a dopiero po potwierdzeniu (mailem) usiłował je "odrzucić". > Tu zamówienia nie przyjął. Skąd wiesz... ja się nie doczytałem tego w postach bartka. > pzdr, Gotfryd pozdrawiam. PlaMa |
||
2007-10-04 16:13 | Re: sprzedaz w sklepie | bartek |
"Witam. Do zakupów przez Internet zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.). Umowom zawieranym na odległość poświęcony został rozdział drugi tej ustawy. Przedsiębiorca powinien wykonać umowę zawartą na odległość najpóźniej w terminie 30 dni po złożeniu przez konsumenta oświadczenia woli o zawarciu umowy, chyba, że w umowie określono inny termin. Jeżeli przedsiębiorca nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej w terminie 30 dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną. Z kolei w przypadku, gdy przedsiębiorca nie może wykonać zobowiązania z powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez konsumenta, przedsiębiorca może, jeżeli zawarto takie zastrzeżenie w umowie, zwolnić się ze zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem konsumenta na piśmie, że ma prawo nie przyjąć tego świadczenia i odstąpić od umowy, za zwrotem rzeczy na koszt przedsiębiorcy. Pragnę również zwrócić uwagę na treść art. 84 Kodeksu cywilnego, zgodnie z którym w razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny). Pozdrawiam. Krystyna Piwońska Miejski Rzecznik Konsumentów w Urzędzie Miejskim w Koszalinie." Taki mail dostalem od ww. osoby nie wiem jak to zinterpretowac ----- Original Message ----- From: bartłomiej jarocki To: krystyna.piwonska@um.man.koszalin.pl Sent: Tuesday, October 02, 2007 3:37 PM Subject: witam sprawa sprzedazy witam, mam pytanie czy jak kupilem 5 sztuk telewizorow marki philips w sklepie http://www.positivo.pl/regulamin.xml (tu jest regulamin) zlozylem zamowienie jak i je potwierdzilem to sklep moze sie z tego wycofac? na internecie zauwazylem wiele sprzecznych opini chcialbym poznac Pani, zamierzam oddac sprawe do sadu i rozstrzygnac to raz na zawsze.. co Pani o tym mysli ? Użytkownik "PlaMa" news:fe294t$gu6$2@inews.gazeta.pl... > Gotfryd Smolik news pisze: > >>>> Patrz punkt 2.5 - nie masz szans co cena nie stanowi oferty >>> I odwieczne pytanie czy regulamin sklepu ma prawo ograniczać ustawowe >>> prawa konsumenta :) >> Wskaż to prawo, które jest ograniczane. Przepis, artykuł... :) > > 543 KC? > >> Zauważ, że w wątku o laptopie sytuacja jest *inna*: tam sklep *przyjął* >> zamówienie, a dopiero po potwierdzeniu (mailem) usiłował je "odrzucić". >> Tu zamówienia nie przyjął. > > Skąd wiesz... ja się nie doczytałem tego w postach bartka. > >> pzdr, Gotfryd > > > pozdrawiam. > PlaMa |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Demolka w sklepie. |
ad-hoc | 2005-12-15 19:43 |
jak zwykle w sklepie... |
zalegalizować_wolny_(c)ha | 2006-01-16 23:20 |
zaczepka w sklepie |
bombardier | 2006-06-30 17:20 |
Cena ksiązki w sklepie |
Krasnal | 2006-07-26 15:41 |
Zwrot towaru w sklepie |
ARO1979 | 2006-07-28 10:01 |
Uwidacznianie cen w sklepie |
Krzysztof 'kw1618' z Wars | 2006-09-09 19:54 |
Zwrot towaru w sklepie internetowym. |
Robi | 2006-10-05 12:56 |
Zakupy w sklepie niemieckim na fakture |
mistrz | 2006-10-18 12:34 |
zwrot w sklepie |
Pabl | 2007-05-25 09:23 |
rezygnacja z zamowienia w sklepie internetowym |
1 | 2007-07-13 14:14 |