poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2011-12-10 23:04 | Trefny towar - co zrobic? | MS |
Witam, kupiłem na aukcji telefon, używany i w opisie było 100% sprawny + 2 lata gwarancji. Po odebraniu przesyłki okazało się, że jest uszkodzony - jak się później okazało wada elektroniki. Odesłałem w ramach gwarancji. I pierwsze pytanie: czy to nie zamierzone oszustwo jeśli w momencie odbioru telefonu był zepsuty? Po naprawie (minęło kilka dni ) wrócił do mnie znowu uszkodzony, i znowu zawiodła elektronika. A więc to nie siła wyższa a zwyczajnie trefny towar. Chciałem zwrócić telefon. Sprzedawca nie chce oddać pieniędzy. Czy zasadne jest zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa powołując się na art. 286 KK ? dziekuje z góry za odp. Marek |
2011-12-11 00:57 | Re: Trefny towar - co zrobic? | Robert Tomasik |
UĹźytkownik "MS" news:jc0l1i$1ec$1@inews.gazeta.pl... > Witam, > > kupiĹem na aukcji telefon, uĹźywany i w opisie byĹo 100% sprawny + 2 lata > gwarancji. Po odebraniu przesyĹki okazaĹo siÄ, Ĺźe jest uszkodzony - jak > siÄ później okazaĹo wada elektroniki. OdesĹaĹem w ramach gwarancji. I > pierwsze pytanie: czy to nie zamierzone oszustwo jeĹli w momencie odbioru > telefonu byĹ zepsuty? > Po naprawie (minÄĹo kilka dni ) wrĂłciĹ do mnie znowu uszkodzony, i znowu > zawiodĹa elektronika. A wiÄc to nie siĹa wyĹźsza a zwyczajnie trefny > towar. ChciaĹem zwrĂłciÄ telefon. Sprzedawca nie chce oddaÄ pieniÄdzy. Czy > zasadne jest zawiadomienie o popeĹnieniu przestÄpstwa powoĹujÄ c siÄ na > art. 286 KK ? By moĹźna byĹ mĂłwiÄ o oszustwie trzeba dowieĹÄ, Ĺźe sprzedajacy wiedziaĹ o wadzie w chwili zawierania transakcji lub z ĹatwoĹciÄ mĂłgĹ siÄ dowiedzieÄ, i nie sprawdzajÄ c godziĹ siÄ na to, Ĺźe idzie zepsute. |
||
2011-12-11 01:15 | Re: Trefny towar - co zrobic? | mvoicem |
(11.12.2011 00:57), Robert Tomasik wrote: > By można był mówić o oszustwie trzeba dowieść, że sprzedajacy wiedział o > wadzie w chwili zawierania transakcji lub z łatwością mógł się dowiedzieć, Od kiedy łatwość dowiedzenia się o wadzie czyni ze sprzedającego oszusta? p. m. |
||
2011-12-11 07:54 | Re: Trefny towar - co zrobic? | MS |
W dniu 2011-12-11 00:57, Robert Tomasik pisze: > By można był mówić o oszustwie trzeba dowieść, że sprzedajacy wiedział o > wadzie w chwili zawierania transakcji lub z łatwością mógł się > dowiedzieć, i nie sprawdzając godził się na to, że idzie zepsute. Czyli nie mam szansy na odzyskanie pieniedzy? Z odp. wynika, ze wystarczy nakupować uszkodzonych telefonów za grosze, napisac w aukcji ze sa sprawne i zarabiac na badziewiu duze pieniadze, bo przeciez to na Kupujacym spoczywa ciezar udowodnienia winy Sprzedajacego, Genialne! :( |
||
2011-12-11 10:19 | Re: Trefny towar - co zrobic? | Irokez |
UĹźytkownik "MS" news:jc1k3s$56b$1@inews.gazeta.pl... > W dniu 2011-12-11 00:57, Robert Tomasik pisze: >> By moĹźna byĹ mĂłwiÄ o oszustwie trzeba dowieĹÄ, Ĺźe sprzedajacy wiedziaĹ o >> wadzie w chwili zawierania transakcji lub z ĹatwoĹciÄ mĂłgĹ siÄ >> dowiedzieÄ, i nie sprawdzajÄ c godziĹ siÄ na to, Ĺźe idzie zepsute. > Czyli nie mam szansy na odzyskanie pieniedzy? > Z odp. wynika, ze wystarczy nakupowaÄ uszkodzonych telefonĂłw za grosze, > napisac w aukcji ze sa sprawne i zarabiac na badziewiu duze pieniadze, bo > przeciez to na Kupujacym spoczywa ciezar udowodnienia winy Sprzedajacego, > Genialne! :( Jak najbardziej Na przykĹad na alledrogo karty pamiÄci sd 64gb od zĹotĂłwki, czy pendrive ... Sztuczka polega na tym, Ĺźe doĹÄ duĹźy procent rezygnuje z odsyĹania i na tym siÄ bazuje. I kompletnie nic nie moĹźna w tym kierunku zrobiÄ. -- Irokez |
||
2011-12-11 12:19 | Re: Trefny towar - co zrobic? | Karol Y |
> Czyli nie mam szansy na odzyskanie pieniedzy? > > Z odp. wynika, ze wystarczy nakupować uszkodzonych telefonów za grosze, > napisac w aukcji ze sa sprawne i zarabiac na badziewiu duze pieniadze, > bo przeciez to na Kupujacym spoczywa ciezar udowodnienia winy > Sprzedajacego, Genialne! :( Pytanie, po co ktoś jeszcze kupuje telefony na alledrogo? Sporo aparatów w abonamencie u operatorów wychodzi w tej samej, czasami nieco niższej cenie, a gadać też przecież trzeba. Można też mieć zasady, np. powyżej 100zł nigdy nie płacę z góry. Sprzedawcy się to nie podoba, to u niego nie kupuję. Choćby czasami bolało, zasady są po to, żeby Cie chronić przed takimi sytuacjami. -- Mateusz Bogusz |
||
2011-12-11 12:36 | Re: Trefny towar - co zrobic? | Jacek Midura |
On 12/10/11 23:04, MS wrote: > Witam, > > kupiłem na aukcji telefon, używany i w opisie było 100% sprawny + 2 lata > gwarancji. Kto udzielił gwarancji? Producent, sprzedawca, jeszcze ktoś inny? > Po odebraniu przesyłki okazało się, że jest uszkodzony - jak > się później okazało wada elektroniki. Odesłałem w ramach gwarancji. Do kogo? Do producenta, sprzedawcy, do jeszcze kogoś innego? > I pierwsze pytanie: czy to nie zamierzone oszustwo jeśli w momencie > odbioru telefonu był zepsuty? Niekoniecznie. > Po naprawie (minęło kilka dni ) wrócił do mnie znowu uszkodzony, i znowu > zawiodła elektronika. A więc to nie siła wyższa a zwyczajnie trefny > towar. Trefny? To znaczy niekoszerny czy kradziony? > Chciałem zwrócić telefon. Sprzedawca nie chce oddać pieniędzy. Nic dziwnego. Jeśli świadomie sprzedał uszkodzony to nie po to, żeby oddawać pieniądze. Jeśli nieświadomie - czemu miałby oddawać? > Czy zasadne jest zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa powołując się > na art. 286 KK ? A potrafisz *udowodnić*, że sprzedający był świadom uszkodzenia? -- Jacek Midura |
||
2011-12-11 13:21 | Re: Trefny towar - co zrobic? | MS |
W dniu 2011-12-11 12:19, Karol Y pisze: > Pytanie, po co ktoś jeszcze kupuje telefony na alledrogo? Sporo aparatów > w abonamencie u operatorów wychodzi w tej samej, czasami nieco niższej > cenie, a gadać też przecież trzeba. Pełna zgoda. Jestem mądry po szkodzie. Mam nauczkę:( |
||
2011-12-11 13:27 | Re: Trefny towar - co zrobic? | MS |
W dniu 2011-12-11 12:36, Jacek Midura pisze: > Kto udzielił gwarancji? Producent, sprzedawca, jeszcze ktoś inny? Gwarancji udzielił sprzedawca (zarejstr. jako firma akcesoria/serwis GSM) dając kartę gwarancyjna z paragonem. >> Po odebraniu przesyłki okazało się, że jest uszkodzony - jak >> się później okazało wada elektroniki. Odesłałem w ramach gwarancji. > > Do kogo? Do producenta, sprzedawcy, do jeszcze kogoś innego? Do sprzedawcy. >> I pierwsze pytanie: czy to nie zamierzone oszustwo jeśli w momencie >> odbioru telefonu był zepsuty? > > Niekoniecznie. Telefon nie mogł sie uszkodzic podczas transportu bo był profesjonalnie zapakowany w podwójna folie z bąbelkami. Elektronika nie pada nagle... >> Po naprawie (minęło kilka dni ) wrócił do mnie znowu uszkodzony, i znowu >> zawiodła elektronika. A więc to nie siła wyższa a zwyczajnie trefny >> towar. > > Trefny? To znaczy niekoszerny czy kradziony? To znaczy że niekradziony ale po prostu zepsuty, chciał sie pozbyć bubla. > A potrafisz *udowodnić*, że sprzedający był świadom uszkodzenia? Mozna by było to udowodnic, robiąc zdjecia płyty głownej i porównując je z płyta po zwrocie z naprawy. Jesli cos było wymieniane albo dolutowywane to oba obrazy beda niepowtarzalne. Ale juz po ptokach... |
||
2011-12-11 14:22 | Re: Trefny towar - co zrobic? | Animka |
W dniu 2011-12-11 13:27, MS pisze: > W dniu 2011-12-11 12:36, Jacek Midura pisze: > >> Kto udzielił gwarancji? Producent, sprzedawca, jeszcze ktoś inny? > > Gwarancji udzielił sprzedawca (zarejstr. jako firma akcesoria/serwis > GSM) dając kartę gwarancyjna z paragonem. > >>> Po odebraniu przesyłki okazało się, że jest uszkodzony - jak >>> się później okazało wada elektroniki. Odesłałem w ramach gwarancji. >> >> Do kogo? Do producenta, sprzedawcy, do jeszcze kogoś innego? > > Do sprzedawcy. > > >>> I pierwsze pytanie: czy to nie zamierzone oszustwo jeśli w momencie >>> odbioru telefonu był zepsuty? >> >> Niekoniecznie. > > Telefon nie mogł sie uszkodzic podczas transportu bo był profesjonalnie > zapakowany w podwójna folie z bąbelkami. Elektronika nie pada nagle... > > >>> Po naprawie (minęło kilka dni ) wrócił do mnie znowu uszkodzony, i znowu >>> zawiodła elektronika. A więc to nie siła wyższa a zwyczajnie trefny >>> towar. >> >> Trefny? To znaczy niekoszerny czy kradziony? > > To znaczy że niekradziony ale po prostu zepsuty, chciał sie pozbyć bubla. > > >> A potrafisz *udowodnić*, że sprzedający był świadom uszkodzenia? > > Mozna by było to udowodnic, robiąc zdjecia płyty głownej i porównując je > z płyta po zwrocie z naprawy. Jesli cos było wymieniane albo > dolutowywane to oba obrazy beda niepowtarzalne. Ale juz po ptokach... Dlaczego w ciągu 10 dni nie odesłałeś tego telefonu żądając zwrotu pieniędzy? Dlaczego nie wysłałes skargi do Allegro, że już po ptokach? animka -- Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć". Leonardo da Vinci |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Re: Zapłacenie za towar |
mk | 2006-03-19 10:29 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
Re: Zapłacenie za towar |
mk | 2006-03-19 10:29 |
Towar wadliwy |
Ryszard | 2006-03-29 22:05 |
Trefny zakup sprzętu komputerowego |
Jakub Klama | 2006-06-17 18:01 |
gwarancja na towar |
Krzysztof | 2007-11-12 22:47 |
Re: gwarancja na towar cdn.. |
Krzysztof | 2007-11-13 21:48 |
Towar w komis. |
fffgghh | 2008-05-05 22:54 |
wadliwy zakupiony towar |
adi | 2011-07-12 21:59 |
Towar niezgodny z umową? |
Mentor | 2011-12-05 00:07 |