Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Utrata gwarancji telefonu

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-12-11 17:05 Utrata gwarancji telefonu Eneasz_Pącki
Witam!

W lutym tego roku kupiłem Nokię E51. Po trzech miesiącach użytkowania
pojawiły się pierwsze problemy. Mianowicie tel zaczął się zawieszać bez
widocznej przyczyny. Dlatego też zaniosłem go serwisu na Sienną w
Warszawie. Tam oczywiście nie zrobili nic nadzwyczajnego - zresetowali
aparat i wgrali nowy soft. Niestety później w odstępach ok miesiąca
byłem zmuszony oddawać telefon do serwisu jeszcze 3 razy. Ciągle to samo
- aparat zawieszał się.

Ostatnimi czasy wszyscy do których dzwoniłem narzekali, że słabo mnie
słyszą. Oddałem więc aparat po raz piąty. Myślałem, że uszkodził się
mikrofon. Jakież było moje zdziwienie kiedy odebrałem go z serwisu z
adnotacją, że tracę gwarancję i nikt mi go nie naprawi bo "płyta główna
telefonu jest wygięta".

Pięć razy zanosiłem go do serwisu i na koniec powiedzieli mi, że płyta
jest wygięta! Gbur w serwisie (bo to faktycznie jest gbur) powiedział,
że nie będzie ze mną dyskutował bo ekspertyza została wydana i jego nic
dalej nie interesuje. Zostałem z uszkodzonym aparatem i nieważną
gwarancją. Pomyślałem, że może mieli mnie już tam dosyć i celowo sami
wygięli tą płytkę. To jakaś totalna paranoja bo aparat ma solidną
metalową obudowę i nie wiem jakim cudem rzeczona płyta miała by się
wygiąć...

W tym miejscu prośba o poradę: czy jest sens zanieść telefon do innego
zakładu do ekspertyzy żeby tam powiedzieli mi, że ta płytka rzeczywiście
jest wygięta? Jak się odwołać od tej ekspertyzy? Czy mogę domagać się
gdzieś sprawiedliwości? Bo telefon użytkowałem naprawdę normalnie i nie
wierze, że coś mogłoby się stać z mojej winy.




Pozdrawiam i z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi.
2008-12-12 01:06 Re: Utrata gwarancji telefonu Marcin Debowski
Dnia 11.12.2008 Eneasz Pącki napisał/a:
[..]
> mikrofon. Jakież było moje zdziwienie kiedy odebrałem go z serwisu z
> adnotacją, że tracę gwarancję i nikt mi go nie naprawi bo "płyta główna
> telefonu jest wygięta".
> Pięć razy zanosiłem go do serwisu i na koniec powiedzieli mi, że płyta
> jest wygięta! Gbur w serwisie (bo to faktycznie jest gbur) powiedział,
[..]
> W tym miejscu prośba o poradę: czy jest sens zanieść telefon do innego
> zakładu do ekspertyzy żeby tam powiedzieli mi, że ta płytka rzeczywiście
> jest wygięta? Jak się odwołać od tej ekspertyzy? Czy mogę domagać się

Zakładając, że to prywatny telefon: Ogólnie masz 2 potencjalne wyjścia:
sądzić się z gwarantem, lub postarać się wyegzekwować coś od sprzedawcy.
Ta ostatnia opcja ma pewne szanse powodzenia o ile sprzedawca jest prawnie
zupełnie zielony. Pierwsza ma MZ dość duże szanse (o ile jest jak
napisałeś) ale jest mało praktyczna.
A bez wdawania się w detale, to skontaktuj się z Federacją Konsumentów.

--
Marcin
2008-12-12 06:38 Re: Utrata gwarancji telefonu Jacek
Zadzwoń do Nokii i sie poskarż.
22 7164333 i 22 2030310. U mnie podziałało
Jacek

2008-12-12 08:30 Re: Utrata gwarancji telefonu DooMiniK
Eneasz Pącki wrote:
> Witam!
>
> W lutym tego roku kupiłem Nokię E51. Po trzech miesiącach użytkowania
> pojawiły się pierwsze problemy. Mianowicie tel zaczął się zawieszać bez
> widocznej przyczyny. Dlatego też zaniosłem go serwisu na Sienną w
> Warszawie. Tam oczywiście nie zrobili nic nadzwyczajnego - zresetowali
> aparat i wgrali nowy soft. Niestety później w odstępach ok miesiąca
> byłem zmuszony oddawać telefon do serwisu jeszcze 3 razy. Ciągle to samo
> - aparat zawieszał się.
[...]

Przeglądnij dyskusję na *.gsm (dość często pojawia się temat Nokii i ich
serwisu - najczęściej mówią, że telefon został zalany...).

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
serwer post.pl, w całość złóż to sobie sam...
2008-12-12 09:04 Re: Utrata gwarancji telefonu szerszen

Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
wiadomości news:4942132c$1@news.home.net.pl...

> Przeglądnij dyskusję na *.gsm (dość często pojawia się temat Nokii i ich
> serwisu - najczęściej mówią, że telefon został zalany...).

tia, standardowy wpis w gwarancje, "utrata gwarancji z powodu zalania
telefonu, slady mikrokorozji na plycie glownej" :)
2008-12-14 13:33 Re: Utrata gwarancji telefonu DooMiniK
szerszen wrote:
>
> Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w
> wiadomości news:4942132c$1@news.home.net.pl...
>> Przeglądnij dyskusję na *.gsm (dość często pojawia się temat Nokii i ich
>> serwisu - najczęściej mówią, że telefon został zalany...).
> tia, standardowy wpis w gwarancje, "utrata gwarancji z powodu zalania
> telefonu, slady mikrokorozji na plycie glownej" :)

... albo zbyt duże naprężenia płyty głównej.


--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
serwer post.pl, w całość złóż to sobie sam...
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Nalepka a utrata gwarancji

eddd 2005-12-11 01:07

utrata znaku legitymacyjnego

arturo 2006-03-18 10:17

Utrata zaufania do pracodawcy.

Ja 2006-09-04 18:47

Utrata zaufania do pracownika

JACKON 2006-10-05 11:03

utrata gwarancji przez drugiego wlasciciela

bob 2007-06-24 09:19

utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż

kawex 2007-07-17 16:07

utrata dochodu

s.grzmiel 2007-09-18 12:49

Naprawa gwarancyjna telefonu i wymiana telefonu

pit 2007-12-13 01:45

Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?

Pawel 2008-01-22 13:27

Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji

FlashT 2008-11-07 17:33