poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-02-27 12:28 | Zarysowany sprzęt i jego naprawa | reklams1 |
Witam Kupiłem kilka dni temu nowy zasilacz do kompa. No i od początku był zepsuty ale jak go wkładałem do komputera no to z lekka się zarysował lakier. W regulaminie pisze tak: "Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego." Tak więc szans na wymianę na inny egzemplarz (ewentualnie innej firmy) nie mam chyba już żadnych szans? A czy w ogóle jest szansa na naprawę tego (o ile da się naprawić bez wymiany)? |
2008-02-27 19:57 | Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa | krigtopf |
reklams1@tlen.pl wrote: > Kupiłem kilka dni temu nowy zasilacz do kompa. No i od początku był > zepsuty ale jak go wkładałem do komputera no to z lekka się zarysował > lakier. > > W regulaminie pisze tak: > "Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują gdy produkt > dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego." > > Tak więc szans na wymianę na inny egzemplarz (ewentualnie innej firmy) > nie mam chyba już żadnych szans? > A czy w ogóle jest szansa na naprawę tego (o ile da się naprawić bez > wymiany)? 1. Jasne, że masz szansę. W przypadku zasilacza zarysowanie nie powinno być traktowane jako uszkodzenie, zwłaszcza, że z przeznaczenia tego sprzętu wynika montowanie go wewnątrz komputera. Stąd, o ile nie ma śladów sugerujących zepsucie sprzętu przez złe traktowanie (np. poważnych wgnieceń, zalania wodą), należałoby raczej uznać tego typu reklamację. 2. Wykładałbym raczej ten punkt gwarancji jako uchylenie się od odpowiedzialności, kiedy "produkt dotnięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego mogącymi mieć wpływ na jego wadliwe funkcjonowanie". 3. Ograniczenie dokumentem gwarancyjnym ustawowego prawa odstąpienia od umowy nie jest możliwe. Jeśli nawet interpretować ten zapis jako obejmujący nawet drobne zarysowania, w tym zakresie wyłączenie prawa do odstąpienia przez konsumenta wyłączyć się nie da. Oznaczałoby to, że klauzula tak rozumiana nie obowiązuje. krigtopf |
||
2008-02-27 20:21 | Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa | PlaMa |
reklams1@tlen.pl pisze: > Kupiłem kilka dni temu nowy zasilacz do kompa. No i od początku był > zepsuty Skąd to wiesz? > ale jak go wkładałem do komputera no to z lekka się zarysował > lakier. zgłoś na podstawie niezgodności z umową, to na sprzedawcy leży obowiązek udowodnienia, że to nie Ty uszkodziłeś sprzęt. pozdrawiam. PlaMa |
||
2008-02-27 21:28 | Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa | profi |
Użytkownik "PlaMa" news:fq4d7n$j73$1@inews.gazeta.pl... > reklams1@tlen.pl pisze: > >> Kupiłem kilka dni temu nowy zasilacz do kompa. No i od początku był >> zepsuty > > Skąd to wiesz? Bo odrazu jak go podłączyłem to już się dziwnie komputer zachowywał > >> ale jak go wkładałem do komputera no to z lekka się zarysował >> lakier. > > zgłoś na podstawie niezgodności z umową, to na sprzedawcy leży obowiązek > udowodnienia, że to nie Ty uszkodziłeś sprzęt. > > > pozdrawiam. > PlaMa |
||
2008-02-27 23:23 | Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa | Marcin Debowski |
Dnia 27.02.2008 PlaMa >> ale jak go wkładałem do komputera no to z lekka się zarysował >> lakier. > zgłoś na podstawie niezgodności z umową, to na sprzedawcy leży obowiązek > udowodnienia, że to nie Ty uszkodziłeś sprzęt. Przede wszystkim nadal odpowiada za każdą wadę obecną w momencie wydania towaru, czyli zasilacz może sobie mieć i 1000 pozniej uczynionych rys i nic to nie zmienia. -- Marcin |
||
2008-02-27 23:36 | Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa | PlaMa |
Marcin Debowski pisze: >> zgłoś na podstawie niezgodności z umową, to na sprzedawcy leży obowiązek >> udowodnienia, że to nie Ty uszkodziłeś sprzęt. > Przede wszystkim nadal odpowiada za każdą wadę obecną w momencie wydania > towaru, czyli zasilacz może sobie mieć i 1000 pozniej uczynionych rys i > nic to nie zmienia. Owszem, tylko że z tego co zrozumiałem wątkotwórcę to boi się on, ze sprzedawca odmówi naprawy/wymiany sprzętu bo będzie próbował cfaniakować, że jego złe działanie to wynik usterki mechanicznej wyrządzonej przez wątkotwórcę. Tutaj przydaje się wiedza, że sprzedawca musiałby udowodnić, że tak faktycznie było. pozdrawiam. PlaMa |
||
2008-02-28 18:14 | Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa | profi |
Użytkownik "PlaMa" news:fq4ol5$cag$1@inews.gazeta.pl... > Marcin Debowski pisze: > >>> zgłoś na podstawie niezgodności z umową, to na sprzedawcy leży obowiązek >>> udowodnienia, że to nie Ty uszkodziłeś sprzęt. >> Przede wszystkim nadal odpowiada za każdą wadę obecną w momencie wydania >> towaru, czyli zasilacz może sobie mieć i 1000 pozniej uczynionych rys i >> nic to nie zmienia. > > Owszem, tylko że z tego co zrozumiałem wątkotwórcę to boi się on, ze > sprzedawca odmówi naprawy/wymiany sprzętu bo będzie próbował cfaniakować, > że jego złe działanie to wynik usterki mechanicznej wyrządzonej przez > wątkotwórcę. Tutaj przydaje się wiedza, że sprzedawca musiałby udowodnić, > że tak faktycznie było. > Dokładnie |
||
2008-03-01 18:01 | Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa | TomekM |
Ty masz jakies kompleksy?? Każdy sprzedawca to według ciebie oszust??? Idź sie lecz. |
||
2008-03-01 18:03 | Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa | TomekM |
Nie powinno byc problemu z reklamacją takiego zasilacza. To normalne że podzcas wkładania go do obudowy komputerowej, może sie obudowa zasilacza porysować, i nie ma to wpływu na jego działanie/reklamacje. Nigdy z tego powoduu nie odmówiłem klientowi naprawy/wymiany zasilacza na nowy |
||
2008-03-06 19:01 | Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa | PlaMa |
TomekM pisze: > Ty masz jakies kompleksy?? > Każdy sprzedawca to według ciebie oszust??? Idź sie lecz. Nie, nie każdy. Tylko twoja stara*. *tekst zaczerpnięty z pobliskiego gimnazjum, ale idealnie pasuje do poziomu TomekM, resztę grupy przepraszam. pozdrawiam. PlaMa |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Naprawa gwarancyjna |
Tomasz Maleski | 2005-10-10 14:34 |
Zalegający sprzęt - nie odbierany z naprawy .... |
Marsjusz | 2005-11-10 09:54 |
gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany |
Piotr Szczepiński | 2005-12-16 11:50 |
Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany |
Piotr Szczepiński | 2006-01-16 00:25 |
Sprzęt sportowy - prawna definicja ? |
ZauraK | 2006-03-31 09:18 |
Sprzęt sportowy - prawna definicja ? |
ZauraK | 2006-03-31 09:18 |
odszkodowanie za skradziony sprzęt |
beaujolais | 2006-06-20 16:13 |
Niesprawny sprzęt uszkodził zasilacz |
Bogdan | 2006-11-17 11:35 |
Wadliwy sprzęt + koszty zwrotu? |
Paweł Kulesza | 2007-06-20 10:43 |
Właściciel mieszkania a jego adres zameldowania-faktury na sprzęt... |
WaldekWytnij | 2007-06-22 12:33 |