poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-08-23 06:29 | Zniszczony towar a odpowiedzialność klienta | Luke |
Miałbym pytanie. Podczas zakupów, odkładając słoik na piramidkę leżącą na półkę, strąciłem inny słoik, ten z kolei potrącił inne, wywołał małą lawinę. Kilka słoików się stłukło. Obciążono mnie kosztami stłuczonych słoików i w związku z tym mam pytania: - Czy sklep nie powinien zabezpieczać towaru przed takimi wypadkami? (słoiki stały w "piramidkach" na półkach bez barier) - Czy zgodne jest z prawem obciążanie pełnym kosztem uszkodzonego towaru? rzeczywista strata sklepu jest mniejsza (towar zakupiony został od hurtownika za niższą kwotę) Byłbym wdzięczny za odpowiedź. -- |
2008-08-23 07:51 | Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność | januszek |
Luke napisał(a): > - Czy sklep nie powinien zabezpieczać towaru przed takimi wypadkami? (słoiki > stały w "piramidkach" na półkach bez barier) Nie ma takiego obowiazku. Rownie dobrze sam mogles sie ubezpieczyc od odpowiedzialnosci cywilnej w zyciu prywatnym. > - Czy zgodne jest z prawem obciążanie pełnym kosztem uszkodzonego towaru? > rzeczywista strata sklepu jest mniejsza (towar zakupiony został od hurtownika > za niższą kwotę) A hurtownik kupil w Chinach za jeszcze mniejsze pieniadze... ;) To nie ma nic do rzeczy. j. -- *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day *** znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday |
||
2008-08-23 08:51 | Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność | Marcin Debowski |
Dnia 23.08.2008 januszek > Luke napisał(a): >> - Czy sklep nie powinien zabezpieczać towaru przed takimi wypadkami? (słoiki >> stały w "piramidkach" na półkach bez barier) > Nie ma takiego obowiazku. Rownie dobrze sam mogles sie ubezpieczyc od > odpowiedzialnosci cywilnej w zyciu prywatnym. "Zabezpieczać", nie "ubezpieczać". -- Marcin |
||
2008-08-23 10:46 | Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność klienta | Paweł_Marcisz |
On Aug 23, 7:51 am, januszek > > - Czy sklep nie powinien zabezpieczać towaru przed takimi wypadkami? (słoiki > > stały w "piramidkach" na półkach bez barier) > > Nie ma takiego obowiazku. Rownie dobrze sam mogles sie ubezpieczyc od > odpowiedzialnosci cywilnej w zyciu prywatnym. Może i nie ma, ale odpowiada się za normalne następstwa czynu. Jeśli słoiki były ustawione tak, że przewrócenie jednego wywoływało lawinę, to trudno powiedzieć, że lawina i zniszczenie wielu słoików to normalne następstwo przewrócenia jednego. > > - Czy zgodne jest z prawem obciążanie pełnym kosztem uszkodzonego towaru? > > rzeczywista strata sklepu jest mniejsza (towar zakupiony został od hurtownika > > za niższą kwotę) > > A hurtownik kupil w Chinach za jeszcze mniejsze pieniadze... ;) To nie > ma nic do rzeczy. Czemu nie ma? Odpowiedzialność deliktowa ma charakter restytutywny, to ma być naprawienie rzeczywiście poniesionej szkody, czyli właśnie tego, co sklep zapłaci u hurtownika, za dowóz, ekspozycję etc., a nie tego, za ile kupiliby to klienci. |
||
2008-08-23 10:52 | Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność | januszek |
Paweł Marcisz napisał(a): > Może i nie ma, ale odpowiada się za normalne następstwa czynu. Jeśli > słoiki były ustawione tak, że przewrócenie jednego wywoływało lawinę, > to trudno powiedzieć, że lawina i zniszczenie wielu słoików to > normalne następstwo przewrócenia jednego. Oczywiście bo nie możemy wykluczyć, że pracownicy sklepu specjalnie tak ustawili tę piramidkę by potem nastąpił efekt domina ;) Być może to ich metoda na "sprzedaż" nie sprzedawalnego towaru ;) > Czemu nie ma? Odpowiedzialność deliktowa ma charakter restytutywny, to > ma być naprawienie rzeczywiście poniesionej szkody, czyli właśnie > tego, co sklep zapłaci u hurtownika, za dowóz, ekspozycję etc., a nie > tego, za ile kupiliby to klienci. W rzeczy samej klient, który odkupiłby u hurtownika albo producenta takie przedmioty w ilości odpowiadającej uszkodzonym, potem na własny koszt by je dostarczył i własnoręcznie odtworzył piramidkę - naprawiłby szkody jakie wyrządził :) j. -- *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day *** znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday |
||
2008-08-23 12:42 | Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność | NoName |
Zloz pozew do sadu ze nie wywiesili tabliczki uwaga moze sie przewrocic niezabezpieczone albo nie dotykac. |
||
2008-08-23 13:18 | Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność klienta | Paweł_Marcisz |
On Aug 23, 10:52 am, januszek > Oczywiście bo nie możemy wykluczyć, że pracownicy sklepu specjalnie tak > ustawili tę piramidkę by potem nastąpił efekt domina ;) Być może to ich > metoda na "sprzedaż" nie sprzedawalnego towaru ;) To czy ustawili specjalnie czy niespecjalnie nie wpływa na to, że klient odpowiada tylko za normalne następstwa potrącenia słoika. Do których raczej nie zalicza się rozwalenie kilkunastu kolejnych. > W rzeczy samej klient, który odkupiłby u hurtownika albo producenta > takie przedmioty w ilości odpowiadającej uszkodzonym, potem na własny > koszt by je dostarczył i własnoręcznie odtworzył piramidkę - naprawiłby > szkody jakie wyrządził :) To nie klient a sklep sobie odkupi przecież. Klient powinien ponieść rzeczywistą cenę tego odkupienia. |
||
2008-08-23 13:25 | Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność klienta | roger_that1 |
On 23 Sie, 12:42, NoName > Zloz pozew do sadu ze nie wywiesili tabliczki uwaga moze sie przewrocic > niezabezpieczone albo nie dotykac. To zart? Rozumiem ze jakby tworca watku byl wlascicielem sklepu to by taka tabliczke wywiesil... Szybko doganiamy USA skoro chcacemu zaczela dziac sie krzywda... |
||
2008-08-23 14:13 | Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność kli | Andrzej Lawa |
Luke pisze: > Miałbym pytanie. Podczas zakupów, odkładając słoik na piramidkę leżącą na > półkę, strąciłem inny słoik, ten z kolei potrącił inne, wywołał małą lawinę. > Kilka słoików się stłukło. Obciążono mnie kosztami stłuczonych słoików i w > związku z tym mam pytania: > > - Czy sklep nie powinien zabezpieczać towaru przed takimi wypadkami? (słoiki > stały w "piramidkach" na półkach bez barier) Na dwoje babka wróżyła - albo ich ułożenie było niebezpieczne i w każdej chwili od najdrobniejszego wstrząsu mogło się posypać, albo Ty zachowałeś się jak słoń w składzie porcelany. Pewnie szanse w sądzie są, ale zastanów się, czy to Ci się opłaca? Na przyszłość zorganizuj sobie polisę OC i wtedy albo ubezpieczyciel zapłaci, albo będzie się ze sklepem sądził ;) |
||
2008-08-23 14:36 | Re: Zniszczony towar a odpowiedzialność klienta | qwerty |
Użytkownik "Paweł Marcisz" news:6175639e-9ea0-4e50-a060-9685578305b0@k30g2000hse.googlegroups.com... > To nie klient a sklep sobie odkupi przecież. Klient powinien ponieść > rzeczywistą cenę tego odkupienia. Źle rozumujesz. Dla sklepu jest strata bo każdy słoik ma przynieść zysk. Kupujący odpowiada za wartość towaru na półce, a nie w hurtowni. |
nowsze | 1 2 3 4 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Stolica=uszkodzony i nieodebrany towar przez klienta. |
allbi | 2005-10-26 22:36 |
jak oddtworzyć zniszczony nakaz zapłaty |
mareK | 2005-11-21 19:56 |
Odpowiedzialność sprzedawcy |
Tomek | 2005-12-06 12:38 |
Odpowiedzialność |
niedoinformowany | 2006-01-26 12:11 |
zniszczony towar a odpowiedzialność klienta |
zmarekz | 2006-04-13 07:13 |
zniszczony towar a odpowiedzialność klienta |
zmarekz | 2006-04-13 07:13 |
odpowiedzialność pośrednika |
Paweł | 2006-07-30 13:39 |
ODPOWIEDZIALNOŚĆ za porady |
Jurek | 2006-08-25 12:18 |
Odpowiedzialność za klienta? |
Tristan | 2007-03-08 19:39 |
Wynajem mieszkania a odpowiedzialność? |
Laki | 2007-07-07 20:59 |