poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-10-28 13:40 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał | Chocobo |
W dniu 26.10.2014 o 14:45, PlaMa pisze: > "Tylko w X-kom Bo to gówniana firma. Kupowaliśmy 20 kompów od nich ostatnio w jednym padł zasilacz pod dwóch dniach. Bywa. Ale oczywiście nie da rady odesłać samego zasilacza, trzeba cały komputer. Tu sprawa była prosta bo olałem ich ciepłym moczem i odezwałem się bezpośrednio do producenta. Wymienili bez szemrania, nawet bez karty gwarancyjnej marcin |
2014-10-28 21:32 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał | PlaMa |
W dniu 2014-10-28 o 13:40, Chocobo pisze: >> "Tylko w X-kom > Bo to gówniana firma. Kupowaliśmy 20 kompów od nich ostatnio w jednym > padł zasilacz pod dwóch dniach. Bywa. Ale oczywiście nie da rady odesłać > samego zasilacza, trzeba cały komputer. > Tu sprawa była prosta bo olałem ich ciepłym moczem i odezwałem się > bezpośrednio do producenta. Wymienili bez szemrania, nawet bez karty > gwarancyjnej hmm... widzę, że nie tylko mnie takie cyrki odczyniają :/ |
||
2014-10-29 09:41 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał | anacron |
W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze: Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je > wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że > nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za > błogosławieństwem Lenovo się dzieje. Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to co robią to samowolka. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza |
||
2014-10-29 11:01 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał | Gotfryd Smolik news |
On Wed, 29 Oct 2014, anacron wrote: > W dniu 26.10.2014 o 14:49, PlaMa pisze: > Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je >> wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że >> nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za >> błogosławieństwem Lenovo się dzieje. > > Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z > powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to > co robią to samowolka. Żadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamację w wyniku "ochrony konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji. Najwyraźniej NIE obiecuje obsługi w ramach gwarancji producenta. No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie". Jedyny hak jaki widzę w powyższym rozumowaniu, to pytanie, czy sprzedawca wystawia deklarację zgodności ("CE") na *swojego* składaka :) pzdr, Gotfryd |
||
2014-10-29 23:06 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez | PlaMa |
W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze: >> Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je >>> wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że >>> nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za >>> błogosławieństwem Lenovo się dzieje. >> Robią to bez wiedzy Lenovo, dlatego chcą laptopa, aby włożyć dysk z >> powrotem i odesłać Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiąc krótko, to >> co robią to samowolka. > Żadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P > Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamację w wyniku "ochrony > konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji. > Najwyraźniej NIE obiecuje obsługi w ramach gwarancji producenta. > No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie". > Jedyny hak jaki widzę w powyższym rozumowaniu, to pytanie, czy > sprzedawca wystawia deklarację zgodności ("CE") na *swojego* > składaka :) k***a... podpatrzyłem na ich stronie reklamacyjnej, że "nieuwzględniona, reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzją ale kurde znowu skończy się w sądach :/ |
||
2014-11-02 10:17 | Re: Nie | My |
On 29 Oct 2014 23:06, PlaMa wrote: > W dniu 2014-10-29 o 11:01, Gotfryd Smolik news pisze: > >>> Gosc powiedzial, ze dostaja od producenta laptopy z hdd, sami je >>>> wyciagaja i wkladaja w ich miejsce ssd a hdd w kieszen. Twierdzil, ze >>>> nie moga odeslac bez laptopa inaczej jak dostali. Moze to i za >>>> blogoslawienstwem Lenovo sie dzieje. >>> Robia to bez wiedzy Lenovo, dlatego chca laptopa, aby wlozyc dysk z >>> powrotem i odeslac Laptopa na serwis tak jak dostali. Mówiac krótko, to >>> co robia to samowolka. >> Zadna "samowolka", zwyczajna "produkcja" :P >> Popatrz na to tak: sklep przyjmuje reklamacje w wyniku "ochrony >> konsumenckiej" lub SWOJEJ gwarancji. >> Najwyrazniej NIE obiecuje obslugi w ramach gwarancji producenta. >> No to warunki stawia swoje, a nie "producenckie". >> Jedyny hak jaki widze w powyzszym rozumowaniu, to pytanie, czy >> sprzedawca wystawia deklaracje zgodnosci ("CE") na *swojego* >> skladaka :) > > k***a... podpatrzylem na ich stronie reklamacyjnej, ze "nieuwzgledniona, > reklamacja bezzasadna"... poczekam na pismo z decyzja ale kurde znowu > skonczy sie w sadach :/ > > I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie jego czesci ? |
||
2014-11-02 21:51 | Re: Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | PlaMa |
W dniu 2014-11-02 o 10:17, My pisze: > I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie > jego czesci ? Myślę, że tak. Rzeczywiście odezwę się jeszcze do Lenovo, czy pochwalają takie zachowania swoich końcowych sprzedawców :/ |
||
2014-11-04 10:38 | Re: Nie przyjęcie rekla | WAM |
On Sun, 26 Oct 2014 14:45:15 +0100, PlaMa wrote: >Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraźnie >tego nie powiedzieli, tylko że oni dostają od producenta laptopy z HDD i >tak muszą je odesłać. Komputronik chyba robi podobnie tj sprzedaje laptopy z SSD podczas gdy ten sam model wg producenta ma HDD i inni dostawcy oferują je tylko z HDD. Tyle ze komputronik HDD nie dodawał do laptopa z obudową USB. Może trzymają dyski u siebie aby odesłać do producenta oryginalny laptop (tzn z HDD) gdy laptop padnie. WAM -- pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl pokoje nad morzem www.nadmorze.pl |
||
2014-11-07 11:31 | Re: Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego | Gotfryd Smolik news |
On Sun, 2 Nov 2014, My wrote: > I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie > jego czesci ? Popatrz na to tak: załóżmy, że jesteś gwarantem. Udzieliłbyś gwarancji w warunkach, w których KTOŚ ingeruje w produkt traktowany jako całość? Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czymś praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na CAŁOŚĆ to na całość i jak nie chce przyjąć w ramach reklamacji pojedynczej śrubki, która wypadła bo gwint był nie teges, to nie - i tyle. Przyniesiesz, śrubkę wymieni i odda. A że dysk zawiera "dane niematerialne" to skądinąd problem użytkownika. "Rozsądnie rzecz biorąc" można oczekiwać, że jak dane są ważne to ma backup, więc wiele nie ugra. pzdr, Gotfryd |
||
2014-11-08 01:04 | Re: Nie przyj?cie reklamacji dysku bez ca?ego komputera | PlaMa |
W dniu 2014-11-07 o 11:31, Gotfryd Smolik news pisze: >> I ten sad inaczej rozstrzygnie kwestie gwarancji na caly laptop a nie >> jego czesci ? > Popatrz na to tak: załóżmy, że jesteś gwarantem. > Udzieliłbyś gwarancji w warunkach, w których KTOŚ ingeruje > w produkt traktowany jako całość? bez znaczenia jest, że reklamowałem towar na niezgodności a nie gwarancji? > Ty wiesz, ja wiem i sprzedawca też wie, że dysk jest "czymś > praktycznie oddzielnym". Ale skoro gwarancji udzielił na > CAŁOŚĆ to na całość i jak nie chce przyjąć w ramach reklamacji > pojedynczej śrubki, która wypadła bo gwint był nie teges, > to nie - i tyle. Wydawało mi się, że gwarancja to samowolka, ale niezgodność już jednak wymaga od sprzedawcy pewnej... ogłady. Pytanie do Ciebie - dysk zewnętrzny zgubiłem - czy mogą odmówić gwarancji/niezgodności bo brakuje go w "zestawie"? Co z dyskiem ssd? To część zestawu Lenovo? coś oddzielnego? Mogę go reklamować bez całego laptopa? Zadałem pytanie typowi co wydawał mi decyzję - czy jakbym kupił w tym zestawię myszkę, to też nie mógłbym jej reklamować bez oddania laptopa? Odpowiedź - tak. A jakby pan kupił samochód i na prostej drodze bez wybojów, dziur, kolein i jakiś przedmiotów "trzecich" pękła panu opona. Zakłada pan koło zapasowe i jedzie do sprzedawcy z reklamacją ów koła, że coś ono jednak possysa i słyszy pan w odpowiedzi, że musi pan zostawić cały samochód bo opona odmówiła posłuszeństwa... uważa pan to za normalne? Odpowiedź - tak. I gadaj z przygłupami. > A że dysk zawiera "dane niematerialne" to skądinąd problem > użytkownika. "Rozsądnie rzecz biorąc" można oczekiwać, że > jak dane są ważne to ma backup, więc wiele nie ugra. Dysk padł dokładnie przed momentem zrobienia backupu :) Ot - prawa Murphiego. Pomińmy jednak tę kwestę - nie jest w sumie istotna, skupmy się na odmowie przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego. Odebrałem dzisiaj pismo od X-sucka, gdzie opisali w sumie to co podałem wcześniej, sprzedaliśmy lapka i przyjmiemy na reklamację wyłącznie lapka, dysk mimo że na zewnątrz jest częścią lapka. Nie chciało mi się z nimi dyskutować. Ogólnie planuję pozew... opcja, że oddaje lapka na 2 tygodnie bo padł dysk zewnętrzny nie wchodzi w rachubę. Jak oceniacie całą sytuację? |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic? |
opoWYTNIJTO | 2006-02-10 10:17 |
nie chca mi uwzglednic reklamacji ;((( prosze o pomoc |
ilka | 2006-06-24 20:49 |
media markt nie chce uznac reklamacji |
adam158 | 2006-07-08 12:26 |
Przepadek komputera (dysku) - NIE o prawie autorskim ;-) |
z/svc | 2007-02-04 19:26 |
Sprzedawca nie chce oddac pieniedzy po uznaniu reklamacji |
Jarecki | 2007-04-16 19:23 |
Honda nie chce przyjac reklamacji |
adam | 2008-02-29 02:46 |
Minelo 30 dni od zlozenia reklamacji - nie mam odpowiedzi. |
Reaper | 2008-11-19 14:52 |
kolejny raz mBank łamie prawo nie przyjmując reklamacji |
max | 2010-07-12 09:15 |
serwis nie chce uwzglednic reklamacji |
Robert G | 2012-05-31 12:04 |
przyjęcie, zaksięgowanie faktury i odmowa jej zap |
bartmeteo | 2013-03-17 00:30 |