poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2014-10-21 21:57 | Nie przyjęcie reklamacji dysku bez całeg | PlaMa |
Spotkało mnie dzisiaj podwójnie przykre zdarzenie. Najpierw padł mi zewnętrzny dysk twardy a następnie musiałem się godzinę użerać w sklepie, żeby przyjęli jego reklamację! Może od początku. W lutym bieżącego roku, kupiłem laptopa z dyskiem SDD, do którego wg hasła "Tylko u nas znajdziesz konfigurację z dyskiem SSD oraz dodatkowym zewnętrznym dyskiem HDD." dodano mi dysk 2,5" w obudowie USB2.0 Dysk służył mi do backupu danych (jako dysk użytkowy wykorzystałem HDD 7200rpm podłączonego do USB3.0) oraz do przenoszenia filmów do TV. Jak wspomniałem wcześniej, dysk padł. Po podłączeniu do USB system go nie wykrywał. Ani port, ani kabel ani nawet drugi komputer nic nie zmieniły. Poszedłem więc dzisiaj do sklepu gdzie kupiłem lapka i dysk i dowiedziałem się, że owszem - przyjmą reklamację, ale jak im oddam razem z laptopem. Ze względów obyczajowych (zanudziłbym się na śmierć bez niego) jak i ogólno-rozwojowych (lapek jest mi potrzebny także do pracy i tyle w temacie) oświadczyłem jasno - "Nie, to niemożliwe. Reklamuję sam dysk". Po odśpiewaniu tej samej śpiewki wobec chyba 3 kolejnych osób, w końcu się wpieniłem nieco. Naciskając na nich okazało się, że sprzedają zestawy z SSD, niejako bez wiedzy dostawcy (Lenovo)... Serio! Kupują z HDD, wkładają tam SSD a HDD przerzucają do obudowy USB. Lenovo nic o tym nie wie i ich serwis nie przyjmie takiego laptopa... Zakląłem szpetnie i oświadczyłem, że ich partyzantka wobec dostawcy-serwisanta to nie moja sprawa, ja reklamuję dysk a laptop zostaje tam gdzie jest i gdzie jest potrzebny. Pan się bronił, że takie są procedury reklamacyjne, czym strzelił sobie w stopę, gdyż powiedziałem, że w porządku, dobrze że reklamuję z niezgodności, po czym podałem wcześniej przygotowany papierek. Chłop się poczuł chyba dotknięty i stwierdził, że po upływie pół roku to ja muszę udowodnić, że wada występowała i do jej potwierdzenia wezwą mnie za jakieś 10 dni z laptopem (tutaj szyderczy i dumny uśmieszek)... Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację? |
2014-10-25 13:15 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dys | X-Man |
"PlaMa" news:5446bab2$0$12628$65785112@news.neostrada.pl... > SpotkaĹo mnie dzisiaj podwĂłjnie przykre zdarzenie. Najpierw padĹ mi > zewnÄtrzny dysk twardy a nastÄpnie musiaĹem siÄ godzinÄ uĹźeraÄ w > sklepie, Ĺźeby przyjÄli jego reklamacjÄ! > MoĹźe od poczÄ tku. W lutym bieĹźÄ cego roku, kupiĹem laptopa z dyskiem SDD, > do ktĂłrego wg hasĹa "Tylko u nas znajdziesz konfiguracjÄ z dyskiem SSD > oraz dodatkowym zewnÄtrznym dyskiem HDD." dodano mi dysk 2,5" w obudowie > USB2.0 > Dysk sĹuĹźyĹ mi do backupu danych (jako dysk uĹźytkowy wykorzystaĹem HDD > 7200rpm podĹÄ czonego do USB3.0) oraz do przenoszenia filmĂłw do TV. > Jak wspomniaĹem wczeĹniej, dysk padĹ. Po podĹÄ czeniu do USB system go > nie wykrywaĹ. Ani port, ani kabel ani nawet drugi komputer nic nie > zmieniĹy. mogĹa paĹÄ sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgĹosiĹ do Lenovo... Pzdr Piotrek |
||
2014-10-25 13:31 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dys | qwerty |
UĹźytkownik "PlaMa" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:5446bab2$0$12628$65785112@news.neostrada.pl... > PorÄ baĹo ich czy to ja juĹź nie nadÄ Ĺźam za duchem czasu? Kto ma racjÄ? Podaj nazwÄ sklepu, Ĺźeby innym odradziÄ zakupĂłw. Ty masz racjÄ. |
||
2014-10-25 15:47 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał | RadoslawF |
Dnia 2014-10-25 13:31, Użytkownik qwerty napisał: >> Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację? > > Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów. > Ty masz rację. Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na pewno kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny jak pisze czy jednak laptopa z dyskiem mechanicznym plus dysk SSD z tandetną obudową na USB2. Pozdrawiam |
||
2014-10-26 14:45 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał | PlaMa |
W dniu 2014-10-25 o 15:47, RadoslawF pisze: >>> Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację? >> Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów. >> Ty masz rację. http://www.x-kom.pl/p/161397-notebook-laptop-15-6-lenovo-y510p-i5-4200m-8gb -1201000-gt755m.html "Tylko w X-kom znajdziesz konfigurację z dyskiem Samsung seria 840 EVO oraz dodatkowym, zewnętrznym dyskiem HDD." Swoją drogą to niezłym shitem okazał się ten dysk :P Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraźnie tego nie powiedzieli, tylko że oni dostają od producenta laptopy z HDD i tak muszą je odesłać. > Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na > pewno kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny jak pisze czy > jednak laptopa z dyskiem mechanicznym plus dysk SSD > z tandetną obudową na USB2. hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te 120S to podejrzewam ssd. > Pozdrawiam pozdrawiam. PlaMa |
||
2014-10-26 14:49 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał | PlaMa |
W dniu 2014-10-25 o 13:15, X-Man pisze: > mogła paść sama obudowa USB... a ten proceder to bym zgłosił do Lenovo... Miła pani na miejscu przełożyła do innej obu - nic nie dało. Najgorzej, że miałem na zaszyfrowanej partycji dane, które były mi potrzebne (zauważyłem, że dysk padł kiedy podłączałem go by zrobić backup... prawa Murphiego mocniejsze od prawa grawitacji :P) Co do Lenovo - jak ochłonąłem trochę to w sumie nie wiem czy Lenovo o niczym nie wie (masło maślane :P). Gość powiedział, że dostają od producenta laptopy z hdd, sami je wyciągają i wkładają w ich miejsce ssd a hdd w kieszeń. Twierdził, że nie mogą odesłać bez laptopa inaczej jak dostali. Może to i za błogosławieństwem Lenovo się dzieje. > Pzdr > Piotrek pozdrawiam. PlaMa |
||
2014-10-26 17:03 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał | RadoslawF |
Dnia 2014-10-26 14:45, Użytkownik PlaMa napisał: >>>> Porąbało ich czy to ja już nie nadążam za duchem czasu? Kto ma rację? >>> Podaj nazwę sklepu, żeby innym odradzić zakupów. >>> Ty masz rację. > > http://www.x-kom.pl/p/161397-notebook-laptop-15-6-lenovo-y510p-i5-4200m-8gb-1201000-g t755m.html > > "Tylko w X-kom znajdziesz konfigurację z dyskiem Samsung seria 840 EVO > oraz dodatkowym, zewnętrznym dyskiem HDD." > > Swoją drogą to niezłym shitem okazał się ten dysk :P > > Może z tym ukrywaniem przed Lenovo to przesadziłem - w sumie wyraźnie > tego nie powiedzieli, tylko że oni dostają od producenta laptopy z HDD i > tak muszą je odesłać. > >> Ja tam bym sprawdził na rachunku lub paragonie czy aby na >> pewno kupił laptopa z SSD i dysk zewnętrzny jak pisze czy >> jednak laptopa z dyskiem mechanicznym plus dysk SSD >> z tandetną obudową na USB2. > > hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te > 120S to podejrzewam ssd. > To upieraj się że w opisie aukcji oraz na rachunku nie jest napisane że dysk jest częścią składową laptopa. Ale jak znam życie to jedynie sprawa w sądzie pozostaje. Ale zawsze możesz spróbować postraszyć, może się ugną i dadzą sprawny dysk. Pozdrawiam |
||
2014-10-26 20:52 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez cał | PlaMa |
W dniu 2014-10-26 o 17:03, RadoslawF pisze: > To upieraj się że w opisie aukcji oraz na rachunku nie jest > napisane że dysk jest częścią składową laptopa. > Ale jak znam życie to jedynie sprawa w sądzie pozostaje. > Ale zawsze możesz spróbować postraszyć, może się ugną > i dadzą sprawny dysk. przyjęli go na reklamację, tylko odgrażali się, że i tak każą mi się wrócić z lapkiem. Liczę że okażą się jednak profesjonalni i nie będą wymyślać. Kurcze, można ich jakoś przycisnąć do odzyskania danych w razie czego? |
||
2014-10-27 09:05 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dysku bez | Krzysztof_Jodłowski |
> Kurcze, można ich jakoś przycisnąć do odzyskania danych w razie czego? Nie. Nie dawali pisemnej gwarancji na odzysk danych, to nie odpowiadają. To mniej więcej tak, jak w sytuacji kiedy zepsuje Ci się samochód i spóźnisz się przez to do kina. Samochód naprawią na gwarancji, ale kasy za bilety do kina nie oddadzą. Jeszcze będziesz musiał im dostarczyć niesprawny samochód do serwisu i stracić kolejny swój czas na jego oddanie i odebranie. -- pozdrawiam Krzysztof |
||
2014-10-26 20:31 | Re: Nie przyjęcie reklamacji dys | qwerty |
UĹźytkownik "PlaMa" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:544cfaea$0$18079$65785112@news.neostrada.pl... > hmm... na paragonie jest "notebook lapto lenovo ibm 59 xxxxxx 120S" te > 120S to podejrzewam ssd. No proszÄ. W ciÄ gu miesiÄ ca planujÄ kupiÄ nowego laptopa. JuĹź wiem w jakim sklepie tego nie robiÄ. |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
ZDM nie rozpatrzył reklamacji na czas - moge nie płacic? |
opoWYTNIJTO | 2006-02-10 10:17 |
nie chca mi uwzglednic reklamacji ;((( prosze o pomoc |
ilka | 2006-06-24 20:49 |
media markt nie chce uznac reklamacji |
adam158 | 2006-07-08 12:26 |
Przepadek komputera (dysku) - NIE o prawie autorskim ;-) |
z/svc | 2007-02-04 19:26 |
Sprzedawca nie chce oddac pieniedzy po uznaniu reklamacji |
Jarecki | 2007-04-16 19:23 |
Honda nie chce przyjac reklamacji |
adam | 2008-02-29 02:46 |
Minelo 30 dni od zlozenia reklamacji - nie mam odpowiedzi. |
Reaper | 2008-11-19 14:52 |
kolejny raz mBank łamie prawo nie przyjmując reklamacji |
max | 2010-07-12 09:15 |
serwis nie chce uwzglednic reklamacji |
Robert G | 2012-05-31 12:04 |
przyjęcie, zaksięgowanie faktury i odmowa jej zap |
bartmeteo | 2013-03-17 00:30 |