poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-10-07 18:52 | Niezgodność z umową - ponownie | ok |
Taka sobie sytauacja: oddaję do reklamacji aparat foto (coś się stało, bo zamiast 200 - 300 zdjęć, którek robił na początku robi teraz 20-30, czyli 10 % z tego co powinno być). Sprzedawca odpisuje mi w terminie 14 dni, że reklamacja jest nieuzasadniona (paranoja) i ją odrzuca, ale jest na tyle wspaniałomyślny i zleca naprawę na własny koszt. Jak ja mam to rozumieć? Skoro jest nieuzasadniona to dlaczego zleca naprawę? To wszystko trwa już miesiąc,a aparat jest mi potrzebny. Czy mogę wyegzekwować szybsze zakończenie reklamacji, ewentualnie czy ze względu na tak dłui termin realizacji mogę żądać zwrotu pieniędzy po uprzednim wyznaczeniu terminu na załatwienie reklamacji?? |
2007-10-08 03:21 | Re: Niezgodność z umową - | Marcin Debowski |
Dnia 07.10.2007 ok > oddaję do reklamacji aparat foto (coś się stało, bo zamiast 200 - 300 zdjęć, > którek robił na początku robi teraz 20-30, czyli 10 % z tego co powinno > być). Nic z tego nie rozumiem, ale to w sumie mało istotne. > Sprzedawca odpisuje mi w terminie 14 dni, że reklamacja jest nieuzasadniona > (paranoja) i ją odrzuca, ale jest na tyle wspaniałomyślny i zleca naprawę na > własny koszt. > Jak ja mam to rozumieć? > Skoro jest nieuzasadniona to dlaczego zleca naprawę? Skoro odrzucił to formalnie i nie miał prawa naprawiać. Rozumiem, że nie wyraziłeś formalnie na to zgody? A czego sie w ogóle w tej reklamacji domagałeś i z jakiego tytułu ("niezgodność"/gwarancja/rękojmia) ona była? -- Marcin |
||
2007-10-08 09:53 | Re: Niezgodność z umową - ponownie | Alek |
Użytkownik "Marcin Debowski" > > > Sprzedawca odpisuje mi w terminie 14 dni, że reklamacja jest > > nieuzasadniona > > (paranoja) i ją odrzuca, ale jest na tyle wspaniałomyślny > > i zleca naprawę na własny koszt. > > Skoro odrzucił to formalnie i nie miał prawa naprawiać. Dlaczego? Z jego strony to wyraz starania o zadowolenie klienta. Często klientom daje się coś gratis. W tym przypadku usługę serwisową. |
||
2007-10-08 10:14 | Re: Niezgodność z umową - | Marcin Debowski |
Dnia 08.10.2007 Alek > Użytkownik "Marcin Debowski" >> >> > Sprzedawca odpisuje mi w terminie 14 dni, że reklamacja jest >> > nieuzasadniona >> > (paranoja) i ją odrzuca, ale jest na tyle wspaniałomyślny >> > i zleca naprawę na własny koszt. >> Skoro odrzucił to formalnie i nie miał prawa naprawiać. > Dlaczego? Z jego strony to wyraz starania o zadowolenie klienta. > Często klientom daje się coś gratis. W tym przypadku usługę serwisową. Bo to niezgodne z prawem ingerować w cudzą własność bez pozwolenia jej właściciela, a właściciel zezwolił na taką ingerencję tylko w ramach procesu reklamacyjnego. PS. Zauważyłeś, że to grupa o prawie a nie obyczajach serwisantów? :) Nb. jeśli to była reklamacja z tyt. niezgodności z umową towaru nabytego do 6ciu miesięcy wcześniej to nie jest to wyraz starania a najprawdopodobniej bezczelności/chamstwa lub arogancji. -- Marcin |
||
2007-10-08 10:17 | Re: Niezgodność z umową - ponownie | ok |
> > Skoro odrzucił to formalnie i nie miał prawa naprawiać. Rozumiem, że nie > wyraziłeś formalnie na to zgody? A czego sie w ogóle w tej reklamacji > domagałeś i z jakiego tytułu ("niezgodność"/gwarancja/rękojmia) ona była? > No przecież pisze w tytule, że niezgodność. Domagałem się wymiany. |
||
2007-10-08 10:20 | Re: Niezgodność z umową - ponownie | Liwiusz |
Marcin Debowski pisze: > PS. Zauważyłeś, że to grupa o prawie a nie obyczajach serwisantów? :) Nb. > jeśli to była reklamacja z tyt. niezgodności z umową towaru nabytego do > 6ciu miesięcy wcześniej to nie jest to wyraz starania a najprawdopodobniej > bezczelności/chamstwa lub arogancji. Z jakiego powodu? -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2007-10-08 10:40 | Re: Niezgodność z umową - | Marcin Debowski |
Dnia 08.10.2007 Liwiusz > Marcin Debowski pisze: > >> PS. Zauważyłeś, że to grupa o prawie a nie obyczajach serwisantów? :) Nb. >> jeśli to była reklamacja z tyt. niezgodności z umową towaru nabytego do >> 6ciu miesięcy wcześniej to nie jest to wyraz starania a najprawdopodobniej >> bezczelności/chamstwa lub arogancji. > Z jakiego powodu? Bo w takim przedziale czasowym mamy ustawowe domniemanie istnienia wady w momencie wydania towaru i sprzedawca chcąc odrzucić reklamację to domniemanie musi obalić a on zamiast tego to pokazuje wielką łaskę, że coś w ogóle naprawia. -- Marcin |
||
2007-10-08 11:03 | Re: Niezgodność z umową - ponownie | Liwiusz |
Marcin Debowski pisze: > Dnia 08.10.2007 Liwiusz >> Marcin Debowski pisze: >> >>> PS. Zauważyłeś, że to grupa o prawie a nie obyczajach serwisantów? :) Nb. >>> jeśli to była reklamacja z tyt. niezgodności z umową towaru nabytego do >>> 6ciu miesięcy wcześniej to nie jest to wyraz starania a najprawdopodobniej >>> bezczelności/chamstwa lub arogancji. >> Z jakiego powodu? > > Bo w takim przedziale czasowym mamy ustawowe domniemanie istnienia > wady w momencie wydania towaru i sprzedawca chcąc odrzucić reklamację to > domniemanie musi obalić a on zamiast tego to pokazuje wielką łaskę, że coś > w ogóle naprawia. Wykonał ekspertyzę i na tej podstawie odrzucił reklamację. W razie sporu - czyli w razie sprawy sądowej - to na nim będzie ciążył obowiązek udowodnienia swoich racji. Chyba nie sugerujesz, że to domniemanie na korzyść konsumenta uniemożliwia odrzucenia reklamacji? -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2007-10-08 11:39 | Re: Niezgodność z umową - | Marcin Debowski |
Dnia 08.10.2007 Liwiusz > Wykonał ekspertyzę i na tej podstawie odrzucił reklamację. W razie Ja niestety nigdzie nie widzę takiej informacji. -- Marcin |
||
2007-10-08 11:47 | Re: Niezgodność z umową - ponownie | Liwiusz |
Marcin Debowski pisze: > Dnia 08.10.2007 Liwiusz >> Wykonał ekspertyzę i na tej podstawie odrzucił reklamację. W razie > > Ja niestety nigdzie nie widzę takiej informacji. Nie jest wymagana - na obecnym etapie. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Niezgodność towaru z umową - jak to w końcu jest |
No Name | 2006-02-17 16:05 |
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową - czy można? |
grem1 | 2006-09-11 11:31 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |
Niezgodność a aukcja? |
scream | 2007-06-11 11:08 |
Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ |
Trio | 2007-09-03 01:26 |