Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: poswadczenie nieprawdy!!

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-02-08 00:19 Re: poswadczenie nieprawdy!! Robert Tomasik
kam [####kamq43l@wp.pl#.###] napisał:
> Robert Tomasik napisał(a):
>> A czemu wymagasz, by przepis rangi ustawy przewidywał wystawienie
>> takiego dokumentu?
> Zapewne dlatego że przepis mówi o osobie uprawnionej do wystawienia
> dokumentu. Uważasz że popełnia się przestępstwo z art.271 kk
wpisując do
> umowy fikcyjną cenę?

Nie. Ale popełni już przestępstwo ten, kto po sporządzeniu i
podpisaniu tej umowy przerobi tę cenę. To wynika z podanego tu
komentarza.
2006-02-08 10:54 Re: poswadczenie nieprawdy!! kam
Robert Tomasik napisał(a):
> Nie.

Więc jednak nie wystarczy żeby był to dokument? Bo umowa dokumentem jest.

> Ale popełni już przestępstwo ten, kto po sporządzeniu i
> podpisaniu tej umowy przerobi tę cenę.

Niewątpliwie, ale zupełnie inne przestępstwo.

KG
2006-02-08 19:30 Re: poswadczenie nieprawdy!! Robert Tomasik
kam [####kamq43l@wp.pl#.###] napisał:
> Robert Tomasik napisał(a):
>> Nie.
> Więc jednak nie wystarczy żeby był to dokument? Bo umowa dokumentem
jest.

Ten dokument musi coś poświadczać. Umowa z zasady niczego nie
poświadcza, toteż trudno, by poświadczała cokolwiek niezgodnie z
prawdą. Natomiast umowa może być fałszywa, jeśli załóżmy ktoś stworzy
dokument o treści z której wynikać bedzie zawarcie konkretnej umowy, a
następnie sfałszuje jeden lub kilka podpisów pod nim. Ale to będzie -
jak zauważyłeś celnie - zupełnie inna kwalifikacja prawna.
2006-02-08 22:07 Re: poswadczenie nieprawdy!! Johnson
Robert Tomasik napisał(a):
> Johnson [###johnson@nospam.pl.###] napisał:
>
>> A co na to sądy?
>
> Nie słyszałem, by ktokolwiek podnosił wątpliwość co do faktu, że to są
> dokumenty.
>

Jak pisałem - chodzi mi o stronę podmiotową.

--
@ Johnson

--- za treść postu nie odpowiadam
"Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
podstawiania uczuć w miejsce rozumu"
2006-02-08 22:08 Re: poswadczenie nieprawdy!! Johnson
Robert Tomasik napisał(a):
>
> Ale popełni już przestępstwo ten, kto po sporządzeniu i
> podpisaniu tej umowy przerobi tę cenę. To wynika z podanego tu
> komentarza.
>

Ale wtedy popełni nie czyn z art. 271 kk tylko z art. 270 kk.
Myślałem że rozmawiamy o art. 271 kk.


--
@ Johnson

--- za treść postu nie odpowiadam
"Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
podstawiania uczuć w miejsce rozumu"
2006-02-08 22:10 Re: poswadczenie nieprawdy!! Johnson
Robert Tomasik napisał(a):

> Ten dokument musi coś poświadczać. Umowa z zasady niczego nie
> poświadcza, toteż trudno, by poświadczała cokolwiek niezgodnie z
> prawdą.

Umowa pisemna z zasady poświadcza treść umowy.


--
@ Johnson

--- za treść postu nie odpowiadam
"Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
podstawiania uczuć w miejsce rozumu"
2006-02-09 00:08 Re: poswadczenie nieprawdy!! Robert Tomasik
Johnson [###johnson@nospam.pl.###] napisał:
> Robert Tomasik napisał(a):
>> Ale popełni już przestępstwo ten, kto po sporządzeniu i
>> podpisaniu tej umowy przerobi tę cenę. To wynika z podanego tu
>> komentarza.
> Ale wtedy popełni nie czyn z art. 271 kk tylko z art. 270 kk.
> Myślałem że rozmawiamy o art. 271 kk.

Zgadza się. Ale w tym wypadku masz umowę, a nei zaświadczenie. Umowa
jako taka niczego nie zaświadcza i nie ma osoby upoważnionej do jej
wystawienia.
2006-02-09 00:09 Re: poswadczenie nieprawdy!! Robert Tomasik
Johnson [###johnson@nospam.pl.###] napisał:
> Robert Tomasik napisał(a):
>> Ten dokument musi coś poświadczać. Umowa z zasady niczego nie
>> poświadcza, toteż trudno, by poświadczała cokolwiek niezgodnie z
>> prawdą.
> Umowa pisemna z zasady poświadcza treść umowy.

Nie, bowiem nie ma osoby upoważnionej do poświadczenia.
2006-02-09 20:47 Re: poswadczenie nieprawdy!! kam
Robert Tomasik napisał(a):
> Zgadza się. Ale w tym wypadku masz umowę, a nei zaświadczenie. Umowa
> jako taka niczego nie zaświadcza

jak to nie? umowa jako zgodne oświadczenie woli - nie, umowa jako kartka
papieru - jak najbardziej

> i nie ma osoby upoważnionej do jej wystawienia.

czyli musi być osoba upoważniona do wystawienia?

KG
2006-02-09 21:13 Re: poswadczenie nieprawdy!! Robert Tomasik
kam [####kamq43l@wp.pl#.###] napisał:
> Robert Tomasik napisał(a):
>> Zgadza się. Ale w tym wypadku masz umowę, a nei zaświadczenie.
Umowa
>> jako taka niczego nie zaświadcza
> jak to nie? umowa jako zgodne oświadczenie woli - nie, umowa jako
kartka
> papieru - jak najbardziej

Umowa - kartka papieru niczego nie zaświadcza. Nie taki jest charakter
tego dokumentu.

>> i nie ma osoby upoważnionej do jej wystawienia.
> czyli musi być osoba upoważniona do wystawienia?

Tak. Bo to przecież ona popełnia ewentualnie przestępstwo. A zatem
przy umowie kupna-sprzedaży sfałszowanie umowy, nie będzie
poświadczeniem nieprawdy, natomiast poświadczeniem nieprawdy będzie
fałszywe potwierdzenie za zgodność odpisu takiego dokumentu.

1 2 3 4 5 6 7 8

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Swiadczenie nieprawdy... gdzie, jakie art.? PILNA PROSBA

JerryKeey 2006-11-14 12:17

publikowanie nieprawdy

hmm 2007-03-12 12:20