poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-03-06 11:33 | Nietypowa reklamacja | Kropelka |
Kupilam jakis czas temu lodowko-zamrazarke w sklepie, ktory sprzedaje protukty uszkodzone sprowadzane z angli. Uszkodzenia polegaja glownie na rysach, obtarciach itp. Udalo mi sie ja kupic w bardzo przystepnej cenie. Firma ta daje roczna gwarancje na ich sprzet. I przed uplywem tego roku lodowka sie popsula. Zepsula sie jakas tam czesc elektroniczna odpowiadajaca za utrzymanie tamperatury przez co w czesci lodowkowej temperatura spadala ponizej 0 , zamrazarka dziala normalnie. Sprzet przesiedzial 2 tygodnie w serwisie gwarancyjnym gdzie orzekli ze nie da sie tego naprawic i moga mi zaproponowac jedynie inna lodowke za taka sama kwote w zamian. Problem w tym ze moja miala zamrazarke 300litrowa (5 duzych szuflad, jedna mala), cala lodowka miala 2 metry. I bylo to wlasnie to czego potrzebuje. Nie posiadaja oni lodowki o podobnych gabarytach (szczegolnie mam na mysli zamrazarke). W zwiazku z czym wcale nie podoba mi sie to ze wymienia mi ja na inna ktora na pewno bedzie o wiele mniejsza (na pewno poniewaz na okres reklamacji dostalam lodowke zastepcza- najwieksza jaka mieli i bardzo daleko jej do tej ktora mialam). Pytanie brzmi co ja w takiej sytuacji moge zrobic. Czy jesli odmowie wymiany lodowki na sprzet o gorszych parametrach (moja lodowka byla sterowana elektronicznie, miala fuzzy logic oraz oczywiscie ta wielkosc) moga mi po prostu zwrocic pieniadze? Nie chcialabym tego poniewaz za taka cene nie kupie juz lodowki (to byl okazyjny zakup). Z drugiej strony nie zadowoli mnie wymiana na lodowke tak znacznie rozniaca sie pojemnoscia od poprzedniej. W karcie gwarancyjnej nie ma zadnej wzmianki na temat takich przypadkow. Bardzo prosze o pomoc Agnieszka -- Pozdrawiam Agnieszka -=odpowiadajac usun blablabla =- |
2006-03-06 11:40 | Re: Nietypowa reklamacja | sg |
Kropelka napisał(a): > Kupilam jakis czas temu lodowko-zamrazarke w sklepie, ktory sprzedaje > protukty uszkodzone sprowadzane z angli. Uszkodzenia polegaja glownie na > rysach, obtarciach itp. Udalo mi sie ja kupic w bardzo przystepnej cenie. > Firma ta daje roczna gwarancje na ich sprzet. I przed uplywem tego roku > lodowka sie popsula. Zepsula sie jakas tam czesc elektroniczna odpowiadajaca > za utrzymanie tamperatury przez co w czesci lodowkowej temperatura spadala > ponizej 0 , zamrazarka dziala normalnie. Sprzet przesiedzial 2 tygodnie w > serwisie gwarancyjnym gdzie orzekli ze nie da sie tego naprawic i moga mi > zaproponowac jedynie inna lodowke za taka sama kwote w zamian. > > Problem w tym ze moja miala zamrazarke 300litrowa (5 duzych szuflad, jedna > mala), cala lodowka miala 2 metry. I bylo to wlasnie to czego potrzebuje. > Nie posiadaja oni lodowki o podobnych gabarytach (szczegolnie mam na mysli > zamrazarke). W zwiazku z czym wcale nie podoba mi sie to ze wymienia mi ja > na inna ktora na pewno bedzie o wiele mniejsza (na pewno poniewaz na okres > reklamacji dostalam lodowke zastepcza- najwieksza jaka mieli i bardzo daleko > jej do tej ktora mialam). > Pytanie brzmi co ja w takiej sytuacji moge zrobic. Czy jesli odmowie wymiany > lodowki na sprzet o gorszych parametrach (moja lodowka byla sterowana > elektronicznie, miala fuzzy logic oraz oczywiscie ta wielkosc) moga mi po > prostu zwrocic pieniadze? Nie chcialabym tego poniewaz za taka cene nie > kupie juz lodowki (to byl okazyjny zakup). Z drugiej strony nie zadowoli > mnie wymiana na lodowke tak znacznie rozniaca sie pojemnoscia od > poprzedniej. > W karcie gwarancyjnej nie ma zadnej wzmianki na temat takich przypadkow. > > Bardzo prosze o pomoc > Agnieszka > to zażądaj wymiany na taki sam model albo zwrotu kasy |
||
2006-03-06 11:51 | Re: Nietypowa reklamacja | Grzesiex |
> moga mi po prostu zwrocic pieniadze? Nie chcialabym tego poniewaz za taka cene nie > kupie juz lodowki (to byl okazyjny zakup). Z drugiej strony nie zadowoli > mnie wymiana na lodowke tak znacznie rozniaca sie pojemnoscia od > poprzedniej. To czego oczekujesz? że specjalnie dla ciebie po całym świecie będą szukać takiej samej lodówki w atrakcyjnej cenie? chcą wymienić na inną - nie pasuje chcą oddać kasę - nie pasuje najlepiej jeśli by gdzieś w sklepie była taka sama a oni ją kupią za normalną cenę a potem oddadzą tobie. Kupiłaś po promocyjnej cenie bo była uszkodzona i wiadomo że to są pojedyńcze sztuki i dlatego potem raczej nie ma możliwośći wymiany na taką samą. masz dwa wyjścia oddadzą ci kasę tyle ile zapłaciłaś a nie tyle ile taka lodówka kosztuje w sklepie lub wymienią u siebie na inną podobną niekoniecznie taką samą. Grzesiex |
||
2006-03-06 11:51 | Re: Nietypowa reklamacja | Kropelka |
Użytkownik "sg" news:duh3i3$l64$1@node3.news.atman.pl... >to zażądaj wymiany na taki sam model albo zwrotu kasy Oni sami zaproponowali wymiane. Tylko ze to co moga mi zaoferowac w ramach wymiany jest o wiele mniejsze i gorsze od tego co mialam do tej pory. Jak juz pisalam zwrot pieniedzy mnie nie satysfakcjonuje bo sprzet byl kupiony po okazyjnej cenie (glownie w zwiazku z tym ze kupowalam wtedy jeszcze pralke i zmywarke wiec dostalam duzy rabat) i za ten zwrot pieniedzy nie mam szansy kupic niczego podobnego. Obawiam sie ze nawet w ich sklepie bez uwzglednienia takiego rabatu moze byc problem z kupnem podobnego sprzetu w ten cenie. Chodzilo mi bardziej o to czy moge ich "zmusic" np do zamowienia zepsutego podzespolu u producenta i naprawienia mojej lodowki. Sprzet jest jak najbardziej w dalszej sprzedazy i jest nadal produkowany. Tylko u nich nie ma juz takiego modelu (oni maja pojedyncze egzemplarze) Pozdrawiam Agnieszka |
||
2006-03-06 12:07 | Re: Nietypowa reklamacja | Kropelka |
Użytkownik "Grzesiex" news:duh46i$s70$1@inews.gazeta.pl... > oddadzą ci kasę tyle ile zapłaciłaś a nie tyle ile taka lodówka kosztuje w > sklepie lub wymienią u siebie na inną podobną niekoniecznie taką samą. Alez jezeli wymienia mi na podobna to nie ma sprawy. Nie upieram sie przy tym konkretnie modelu. Kupujac lodowke mialam kilka prostych wytycznych i nadal chcialabym je zachowac. Poza tym tak jak mowilam juz wyzej. Cena byla obnizna (od ich ceny) ze wzgledu na duze zakupy (pralka lodowka i zmywarka). Wychodzi na to ze teraz ten rabat po prostu by mi przepadl... (chociaz niekoniecznie- zobaczymy jak sie zachowaja). Jesli tak bedzie to wychodzi ze moja lodowka jest warta o wiele mniej niz to co sklep za nia chcial. Ja wcale nie mam na mysli wartosci rynkowej nieuszkodzonego sprzetu. Po prostu zastanawiam sie nad tym czy jesli cos kosztuje w sklepie np 1200, a obniza cene wlasnie ze wzgledu na jakies tam okolicznosci (np platne gotowka a nie na raty, wieksze zakupy, karta stalego klienta itp) to tak naprawde w przypadku awarii klient na tym traci. I zeby nie bylo ze jakos wrogo nastawiona jestem. Jak najbardziej chce sie z nimi dogadac tylko chcialam wczesniej dowiedziec sie jakie przysluguja mi prawa. Mam nadzieje ze wsrod tego co teraz oferuja znajde cos co bedzie spelnialo przynajmniej glowne wymagania mojej lodowki. Jestem sklonna nawet zaproponowac takie cos, ze jesli nie bedzie niczego podobnego do mojego sprzetu ja moge troche poczekac. Poniewaz caly czas sprowadzaja rozny sprzet byc moze np za miesiac bedzie cos bardziej odpowiadajacego parametrom mojej lodowki. Agnieszka |
||
2006-03-06 12:31 | Re: Nietypowa reklamacja | Andrzej Lawa |
Kropelka wrote: > Obawiam sie ze nawet w ich sklepie bez uwzglednienia takiego rabatu moze byc > problem z kupnem podobnego sprzetu w ten cenie. Twój problem. Skoro kupujesz towar przeceniony, to nie możesz się domagać zwrotu kasy za towar nie przeceniony. > Chodzilo mi bardziej o to czy moge ich "zmusic" np do zamowienia zepsutego > podzespolu u producenta i naprawienia mojej lodowki. Sprzet jest jak Tupnij nóżką i zrób histerię. > najbardziej w dalszej sprzedazy i jest nadal produkowany. Tylko u nich nie > ma juz takiego modelu (oni maja pojedyncze egzemplarze) To rusz się i sama poszukaj. Towar kupiłaś na takich warunkach, na jakich kupiłaś. Niższa cena była spowodowana jakimiś przyczynami - na które się zgodziłaś. |
||
2006-03-06 12:40 | Re: Nietypowa reklamacja | Kropelka |
Użytkownik "Andrzej Lawa" wiadomości news:440c1d83$1@news.home.net.pl... > Tupnij nóżką i zrób histerię. Spokojnie. Czy ja sie zachowuje histerycznie? Wydaje mi sie ze zadaje konkretne pytania po to zeby sie dowiedziec jakie mam mozliwosci. Chce sie dowiedziec zeby byc swiadomą swoich mozliwosci. Nie jestem dzieckiem zeby nozka tupac. Nie mam zamiaru robic zadnej wojny i klocic sie ze sklepem. Mam nadzieje ze po prostu znajde w ich ofecie cos podobnego do mojego sprzetu. Kupowalam tam juz wiele rzeczy, sklep polecalam znajomym i sama mam nadal zamiar korzystac nadal z ich oferty. A czy to cos zlego ze czlowiek nie chce byc stratny? |
||
2006-03-06 12:44 | Re: Nietypowa reklamacja | Grzesiex |
> > I zeby nie bylo ze jakos wrogo nastawiona jestem. Jak najbardziej chce sie > z > nimi dogadac tylko chcialam wczesniej dowiedziec sie jakie przysluguja mi > prawa. Mam nadzieje ze wsrod tego co teraz oferuja znajde cos co bedzie > spelnialo przynajmniej glowne wymagania mojej lodowki. Jestem sklonna > nawet > zaproponowac takie cos, ze jesli nie bedzie niczego podobnego do mojego > sprzetu ja moge troche poczekac. Poniewaz caly czas sprowadzaja rozny > sprzet > byc moze np za miesiac bedzie cos bardziej odpowiadajacego parametrom > mojej > lodowki. no to troszke nie od tej strony się do tego zabierasz, wydaje mi się że najlepiej było by najpierw udać się do tego sklepu i z nimi porozmawiać a w razie gdyby żadna ich propozycja cię nie zadawalała lub gdyby były jakieś problemy to dopiero na grupie pytać, teraz to troche takie wróżenie z fusów bo nie wiadomo jak sklep podejdzie do tej sprawy. Pozdrofki Grzesiex |
||
2006-03-06 15:12 | Re: Nietypowa reklamacja | witek |
Kropelka wrote: > > Chodzilo mi bardziej o to czy moge ich "zmusic" np do zamowienia zepsutego > podzespolu u producenta i naprawienia mojej lodowki. Sprzet jest jak > najbardziej w dalszej sprzedazy i jest nadal produkowany. Tylko u nich nie > ma juz takiego modelu (oni maja pojedyncze egzemplarze) > Nie. |
||
2006-03-06 15:23 | Re: Nietypowa reklamacja | Robert Tomasik |
Kropelka [###kropelkaa@blablabla.gmail.com.###] napisał: Uszkodzona lodówka jest towarem indywidualnie określonym. Drugiej tak samo uszkodzonej przecież nie ma. A więc nie ma możliwości, byś mogła się jej domagać. Przecież nie kupią nowej lodówki i tylko dla Ciebie nie skopiują rys na niej. Nie możesz również domagać się pieniędzy za nieuszkodzoną, skoro takiej nie kupiłaś. Są dwa wyjścia. Albo zwrócą Ci pieniądze, albo weźmiesz jakąś inną lodówkę. Pieniądze zwrócić mają obowiązek. Reszta, to kwestia ich dobrej woli w tym wypadku. |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
'kanar a ja' - sprawa chyba nietypowa |
spoon | 2005-11-17 16:20 |
WKU : do rezerwy po 28 roku zycia ? sytuacja nietypowa |
Piotr | 2005-12-01 21:37 |
Nietypowa sytuacja - prosba o pomoc. |
Papik | 2005-12-06 13:17 |
BYLO: Nietypowa sprawa - prosba o porade |
Papik | 2005-12-08 17:23 |
Nietypowa sprawa |
Alicja | 2005-12-15 17:46 |
reklamacja |
Tomek | 2005-12-25 21:30 |
reklamacja |
sg | 2006-02-10 23:11 |
Nietypowa reklamacja |
Kropelka | 2006-03-06 11:33 |
Wypowiedzenie - nietypowa sytuacja |
Dorsh76 | 2007-05-16 23:55 |
Nietypowa umowa najmu |
Renata Gołębiowska | 2007-06-22 13:20 |