poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-05-29 15:08 | Reklamacja, a kurier | szymon.trzebinski |
Cześć Kupiłem towar, który dostarczyła mi firma kurierska. Po otwarciu okazało się że towar jest uszkodzony, a ja nie spisałem żadnego protokołu reklamacyjnego,odbioru itp. bo po prostu o tym nic nie wiedziałem (o ile w ogóle można było takie coś wykonać). I teraz moje pytanie: Czy firma sprzedającą towar, przez to że wysyłany jest on przez firmę kurierską, jest zwolniona od odpowiedzialności pod kątem reklamacji towaru niezgodnego z umową? Czy ewentualne spisanie protokołu reklamacyjnego może być dopiero podstawą do reklamacji? Wydaje mi się że nie, gdyż kupuję towar u sprzedawcy a nie u kuriera, ale jak to jest w rzeczywistości? Czy firm ma obowiązek pomimo wszystko przyjąć moją reklamację towaru niezgodnego z umową? Dzięki za wszelkie info, pozdrawiam Master |
2007-05-30 11:54 | Re: Reklamacja, a kurier | januszek |
szymon.trzebinski@gmail.com napisał(a): > Kupiłem towar, który dostarczyła mi firma kurierska. Po otwarciu > okazało się że towar jest uszkodzony, a ja nie spisałem żadnego > protokołu reklamacyjnego,odbioru itp. bo po prostu o tym nic nie > wiedziałem (o ile w ogóle można było takie coś wykonać). I teraz moje > pytanie: W KC jest jak byk napisane: Art. 545. § 1. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien zapewnić jej całość i nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania i przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy. § 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. > Czy firma sprzedającą towar, przez to że wysyłany jest on przez firmę > kurierską, jest zwolniona od odpowiedzialności pod kątem reklamacji > towaru niezgodnego z umową? Czy ewentualne spisanie protokołu > reklamacyjnego może być dopiero podstawą do reklamacji? Wydaje mi się > że nie, gdyż kupuję towar u sprzedawcy a nie u kuriera, ale jak to > jest w rzeczywistości? Nie znasz prawa - Twoja strata. > Czy firm ma obowiązek pomimo wszystko przyjąć moją reklamację towaru > niezgodnego z umową? Nie. j. -- http://www.BSGwTVP.info - Battlestar Galactica w TVP2 Najlepszy serial sci-fi ostatnich lat nareszcie w Polsce! Nie przegap - powiadom przyjaciół o ataku Cylonów! Jeszcze dziś podpisz apel do telewizji o zmianę pory emisji! |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja.. |
Piotrek | 2005-10-18 21:43 |
Reklamacja |
Przemek | 2005-10-29 15:39 |
reklamacja |
robert | 2005-11-18 14:56 |
reklamacja |
zlym | 2005-12-20 13:14 |
reklamacja |
Tomek | 2005-12-25 21:30 |
Reklamacja? |
Michał_Komorowski | 2006-02-16 20:52 |
Kurier GLS - a nr PESEL przy odbiorze paczki |
lukeskyobi | 2006-02-22 13:20 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
Kurier i PESEL |
kermit | 2006-05-24 14:55 |
Kurier GLS, PESEL i GIODO |
kermit | 2006-06-12 14:49 |