Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Reklamacja, a kurier

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-05-29 15:08 Reklamacja, a kurier szymon.trzebinski
Cześć
Kupiłem towar, który dostarczyła mi firma kurierska. Po otwarciu
okazało się że towar jest uszkodzony, a ja nie spisałem żadnego
protokołu reklamacyjnego,odbioru itp. bo po prostu o tym nic nie
wiedziałem (o ile w ogóle można było takie coś wykonać). I teraz moje
pytanie:
Czy firma sprzedającą towar, przez to że wysyłany jest on przez firmę
kurierską, jest zwolniona od odpowiedzialności pod kątem reklamacji
towaru niezgodnego z umową? Czy ewentualne spisanie protokołu
reklamacyjnego może być dopiero podstawą do reklamacji? Wydaje mi się
że nie, gdyż kupuję towar u sprzedawcy a nie u kuriera, ale jak to
jest w rzeczywistości?
Czy firm ma obowiązek pomimo wszystko przyjąć moją reklamację towaru
niezgodnego z umową?
Dzięki za wszelkie info,
pozdrawiam
Master
2007-05-30 11:54 Re: Reklamacja, a kurier januszek
szymon.trzebinski@gmail.com napisał(a):

> Kupiłem towar, który dostarczyła mi firma kurierska. Po otwarciu
> okazało się że towar jest uszkodzony, a ja nie spisałem żadnego
> protokołu reklamacyjnego,odbioru itp. bo po prostu o tym nic nie
> wiedziałem (o ile w ogóle można było takie coś wykonać). I teraz moje
> pytanie:

W KC jest jak byk napisane:

Art. 545. § 1. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej powinien
zapewnić jej całość i nienaruszalność; w szczególności sposób opakowania
i przewozu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.

§ 2. W razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za
pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w
czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli
stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy,
obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia
odpowiedzialności przewoźnika.

> Czy firma sprzedającą towar, przez to że wysyłany jest on przez firmę
> kurierską, jest zwolniona od odpowiedzialności pod kątem reklamacji
> towaru niezgodnego z umową? Czy ewentualne spisanie protokołu
> reklamacyjnego może być dopiero podstawą do reklamacji? Wydaje mi się
> że nie, gdyż kupuję towar u sprzedawcy a nie u kuriera, ale jak to
> jest w rzeczywistości?

Nie znasz prawa - Twoja strata.

> Czy firm ma obowiązek pomimo wszystko przyjąć moją reklamację towaru
> niezgodnego z umową?

Nie.

j.

--
http://www.BSGwTVP.info - Battlestar Galactica w TVP2
Najlepszy serial sci-fi ostatnich lat nareszcie w Polsce!
Nie przegap - powiadom przyjaciół o ataku Cylonów!
Jeszcze dziś podpisz apel do telewizji o zmianę pory emisji!
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

reklamacja..

Piotrek 2005-10-18 21:43

Reklamacja

Przemek 2005-10-29 15:39

reklamacja

robert 2005-11-18 14:56

reklamacja

zlym 2005-12-20 13:14

reklamacja

Tomek 2005-12-25 21:30

Reklamacja?

Michał_Komorowski 2006-02-16 20:52

Kurier GLS - a nr PESEL przy odbiorze paczki

lukeskyobi 2006-02-22 13:20

reklamacja

smint 2006-04-12 18:41

Kurier i PESEL

kermit 2006-05-24 14:55

Kurier GLS, PESEL i GIODO

kermit 2006-06-12 14:49