Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-10-28 14:07 Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty Michu
Witam,
Postaram sie krotko nakreslic sprawe:)
1. Zepsol mi sie TV LCD(ciemne elemetny sa czerwone), wiec oddalem go
do serwisu, szybko naprawili i wszystko bylo ok.
2. Po 3 miesiacach usterka sie pojawiala ponownie, dokladnie ta sama,
tym razem poszedlem do sprzedawcy w celu wymiany towaru. Powiedzialem
co jest nie tak i ze chce wymiane, bo towar jest niezgodny z umowa.
3. Po bodaj 13 dniach zadzwonili ze TV sie do odbioru, okazalo sie ze
wysali go do serwisu i tam mi go znowu naprawili. Powiedzialem ze
chcialem wymiane i nie mozecie sobie od tak tego naprawic. Mila pani
odpowiedziala mi na to ze wyraznie tego musialem nie zaznaczyc, bo to
nie byla reklamacja z tytlulu niezgodnosci z umowa, tylko zwykla
gwarancyjna. Po klotniach etc postanowilem ze odbiore ten TV jednak.
4. W ostatnich dniach usterka ta znowu sie pojawila. Chce udac sie do
sklepu i tym razem mam pismo w ktorym wyraznie jest napisane ze chce
wymiany na nowy z tytuly niezgodnosci towaru z umowa(pisane z pomoca
prawnika).

Czy moge natrafic na jakies trudnosci? Niezgodnosc z umowa jest
ewidentna. Moga wykrecic sie od wymiany? Co zaznaczyc czy oddawaniu
towaru? I prosilbym o jakies rady bo to naprawde meczace staje sie dla
mnie a TV nie kosztował malo.
2007-10-28 14:36 Re: Niezgodność towaru z umowa po r Piotr
Michu wrote:
> Czy moge natrafic na jakies trudnosci? Niezgodnosc z umowa jest
> ewidentna. Moga wykrecic sie od wymiany? Co zaznaczyc czy oddawaniu
> towaru? I prosilbym o jakies rady bo to naprawde meczace staje sie dla
> mnie a TV nie kosztował malo.
>

Możesz, bo większość ludzi utożsamia "Niezgodność z umową" ze zwrotem
pieniędzy albo wymianą. Tymczasem kolejność postępowania jest taka:
naprawa - wymiana - rabat - zwrot. Sprzedawca może poinformować (w ciągu
14 dni) iż usterka jest możliwa do naprawienia i w związku z tym żądać
wyrażenia zgody przez Ciebie na naprawę. Jeśli tego nie zrobisz,
poinformuje Cię iż sprzęt jest do odbioru (w niezmienionym stanie).

To jest najgorszy scenariusz ale możliwy.

P.
2007-10-28 14:47 Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty Michu
A nie jest przypadkiem tak ze to ja wybieram, czy chce naprawy czy
wymiany? I sprzedawaca musi zrobic tylko to co ja chce?

Problem mi sie pojawil inny bo gdzies przeczytalem ze musze udowodnic
ze usterka wystepowala w momencie nabycia towaru? Jak mam to zrobic?
To jest nierealne. Pierwszy raz zepsul sie po 5 miesiacach, potem
jakos po 3 i pozniej po 2. Czyli co sprzedawaca mi napisze ze w
momencie kupna usterki nie bylo i nie wymieni mi?
Dla mnie niezgodnosc z umowa jest taka ze kupilem tv do ogladania a w
tym czasie co go mam 1.5 byl po za domem, i jak sie psul to obraz byl
czerwony i ogladac sie nie dalo.

2007-10-28 14:51 Re: Niezgodność towaru z umowa po r kam
Piotr pisze:
> Możesz, bo większość ludzi utożsamia "Niezgodność z umową" ze zwrotem
> pieniędzy albo wymianą. Tymczasem kolejność postępowania jest taka:
> naprawa - wymiana - rabat - zwrot.

a skąd ta teoria?

KG
2007-10-28 14:57 Re: Niezgodność towaru z umowa po r PlaMa
Piotr pisze:

> Możesz, bo większość ludzi utożsamia "Niezgodność z umową" ze zwrotem
> pieniędzy albo wymianą. Tymczasem kolejność postępowania jest taka:
> naprawa - wymiana - rabat - zwrot.

Kto Cię tak okłamał?

> Sprzedawca może poinformować (w ciągu
> 14 dni) iż usterka jest możliwa do naprawienia i w związku z tym żądać
> wyrażenia zgody przez Ciebie na naprawę.

kolejne kłamstwo. Jeżeli sprzedawca zgodzi się, ze w sprzęcie jest wada
to ma obowiązek zgodnie z wolą klienta ją naprawić lub sprzęt wymienić
(lub komplikować, że zbyt duże koszta z jego strony i czekać aż klient
się przestraszy albo odbije piłeczkę i będzie dym (czyt. sąd))


pozdrawiam.
PlaMa
2007-10-28 15:03 Re: Niezgodność towaru z umowa po r PlaMa
Michu pisze:

> A nie jest przypadkiem tak ze to ja wybieram, czy chce naprawy czy
> wymiany? I sprzedawaca musi zrobic tylko to co ja chce?

No powinien, ale często komplikują.

> Problem mi sie pojawil inny bo gdzies przeczytalem ze musze udowodnic
> ze usterka wystepowala w momencie nabycia towaru? Jak mam to zrobic?

Rzeczoznawca? Zdrowy rozsądek? Sam nie wiem... jakaś głupota. Szczęście,
że w sumie rzadko z tego korzystają.

> To jest nierealne. Pierwszy raz zepsul sie po 5 miesiacach, potem
> jakos po 3 i pozniej po 2. Czyli co sprzedawaca mi napisze ze w
> momencie kupna usterki nie bylo i nie wymieni mi?

Spokojnie, może nie każe Ci nic udowadniać, złóż pismo i oddaj TV, te 14
dni wytrzymasz a będzie wiadomo co i jak :)

> Dla mnie niezgodnosc z umowa jest taka ze kupilem tv do ogladania a w
> tym czasie co go mam 1.5 byl po za domem, i jak sie psul to obraz byl
> czerwony i ogladac sie nie dalo.

Możesz próbować, że mimo napraw w autoryzowanym serwisie, wada którą
zauważyłeś 5 miesięcy po kupnie tv ciągle jest obecna... może tak
próbuj, ostatecznie jeżeli nie minęło 8 miesięcy to powiedz im, że
zauważyłeś dzień przed końcem tego "pół roku", bo masz 2 miechy chyba na
zgłoszenie tej wady.


pozdrawiam.
PlaMa
2007-10-28 22:38 Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty Marcin Debowski
Dnia 28.10.2007 Michu napisał/a:
> 1. Zepsol mi sie TV LCD(ciemne elemetny sa czerwone), wiec oddalem go
> do serwisu, szybko naprawili i wszystko bylo ok.

Jak się on był pierwszy raz tak zepsUł to reklamowaś z jakiego tytułu?

> 2. Po 3 miesiacach usterka sie pojawiala ponownie, dokladnie ta sama,
> tym razem poszedlem do sprzedawcy w celu wymiany towaru. Powiedzialem
> co jest nie tak i ze chce wymiane, bo towar jest niezgodny z umowa.

2 naprawy to troche MZ mało aby próbować skutecznie wymienić. Tak ze 3-4
by się zdało.

> 3. Po bodaj 13 dniach zadzwonili ze TV sie do odbioru, okazalo sie ze
> wysali go do serwisu i tam mi go znowu naprawili. Powiedzialem ze
> chcialem wymiane i nie mozecie sobie od tak tego naprawic. Mila pani
> odpowiedziala mi na to ze wyraznie tego musialem nie zaznaczyc, bo to

Dołączyłeś do reklamacji kartę gwarancyjną?

> nie byla reklamacja z tytlulu niezgodnosci z umowa, tylko zwykla
> gwarancyjna. Po klotniach etc postanowilem ze odbiore ten TV jednak.
> 4. W ostatnich dniach usterka ta znowu sie pojawila. Chce udac sie do
> sklepu i tym razem mam pismo w ktorym wyraznie jest napisane ze chce
> wymiany na nowy z tytuly niezgodnosci towaru z umowa(pisane z pomoca
> prawnika).
> Czy moge natrafic na jakies trudnosci? Niezgodnosc z umowa jest
> ewidentna. Moga wykrecic sie od wymiany? Co zaznaczyc czy oddawaniu

Mogą, ale przy założeniu, że serwisują gwarancyjnie i z tyt. niezgodności
w jednym miejscu to w ostatecznym rozrachunku się im to może nie opłacić.

--
Marcin
2007-10-28 23:15 Re: Niezgodność towaru z umowa po r Piotr
PlaMa wrote:
> Kto Cię tak okłamał?
kc

> kolejne kłamstwo. Jeżeli sprzedawca zgodzi się, ze w sprzęcie jest wada
> to ma obowiązek zgodnie z wolą klienta ją naprawić lub sprzęt wymienić

Zgoda. *Może* również oddać pieniądze, wysłać gratisy, przeprosić,
wysłać na wakacje itd...
Ale jeśli ma możliwość i woli naprawić, to ma prawo odmówić wymiany.
Wola klienta jest tylko wolą klienta, a prawo obliguje do doprowadzenia
do zgodności z umową lub (dopiero gdy to jest niemożliwe) zwrotu pieniędzy.

P.
2007-10-29 12:54 Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty Michu
Tak ale w ustawie jest napisane, ze to ja wybieram czy chce wymiane
czy naprawe, czyli doprowadzenie do stanu zgodnego z umowa.

Jak reklamuje na zasadach niezgodnosci, to nie musze dolaczyc karty
gwarancyjnej prawda?Wystarczy paragon?
2007-10-29 19:15 Re: Niezgodność towaru z umowa po r PlaMa
Piotr pisze:

> Ale jeśli ma możliwość i woli naprawić, to ma prawo odmówić wymiany.
> Wola klienta jest tylko wolą klienta, a prawo obliguje do doprowadzenia
> do zgodności z umową lub (dopiero gdy to jest niemożliwe) zwrotu pieniędzy.

nie.
Klient przy zgłoszeniu *ŻĄDA* takiego albo takiego załatwienia sprawy.
Sprzedawca jeśli uzna wadę *MUSI* zrobić to co zażyczył sobie klient.
Oczywiście większość kombinuje by tego nie robić, powołując się na zbyt
wysokie koszta, ale klient może podobnie odbić piłeczkę.

> P.


pozdrawiam.
PlaMa
nowsze 1 2 3 4 5

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

zwrot towaru - niezgodność z umową

Piotr Wozniacki 2006-06-14 15:56

Niezgodność towaru z umową?

Zbynek Ltd. 2006-07-10 12:47

Niezgodność towaru z umową

Kamil Piętka 2006-08-16 10:39

Niezgodność towaru z umową.

beatamaciejewska 2006-09-01 16:09

Niezgodność towaru z umową - czy można?

grem1 2006-09-11 11:31

niezgodność towaru konsumpcyjnego

zmarekz 2006-09-13 21:26

Niezgodność towaru z umową a gwarancja

Lew 2006-11-19 13:24

niezgodność towaru z umową po terminie

gasper 2007-05-24 23:31

Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ

Trio 2007-09-03 01:26

reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...

2007-09-26 19:44