poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-10-28 14:07 | Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty | Michu |
Witam, Postaram sie krotko nakreslic sprawe:) 1. Zepsol mi sie TV LCD(ciemne elemetny sa czerwone), wiec oddalem go do serwisu, szybko naprawili i wszystko bylo ok. 2. Po 3 miesiacach usterka sie pojawiala ponownie, dokladnie ta sama, tym razem poszedlem do sprzedawcy w celu wymiany towaru. Powiedzialem co jest nie tak i ze chce wymiane, bo towar jest niezgodny z umowa. 3. Po bodaj 13 dniach zadzwonili ze TV sie do odbioru, okazalo sie ze wysali go do serwisu i tam mi go znowu naprawili. Powiedzialem ze chcialem wymiane i nie mozecie sobie od tak tego naprawic. Mila pani odpowiedziala mi na to ze wyraznie tego musialem nie zaznaczyc, bo to nie byla reklamacja z tytlulu niezgodnosci z umowa, tylko zwykla gwarancyjna. Po klotniach etc postanowilem ze odbiore ten TV jednak. 4. W ostatnich dniach usterka ta znowu sie pojawila. Chce udac sie do sklepu i tym razem mam pismo w ktorym wyraznie jest napisane ze chce wymiany na nowy z tytuly niezgodnosci towaru z umowa(pisane z pomoca prawnika). Czy moge natrafic na jakies trudnosci? Niezgodnosc z umowa jest ewidentna. Moga wykrecic sie od wymiany? Co zaznaczyc czy oddawaniu towaru? I prosilbym o jakies rady bo to naprawde meczace staje sie dla mnie a TV nie kosztował malo. |
2007-10-28 14:36 | Re: Niezgodność towaru z umowa po r | Piotr |
Michu wrote: > Czy moge natrafic na jakies trudnosci? Niezgodnosc z umowa jest > ewidentna. Moga wykrecic sie od wymiany? Co zaznaczyc czy oddawaniu > towaru? I prosilbym o jakies rady bo to naprawde meczace staje sie dla > mnie a TV nie kosztował malo. > Możesz, bo większość ludzi utożsamia "Niezgodność z umową" ze zwrotem pieniędzy albo wymianą. Tymczasem kolejność postępowania jest taka: naprawa - wymiana - rabat - zwrot. Sprzedawca może poinformować (w ciągu 14 dni) iż usterka jest możliwa do naprawienia i w związku z tym żądać wyrażenia zgody przez Ciebie na naprawę. Jeśli tego nie zrobisz, poinformuje Cię iż sprzęt jest do odbioru (w niezmienionym stanie). To jest najgorszy scenariusz ale możliwy. P. |
||
2007-10-28 14:47 | Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty | Michu |
A nie jest przypadkiem tak ze to ja wybieram, czy chce naprawy czy wymiany? I sprzedawaca musi zrobic tylko to co ja chce? Problem mi sie pojawil inny bo gdzies przeczytalem ze musze udowodnic ze usterka wystepowala w momencie nabycia towaru? Jak mam to zrobic? To jest nierealne. Pierwszy raz zepsul sie po 5 miesiacach, potem jakos po 3 i pozniej po 2. Czyli co sprzedawaca mi napisze ze w momencie kupna usterki nie bylo i nie wymieni mi? Dla mnie niezgodnosc z umowa jest taka ze kupilem tv do ogladania a w tym czasie co go mam 1.5 byl po za domem, i jak sie psul to obraz byl czerwony i ogladac sie nie dalo. |
||
2007-10-28 14:51 | Re: Niezgodność towaru z umowa po r | kam |
Piotr pisze: > Możesz, bo większość ludzi utożsamia "Niezgodność z umową" ze zwrotem > pieniędzy albo wymianą. Tymczasem kolejność postępowania jest taka: > naprawa - wymiana - rabat - zwrot. a skąd ta teoria? KG |
||
2007-10-28 14:57 | Re: Niezgodność towaru z umowa po r | PlaMa |
Piotr pisze: > Możesz, bo większość ludzi utożsamia "Niezgodność z umową" ze zwrotem > pieniędzy albo wymianą. Tymczasem kolejność postępowania jest taka: > naprawa - wymiana - rabat - zwrot. Kto Cię tak okłamał? > Sprzedawca może poinformować (w ciągu > 14 dni) iż usterka jest możliwa do naprawienia i w związku z tym żądać > wyrażenia zgody przez Ciebie na naprawę. kolejne kłamstwo. Jeżeli sprzedawca zgodzi się, ze w sprzęcie jest wada to ma obowiązek zgodnie z wolą klienta ją naprawić lub sprzęt wymienić (lub komplikować, że zbyt duże koszta z jego strony i czekać aż klient się przestraszy albo odbije piłeczkę i będzie dym (czyt. sąd)) pozdrawiam. PlaMa |
||
2007-10-28 15:03 | Re: Niezgodność towaru z umowa po r | PlaMa |
Michu pisze: > A nie jest przypadkiem tak ze to ja wybieram, czy chce naprawy czy > wymiany? I sprzedawaca musi zrobic tylko to co ja chce? No powinien, ale często komplikują. > Problem mi sie pojawil inny bo gdzies przeczytalem ze musze udowodnic > ze usterka wystepowala w momencie nabycia towaru? Jak mam to zrobic? Rzeczoznawca? Zdrowy rozsądek? Sam nie wiem... jakaś głupota. Szczęście, że w sumie rzadko z tego korzystają. > To jest nierealne. Pierwszy raz zepsul sie po 5 miesiacach, potem > jakos po 3 i pozniej po 2. Czyli co sprzedawaca mi napisze ze w > momencie kupna usterki nie bylo i nie wymieni mi? Spokojnie, może nie każe Ci nic udowadniać, złóż pismo i oddaj TV, te 14 dni wytrzymasz a będzie wiadomo co i jak :) > Dla mnie niezgodnosc z umowa jest taka ze kupilem tv do ogladania a w > tym czasie co go mam 1.5 byl po za domem, i jak sie psul to obraz byl > czerwony i ogladac sie nie dalo. Możesz próbować, że mimo napraw w autoryzowanym serwisie, wada którą zauważyłeś 5 miesięcy po kupnie tv ciągle jest obecna... może tak próbuj, ostatecznie jeżeli nie minęło 8 miesięcy to powiedz im, że zauważyłeś dzień przed końcem tego "pół roku", bo masz 2 miechy chyba na zgłoszenie tej wady. pozdrawiam. PlaMa |
||
2007-10-28 22:38 | Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty | Marcin Debowski |
Dnia 28.10.2007 Michu > 1. Zepsol mi sie TV LCD(ciemne elemetny sa czerwone), wiec oddalem go > do serwisu, szybko naprawili i wszystko bylo ok. Jak się on był pierwszy raz tak zepsUł to reklamowaś z jakiego tytułu? > 2. Po 3 miesiacach usterka sie pojawiala ponownie, dokladnie ta sama, > tym razem poszedlem do sprzedawcy w celu wymiany towaru. Powiedzialem > co jest nie tak i ze chce wymiane, bo towar jest niezgodny z umowa. 2 naprawy to troche MZ mało aby próbować skutecznie wymienić. Tak ze 3-4 by się zdało. > 3. Po bodaj 13 dniach zadzwonili ze TV sie do odbioru, okazalo sie ze > wysali go do serwisu i tam mi go znowu naprawili. Powiedzialem ze > chcialem wymiane i nie mozecie sobie od tak tego naprawic. Mila pani > odpowiedziala mi na to ze wyraznie tego musialem nie zaznaczyc, bo to Dołączyłeś do reklamacji kartę gwarancyjną? > nie byla reklamacja z tytlulu niezgodnosci z umowa, tylko zwykla > gwarancyjna. Po klotniach etc postanowilem ze odbiore ten TV jednak. > 4. W ostatnich dniach usterka ta znowu sie pojawila. Chce udac sie do > sklepu i tym razem mam pismo w ktorym wyraznie jest napisane ze chce > wymiany na nowy z tytuly niezgodnosci towaru z umowa(pisane z pomoca > prawnika). > Czy moge natrafic na jakies trudnosci? Niezgodnosc z umowa jest > ewidentna. Moga wykrecic sie od wymiany? Co zaznaczyc czy oddawaniu Mogą, ale przy założeniu, że serwisują gwarancyjnie i z tyt. niezgodności w jednym miejscu to w ostatecznym rozrachunku się im to może nie opłacić. -- Marcin |
||
2007-10-28 23:15 | Re: Niezgodność towaru z umowa po r | Piotr |
PlaMa wrote: > Kto Cię tak okłamał? kc > kolejne kłamstwo. Jeżeli sprzedawca zgodzi się, ze w sprzęcie jest wada > to ma obowiązek zgodnie z wolą klienta ją naprawić lub sprzęt wymienić Zgoda. *Może* również oddać pieniądze, wysłać gratisy, przeprosić, wysłać na wakacje itd... Ale jeśli ma możliwość i woli naprawić, to ma prawo odmówić wymiany. Wola klienta jest tylko wolą klienta, a prawo obliguje do doprowadzenia do zgodności z umową lub (dopiero gdy to jest niemożliwe) zwrotu pieniędzy. P. |
||
2007-10-29 12:54 | Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty | Michu |
Tak ale w ustawie jest napisane, ze to ja wybieram czy chce wymiane czy naprawe, czyli doprowadzenie do stanu zgodnego z umowa. Jak reklamuje na zasadach niezgodnosci, to nie musze dolaczyc karty gwarancyjnej prawda?Wystarczy paragon? |
||
2007-10-29 19:15 | Re: Niezgodność towaru z umowa po r | PlaMa |
Piotr pisze: > Ale jeśli ma możliwość i woli naprawić, to ma prawo odmówić wymiany. > Wola klienta jest tylko wolą klienta, a prawo obliguje do doprowadzenia > do zgodności z umową lub (dopiero gdy to jest niemożliwe) zwrotu pieniędzy. nie. Klient przy zgłoszeniu *ŻĄDA* takiego albo takiego załatwienia sprawy. Sprzedawca jeśli uzna wadę *MUSI* zrobić to co zażyczył sobie klient. Oczywiście większość kombinuje by tego nie robić, powołując się na zbyt wysokie koszta, ale klient może podobnie odbić piłeczkę. > P. pozdrawiam. PlaMa |
nowsze | 1 2 3 4 5 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową - czy można? |
grem1 | 2006-09-11 11:31 |
niezgodność towaru konsumpcyjnego |
zmarekz | 2006-09-13 21:26 |
Niezgodność towaru z umową a gwarancja |
Lew | 2006-11-19 13:24 |
niezgodność towaru z umową po terminie |
gasper | 2007-05-24 23:31 |
Niezgodność towaru z umową - USTOSUNKOWANIE SIĘ |
Trio | 2007-09-03 01:26 |
reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru... |
2007-09-26 19:44 |