Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Pomylka banku a prawa klienta

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2005-10-19 11:28 Pomylka banku a prawa klienta KiF
Witam grupowiczow ... pisze w nietypowej sprawie ...

Otoz kilka dni temu otrzymalem telefon z Biura Maklerskiego z informacja, ze ponad rok temu z powodu jakiejs pomylki na moim rachunku inwestycyjnym pojawila sie pewna kwota. BM zada zwrotu pieniedzy albo pokazania im dowodu wplaty z tamtego czasu (minal juz rok). Na moje tlumaczenia skad mam miec jakis dowod wplaty z tak odleglych czasow odpowiadaja: "Takie rzeczy powinno sie trzymac!". Sprawdzilem w internecie i zasilenie rachunku o ktorym mowi BM nie widnieje w historii mojego rachunku! Sytuacja wyglada tak, ze cala sprawa kompletnie mnie zaskoczyla, gdyz w tamtym okresie aktywnie obracalem wiekszymi pieniedzmi i nie zauwazylbym takiej kwoty, nawet gdyby ona rzeczywiscie pojawila sie na moim koncie!

Czy komusz z Was zdazyla sie cos podobnego? Co mam robic w takiej sytuacji? Czy zwrot pieniedzy to sprawa mojej dobrej woli, czy tez BM moze podjac jakies kroki prawne?
2005-10-19 14:10 Re: Pomylka banku a prawa klienta Paweł Sakowski
Wpisz w google groups "pomyłka banku". Było, i to nie raz.

--
Paweł Sakowski
2005-10-19 15:21 Re: Pomylka banku a prawa klienta radekp
Wed, 19 Oct 2005 11:28:04 +0200, w , "KiF"
napisał(-a):

> Witam grupowiczow ... pisze w nietypowej sprawie ...
>
> Otoz kilka dni temu otrzymalem telefon z Biura Maklerskiego

To z banku, czy biura?

> z informacja, ze ponad rok temu z powodu jakiejs pomylki na moim rachunku inwestycyjnym pojawila sie pewna kwota. BM zada zwrotu pieniedzy albo pokazania im dowodu wplaty z tamtego czasu (minal juz rok). Na moje tlumaczenia skad mam miec jakis dowod wplaty z tak odleglych czasow odpowiadaja: "Takie rzeczy powinno sie trzymac!"

Nawet jeżeli nie masz, to kopia jest w biurze (banku). Oglądacie kopię i już
jakieś wnioski z tego oglądania powinny się same nasunąć.

>. Sprawdzilem w internecie i zasilenie rachunku o ktorym mowi BM nie widnieje w historii mojego rachunku!

To dzwonisz (albo idziesz) do biura i mówisz im o tym (a nie nam).

>Sytuacja wyglada tak, ze cala sprawa kompletnie mnie zaskoczyla, gdyz w tamtym okresie aktywnie obracalem wiekszymi pieniedzmi i nie zauwazylbym takiej kwoty, nawet gdyby ona rzeczywiscie pojawila sie na moim koncie!

Wydaje mi się, że najpierw powinniście ustalić z biurem czy ta wpłata
faktycznie miała miejsce. A potem dopiero post na grupę.

> Czy komusz z Was zdazyla sie cos podobnego? Co mam robic w takiej sytuacji? Czy zwrot pieniedzy to sprawa mojej dobrej woli, czy tez BM moze podjac jakies kroki prawne?

Tak, wpisz "nieuzasadnione wzbogacenie się" do google.pl
2005-10-19 17:01 Re: Pomylka banku a prawa klienta castrol

Użytkownik napisał w wiadomości
news:uthcl15a32o9opg6el4imu64oh9ev5ogtc@4ax.com...

>Tak, wpisz "nieuzasadnione wzbogacenie się" do google.pl

zwlaszcza polecam art 409 kc:
Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto
korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien był
liczyć się z obowiązkiem zwrotu.


--
Pozdrawiam
Jacek


2005-10-20 15:33 Re: Pomylka banku a prawa klienta radekp
Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>, "castrol"
napisał(-a):

> zwlaszcza polecam art 409 kc:
> Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto
> korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już
> wzbogacony

Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj raczej nie
przejdzie.
2005-10-20 15:37 Re: Pomylka banku a prawa klienta jureq
radekp@alpha.net.pl wrote:

> Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>,
> "castrol" napisał(-a):
>
>> zwlaszcza polecam art 409 kc:
>> Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli
>> ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie
>> jest już wzbogacony
>
> Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj
> raczej nie przejdzie.

"Przepiłem, Wysoki Sądzie"
2005-10-20 16:34 Re: Pomylka banku a prawa klienta castrol

Użytkownik napisał w wiadomości
news:u27fl19qslfhgh14u8k3hrmbe150rjjkfk@4ax.com...
Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>, "castrol"

>Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj raczej
>nie
>rzejdzie.

Ja tylko zacytowalem KC, nie widze aby bylo napisane ze nie dotyczy
pieniedzy.
Polecam caly rozdzial o bezpodtawnym wzbogaceniu sie


--
Pozdrawiam
Jacek



nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Stolica=uszkodzony i nieodebrany towar przez klienta.

allbi 2005-10-26 22:36

Prawa klienta

MarBad 2005-12-14 09:13

zniszczony towar a odpowiedzialność klienta

zmarekz 2006-04-13 07:13

zniszczony towar a odpowiedzialność klienta

zmarekz 2006-04-13 07:13

odpowiedzialnosc za dane klienta

p.mendon 2006-07-05 21:58

[obsluga klienta - tylko droga elektroniczna]

Mateusz Rutkowski 2006-10-06 20:39

prawa sprzedawcy a prawa klienta

bbl 2006-10-27 08:16

Pomylka w wysylce maila

gollum 2007-01-04 15:13

Prawa klienta

Maciek 2007-01-26 11:56

Odpowiedzialność za klienta?

Tristan 2007-03-08 19:39