poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-10-19 11:28 | Pomylka banku a prawa klienta | KiF |
Witam grupowiczow ... pisze w nietypowej sprawie ... Otoz kilka dni temu otrzymalem telefon z Biura Maklerskiego z informacja, ze ponad rok temu z powodu jakiejs pomylki na moim rachunku inwestycyjnym pojawila sie pewna kwota. BM zada zwrotu pieniedzy albo pokazania im dowodu wplaty z tamtego czasu (minal juz rok). Na moje tlumaczenia skad mam miec jakis dowod wplaty z tak odleglych czasow odpowiadaja: "Takie rzeczy powinno sie trzymac!". Sprawdzilem w internecie i zasilenie rachunku o ktorym mowi BM nie widnieje w historii mojego rachunku! Sytuacja wyglada tak, ze cala sprawa kompletnie mnie zaskoczyla, gdyz w tamtym okresie aktywnie obracalem wiekszymi pieniedzmi i nie zauwazylbym takiej kwoty, nawet gdyby ona rzeczywiscie pojawila sie na moim koncie! Czy komusz z Was zdazyla sie cos podobnego? Co mam robic w takiej sytuacji? Czy zwrot pieniedzy to sprawa mojej dobrej woli, czy tez BM moze podjac jakies kroki prawne? |
2005-10-19 14:10 | Re: Pomylka banku a prawa klienta | Paweł Sakowski |
Wpisz w google groups "pomyłka banku". Było, i to nie raz. -- Paweł Sakowski |
||
2005-10-19 15:21 | Re: Pomylka banku a prawa klienta | radekp |
Wed, 19 Oct 2005 11:28:04 +0200, w > Witam grupowiczow ... pisze w nietypowej sprawie ... > > Otoz kilka dni temu otrzymalem telefon z Biura Maklerskiego To z banku, czy biura? > z informacja, ze ponad rok temu z powodu jakiejs pomylki na moim rachunku inwestycyjnym pojawila sie pewna kwota. BM zada zwrotu pieniedzy albo pokazania im dowodu wplaty z tamtego czasu (minal juz rok). Na moje tlumaczenia skad mam miec jakis dowod wplaty z tak odleglych czasow odpowiadaja: "Takie rzeczy powinno sie trzymac!" Nawet jeżeli nie masz, to kopia jest w biurze (banku). Oglądacie kopię i już jakieś wnioski z tego oglądania powinny się same nasunąć. >. Sprawdzilem w internecie i zasilenie rachunku o ktorym mowi BM nie widnieje w historii mojego rachunku! To dzwonisz (albo idziesz) do biura i mówisz im o tym (a nie nam). >Sytuacja wyglada tak, ze cala sprawa kompletnie mnie zaskoczyla, gdyz w tamtym okresie aktywnie obracalem wiekszymi pieniedzmi i nie zauwazylbym takiej kwoty, nawet gdyby ona rzeczywiscie pojawila sie na moim koncie! Wydaje mi się, że najpierw powinniście ustalić z biurem czy ta wpłata faktycznie miała miejsce. A potem dopiero post na grupę. > Czy komusz z Was zdazyla sie cos podobnego? Co mam robic w takiej sytuacji? Czy zwrot pieniedzy to sprawa mojej dobrej woli, czy tez BM moze podjac jakies kroki prawne? Tak, wpisz "nieuzasadnione wzbogacenie się" do google.pl |
||
2005-10-19 17:01 | Re: Pomylka banku a prawa klienta | castrol |
Użytkownik news:uthcl15a32o9opg6el4imu64oh9ev5ogtc@4ax.com... >Tak, wpisz "nieuzasadnione wzbogacenie się" do google.pl zwlaszcza polecam art 409 kc: Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien był liczyć się z obowiązkiem zwrotu. -- Pozdrawiam Jacek |
||
2005-10-20 15:33 | Re: Pomylka banku a prawa klienta | radekp |
Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>, "castrol" > zwlaszcza polecam art 409 kc: > Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli ten, kto > korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest już > wzbogacony Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj raczej nie przejdzie. |
||
2005-10-20 15:37 | Re: Pomylka banku a prawa klienta | jureq |
radekp@alpha.net.pl wrote: > Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>, > "castrol" > >> zwlaszcza polecam art 409 kc: >> Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli >> ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie >> jest już wzbogacony > > Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj > raczej nie przejdzie. "Przepiłem, Wysoki Sądzie" |
||
2005-10-20 16:34 | Re: Pomylka banku a prawa klienta | castrol |
Użytkownik news:u27fl19qslfhgh14u8k3hrmbe150rjjkfk@4ax.com... Wed, 19 Oct 2005 17:01:58 +0200, w <43565fe6$1@news.home.net.pl>, "castrol" >Przy pieniądzach? Nie widzę zastosowania. "Zgubiłem portfel" tutaj raczej >nie >rzejdzie. Ja tylko zacytowalem KC, nie widze aby bylo napisane ze nie dotyczy pieniedzy. Polecam caly rozdzial o bezpodtawnym wzbogaceniu sie -- Pozdrawiam Jacek |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Stolica=uszkodzony i nieodebrany towar przez klienta. |
allbi | 2005-10-26 22:36 |
Prawa klienta |
MarBad | 2005-12-14 09:13 |
zniszczony towar a odpowiedzialność klienta |
zmarekz | 2006-04-13 07:13 |
zniszczony towar a odpowiedzialność klienta |
zmarekz | 2006-04-13 07:13 |
odpowiedzialnosc za dane klienta |
p.mendon | 2006-07-05 21:58 |
[obsluga klienta - tylko droga elektroniczna] |
Mateusz Rutkowski | 2006-10-06 20:39 |
prawa sprzedawcy a prawa klienta |
bbl | 2006-10-27 08:16 |
Pomylka w wysylce maila |
gollum | 2007-01-04 15:13 |
Prawa klienta |
Maciek | 2007-01-26 11:56 |
Odpowiedzialność za klienta? |
Tristan | 2007-03-08 19:39 |