poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-09-19 17:12 | Re: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe? | AW |
W dniu 2010-09-19 15:15, mvoicem pisze: > (09/19/2010 10:48 AM), RadoslawF wrote: > [...] >> Więc jak masz pojazd z typowym układem >> hydraulicznym >> który będzie działał (oczywiście z mniejszą >> skutecznością) >> przy wyłączonym silniku to możesz holować. > > Wyjątkowo zgadzam się z Czaplą. > > Jeżeli układ działa inaczej (z mniejszą > skutecznością) przy włączonym silniku, to > oznacza że jego działanie jest uzależnione od > pracy silnika. Co jest oczywistą oczywistością > :). > Należałoby się zastanowić co oznacza sformułowanie, że układ hamulcowy działa. Układ hamulcowy ma za zadanie hamować ruch pojazdu. Tak więc należałoby przyjąć, że jeśli układ hamulcowy powoduje hamowanie ruchu pojazdu to układ ten działa. Inną sprawą jest efektywność tego hamowania. Ta uzależniona jest (w większości przypadków) od pracy silnika. Ale przecież przepis mówi tylko o działaniu bądź nie układu hamulcowego. Ani słowa o efektywności owego działania. -- Pozdrawiam AW |
2010-09-19 17:21 | Re: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe? | SDD |
Użytkownik "AW" news:i75988$c37$1@news.onet.pl... > Należałoby się zastanowić co oznacza sformułowanie, że układ hamulcowy > działa. Mysle, ze intencja zapisu byla wlasnie to, o czym piszesz, ale traktujac przepis literalnie, to uzaleznienie dzialania od silnika wystepuje mozna rozumiec nie tylko na ostro (dziala lub nie dziala), ale i w kategoriach rozmytych (dziala gorzej lub lepiej). Pozdrawiam SDD |
||
2010-09-19 18:18 | Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe? | mvoicem |
(09/19/2010 05:21 PM), SDD wrote: > U?ytkownik "AW" > news:i75988$c37$1@news.onet.pl... > >> Nale?a?oby si? zastanowi? co oznacza sformu?owanie, ?e uk?ad hamulcowy >> dzia?a. > > Mysle, ze intencja zapisu byla wlasnie to, o czym piszesz, ale traktujac > przepis literalnie, to uzaleznienie dzialania od silnika wystepuje mozna > rozumiec nie tylko na ostro (dziala lub nie dziala), ale i w kategoriach > rozmytych (dziala gorzej lub lepiej). Intencją mogło być to, co literalnie da się odczytać z przepisu. Przecież to powstawało w czasach kiedy o żadnych wspomaganiach nie było mowy (w naszych warunkach). p. m. |
||
2010-09-19 18:33 | Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe? | 'Tom N' |
mvoicem w > (09/19/2010 05:21 PM), SDD wrote: >> traktujac przepis literalnie, to uzaleznienie dzialania od silnika >> wystepuje mozna rozumiec nie tylko na ostro (dziala lub nie dziala), ale >> i w kategoriach rozmytych (dziala gorzej lub lepiej). > Intencją mogło być to, co literalnie da się odczytać z przepisu. > Przecież to powstawało w czasach kiedy o żadnych wspomaganiach nie było > mowy (w naszych warunkach). Zważywszy, że od kilku lat ABS jest obowiązkowym elementem nowego pojazdu osobowego, a o skuteczności hamowania napisano w odpowiednim rozporządzeniu. -- Tomasz Nycz [priv-->>X-Email] |
||
2010-09-19 22:11 | Re: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe? | Stokrotka |
A ręczny nie wystarczy, peszecież jest bez wspomagania. -- (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i) Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo, nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl |
||
2010-09-19 22:14 | Re: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe? | SDD |
Użytkownik "Stokrotka" news:i75qoh$sag$1@news.onet.pl... >A ręczny nie wystarczy, peszecież jest bez wspomagania. Zeby - w mysl przepisow - moc holowac na polaczeniu gietkim, pojazd holowany musi miec sprawne DWA uklady hamulcowe. Reczny to jeden uklad. W sam raz na polaczenie sztywne. Pozdrawiam SDD |
||
2010-09-19 22:17 | Re: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe? | Stokrotka |
>>A ręczny nie wystarczy, peszecież jest bez wspomagania. > > Zeby - w mysl przepisow - moc holowac na polaczeniu gietkim, pojazd > holowany musi miec sprawne DWA uklady hamulcowe. Reczny to jeden uklad. W > sam raz na polaczenie sztywne. A jak bedzie mieć 3 hamulce, w tym jeden zależny od silnika, to też nie można? To są bzdury. -- (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i) Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo, nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl |
||
2010-09-19 22:26 | Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe? | Sergiusz Rozanski |
Dnia 19.09.2010 Stokrotka > > >>>A r?czny nie wystarczy, peszecie? jest bez wspomagania. >> >> Zeby - w mysl przepisow - moc holowac na polaczeniu gietkim, pojazd >> holowany musi miec sprawne DWA uklady hamulcowe. Reczny to jeden uklad. W >> sam raz na polaczenie sztywne. > A jak bedzie mie? 3 hamulce, w tym jeden zale?ny od silnika, to te? nie > mo?na? > To s? bzdury. W sumie hamowanie silnikiem :) skrzynia na biegu i sprzęgło to dość skuteczny układ hamulcowy - no chyba że uszkodzenie silnika wyklucza takie hamowanie, ale test na stacji diagnostycznej by przeszedł (a taka terenówka z reduktorem na jedynce, to pewnie lepiej by wypadła w takim hamwaniu niż główny:). -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. |
||
2010-09-19 22:29 | Re: Holowanie - czy w o | WAM |
On Sun, 19 Sep 2010 22:17:42 +0200, "Stokrotka" >> Zeby - w mysl przepisow - moc holowac na polaczeniu gietkim, pojazd >> holowany musi miec sprawne DWA uklady hamulcowe. Reczny to jeden uklad. W >> sam raz na polaczenie sztywne. > A jak bedzie mieć 3 hamulce, w tym jeden zależny od silnika, to też nie >można? w przepisach jest sformułowanie "co najmniej". WAM -- mezrom dan ysazcw -> www.nadmorze.pl <- wczasy nad morzem |
||
2010-09-20 00:47 | Re: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe? | Jackare |
Użytkownik "mvoicem" news:4c960d02$0$21011$65785112@news.neostrada.pl... > (09/19/2010 10:48 AM), RadoslawF wrote: > [...] >> Więc jak masz pojazd z typowym układem hydraulicznym >> który będzie działał (oczywiście z mniejszą skutecznością) >> przy wyłączonym silniku to możesz holować. > > Wyjątkowo zgadzam się z Czaplą. > > Jeżeli układ działa inaczej (z mniejszą skutecznością) przy włączonym > silniku, to oznacza że jego działanie jest uzależnione od pracy silnika. > Co jest oczywistą oczywistością :). > > p. m. Nie do końca. Podciśnieniowe serwo hamulcowe nie jest uzaleznione od pracy silnika tylko od obecności podciśnienia w kolektorze ssącym. Aby takie podciśnienie uzyskać, wystarczy podczas hamowania w trakcie holowania (lub podczas całego holowania) włączyć najwyższy bieg, który będzie "kręcił" silnikiem przenosząc napęd od kół pojazdu, co już wywoła podciśnienie i spowoduje działanie serwa hamulcowego. Dawo temu gdy miałem 125p tak go właśnie holowałem. Nie tak dawno temu gdy miałem nubirę też ją tak raz holowałem, bo jej zatrzymanie bez serwa zdawało się niemożliwe. -- Jackare |
nowsze | 1 2 3 4 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Regulaminowa kara umowna - anulowanie czy możliwe? |
Myziak | 2006-05-16 09:47 |
Holowanie na autostradzie |
JaromirD | 2006-06-08 21:48 |
wlasciciel auta a jego uzytkownik, holowanie, koszty. |
natassja | 2006-08-28 10:07 |
co to w ogóle za język ? |
KrzysiekPP | 2006-09-30 18:10 |
Działka rolna czy możliwe jest przejęcie? |
Alfatom | 2007-01-15 13:33 |
Jak to jest możliwe??? |
tomasz | 2007-09-27 17:28 |
odstąpienie od umowy czy jest możliwe? |
masza | 2007-12-02 12:33 |
Prawnie możliwe...? |
Akduz | 2008-12-16 22:50 |
czy ceryfikat energetyczny jest naprawdę konieczny? w ustawie jest napisane POWINIEN |
MK | 2009-04-05 13:26 |
Zachowek, czy jest możliwe go nie płacić? |
WMP | 2010-05-23 12:08 |