poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-11-05 01:14 | pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk | Hubert Grochowina |
do tej pory ubezpieczyciel pytał o pojemnośc silnika i na podstawie tej informacji robił ubezpieczneie od 20 października mozna sobie wrzucic teoretycznie dowolny silnik w wydziele komunikacji trzeba zapodac jednak ze sie silnik wrzuciło nowy nie jego numer a pojemnośc - to nowość jesli w deklaracji zglosze ze np w transicie mam nie 2,5 l diesel a 2 litry lub 1,6 beznzyne albo 1,6 diesel to wpisza mi to w dowód pewnie trzeba bedzie to jeszcze na diagnostyce załatwiec ale to zwykle nie problem później juz nikt nigdy tego nie sprawdzi prosze nie umoralniać bo to tylko teoria która każdy moze uruchomić - ja, ty, ktokolwiek - ważne ze istanieje taka luka chyba skoro mam inny silnik to i mam mniejsze stawki za ubezpieczenie pytanie: dlaczego płace wieksze ubezpiecznie bo mam wiekszy silnik ? prosze o zajebiście konkretne uzasadnienie odpowiedź ze na podstawie pojemność jakoś trzeba ustalić koszt OC mnie nie satysfakcjonuje bo jest poprostu bez sensu jeśli chodzio ten sam rodzaj pojazdu. prosze spojrzeć wiekszy silnik w tym samym modelu pojazdu powoduje wieksze ubezpieczenie dlaczego - przecież to nie rozsadne ja mam tansita 2,5 litra 70 koni a kolega jeździ 2 litrowym z turbina i ma 90 kilka - auta maja ten sam rocznik inny ma 1,6 benzyne z gazem a przeciez wszystkie maja ten sam rocznik kolor zawiszenie nawet sprawdziliśmy i skrzynie maja prawie identyczne (numerki lekko sie rozbiegaja ale po 5 biegów) ilośc drzwi ilośc miejsc - no oprócz silnika własciwie niczym sie nie róznia ja płace z nich najwieksze ubezpiecznie - wg mnie to niesprawiedliwość do tego moje auto spala chyba najwiecej (tak o litr) ON - płace wieksze wiekszy podatek drogowy - auto jest 9 osobowe - w dowodzie pisze ze to auto osobowe - a nie wiem dlaczego na parkingu kasuja za busa mimo ze obok stoi zafira 7 miejsc i to bus nie jest a przecież zajmuje dokładnie 1 miejsce parkingowe tak jak moj pojazd na myjni to samo zafira kompie sie za 10 zł a mój transit za 18 zł ta sama usługa - wody wiecej nie idzie - nikt mi tego nie wmówi - bo pracowałem kiedyś na myjni za małolata na tej samej zasadzie posiadacze TV 40' powinni płacic wiekszy abonament skoro maja '4 razy' wiecej obrazu niz ci co maja 20 cali to wg mnie tez jest nie sprawiedliwość - stac ich to niech płacą |
2005-11-05 08:05 | Re: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk | Paweł_Ubysz |
Użytkownik "Hubert Grochowina" <1hubert@_wycinaj_.tenbit.pl> napisał w wiadomości news:dkgtho$abh$1@nemesis.news.tpi.pl... >: > > dlaczego płace wieksze ubezpiecznie bo mam wiekszy silnik ? > prosze o zajebiście konkretne uzasadnienie Ode mnie go nie dostaniesz - ale ja osobiście uzalezniałbym stawkę OC od mocy silnika a nie od pojemności. > auto jest 9 osobowe - w dowodzie pisze ze to auto osobowe - a nie wiem > dlaczego na parkingu kasuja za busa mimo ze obok stoi zafira 7 miejsc i to > bus nie jest a przecież zajmuje dokładnie 1 miejsce parkingowe tak jak moj > pojazd A dlaczego nie? Nie powiesz mi przecież ze Transit ma takie same rozmiary jak Zafira. > na myjni to samo zafira kompie sie za 10 zł a mój transit za 18 zł ta sama > usługa - wody wiecej nie idzie - nikt mi tego nie wmówi - bo pracowałem > kiedyś na myjni za małolata Jak wyzej......a przy okazji - tania myjnia. Ja bym nie narzekał. > na tej samej zasadzie posiadacze TV 40' powinni płacic wiekszy abonament > skoro maja '4 razy' wiecej obrazu niz ci co maja 20 cali > to wg mnie tez jest nie sprawiedliwość - stac ich to niech płacą A nie. Bo otrzymują to samo - taki sam sygnał. Na jaki ekran go sobie przetworzą to już ich sprawa. |
||
2005-11-05 09:14 | Re: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk | Alek |
Użytkownik "Paweł Ubysz" news:d6ada$436c59d4$d4ba5df3$23163@news.chello.pl... > > ja osobiście uzalezniałbym stawkę OC od mocy silnika Dlaczego? > > a przecież zajmuje dokładnie 1 miejsce parkingowe tak jak moj > > pojazd > > A dlaczego nie? Nie powiesz mi przecież ze Transit ma takie same rozmiary > jak Zafira. Bez znaczenia skoro zajmuje jedno miejsce. > > na tej samej zasadzie posiadacze TV 40' powinni płacic wiekszy abonament > > skoro maja '4 razy' wiecej obrazu niz ci co maja 20 cali > > to wg mnie tez jest nie sprawiedliwość - stac ich to niech płacą > > A nie. Bo otrzymują to samo - taki sam sygnał. Na jaki ekran go sobie > przetworzą to już ich sprawa. Abonament nie jest zapłatą za sygnał tylko podatkiem od posiadania telewizora. Skoro np. podatek od nieruchomości zależy od powierzchni to i abonament rtv mógłby zależeć od powierzchni ekranu. |
||
2005-11-05 09:35 | Re: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk | Paweł_Ubysz |
Użytkownik "Alek" wiadomości news:dkhpl3$94m$1@atlantis.news.tpi.pl... > Użytkownik "Paweł Ubysz" > news:d6ada$436c59d4$d4ba5df3$23163@news.chello.pl... > > > > ja osobiście uzalezniałbym stawkę OC od mocy silnika > > Dlaczego? Dotad argumentacją uzaleznienia stawki OC od pojemności silnika było stwierdzenie ze samochody o większych pojemnościach silnika mogą powodować większe szkody niz te o mniejszych. Wieksza pojemność = większa moc = wieksza prędkość = większa szkoda. Tak to mniej więcej wygląda. Wiem że nie ma rozwiazań idealnych , można spróbować uzależniac stawkę OC od różnych kryteriów , np mnożnika masy pojazdu i jego prędkości maksymalnej - a co , dlaczego nie? Uzależnienie stawki od pojemności jest najprostszym wyjściem dla TU i pewnie dlatego jest stosowane. > > > a przecież zajmuje dokładnie 1 miejsce parkingowe tak jak moj > > > pojazd > > > > A dlaczego nie? Nie powiesz mi przecież ze Transit ma takie same > rozmiary > > jak Zafira. > > Bez znaczenia skoro zajmuje jedno miejsce. Transit ma 197 cm szerokości - Zafira 174. A jak szerokie sa miejsca parkingowe dla osobówek?. Bo na miejscu dla 8 transitów zmiesci się 9 zafir. > > > na tej samej zasadzie posiadacze TV 40' powinni płacic wiekszy > abonament > > > skoro maja '4 razy' wiecej obrazu niz ci co maja 20 cali > > > to wg mnie tez jest nie sprawiedliwość - stac ich to niech płacą > > > > A nie. Bo otrzymują to samo - taki sam sygnał. Na jaki ekran go sobie > > przetworzą to już ich sprawa. > > Abonament nie jest zapłatą za sygnał tylko podatkiem od posiadania > telewizora. Ale posiadanie telewizora , czy radia daje mozliwość wykorzystania sygnału. Wiec to czy posiadasz taki czy inny telewizor nie sprawia że wykorzystujesz więcej lub mniej sygnału. |
||
2005-11-05 10:49 | Odp: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk | Lukasz |
> > ja osobiście uzalezniałbym stawkę OC od mocy silnika > Dlaczego? Popieram. A dokładniej współczynnika moc/masa pojazdu. To nawet jeszcze lepsze sito, niż wyższa stawka dla <25 lat. Bezpieczny kierowca zwykle nie kupuje 1-tonowego auta z silnikiem 200KM. -- Lukasz N 50 05' 04" E 19 53' 43" |
||
2005-11-05 12:34 | Re: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk | Alek |
Użytkownik "Paweł Ubysz" news:e5ea0$436c6eb7$d4ba5df3$2169@news.chello.pl... > > Dotad argumentacją uzaleznienia stawki OC od pojemności silnika było > stwierdzenie ze samochody o większych pojemnościach silnika mogą powodować > większe szkody niz te o mniejszych. Wypadki powodują kierowcy a nie samochody a wielkość strat raczej mało zależy od cech auta sprawcy. > Wieksza pojemność = większa moc = > wieksza prędkość = większa szkoda. Tak to mniej więcej wygląda. Być może takie jest rozumowanie ubezpieczycieli, ale jest ono idiotyczne. > Uzależnienie stawki od pojemności jest najprostszym wyjściem dla TU i pewnie > dlatego jest stosowane. Nie wiem jak inni, ale PZU uzależnia też od wieku kierowcy. I to jest krok w dobrym kierunku. W ogóle składka powinna zależeć od cech kierowcy a nie pojazdu. > > Bez znaczenia skoro zajmuje jedno miejsce. > > Transit ma 197 cm szerokości - Zafira 174. A jak szerokie sa miejsca > parkingowe dla osobówek?. Bo na miejscu dla 8 transitów zmiesci się 9 zafir. Napisał wyraźnie: "przecież zajmuje dokładnie 1 miejsce parkingowe tak jak moj pojazd". Miejsca są wyznaczone na stałe, jeśli auto się mieści na jednym miejscu to opłata powinna byc za jedno miejsce a jeśli zajmuje dwa miejsca to za dwa, nawet jeżeli to maluch zaparkował okrakiem zajmując dwa miejsca. No chyba, że na parkingu są wyznaczona miejsca o różnej wielkości przeznaczone dla różnych aut - wtedy twój argument miałby zastosowanie, ale w odniesieniu do miejsc a nie rodzaju aut. Np. zajęte są wszystkie miejsca dla osobówek (tańsze) to można zaparkować kaszlaka na miejscu dla busa ale płacąc drożej. > Ale posiadanie telewizora , czy radia daje mozliwość wykorzystania sygnału. Albo postawienia na nim paprotki. Jeszcze raz: abonament nie jest zapłatą za sygnał. |
||
2005-11-05 12:39 | Re: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk | Alek |
Użytkownik "Lukasz" news:dkhv7f$so$1@news.onet.pl... > > Bezpieczny kierowca zwykle nie kupuje 1-tonowego auta z silnikiem 200KM. Może masz rację w odniesieniu do aut kupowanych w salonie, ale kupując na rynku wtórnym nie zawsze kupujesz auto _dokładnie_ takie jakie byś chciał. |
||
2005-11-05 15:00 | Re: pojemnośc a ubezpiecznie auta - d | Juzek Kocimientka |
A jak to wyglada w innych krajach? Auta o wiekszej pojemnosci jak juz zostalo zauwazone spalaja wiecej paliwa wiec wiecej kasy idzie do budzetu na mile zycie urzednikow - odliczajac godnych pochwaly podatnikow jezdzacych na opale :) OC ma pokrywac koszty strat jakie spowodowal sprawca. Gorna suma obezpieczenia to bodajze 600.000 EUR. Rownie dobrze stawke OC mozna by brac z sufitu. Wiadomo, ze na wysokosc stawki ma wplyw suma wyplat z tego tytulu - to chyba jest najbardziej logiczne - w koncu z tych skladek oplacane sa wyplaty odszkodowan. To, ze na jakiejs podstawie trzeba ta wysokosc ustalac nie czyni uzaleznienia tego od pojemnosci silnika ani mniej ani bardziej debilnym - jest to wystarczajaco debilne same w sobie :) Z powazaniem Juzek Kocimientka |
||
2005-11-05 15:35 | Re: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk | Hubert Grochowina |
ok wydaje sie że wszystko jasne co my drobni mozemy z tym zrobic ?? realnie pewnie nic ale kogo zainteresowac tematem ? ps. mamy nowy rzad (nie dyskutuje jaki) byc moze trzeba zwrócić uwage na takie na razie błache sprawy |
||
2005-11-05 20:51 | Re: pojemnośc a ubezpiecznie auta - długie troszk | Marcin Wasilewski |
Użytkownik "Alek" wiadomości news:dki5e7$32s$1@nemesis.news.tpi.pl... > Wypadki powodują kierowcy a nie samochody a wielkość strat raczej mało > zależy od cech auta sprawcy. Tak? Proponuję doświadczenie - wjedź w betonowy mur np. trabantem, albo maluchem. Natomiast później dla porównania załadowanym tirem. Energię która wyzwoli się z momencie hipotetycznego zdarzenia wyzwoli, można wyliczyć ze wzoru masa * prędkość. A oba te czynniki mają dużo wspólnego z pojemnością silnika. Chociaż jak już ktoś napisał wyliczanie stawek wg osiągalnej prędkości i masy pojazdu było by uczciwsze. -- Marcin Wasilewski polska kolej w obiektywie: http://www.ostbahn.pl |
nowsze | 1 2 3 4 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
[długie] Przedłużenie umowy Neost |
lukebe | 2005-10-20 09:15 |
urlop wychowawczy a ubezpiecznie zdrowotne |
Zulka | 2006-01-03 14:47 |
Władający [długie] |
bri | 2006-01-03 21:24 |
Interwencja SM (długie) |
scream | 2006-07-04 16:12 |
Konfiskata auta |
Budzik | 2006-08-17 01:28 |
ubezpiecznie zdrowotne |
Blazej Szymon Patrzalek | 2006-09-08 11:46 |
jak sobie poradzic z urzedem komunalki? (długie) |
koment | 2006-12-17 20:45 |
[długie] Czy prawo lokalne może |
DJ Rydzyk | 2006-12-28 01:31 |
[długie] Kupno mieszkania i wypłata kredytu przez |
Juzo | 2006-12-28 22:26 |
Kto mi pomoże? (długie) |
Mały | 2007-02-08 08:29 |