poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-01-19 17:35 | Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu | Olencjaf |
Witam serdecznie, Mam pytanie odnosnie mozliwosci skladania reklamacji zamowionego posilku. Ponizej przedstawiam hipotetyczna sytuacje: Klient przychodzi do restauracji/kawiarni i zamawia deser - tiramisu. Klient zjada kawalek "tiramisu" i stwierdza ze nie jest to tiramisu lecz po prostu zwykly tort. Czy klient ma prawo odmowic zaplaty za takie danie ? (klient zamawial tiramisu a dostal deser, aczkolwiek inny) czy kawiarnia jako "tiramisu" moze sprzedawac dowolny deser ? W razie jesli klient ma prawo do reklamacji takiego dania to czy powinien najpierw zaplacic za danie, a nastepnie zlozyc stosowna reklamacje na pismie (jesli kelner nie uzna ustnej) czy tez po prostu odmowic zaplaty ? Rownoczesnie chcialbym zapytac co zrobic jesli danie jest nieswieze ;) archiwum grupy oczywiscie przejrzalem, lecz nie udalo mi sie znalezc zadnych watkow powiazanych z wyzej opisana sytuacja. pozdrawiam, Olencjaf -- |
2008-01-19 20:09 | Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu | Robert Tomasik |
Użytkownik "Olencjaf" news:45a3.000000a8.479226b6@newsgate.onet.pl... O ile uda Ci się dowieść, że to nie jest Tiramisu, to oczywiście możesz odmówić zapłaty,a w wsteczności nawet Policję wezwać pod zarzutem usiłowania oszustwa. Płacisz za Tiramisu a nie za tort. Co do świeżości, to tutaj jest już sprawa bardziej ocenna. W ostateczności możesz zagrozić, że resztę posiłku zaniesiesz do Inspekcji Handlowej. |
||
2008-01-19 20:26 | Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu | Liwiusz |
Robert Tomasik napisał(a): > Użytkownik "Olencjaf" > news:45a3.000000a8.479226b6@newsgate.onet.pl... > > O ile uda Ci się dowieść, że to nie jest Tiramisu, to oczywiście możesz > odmówić zapłaty,a w wsteczności nawet Policję wezwać pod zarzutem > usiłowania oszustwa. Płacisz za Tiramisu a nie za tort. Co do świeżości, > to tutaj jest już sprawa bardziej ocenna. W ostateczności możesz > zagrozić, że resztę posiłku zaniesiesz do Inspekcji Handlowej. Sprawa ma dwa dna: pierwsze czysto praktyczne - jeśli tort nie smakuje, to więcej do restauracji się nie przychodzi i 99,999% ludzi nie będzie się dalej zastanawiać jakie kroki prawne mozna podjąć. Skoro jednak jest to grupa pl.soc.prawo, to trochę poteoretyzujmy. Mówisz, że można odmówić zapłaty i wezwać policję. Próba oszustwa w omawianym przypadku moze być trudna do udowodnienia: tiramisu to nie jest chyba gdzieś zdefiniowany jako jeden jedyny przepis. Sam znam kilka o zupełnie różnych smakach i składach. Załóżmy jednak, że restaurator faktycznie nie wywiązał się z umowy i zamiast filetu z bardzo drogiej ryby za 1000zł w rzeczywistości klient otrzymał filet z mintaja. Sytuacja 1: płatność przed zjedzeniem - imho w tym przypadku klient może złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z umową. Tym samym może oczekiwać na odpowiedź (i zwrot gotówki) do 14 dni. Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? I dlaczego jego sytuacja byłaby uprzywilejowana w stosunku do klienta z sytuacji 1? -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w egzekucji -> http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-19 20:48 | Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu | Paweł_Marcisz |
On Jan 19, 8:26 pm, Liwiusz > Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby > odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? I dlaczego jego sytuacja > byłaby uprzywilejowana w stosunku do klienta z sytuacji 1? Exceptio non adimpleti contractus. Art. 488 par. 2 KC. |
||
2008-01-19 20:58 | Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu | Robert Tomasik |
Użytkownik "Liwiusz" news:fmtimu$a20$1@news.onet.pl... >> O ile uda Ci się dowieść, że to nie jest Tiramisu, to oczywiście możesz >> odmówić zapłaty,a w wsteczności nawet Policję wezwać pod zarzutem >> usiłowania oszustwa. Płacisz za Tiramisu a nie za tort. Co do świeżości, >> to tutaj jest już sprawa bardziej ocenna. W ostateczności możesz >> zagrozić, że resztę posiłku zaniesiesz do Inspekcji Handlowej. > Sprawa ma dwa dna: pierwsze czysto praktyczne - jeśli tort nie smakuje, > to więcej do restauracji się nie przychodzi i 99,999% ludzi nie będzie > się dalej zastanawiać jakie kroki prawne mozna podjąć. > Skoro jednak jest to grupa pl.soc.prawo, to trochę poteoretyzujmy. > Mówisz, że można odmówić zapłaty i wezwać policję. Próba oszustwa w > omawianym przypadku moze być trudna do udowodnienia: tiramisu to nie jest > chyba gdzieś zdefiniowany jako jeden jedyny przepis. Sam znam kilka o > zupełnie różnych smakach i składach. Załóżmy jednak, że restaurator > faktycznie nie wywiązał się z umowy i zamiast filetu z bardzo drogiej > ryby za 1000zł w rzeczywistości klient otrzymał filet z mintaja. Nawet to zacytowałeś: "O ile udza Ci się dowieść ...". > > Sytuacja 1: płatność przed zjedzeniem - imho w tym przypadku klient może > złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z umową. Tym samym może > oczekiwać na odpowiedź (i zwrot gotówki) do 14 dni. > Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby > odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? I dlaczego jego sytuacja > byłaby uprzywilejowana w stosunku do klienta z sytuacji 1? Ja tutaj nic nie poradzę. Wyobraź sibei dwóch gości idących przez park. Jeden ma telefon komórkowy, a drugi go nie ma. Czemu ten drugi w wypadku napaści ma być faworyzowany i nie stracić komórki? |
||
2008-01-19 22:16 | Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu | Tristan |
W odpowiedzi na pismo z sobota, 19 styczeń 2008 20:58 (autor Robert Tomasik publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: > Ja tutaj nic nie poradzę. Wyobraź sibei dwóch gości idących przez park. > Jeden ma telefon komórkowy, a drugi go nie ma. Czemu ten drugi w wypadku > napaści ma być faworyzowany i nie stracić komórki? A to prawo nie nakłada obowiązku doniesienia telefonu bandycie? Kruca fuks... A ja żem donosił... -- Tristan Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować, napisz tu: windykacja@grabowski.biz.pl informacje@karima.com.pl konfekcja@gmail.com Agata.Jasinska@assecobs.pl forex@eforex.pl |
||
2008-01-20 20:44 | Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu | Johnson |
Olencjaf pisze: > > Czy klient ma prawo odmowic zaplaty za takie danie ? Moja koncepcja jest taka: wywiązujesz sie ze swojej części umowy czyli płacisz, a następnie występujesz do sądu w wykonanie umowy przez drugą stronę - czyli o wydanie ciastka :) -- @2008 Johnson "Koniec świata się zbliża ..." |
||
2008-01-20 20:45 | Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu | Johnson |
Liwiusz pisze: > > Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby > odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? No i jak by udowodnił co zjadł :) ? -- @2008 Johnson "Koniec świata się zbliża ..." |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
rekojmia czy niezgodnosc z umowa? |
brazil brazil | 2006-01-08 15:42 |
Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc |
Tomek | 2006-05-22 22:33 |
Niezgodnosc z umowa |
MM | 2006-09-27 19:20 |
niezgodnosc z umową ale w berdyczowie |
kysio | 2006-10-21 11:30 |
Niezgodnosc towaru z umowa |
Shera | 2007-01-20 22:13 |
niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet |
shark | 2007-01-23 20:33 |
Zabawa w niezgodnosc towaru z umowa. |
Jasko Bartnik | 2007-06-20 16:37 |
Niezgodnosc z umowa a awaria |
J.F. | 2007-10-09 23:11 |
Nieuzgodniona pozycja na fakturze |
Richard Roe | 2007-10-10 18:20 |
Niezgodnosc w Ksiedze Wieczystej |
Rafał | 2008-01-05 16:04 |