Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-01-19 17:35 Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu Olencjaf
Witam serdecznie,

Mam pytanie odnosnie mozliwosci skladania reklamacji zamowionego posilku.

Ponizej przedstawiam hipotetyczna sytuacje:

Klient przychodzi do restauracji/kawiarni i zamawia deser - tiramisu. Klient
zjada kawalek "tiramisu" i stwierdza ze nie jest to tiramisu lecz po prostu
zwykly tort.

Czy klient ma prawo odmowic zaplaty za takie danie ? (klient zamawial tiramisu a
dostal deser, aczkolwiek inny) czy kawiarnia jako "tiramisu" moze sprzedawac
dowolny deser ?

W razie jesli klient ma prawo do reklamacji takiego dania to czy powinien
najpierw zaplacic za danie, a nastepnie zlozyc stosowna reklamacje na pismie
(jesli kelner nie uzna ustnej) czy tez po prostu odmowic zaplaty ?

Rownoczesnie chcialbym zapytac co zrobic jesli danie jest nieswieze ;)

archiwum grupy oczywiscie przejrzalem, lecz nie udalo mi sie znalezc zadnych
watkow powiazanych z wyzej opisana sytuacja.

pozdrawiam,
Olencjaf

--
2008-01-19 20:09 Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu Robert Tomasik
Użytkownik "Olencjaf" napisał w wiadomości
news:45a3.000000a8.479226b6@newsgate.onet.pl...

O ile uda Ci się dowieść, że to nie jest Tiramisu, to oczywiście możesz
odmówić zapłaty,a w wsteczności nawet Policję wezwać pod zarzutem
usiłowania oszustwa. Płacisz za Tiramisu a nie za tort. Co do świeżości, to
tutaj jest już sprawa bardziej ocenna. W ostateczności możesz zagrozić, że
resztę posiłku zaniesiesz do Inspekcji Handlowej.
2008-01-19 20:26 Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu Liwiusz
Robert Tomasik napisał(a):
> Użytkownik "Olencjaf" napisał w wiadomości
> news:45a3.000000a8.479226b6@newsgate.onet.pl...
>
> O ile uda Ci się dowieść, że to nie jest Tiramisu, to oczywiście możesz
> odmówić zapłaty,a w wsteczności nawet Policję wezwać pod zarzutem
> usiłowania oszustwa. Płacisz za Tiramisu a nie za tort. Co do świeżości,
> to tutaj jest już sprawa bardziej ocenna. W ostateczności możesz
> zagrozić, że resztę posiłku zaniesiesz do Inspekcji Handlowej.


Sprawa ma dwa dna: pierwsze czysto praktyczne - jeśli tort nie
smakuje, to więcej do restauracji się nie przychodzi i 99,999% ludzi nie
będzie się dalej zastanawiać jakie kroki prawne mozna podjąć.

Skoro jednak jest to grupa pl.soc.prawo, to trochę poteoretyzujmy.

Mówisz, że można odmówić zapłaty i wezwać policję. Próba oszustwa w
omawianym przypadku moze być trudna do udowodnienia: tiramisu to nie
jest chyba gdzieś zdefiniowany jako jeden jedyny przepis. Sam znam kilka
o zupełnie różnych smakach i składach. Załóżmy jednak, że restaurator
faktycznie nie wywiązał się z umowy i zamiast filetu z bardzo drogiej
ryby za 1000zł w rzeczywistości klient otrzymał filet z mintaja.

Sytuacja 1: płatność przed zjedzeniem - imho w tym przypadku klient może
złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z umową. Tym samym może
oczekiwać na odpowiedź (i zwrot gotówki) do 14 dni.

Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby
odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? I dlaczego jego sytuacja
byłaby uprzywilejowana w stosunku do klienta z sytuacji 1?



--
Pozdrawiam!
Liwiusz
www.liwiusz.republika.pl
Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w
egzekucji -> http://www.kwm.net.pl
2008-01-19 20:48 Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu Paweł_Marcisz
On Jan 19, 8:26 pm, Liwiusz wrote:

> Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby
> odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? I dlaczego jego sytuacja
> byłaby uprzywilejowana w stosunku do klienta z sytuacji 1?

Exceptio non adimpleti contractus. Art. 488 par. 2 KC.
2008-01-19 20:58 Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
news:fmtimu$a20$1@news.onet.pl...

>> O ile uda Ci się dowieść, że to nie jest Tiramisu, to oczywiście możesz
>> odmówić zapłaty,a w wsteczności nawet Policję wezwać pod zarzutem
>> usiłowania oszustwa. Płacisz za Tiramisu a nie za tort. Co do świeżości,
>> to tutaj jest już sprawa bardziej ocenna. W ostateczności możesz
>> zagrozić, że resztę posiłku zaniesiesz do Inspekcji Handlowej.
> Sprawa ma dwa dna: pierwsze czysto praktyczne - jeśli tort nie smakuje,
> to więcej do restauracji się nie przychodzi i 99,999% ludzi nie będzie
> się dalej zastanawiać jakie kroki prawne mozna podjąć.
> Skoro jednak jest to grupa pl.soc.prawo, to trochę poteoretyzujmy.
> Mówisz, że można odmówić zapłaty i wezwać policję. Próba oszustwa w
> omawianym przypadku moze być trudna do udowodnienia: tiramisu to nie jest
> chyba gdzieś zdefiniowany jako jeden jedyny przepis. Sam znam kilka o
> zupełnie różnych smakach i składach. Załóżmy jednak, że restaurator
> faktycznie nie wywiązał się z umowy i zamiast filetu z bardzo drogiej
> ryby za 1000zł w rzeczywistości klient otrzymał filet z mintaja.

Nawet to zacytowałeś: "O ile udza Ci się dowieść ...".
>
> Sytuacja 1: płatność przed zjedzeniem - imho w tym przypadku klient może
> złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z umową. Tym samym może
> oczekiwać na odpowiedź (i zwrot gotówki) do 14 dni.
> Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby
> odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji? I dlaczego jego sytuacja
> byłaby uprzywilejowana w stosunku do klienta z sytuacji 1?

Ja tutaj nic nie poradzę. Wyobraź sibei dwóch gości idących przez park.
Jeden ma telefon komórkowy, a drugi go nie ma. Czemu ten drugi w wypadku
napaści ma być faworyzowany i nie stracić komórki?
2008-01-19 22:16 Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu Tristan
W odpowiedzi na pismo z sobota, 19 styczeń 2008 20:58
(autor Robert Tomasik
publikowane na pl.soc.prawo,
wasz znak: ):

> Ja tutaj nic nie poradzę. Wyobraź sibei dwóch gości idących przez park.
> Jeden ma telefon komórkowy, a drugi go nie ma. Czemu ten drugi w wypadku
> napaści ma być faworyzowany i nie stracić komórki?

A to prawo nie nakłada obowiązku doniesienia telefonu bandycie? Kruca
fuks... A ja żem donosił...

--
Tristan
Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie a złośliwie spamować,
napisz tu: windykacja@grabowski.biz.pl informacje@karima.com.pl
konfekcja@gmail.com Agata.Jasinska@assecobs.pl forex@eforex.pl
2008-01-20 20:44 Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu Johnson
Olencjaf pisze:

>
> Czy klient ma prawo odmowic zaplaty za takie danie ?

Moja koncepcja jest taka: wywiązujesz sie ze swojej części umowy czyli
płacisz, a następnie występujesz do sądu w wykonanie umowy przez drugą
stronę - czyli o wydanie ciastka :)


--
@2008 Johnson

"Koniec świata się zbliża ..."
2008-01-20 20:45 Re: Restauracja - niezgodnosc zamowionego dania z pozycja w menu Johnson
Liwiusz pisze:

>
> Sytuacja 2: płatność po zjedzeniu - na jakiej podstawie klient mógłby
> odmówić zapłaty przed uznaniem reklamacji?

No i jak by udowodnił co zjadł :) ?


--
@2008 Johnson

"Koniec świata się zbliża ..."
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

rekojmia czy niezgodnosc z umowa?

brazil brazil 2006-01-08 15:42

Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc

Tomek 2006-05-22 22:33

Niezgodnosc z umowa

MM 2006-09-27 19:20

niezgodnosc z umową ale w berdyczowie

kysio 2006-10-21 11:30

Niezgodnosc towaru z umowa

Shera 2007-01-20 22:13

niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet

shark 2007-01-23 20:33

Zabawa w niezgodnosc towaru z umowa.

Jasko Bartnik 2007-06-20 16:37

Niezgodnosc z umowa a awaria

J.F. 2007-10-09 23:11

Nieuzgodniona pozycja na fakturze

Richard Roe 2007-10-10 18:20

Niezgodnosc w Ksiedze Wieczystej

Rafał 2008-01-05 16:04