poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-09-23 01:43 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Marcin Debowski |
On 2009-09-22, Stachna > A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam > jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak Nie rozumiesz lub udajesz, że nie rozumiesz to jest serio wyłącznie twój problem. > Także śmiało proszę o wypowiedzi ale wnoszące coś do tematu. > Bo nie wiem czy iść "na noże" i jaka byłaby szansa wygrania, czy se > odpuścić. Oczywiście że idź na noże. Masz bezsporna rację. Wszyscy jak jeden mąż i żona ci w tym wątku to przecież przyznają. Zaryzykuję twierdzenie, że masz niezawodna szansę na wygranie. Teraz już masz co chciałeś usłyszeć więc juz nie męcz tylko drani pozywaj. -- Marcin |
2009-09-23 06:51 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Johnson |
Stachna pisze: > > A do poprzedniego "proszku cudu" przypomniało mi się, że posiadam > jeszcze sprawny i nienaprawiany 17-18 letni telewizor takiej firmy jak > OTAKE. Także jest to 1 telewizor który mi się popsuł. Idąc twoim tokiem rozumowania tamten procentu też cię oszukał, bo nie zapewniał że TV jest "niezawodny", a ten sie złośliwie mnie popsuł ... To czy oni napisali coś w ulotce nie ma żadnego znaczenia dla roszczenia, jakie wynika z tej ustawy. Trzeba odróżnić dwa elementy - hipotezę normy prawnej - czyli niezgodność umowy (wtedy ma znaczenia to o czym zapewniał sprzedawca - choć reklamowane czegoś jako "niezadwodnego" nic nie znaczy) od sankcji normy (roszczeń) - dla której zasadniczo nie ma większego znaczenia jaka była niezgodność z umową. Jeżeli TV kosztuje 1000 zł a naprawa 100 zł to sprawa o wymianę na nowy jest nie do wygrania (na szczęście) -- @2009 Johnson Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym. |
||
2009-09-23 08:32 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Stachna |
> Jeżeli TV kosztuje 1000 zł a naprawa 100 zł to sprawa o wymianę na nowy > jest nie do wygrania (na szczęście) > > -- > @2009 Johnson > Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu > brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym. Coś konkretnego - czyli nie ma szans. To teraz 2 pytanie Czy czas jaki telewizor jest u sprzedawcy (już 1 miesiąc) zalicza się do tych 2 lat czy też przedłuża się go o czas Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem. Pozdrawiam |
||
2009-09-23 09:31 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | szerszen |
Użytkownik "Stachna" news:4cbf5057-0125-4280-805e-b7521e937bb4@d34g2000vbm.googlegroups.com... > Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów > związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem. a co biedny sprzedawca ma do tego? to on jest gwarantem? |
||
2009-09-23 10:25 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Johnson |
szerszen pisze: >> Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów >> związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem. > > a co biedny sprzedawca ma do tego? > to on jest gwarantem? Przecież nie rozmawiamy o gwarancji. Idź się wyśpij :) -- @2009 Johnson Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym. |
||
2009-09-23 10:25 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Johnson |
Stachna pisze: > Czy czas jaki telewizor jest u sprzedawcy (już 1 miesiąc) zalicza się > do tych 2 lat > czy też przedłuża się go o czas > > Rozumiem też - że mogę żadać od sprzedawcy wszelkich kosztów > związanych z montażem i ddemontażem oraz transportem. > Wszystko jest w ustawie, wystarczy przeczytać. -- @2009 Johnson Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym. |
||
2009-09-23 13:23 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Marek Dyjor |
Stachna wrote: > Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty > zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność > > Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy. > Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych > warunkach sprzedaży > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego > > Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa. > > I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO > NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy > zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi > problemu. > > W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor > przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się > popsuł > Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą > reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna. > > Czy na tej podstawie można spokojnie w sądzie wygrać - czy też > odpuścić sobie. > > Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora > 2900zł buchachachacha... naprawdę dobre :) znajdź dobr kobieto definicję prawną niezawodoności. jakby wiedzieli że sie nei psują to by dali ci gwarancję z wpisanym, że w przypadku uszkodzenia następuje wymiana na nowy od ręki. właśnei co jest napsiane w gwarancji producenta? |
||
2009-09-23 13:24 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Marek Dyjor |
Stachna wrote: >> === >> Jeśli uważasz, że produkt niezawodny to taki, którego żaden >> egzemplarz nigdy się nie zepsuje to jesteś... w błędzie. > > Może jestem w błędzie ale ustawa > > art. 4. > 3. W przypadkach nieobjętych ust. 2, domniemywa się, że towar > konsumpcyjny > jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego > rodzaju towar > jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają > właściwościom > cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, > gdy > towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym > na > składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego > przedstawiciela; > w szczególności uwzględnia się zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu > towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także > terminu, w jakim towar ma je zachować. > > Mam reklamę - katalog produktów producenta i gdzie jak byk jest > napisane że: "telewizory wyróżnia funkcjonalność, jakość i > niezawodność" > > Proszę o w miare konkretne odpowiedzi - bo nie pracuję w serwisie i > nie wiem czy mój telewizor jest 1 czy też 1000 - producent mnie > zapewnia o niezawodności i tu oczekuję pomocy. Bo nie wiem czy iść do > sądu czy też nie. idź do sądu... za naukę zwykel trzeba zapłacić :) |
||
2009-09-23 14:15 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Stachna |
On 23 Wrz, 13:23, "Marek Dyjor" > Stachna wrote: > > Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty > > zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność > > > Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy. > > Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych > > warunkach sprzedaży > > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego > > > Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa. > > > I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO > > NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy > > zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi > > problemu. > > > W tym przypadku niezgodność towaru z umową - popsuł się telewizor > > przypuszczam że to niewielka wada (na 90% poleciał zasilacz) - ale się > > popsuł > > Jednakże dla manie istotną cechą produktu była niezawodność - którą > > reklamuje producent i to skłoniło mnie do kupna. > > > Czy na tej podstawie można spokojnie w sądzie wygrać - czy też > > odpuścić sobie. > > > Bo powiedzą że koszt naprawy zasilacza to 100zł a cena telewizora > > 2900zł > > buchachachacha... > > naprawdę dobre :) > > znajdź dobr kobieto definicję prawną niezawodoności. > > jakby wiedzieli że sie nei psują to by dali ci gwarancję z wpisanym, że w > przypadku uszkodzenia następuje wymiana na nowy od ręki. > > właśnei co jest napsiane w gwarancji producenta?- Ukryj cytowany tekst - > > - Pokaż cytowany tekst - Gwarancji nie posiadam - gdyż została zdan z kompletem hahaha natomiast znalazłem coś takiego - a przy okazji brak jest określenia - "wysokiej niezawodności" - w tym przypadku można powiedzieć że poziom niezawodności jest nie określony. Jeżeli miałbym podany czas bezawaryjnej pracy to co innego jak np. podają przy dyskach itp. MTBF = MTR + MTTFF MTBF - średni czas pomiędzy uszkodzeniami MTR - średni czas odnowy MTTFF - średni czas pracy do uszkodzenia Niezawodność to cecha użytkowa podająca dla danej zbiorowości obiektów przewidywaną liczbę egzemplarzy które będą pracować bez uszkodzeń w zadanym przedziale czasowym. Dla pojedynczego obiektu jest to szansa że obiekt będzie działał sprawnie przez określony czas, czyli jest to czas jego bezawaryjnej pracy z założonym prawdopodobieństwem np. że w czasie roku prawdopodobieństwo bezawaryjnej pracy wynosi 90%. Aby określić niezawodność muszą być spełnione następujące wymagania: ?ilościowe określenie niezawodności w postaci prawdopodobieństwa ?określenie warunków środowiskowych w których obiekt ma sprawne działanie ?określenie wymaganego czasu sprawnego działania między uszkodzeniami ?bez tego wartość niezawodności nie ma sensu dla obiektów naprawianych. A co do terminow jest tam podany tylko 3 m-ce na negocjacje i nic wiecej Jedyne co to później można by się powołać na: Wyrok SN z dnia 15 czerwca 2005 r., sygn. IV CK 786/04 Kupujący może odstąpić od umowy sprzedaży z powodu zwłoki sprzedawcy w wymianie wydanych rzeczy na wolne od wad. Pozdro |
||
2009-09-23 14:26 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Stachna |
Napisałem do producenta jak należy rozumieć zdanie o niezawodności. Zobaczymy co odpisze i czy odpisze. Pozdrawiam |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Reklamacja i wymiana produktu na nowy. |
Mikołaj_\Miki\_Menke | 2005-12-16 17:07 |
Gwarancja, naprawa a wymiana |
Mariusz | 2005-12-20 11:58 |
Wymiana towaru/naprawa |
Zibi | 2006-06-25 20:37 |
prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy |
Zygmunt M. Zarzecki | 2006-10-04 15:28 |
Gwarancja - wymiana / naprawa obuwia |
VanVonVen | 2007-01-29 22:21 |
Gwarancyjna wymiana samochodu na nowy. |
m. | 2007-04-17 22:08 |
wadliwy towar - wymiana na nowy? |
Pawcio | 2007-11-30 10:39 |
Naprawa gwarancyjna telefonu i wymiana telefonu |
pit | 2007-12-13 01:45 |
Wymiana produktu na nowy i gwarancja |
ulong | 2008-03-26 18:31 |
Prosba o porade - problem z naprawa gwarancyjna telewizora 40" |
thomanos | 2009-08-13 14:43 |