poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-09-23 14:27 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | spp |
Stachna pisze: > Napisałem do producenta jak należy rozumieć zdanie o niezawodności. > > Zobaczymy co odpisze i czy odpisze. Pewnie odpisze, że tak samo jak 'Nr 1 na rynku'. :) -- spp |
2009-09-23 20:08 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Papa Smerf |
Órzytkownik "Marcin Debowski" napisał: > Ujmę prościej: Jak widzisz reklame "ten proszek czyni cuda" to > spodziewasz się faktycznie słownikowego cudu? czyli co, twierdzisz że reklama, politycy i sprzedawcy mogą bezkarnie kałać a innych wsadza sie do pudła?:O( p.s. tak wiem, żyjemy w państwie "prawa"!:O( |
||
2009-09-23 21:56 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | crazy bejbi |
Stachna pisze: > Witam uszkodził mi się telewizor - minęło już 6 miesięcy od daty > zakupu czyli ja muszę udowodnić niezgodność > > Złożyłem reklamację - moje żądanie - wymiana na nowy. > Wszystko w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych > warunkach sprzedaży > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego > > Oczywiście odpowiedź sprzedawcy - naprawa. > > I tu się nie zgadzam - PRODUCENT REKLAMUJE SWOJE TELEWIZORY JAKO > NIEZAWODNE - mam nawet z jego strony ulotkę reklamową - oraz przy > zakupie sprzedawca powiedział - że do tej pory nie mieli z nimi > problemu. cytuję za wikipedią: Niezawodność (ang. reliability) jest to własność obiektu mówiąca o tym, czy pracuje on poprawnie (spełnia wszystkie powierzone mu funkcje i czynności) przez wymagany czas i w określonych warunkach eksploatacji (w danym zespole czynników wymuszających). Niezawodność obiektu jest określona przez prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia opisanego definicją: czyli: 1. niezawodność dotyczy pewnych warunków. Oczywiście oni ich nie określili w reklamie, ale raczej nie można domniemywać, że dotyczy "każdych warunków". Oczywiście oni się powołają na badania, że przebadali w warunkach laboratoryjnych, bo warunków Twojego domu nie mieli ... 2. zespół czynników wymuszających - podobnie jak powyżej - jesteś na 100% pewien, że twoje zasilanie w gniazdu ma dokładnie tyle ile jest w instrukcji ? np. 220 V ? a nie np. 221V ? 3. jest to prawdopodobieństwo wystąpienia zdarzenia. Zatem oni mogli założyć prawdopodobieństwo 99% i już uznać to jako "niezawodny". Pewnie są na to jeszcze dodatkowo jakieś normy przemysłowe, które określają ilość wad na ileśtam sztuk. Pewnie firma ma księgę jakości do której są procedury, które o tym mówią. Oczywiście w przypadku rozprawy się na to powołają - że to są ich normy zakładowe. Wojtek -- ****** www.sklepzczesciami.pl ****** amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7 |
||
2009-09-25 10:31 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | poreba |
Dnia Wed, 23 Sep 2009 06:51:57 +0200, Johnson napisał(a): > Idąc twoim tokiem rozumowania tamten procentu też cię oszukał, bo nie > zapewniał że TV jest "niezawodny", a ten sie złośliwie mnie popsuł ... Ale Twoja usterka objawia się w dyskusjach z tylko niektórymi dyskutantami na psp. NMSP ;) -- pozdro poreba |
||
2009-10-15 08:59 | Re: Wymiana telewizora na nowy - czy niechciana naprawa | Stachna |
12-10 odebrałem telewizor - oczywiście nikt o niczym wcześniej mnie nie poinformował - ale to już mniejsza z tym. Przy czym po odbiorze okazało się, że tak naprawiali i wystąpiły następne usterki - plamy i przebarwienia na matrycy LCD - i znów reklamacja. Czyli nie mam już telewizora półtora miesiąca. Natomiast producent - nic nie odpowiedział poprostu olał sprawę - tak jak napisał spp: "Nr 1 na rynku" jakby tak odpisali to bym się cieszył. A nie totalne olewanie klienta. I pytanie - bo mają określić czy usterka jest znaczna czy nie - oczywiście eksperci - ale w tym momencie uszkodzenie nastąpiło w serwisie. Oddając TV nie było przebarwień na matrycy. Co mogę zrobić by nie powiedzieli że procentowo to jest nieznaczne i oddadzą mi uszkodzony w ich serwisie telewizor. Pozdrawiam Staszek |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Reklamacja i wymiana produktu na nowy. |
Mikołaj_\Miki\_Menke | 2005-12-16 17:07 |
Gwarancja, naprawa a wymiana |
Mariusz | 2005-12-20 11:58 |
Wymiana towaru/naprawa |
Zibi | 2006-06-25 20:37 |
prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy |
Zygmunt M. Zarzecki | 2006-10-04 15:28 |
Gwarancja - wymiana / naprawa obuwia |
VanVonVen | 2007-01-29 22:21 |
Gwarancyjna wymiana samochodu na nowy. |
m. | 2007-04-17 22:08 |
wadliwy towar - wymiana na nowy? |
Pawcio | 2007-11-30 10:39 |
Naprawa gwarancyjna telefonu i wymiana telefonu |
pit | 2007-12-13 01:45 |
Wymiana produktu na nowy i gwarancja |
ulong | 2008-03-26 18:31 |
Prosba o porade - problem z naprawa gwarancyjna telewizora 40" |
thomanos | 2009-08-13 14:43 |