poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-10-17 13:56 | Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 | Adrian |
Witam, Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest informacja, iż 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę + 14 dni 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.) - nic tu nie jest zaznaczone jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3 Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie, nie skontaktowano się ze mną (a mieli zadzwonić). Pozdrawiam, Adrian |
2009-10-17 14:57 | Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z | kuba |
Adrian pisze: > Witam, > > Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot > niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest > informacja, iż > 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni > 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu > reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę > + 14 dni > 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.) > - nic tu nie jest zaznaczone > > jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo > uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3 > > Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin > rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;) Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę. Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy. -- kuba www.fashioncorner.pl |
||
2009-10-17 22:41 | Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termi | kasia |
On 17 Paź, 14:57, kuba > Adrian pisze: > > > > > Witam, > > > Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot > > niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest > > informacja, iż > > 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni > > 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu > > reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę > > + 14 dni > > 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.) > > - nic tu nie jest zaznaczone > > > jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo > > uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3 > > > Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin > > rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie > > Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale > z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;) > > Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży > konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym > roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie > sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę. > > Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca > przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać > nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy. > > -- > kubawww.fashioncorner.pl A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )? |
||
2009-10-18 13:12 | Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z | kuba |
kasia pisze: > A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli > oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )? Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli mówiąc "bronić się" :) Ale przepisy o rękojmi nie mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej. Wszystkie roszczenia klienta są opisane w Ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. -- kuba www.fashioncorner.pl |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
umowa i termin zaplaty |
Lebowski | 2006-03-22 22:42 |
Niezgosnosc towaru z umowa? |
Piter | 2006-04-11 12:46 |
umowa i termin zaplaty |
Lebowski | 2006-03-22 22:42 |
Ustawa o niezgodności towaru z umową |
X | 2006-05-09 20:29 |
zamówienie towaru/zaliczka/ nie zgłoszenie sie po odbiór |
Piotrek XX | 2006-08-18 16:51 |
szkoda z OC sprawcy jaki termin na jej zgłoszenie |
lukeskyobi | 2006-09-27 22:39 |
Umowa o prace + termin wyplaty wynagrodzen |
haste | 2006-10-05 11:33 |
Umowa przedwstępna notarialna - minął termin - HELP |
Kristofuros | 2007-04-22 16:53 |
Niezgodności towaru z |
Adramelech | 2007-06-12 11:51 |
Termin naprawy towaru przy reklamacji z tytułu |
Czarek | 2007-12-22 12:45 |