Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2009-10-17 13:56 Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 Adrian
Witam,

Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
informacja, iż
1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
+ 14 dni
3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
- nic tu nie jest zaznaczone

jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3

Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie, nie
skontaktowano się ze mną (a mieli zadzwonić).


Pozdrawiam,
Adrian
2009-10-17 14:57 Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z kuba
Adrian pisze:
> Witam,
>
> Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
> niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
> informacja, iż
> 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
> 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
> reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
> + 14 dni
> 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
> - nic tu nie jest zaznaczone
>
> jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
> uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
>
> Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
> rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie

Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)

Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.

Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.


--
kuba
www.fashioncorner.pl
2009-10-17 22:41 Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termi kasia
On 17 Paź, 14:57, kuba wrote:
> Adrian pisze:
>
>
>
> > Witam,
>
> > Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
> > niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
> > informacja, iż
> > 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
> > 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
> > reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
> > + 14 dni
> > 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
> > - nic tu nie jest zaznaczone
>
> > jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
> > uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
>
> > Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
> > rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie
>
> Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
> z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)
>
> Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
> konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
> roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
> sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.
>
> Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
> przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
> nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.
>
> --
> kubawww.fashioncorner.pl

A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?
2009-10-18 13:12 Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z kuba
kasia pisze:

> A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
> oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?

Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli mówiąc "bronić się" :)
Ale przepisy o rękojmi nie mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.
Wszystkie roszczenia klienta są opisane w Ustawie o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej.

--
kuba
www.fashioncorner.pl
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

umowa i termin zaplaty

Lebowski 2006-03-22 22:42

Niezgosnosc towaru z umowa?

Piter 2006-04-11 12:46

umowa i termin zaplaty

Lebowski 2006-03-22 22:42

Ustawa o niezgodności towaru z umową

X 2006-05-09 20:29

zamówienie towaru/zaliczka/ nie zgłoszenie sie po odbiór

Piotrek XX 2006-08-18 16:51

szkoda z OC sprawcy jaki termin na jej zgłoszenie

lukeskyobi 2006-09-27 22:39

Umowa o prace + termin wyplaty wynagrodzen

haste 2006-10-05 11:33

Umowa przedwstępna notarialna - minął termin - HELP

Kristofuros 2007-04-22 16:53

Niezgodności towaru z

Adramelech 2007-06-12 11:51

Termin naprawy towaru przy reklamacji z tytułu

Czarek 2007-12-22 12:45