Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Media społecznościowe, a komunikacja biznesowa

0
Podziel się:
Media społecznościowe, a komunikacja biznesowa

Artykuł sponsorowany

Na co zwracają uwagę dostawcy oraz kupujący podczas zawierania transakcji? W jaki sposób oceniają potencjalnego kontrahenta? Jakie formy rzeczywiście ułatwiają komunikację? Te i inne aspekty zostały poruszone w badaniu "Kupiec i dostawca kreatorami wartości" przeprowadzonej przez Marketplanet.

Niewłaściwe byłoby porównanie relacji biznesowych do portali społecznościowych, jednak narzędzia wykorzystywane na płaszczyźnie tych drugich mogą byś skutecznie eksploatowane w rozwiązaniach informatycznych na rynku B2B. Tego typu mechanizm funkcjonuje na platformie Marketplanet OnePlace.

Zarówno kupujący, jak i dostawcy w zdecydowanej większości zgodnie opowiedzieli się za możliwością oceny kontrahenta przez wyspecjalizowane firmy. Tak wysoki procent ewidentnie świadczy o ograniczonej szansie na uzyskanie rzetelnych informacji na rynku. Oznacza to ni mniej ni więcej, że strony transakcji oczekują zweryfikowanych danych od wiarygodnych, a zarazem niezależnych podmiotów. Kto może zostać tego typu opiniodawcą? Przede wszystkim firmy o ugruntowanej pozycji na rynku, które bezpośrednio współpracowały z danym dostawcą. W tym miejscu warto podkreślić, że z rozwiązań Marketplanet korzysta 6 spośród 10 największych firm w Polsce, a także wiele innych z listy top 500 przedsiębiorstw w Polsce. Zatem baza podmiotów dzięki którym możemy wystawić ocenę jest jak najbardziej wiarygodna.

Na drugim miejscu w wynikach badania uplasował się dostęp do informacji analitycznych i raportów branżowych, co wskazało 24% kupujących oraz 19% dostawców. Pozyskanie rzetelnych danych o trendach cenowych w wybranym asortymencie, regionie, benchmarki stanowią informacje na wagę złota.

Ostatnie miejsce na podium wśród funkcjonalności narzędzi mediów społecznościowych na rynku zakupowym, przypadło szybkiej formie komunikacji, czego przykładem może być popularny czat. Postawiło na tą funkcję 17% kupujących i 19% dostawców. Wybór dziwić nie powinien. Rzeczywisty czas odpowiedzi na pojawiające się wątpliwości i pytania zdecydowanie ułatwia podjęcie decyzji, a co więcej czas poświęcony na czat na żywo w czasie trwania np. „aukcji” świadczy o rzetelnym podejściu potencjalnego kontrahenta. Marketplanet OnePlace charakteryzuje się wykorzystaniem właśnie tego typu narzędzi i skupia w sobie dodatkowo: zamieszczanie komentarzy i ocen w elektronicznych katalogach, informowanie o RFX i ogłoszeniach, a także uniwersalny aparat komunikacji, dla wszystkich zainteresowanych.

Czwarte miejsce w rankingu (24% kupujących, 7% dostawców) zajęło propagowanie wiedzy branżowej. Bycie na czasie jest ważnym elementem obecnego istnienia na rynku, a posiadanie informacji we właściwym czasie daje realną przewagę.

Marketplanet wdrożył do działania OnePlace powyższe narzędzia, aby jak najlepiej zoptymalizować jego funkcjonalność na obszarze rynku zakupowego, a zarazem być odpowiedzią na potrzeby sprzedawców. Projekt ma na celu utworzenie innowacyjnego rynku B2B, dlatego zespół specjalistów wciąż wzbogaca elektroniczny Marketplace o powstające zapotrzebowanie. Wszystkie działania dążą do zbudowania elektronicznego świata transakcji, który sprosta nawet największym wyzwaniom.

sponsorowane
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)