Art. 102.
1. Zamawiający może ustanowić dynamiczny system zakupów oraz udzielać
zamówieńobjętych tym systemem, stosując odpowiednio przepisy dotycząceudzielania
zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, jeżeli przepisy niniejszegorozdziału
nie stanowią inaczej.
2. Dynamiczny system zakupów ustanawia się na okres nie dłuższy niż
4 lata, ztym że ze względu na przedmiot zamówienia i szczególny interes
zamawiającegosystem może być ustanowiony na okres dłuższy.
3. W przypadku ustanowienia dynamicznego systemu zakupów na okres dłuższyniż
4 lata zamawiający w terminie 3 dni zawiadamia o tym Prezesa Urzędu,
podającwartość dynamicznego systemu zakupów i przedmiot zamówień objętychtym
systemem oraz uzasadnienie faktyczne i prawne.
4. Zamawiający nie może wykorzystywać dynamicznego systemu zakupów doograniczania
konkurencji.
Art. 103.
1. W postępowaniu prowadzonym w celu ustanowienia dynamicznego systemu
zakupóworaz w postępowaniu o udzielenie zamówienia objętego dynamicznymsystemem
zakupów zamawiający i wykonawcy przekazują oświadczenia, dokumenty,wnioski,
zawiadomienia, zaproszenia i inne informacje drogą elektroniczną.
2. W postępowaniach, o których mowa w ust. 1, oferty składa się, pod
rygoremnieważności, w postaci elektronicznej, opatrzone bezpiecznym
podpisem elektronicznymweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego
certyfikatu.
3. Ogłoszenia zamieszcza się w Biuletynie Zamówień Publicznych drogąelektroniczną
za pomocą formularzy umieszczonych na stronach portalu internetowegoUrzędu,
a Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskichprzekazuje się
drogą elektroniczną zgodnie z formą i proceduramiwskazanymi na stronie
internetowej określonej w dyrektywie.
Art. 104.
1. Od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień
Publicznychalbo publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zamawiającyudostępnia
na stronie internetowej specyfikację istotnych warunkówzamówienia oraz
informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów,a w szczególności:
1) określenie przedmiotu zamówień objętych dynamicznym systemem zakupów;
2) czas trwania dynamicznego systemu zakupów;
3) przewidywane terminy dokonywania zamówień;
4) wymagania techniczne dotyczące urządzeń teleinformatycznych niezbędnychdo
porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami, w tym przesyłaniaofert.
2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz informacje, o których
mowaw ust. 1, są dostępne na stronie internetowej przez cały okres trwania
dynamicznegosystemu zakupów.
Art. 105.
1. W celu dopuszczenia do udziału w dynamicznym systemie zakupów wykonawcymogą
składać oferty, zwane dalej "ofertami orientacyjnymi", przez
cały okrestrwania dynamicznego systemu zakupów. Przepisów art. 45 i
46, art. 82 ust. 1 i2 oraz art. 83-86 nie stosuje się.
2. Wraz z ofertą orientacyjną wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu
warunkówudziału w postępowaniu, a jeżeli zamawiający żąda dokumentów
potwierdzającychspełnienie tych warunków, również te dokumenty.
3. Oferta orientacyjna może być w każdym czasie uaktualniona poprzez
złożenienowej oferty orientacyjnej. W przypadku uaktualniania oferty
orientacyjnejprzepisu ust. 2 nie stosuje się.
4. Zamawiający dokonuje oceny oferty orientacyjnej w terminie nie dłuższym
niż15 dni od dnia jej otrzymania.
5. Zamawiający informuje niezwłocznie wykonawcę o dopuszczeniu do udziału
wdynamicznym systemie zakupów albo o odmowie dopuszczenia, podając uzasadnieniefaktyczne
i prawne.
6. Zamawiający może przedłużyć termin, o którym mowa w ust. 4, z tym
że wokresie przedłużenia nie może wszcząć postępowania o udzielenie
zamówieniaobjętego dynamicznym systemem zakupów.
Art. 106.
1. Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia objętego dynamicznymsystemem
zakupów zamawiający zamieszcza na stronie internetowejuproszczone ogłoszenie
o zamówieniu. Przepisy art. 40 ust. 2-6 stosuje się odpowiednio.
2. Uproszczone ogłoszenie o zamówieniu zawiera co najmniej:
1) termin i miejsce opublikowania ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego
ustanowieniadynamicznego systemu zakupów;
2) nazwę (firmę) zamawiającego;
3) określenie przedmiotu zamówienia oraz wielkość lub zakres zamówienia;
4) adres strony internetowej, na której jest udostępniona specyfikacja
istotnychwarunków zamówienia oraz informacje, o których mowa w art.
104 ust. 1;
5) termin składania ofert orientacyjnych.
3. Zamawiający może, przed publikacją uproszczonego ogłoszenia, zmodyfikowaćtreść
specyfikacji istotnych warunków zamówienia. O dokonanej modyfikacjizamawiający
informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców dopuszczonychdo udziału
w dynamicznym systemie zakupów, a także zamieszcza tę informacjęna stronie
internetowej. Przepisów art. 38 ust. 4, 6 i 7 nie stosuje się.
Art. 107.
1. W odpowiedzi na uproszczone ogłoszenie o zamówieniu wykonawca, którydotychczas
nie był dopuszczony do udziału w dynamicznym systemie zakupów,składa
ofertę orientacyjną w wyznaczonym przez zamawiającego terminie,nie krótszym
niż 15 dni od dnia zamieszczenia tego ogłoszenia w BiuletynieZamówień
Publicznych albo przekazania Urzędowi Oficjalnych PublikacjiWspólnot
Europejskich.
2. Zamawiający niezwłocznie dokonuje oceny ofert orientacyjnych. Przepis
art. 105ust. 5 stosuje się.
Art. 108.
1. Niezwłocznie po zakończeniu oceny ofert orientacyjnych zamawiający
wszczynapostępowanie o udzielenie zamówienia objętego dynamicznym systemem
zakupów,zapraszając do składania ofert wszystkich wykonawców dopuszczonych
dotego systemu.
2. Zamawiający wyznacza termin składania ofert z uwzględnieniem czasu
niezbędnegodo przygotowania i złożenia oferty.
Art. 109.
1. Oferty składane w postępowaniu o udzielenie zamówienia objętego dynamicznymsystemem
zakupów ocenia się wyłącznie na podstawie kryteriów określonychw specyfikacji
istotnych warunków zamówienia, o której mowa w art. 104.
2. Oferta składana przez wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia
objętegodynamicznym systemem zakupów nie może być mniej korzystna od
ofertyorientacyjnej.
3. Wykonawca składa dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału
wpostępowaniu, jeżeli zamawiający żąda ich, zapraszając do składania
ofert.
Art. 110.
Konkurs jest przyrzeczeniem publicznym, w którym przez publiczne ogłoszenie
zamawiającyprzyrzeka nagrodę za wykonanie i przeniesienie prawa do wybranej
przezsąd konkursowy pracy konkursowej, w szczególności z zakresu planowania
przestrzennego,projektowania urbanistycznego, architektoniczno-budowlanego
orazprzetwarzania danych.
Art. 111.
1. Nagrodami w konkursie mogą być:
1) nagroda pieniężna lub rzeczowa;
2) zaproszenie do negocjacji w trybie negocjacji bez ogłoszenia co najmniejdwóch
autorów wybranych prac konkursowych lub
3) zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki autora
wybranejpracy konkursowej.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, przedmiotem zamówieniajest
szczegółowe opracowanie pracy konkursowej.
3. Wartością konkursu jest wartość nagród.
4. Wartością konkursu, w którym nagrodą jest zaproszenie do udziału
w postępowaniuo udzielenie zamówienia, jest wartość tego zamówienia
oraz wartość nagróddodatkowych, jeżeli zamawiający przewidział takie
nagrody.
5. Do ustalenia wartości konkursu przepisy art. 35 stosuje się odpowiednio.
Art. 112.
1. Organizatorem konkursu jest zamawiający. Przepisy art. 15 ust. 2
oraz art. 18stosuje się odpowiednio.
2. Kierownik zamawiającego powołuje sąd konkursowy oraz określa organizację,skład
i tryb pracy sądu konkursowego.
3. Sąd konkursowy składa się co najmniej z 3 osób powoływanych i odwoływanychprzez
kierownika zamawiającego.
4. Do członków sądu konkursowego przepisy art. 17 stosuje się odpowiednio.
5. Członkami sądu konkursowego są wyłącznie osoby posiadające kwalifikacjeumożliwiające
ocenę zgłoszonych prac konkursowych, z tym że jeżeli przepisyszczególne
wymagają posiadania uprawnień do opracowania pracy konkursowej,co najmniej
1/3 członków sądu konkursowego, w tym jego przewodniczący,posiada wymagane
uprawnienia.
Art. 113.
1. Sąd konkursowy jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego
powołanymdo oceny spełniania przez uczestników konkursu wymagań określonychw
regulaminie konkursu, oceny prac konkursowych oraz wyboru najlepszychprac
konkursowych.
2. Sąd konkursowy w szczególności sporządza informacje o pracach konkursowych,przygotowuje
uzasadnienie rozstrzygnięcia konkursu, a także, w zakresie,o którym
mowa w ust. 1, występuje z wnioskiem o unieważnienie konkursu.
3. Sąd konkursowy w zakresie spraw, o których mowa w ust. 1 i 2, jest
niezależny.
4. Kierownik zamawiającego może powierzyć sądowi konkursowemu inne niżokreślone
w ust. 1 czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniemkonkursu.
Art. 114.
Kierownik zamawiającego albo osoba przez niego upoważniona sprawuje
nadzórnad sądem konkursowym w zakresie zgodności konkursu z przepisami
ustawy i regulaminemkonkursu, w szczególności:
1) unieważnia konkurs;
2) zatwierdza rozstrzygnięcie konkursu.
Art. 115.
1. Zamawiający zamieszcza ogłoszenie o konkursie w miejscu publicznie
dostępnymw swojej siedzibie oraz na stronie internetowej.
2. Ogłoszenie o konkursie zawiera co najmniej:
1) nazwę (siedzibę) i adres zamawiającego;
2) określenie przedmiotu konkursu;
3) wymagania, jakie muszą spełniać uczestnicy konkursu, z tym że jeżeli
nagrodąw konkursie jest zaproszenie do negocjacji w trybie negocjacji
bezogłoszenia co najmniej dwóch autorów wybranych prac konkursowych
lubzaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki autora
wybranejpracy konkursowej, przepis art. 22 stosuje się odpowiednio;
4) kryteria oceny prac konkursowych wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów;
5) określenie sposobu uzyskania regulaminu konkursu;
6) termin składania prac konkursowych;
7) rodzaj i wysokość nagród.
3. Jeżeli wartość konkursu jest mniejsza niż kwoty określone w przepisachwydanych
na podstawie art. 11 ust. 8, zamawiający zamieszcza ogłoszenie okonkursie
w Biuletynie Zamówień Publicznych.
4. Jeżeli wartość konkursu jest równa lub przekracza kwotę określoną
w przepisachwydanych na podstawie art. 11 ust. 8, zamawiający przekazuje
ogłoszenie okonkursie Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich.
5. Do przekazywania ogłoszeń o konkursie przepisy art. 40 ust. 5 i 6
stosuje się odpowiednio.
Art. 116.
1. Zamawiający przeprowadza konkurs na podstawie ustalonego przez siebie
regulaminukonkursu.
2. Regulamin konkursu określa w szczególności:
1) imię i nazwisko albo nazwę (firmę) oraz adres i miejsce zamieszkania
(siedzibę)zamawiającego;
2) formę konkursu;
3) szczegółowy opis przedmiotu konkursu;
4) maksymalny planowany łączny koszt wykonania prac realizowanych napodstawie
pracy konkursowej;
5) w przypadkach, o których mowa w art. 111 ust. 1 pkt 2 i 3, zakres
szczegółowegoopracowania pracy konkursowej stanowiącego przedmiot zamówieniaudzielanego
w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówieniaz wolnej ręki;
6) informację o oświadczeniach lubdokumentach, jakie mają dostarczyćuczestnicy
konkursu w celu potwierdzenia spełnienia stawianych imwymagań, przepis
art. 25 stosuje się odpowiednio;
7) sposób porozumiewania się zamawiającego z uczestnikami konkursu orazprzekazywania
oświadczeń lub dokumentów;
8) miejsce i termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie;
9) zakres rzeczowy i formę opracowania oraz sposób prezentacji pracy
konkursowej;
10) miejsce i termin składania prac konkursowych przez uczestników dopuszczonychdo
udziału w konkursie;
11) kryteria oceny prac konkursowych wraz z podaniem znaczenia tych
kryteriów;
12) skład sądu konkursowego;
13) rodzaj i wysokość nagród;
14) termin wydania (wypłacenia) nagrody, a w przypadkach, o których
mowaw art. 111 ust. 1 pkt 2 i 3, zaproszenia do negocjacji w trybie
negocjacji bezogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki;
15) wysokość zwrotu kosztów przygotowania prac konkursowych, jeżeli
zamawiającyprzewiduje ich zwrot;
16) postanowienia dotyczące przejścia autorskich praw majątkowych do
wybranejpracy wraz ze szczegółowym określeniem pól eksploatacji prac
konkursowych,a w przypadkach, o których mowa w art. 111 ust. 1 pkt 2
i 3,również istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do umowy;
17) sposób podania do publicznej wiadomości wyników konkursu;
18) sposób udzielania wyjaśnień dotyczących regulaminu konkursu;
19) pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących uczestnikom
konkursu.
3. Zamawiający przekazuje uczestnikowi konkursu regulamin konkursu w
terminie5 dni od dnia zgłoszenia wniosku o jego przekazanie. Cena, jakiej
wolno żądaćza regulamin konkursu, może pokrywać jedynie koszty jego
druku oraz przekazania.
4. Do porozumiewania się zamawiającego z uczestnikami konkursu przepisy
art. 27stosuje się odpowiednio.
Art. 117.
1. Konkurs może być zorganizowany jako jednoetapowy lub dwuetapowy.
2. W konkursie dwuetapowym w pierwszym etapie zostają wyłonione opracowaniastudialne,
odpowiadające wymaganiom określonym w regulaminie konkursu. Wdrugim
etapie sąd konkursowy, na podstawie kryteriów określonych w regulaminiekonkursu,
ocenia prace konkursowe wykonane na podstawie opracowaństudialnych wyłonionych
w pierwszym etapie.
Art. 118.
1. Uczestnikami konkursu mogą być osoby fizyczne, osoby prawne oraz
jednostkiorganizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
2. Jeżeli przepisy szczególne wymagają posiadania uprawnień do opracowania
pracykonkursowej, uczestnikami konkursu mogą być wyłącznie osoby fizyczneposiadające
wymagane uprawnienia lub podmioty posługujące się osobami fizycznymiposiadającymi
wymagane uprawnienia.
3. Uczestnicy konkursu mogą wspólnie brać udział w konkursie. Przepisy
dotycząceuczestnika konkursu stosuje się odpowiednio do uczestników
konkursu biorącychwspólnie udział w konkursie.
Art. 119.
Zamawiający wyznacza termin składania wniosków o dopuszczenie do udziałuw
konkursie, z uwzględnieniem czasu na złożenie wymaganych dokumentów,
ztym że termin ten nie może być krótszy niż 21 dni od dnia:
1) zamieszczenia ogłoszenia o konkursie w Biuletynie Zamówień Publicznych;
2) przekazania ogłoszenia o konkursie Urzędowi Oficjalnych PublikacjiWspólnot
Europejskich - jeżeli wartość konkursu jest równa lub przekraczakwotę
określoną w przepisach wydanych na podstawie art. 11ust. 8.
Art. 120.
1. Zamawiający dopuszcza do udziału w konkursie i zaprasza do składania
prackonkursowych uczestników konkursu spełniających wymagania określone
w regulaminiekonkursu.
2. Uczestnicy konkursu niespełniający wymagań określonych w regulaminie
konkursupodlegają wykluczeniu.
3. Do oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie przepisy
art. 26 ust.3 i 4 stosuje się odpowiednio.
Art. 121.
1. Uczestnicy konkursu składają prace konkursowe wraz z informacjami
o planowanychłącznych kosztach wykonania prac realizowanych na podstawie
pracykonkursowej, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Uczestnicy konkursu składają prace konkursowe bez informacji, o których
mowaw ust. 1, jeżeli ze względu na specyfikę przedmiotu pracy konkursowej
nie jestmożliwe określenie kosztów.
3. Z zawartością prac konkursowych sąd konkursowy nie może zapoznać
się doupływu terminu ich składania.
4. Zamawiający zapewnia, że do rozstrzygnięcia konkursu przez sąd konkursowyniemożliwe
jest zidentyfikowanie autorów prac konkursowych.
Art. 122.
1. Sąd konkursowy ocenia prace konkursowe zgodnie z kryteriami określonymi
wogłoszeniu o konkursie. Przepis art. 87 ust. 1 stosuje się odpowiednio.
2. Sąd konkursowy rozstrzyga konkurs, wybierając spośród prac konkursowychnajlepszą
pracę konkursową lub najlepsze prace konkursowe.
3. Sąd konkursowy dokonuje identyfikacji wszystkich prac konkursowych
po rozstrzygnięciukonkursu.
Art. 123.
1. Niezwłocznie po ustaleniu wyników konkursu zamawiający zawiadamia
uczestnikówkonkursu o wynikach i otrzymanych ocenach, podając imię i
nazwiskoalbo nazwę (firmę) oraz adres i miejsce zamieszkania (siedzibę)
autora wybranejpracy konkursowej albo autorów wybranych prac konkursowych.
2. Z przebiegu prac sądu konkursowego sporządza się protokół.
Art. 124.
Zamawiający unieważnia konkurs, jeżeli nie został złożony żaden wniosek
o dopuszczeniedo udziału w konkursie lub żadna praca konkursowa, a w
przypadku, októrym mowa w art. 111 ust. 1 pkt 2, co najmniej dwie prace
konkursowe albo jeżelinie rozstrzygnięto konkursu. Do unieważnienia
konkursu przepisy art. 93 ust. 1 pkt 6i 7 stosuje się odpowiednio.
Art. 125.
W terminie określonym w regulaminie konkursu, nie krótszym niż 15 dni
od dniaustalenia wyników konkursu, zamawiający wydaje (wypłaca) nagrodę,
a w przypadkach,o których mowa w art. 111 ust. 1 pkt 2 i 3 - odpowiednio
zaprasza do negocjacjiw trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie
zamówienia z wolnej ręki.
Art. 126.
1. Jeżeli wartość konkursu jest mniejsza niż kwoty określone w przepisachwydanych
na podstawie art. 11 ust. 8, zamawiający niezwłocznie po ustaleniuwyników
konkursu zamieszcza ogłoszenie o jego wynikach w BiuletynieZamówień
Publicznych.
2. Jeżeli wartość konkursu jest równa lub przekracza kwoty określone
w przepisachwydanych na podstawie art. 11 ust. 8, niezwłocznie po ustaleniu
wyników konkursu,zamawiający przekazuje ogłoszenie o jego wynikach Urzędowi
OficjalnychPublikacji Wspólnot Europejskich.
Art. 127.
1. Zamawiający przechowuje dokumentację konkursu przez okres 4 lat od
dniaustalenia wyników konkursu w sposób gwarantujący jej nienaruszalność.
2. Zamawiający, na wniosek uczestników konkursu, których prace konkursowe
niezostały wybrane, zwraca złożone przez nich prace konkursowe.
Art. 128.
1. Postępowanie mające na celu udzielenie koncesji na roboty budowlane,
zwanejdalej "koncesją", wszczyna zamawiający, o którym mowa
w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a, zamieszczając ogłoszenie o koncesji w miejscu
publicznie dostępnym wswojej siedzibie oraz na stronie internetowej.
2. Jeżeli wartość koncesji jest mniejsza niż kwota określona w przepisach
wydanychna podstawie art. 11 ust. 8, od której jest uzależniony obowiązekprzekazywania
ogłoszeń o zamówieniach na roboty budowlane UrzędowiOficjalnych Publikacji
Wspólnot Europejskich, zamawiający zamieszczaogłoszenie o koncesji w
Biuletynie Zamówień Publicznych.
3. Jeżeli wartość koncesji jest równa lub przekracza kwotę określoną
w przepisachwydanych na podstawie art. 11 ust. 8, od której jest uzależniony
obowiązekprzekazywania ogłoszeń o zamówieniach na roboty budowlane Urzędowi
OficjalnychPublikacji Wspólnot Europejskich, zamawiający przekazuje
ogłoszenieo koncesji Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich.
4. Ogłoszenie o koncesji zawiera co najmniej:
1) nazwę (firmę) i adres zamawiającego;
2) określenie przedmiotu koncesji;
3) określenie trybu, w jakim udzielana będzie koncesja;
4) termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
lubofert;
5) opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywaniaoceny
spełniania tych warunków, a w przypadku udzielania koncesji w trybieprzetargu
ograniczonego albo negocjacji z ogłoszeniem także znaczeniewarunków
udziału w postępowaniu;
6) informację o oświadczeniach lubdokumentach, jakie mają dostarczyćwykonawcy
w celu potwierdzenia spełniania warunków udziałuw postępowaniu;
7) kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
5. Do ogłoszenia o koncesji przepisy art. 40 ust. 5 i 6 stosuje się
odpowiednio.
6. W postępowaniu, o którym mowa w ust. 1, mogą uczestniczyć wykonawcy
spełniającywarunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego.
7. Koncesji udziela się, stosując odpowiednio przepisy dotyczące udzielania
zamówieniaw trybie przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego
albonegocjacji z ogłoszeniem. Przepisu art. 55 nie stosuje się.
8. Jeżeli wartość koncesji jest mniejsza niż kwota określona w przepisach
wydanychna podstawie art. 11 ust. 8, od której jest uzależniony obowiązekprzekazywania
ogłoszeń o zamówieniach na roboty budowlane UrzędowiOficjalnych Publikacji
Wspólnot Europejskich, termin składania wnioskówo dopuszczenie do udziału
w postępowaniu nie może być krótszy niż 30 dniod dnia zamieszczenia
ogłoszenia o koncesji w Biuletynie Zamówień Publicznych.
9. Jeżeli wartość koncesji jest równa lub przekracza kwotę określoną
w przepisachwydanych na podstawie art. 11 ust. 8, od której jest uzależniony
obowiązekprzekazywania ogłoszeń o zamówieniach na roboty budowlane Urzędowi
OficjalnychPublikacji Wspólnot Europejskich, termin składania wniosków
o dopuszczeniedo udziału w postępowaniu nie może być krótszy niż:
1) 45 dni - od dnia przekazania ogłoszenia o koncesji Urzędowi OficjalnychPublikacji
Wspólnot Europejskich drogą elektroniczną zgodnie z formą iprocedurami
wskazanymi na stronie internetowej określonej w dyrektywie;
2) 52 dni - od dnia przekazania ogłoszenia o koncesji Urzędowi OficjalnychPublikacji
Wspólnot Europejskich, w sposób inny niż określony w pkt 1.
Art. 129.
W postępowaniu mającym na celu udzielenie koncesji do oceny ofert
nie stosuje sięprzepisu art. 91 ust. 3.
Art. 130.
1. Zamawiający w specyfikacji istotnych warunków zamówienia może żądać,
abywykonawca, któremu udzielono koncesji (koncesjonariusz), zawarł z
innymipodmiotami umowy o podwykonawstwo o wartości stanowiącej co najmniej
30% wartości koncesji.
2. Umowy zawarte między wykonawcami w celu wspólnego ubiegania się o
udzieleniekoncesji oraz umowy z podmiotami będącymi w stosunku do wykonawcypodmiotami
dominującymi lub zależnymi w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca2005 r.
o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowychdo
zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U.Nr
184, poz. 1539 oraz z 2006 r. Nr 157, poz. 1119) nie są uważane za umowy
opodwykonawstwo w rozumieniu ust. 1.
3. Wykonawca składa wraz z ofertą listę podmiotów, o których mowa w
ust. 2; wprzypadku zaistnienia zmian w stosunkach pomiędzy wykonawcą
a tymi podmiotamiwykonawca jest obowiązany złożyć aktualną listę.
Art. 131.
1. Koncesjonariusz, który jest zamawiającym w rozumieniu art. 3 ust.
1 pkt 1-3a i5, jest obowiązany stosować przepisy ustawy do udzielania
zamówień wynikającychz wykonywania koncesji.
2. Koncesjonariusz, który nie jest zamawiającym w rozumieniu art. 3
ust. 1 pkt 1-3a i 5, przy udzielaniu zamówień na roboty budowlane, których
wartość jestrówna lub przekracza kwotę określoną w przepisach wydanych
na podstawie art.11 ust. 8, wynikających z wykonywania koncesji:
1) jest obowiązany do stosowania przepisów ustawy dotyczących:a) ogłoszenia
o zamówieniu,b) ustalania wartości zamówienia na roboty budowlane,c)
określania terminów składania wniosków o dopuszczenie do udziałuw postępowaniu
zgodnie z art. 49 ust. 1 i 2 oraz terminów składaniaofert zgodnie z
art. 52 ust. 2;
2) jest obowiązany do prowadzenia postępowań z zachowaniem zasad, o
którychmowa w art. 7 ust. 1;
3) może nie stosować przepisów, o których mowa w pkt 1, jeżeli zachodzi
conajmniej jedna z okoliczności, o których mowa w art. 62 ust. 1 i art.
67 ust. 1.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do udzielania zamówień podmiotom
będącym wstosunku do wykonawcy podmiotami dominującymi lub zależnymi
w rozumieniuustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach
wprowadzaniainstrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu
oraz o spółkachpublicznych, a także podmiotom, z którymi koncesjonariusz
zawarł umowęw celu wspólnego ubiegania się o udzielenie koncesji.
powrót do spisu treści |