poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-07-24 12:31 | Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja | ulong |
Alek pisze: > A sprzedawca na to: "w naszym systemie nie znajduję faktury > wystawionej panu na taki towar" i co dalej? W tym momencie rowniez zaczynasz klamac, ze znalazles fakture, dzwonisz do osoby na wyzszym stanowisku niz pracownik, ktory to powiedzial. Nie testowalem - czysto teoretycznie... Mimo wszystko, sprzedawca zaczyna klamac... |
2008-07-24 19:00 | Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja | Alek |
Użytkownik "ulong" >> >> A sprzedawca na to: "w naszym systemie nie znajduję faktury >> wystawionej panu na taki towar" i co dalej? > > W tym momencie rowniez zaczynasz klamac, ze znalazles fakture, No to super, duplikatu już nie potrzebujesz :) > dzwonisz do osoby na wyzszym stanowisku niz pracownik, ktory to > powiedzial. I co mu powiesz, że coś byś chciał ale nie wiesz co, a sprzedawca nie chce się domyślić? > Nie testowalem - czysto teoretycznie... > Mimo wszystko, sprzedawca zaczyna klamac... No i co z tego? Przecież to sprzedawca, kręcenie to jego fach ;> Zresztą nie musi kłamać, wystarczy że nie ma czasu na staranne poszukiwania, albo nie potrafi, albo coś tam jeszcze. |
||
2008-07-24 21:17 | Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja | ulong |
Alek pisze: > I co mu powiesz, że coś byś chciał ale nie wiesz co, a sprzedawca > nie chce się domyślić? Chodzi o to, aby szef sie zaniepokoil, ze klient ma fakture, a sprzedawca jej nie ma :) Sprawdzi - najlepiej telefonicznie czy jest i wszystko wyjdzie na jaw ;) |
||
2008-07-24 23:58 | Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja | Gotfryd Smolik news |
On Thu, 24 Jul 2008, ToMasz wrote: > moment. NIe zamierzam kwestoinowac zasadnosci rządań zwrotu kasy lub > wysłania nowego towaru, jednak wraz z towarem sklep MUSI dostac > spowrotem paragon albo fakture. - faktury nie musi. Wystarczy, jak klient podpisze f-rę korygującą (i to jest przewaga faktury), paragon w tym układzie sprzedawca ma *u siebie* (razem z kopią f-ry) - w przypadku paragonu urzędnicy przyciśnięci pytaniem co zrobić wobec ewidentnej sprzeczności treści wynikających z przepisów o VAT z treściami wynikającymi z przepisów konsumenckich sami zaczynają zapodawać mętne zeznania, włącznie z informacjami w prasie. AFAIR istnieje wersja że wobec ustawowego obowiązku "uchodzi" zebranie pisemnego oświadczenia klienta (o tym, że to on posiał paragon), jeśli istnieją jakiekolwiek inne dowody na zawarcie transakcji. Oczywiscie JEŚLI zdarzyło się, że sklep ekhm... "zapomniał wystawić paragon", czyli zwyczajnie dopuścił się oszustwa skarbowego, to za nic nie będzie chciał się przyznać że uznaje jakiekolwiek dowody. pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu |
paka77 | 2005-11-08 10:50 |
reklamacja |
sg | 2006-02-10 23:11 |
opakowania zwrotne-raz jeszcze |
kuku | 2006-05-11 06:57 |
Reklamacja obiekt budowlany, a brak instrukcji, warunków użytkowania |
ariuszn | 2006-11-07 11:22 |
Reklamacja na podstawie paragonu |
szlovak | 2007-01-10 08:16 |
Opakowania firmowe i naklejki dystrybutora |
kendy | 2007-02-28 19:59 |
Reklamacja i brak karty gwarancyjnej |
Przemolo | 2007-07-10 22:19 |
Reklamacja |
Frida | 2007-11-06 00:32 |
Reklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie brak? |
Daria | 2008-01-06 15:58 |
opakowania zwrotne |
d852 | 2008-09-26 06:17 |