poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-11-06 00:32 | Reklamacja | Frida |
Witam, kupiłam laptopa od firmy handlującej na allego /mają swój salon w duzym mieście/. Komputery z tej firmy są uzywane, ale podobno "b.dobre" i rewelacyjnej konfiguracji... Także bateria miała trzymać około 3 godzin - tak jest w opisie aukcji. Niestety okazało się, że gwarancja była tylko miesięczna...i w ciagu miesiąca, po ostrej rozmowie baterię trzymającą...10 min. wymieniono na dobrą. Po okresie gwarancji, drugiego miesiąca padła grafika, która jest zintegrowana z płytą- naprawa to praktycznie wymiana płyty głównej, ponad 1000 zł, a wartość za laptopa na fakturze to około 1300 zł... Na jej telefony sprzedawca odpowiada zdawkowo, ze to cała procedura etc. Dodam, ze żadna z plomb tego sprzedawcy na podzespołach laptopa nie była zdejmowana. Jak dalej postępować - można zażądać zwrotu pieniędzy lub wymiany na dobry /działający/ ? Jakie przepisy mozna tu wykorzystać, bym mogła otrzymać towar zgodnie z zakupem ? Nie mogę czekać, aż mi serwis naprawi - potrzebuję tego do pracy... Czy przy zdawaniu sprzętu należałoby sporządzić umowę z opisem, że plomby nie były naruszone ? Pierwszy raz mi się to przytrafiło :(, proszę o radę... Pozdrawiam -- |
2007-11-06 01:19 | Re: Reklamacja | Marcin Debowski |
Dnia 05.11.2007 Frida > Jak dalej postępować - można zażądać zwrotu pieniędzy lub wymiany na > dobry /działający/ ? Jakie przepisy mozna tu wykorzystać, bym mogła otrzymać > towar zgodnie z zakupem ? > Nie mogę czekać, aż mi serwis naprawi - potrzebuję tego do pracy... > Czy przy zdawaniu sprzętu należałoby sporządzić umowę z opisem, że plomby > nie były naruszone ? Prawda jest taka, że jesli chcesz to mieć załatwione szybko to tylko po dobroci a ta z tego co opisujesz raczej tu nie będzie skuteczna. Jesli kupiłaś to to do pracy to możesz reklamować z tyt. rękojmi (o ile jej nie wyłączono) i mozesz domagac się albo zwrotu pieniedzy albo wymiany. Zwrot/wymiana nie wchodzi w grę jesli sprzedawca niezwłocznie wymieni/naprawi. Możesz też domagać sie naprawienia szkody która wynikła z opóźnienia. Podstawa prawna to art. 560 i 561 Kodeksu Cywilnego (wyguglaj sobie). Problem w tym, że jak zapewne zdajesz sobie sprawę choć są to zobowiązania sprzedawcy nie oznacza to, że musi je on wypełnić pod grozbą rozstrzelania przez pluton egzekucyjny. Jesli powie nie, to pozostaje Ci tylko droga sądowa i wcale nie gwarantuje ona wygranej. Ja bym złożył reklamację z tyt. rękojmi, poczekał cierpliwie aż naprawią i trzymał kciuki aby nie byli lepiej zorientowani prawnie niz przeciętny sprzedawca. -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja.. |
Piotrek | 2005-10-18 21:43 |
Reklamacja |
Przemek | 2005-10-29 15:39 |
reklamacja |
robert | 2005-11-18 14:56 |
reklamacja |
zlym | 2005-12-20 13:14 |
reklamacja |
Tomek | 2005-12-25 21:30 |
reklamacja |
sg | 2006-02-10 23:11 |
Reklamacja? |
Michał_Komorowski | 2006-02-16 20:52 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
reklamacja emailem |
maximus | 2006-10-11 12:30 |