Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Re: Ochrona Danych

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-04-13 18:27 Re: Ochrona Danych Szerr
Jotte napisał(a):

> > Tak, zastanawiam się, czy uczeń użył słowa adekwatnego do sytuacji.
> A, to się zastanawiaj. Ale TU to nie jest uczeń, tylko równoprawny członek
> dyskusji. Tak samo on i my wszyscy możemy się zastanawiać, czy Ty używasz
> odpowiednich sformułowań.

No i?

> > Ja w swoich postach w tym wątku przedstawiłem to pedagogiczne
> > uzasadnienie.
> Nie całkiem tak. Nie przedstawiłeś uzasadnienia pedagogicznego, tylko
> własną interpretację, pogląd.

Przedstawiłem własne, autorskie uzasadnienie pedagogiczne. To, że jest
własne, nijak nie ujmuje wagi argumentacji.

> Zresztą błędny.

Rzecz dyskusyjna.

> Z innego punktu widzenia można bowiem dowodzić, że publiczne ujawnianie
> ocen wymaga publicznej analizy powodów osiągania takich, a nie innych
> wyników. Inaczej to nie ma sensu.

Więc nie ma sensu w ogóle ocenianie ucznia na forum klasy. Przecież nikt za
każdym razem nie dokonuje analizy powodów uzyskania takiej oceny, tylko ją
wystawia. Jakież to upokorzenie dla ucznia dostać złą ocenę w obecności
kolegów z klasy bez możliwości wytłumaczenia przyczyn nienauczenia się!

> A jakie prawo ma belfer wyciągać przy klasie, że kolega X ma słabe wyniki,
> bo w domu ciągle awanturuje sie schlany ojciec, albo matka przyjmuje
> klientów, albo on się słabo uczy bo jest chory na coś tam, albo musi
> zarabiać bo nędza w domu?

Z którą z powyższych sytuacji mamy do czynienia w przypadku autora wątku?

> A jak powody nie zostaną podane, to klasa może uznać, że X kiepsko się uczy
> bo jest głupi.

X jaki jest, każdy widzi.

> > Decyzja, czy takie działanie jest w danych okolicznościach niezbędne do
> > wykonania zadań realizowanych przez szkołę dla dobra publicznego
> > (zadania te to nauczanie i wychowanie uczniów, nie ucznia), należy
> > zgodnie z prawem do nauczyciela.
> Z jakim prawem?

Administracyjnym.

Nauczyciel ma uczyć, wychowywać i sprawować opiekę. Do niego należą decyzje
co do szczegółowych form realizowania tych obowiązków, gdy przepisy tych
form wyraźnie nie precyzują w danych okolicznościach.
Jeśli omawianie osiągnięć i niedociągnięć uczniów w obecności klasy jest
normalnym, powszechnie przyjętym sposobem wykonywania obowiązku nauczania i
z tego obowiązku wynika, to znaczy, że nauczyciel ma prawo do takiego
postępowania.

> > Nauczyciel kieruje się w tego
> > rodzaju decyzjach swoją specjalistyczną wiedzą z zakresu dydaktyki i
> > teorii wychowania. Omawianie z klasą osiągnięć dydaktycznych i
> > zachowania poszczególnych uczniów ma uzasadnienie i nie może być
> > zakazane. Gdyby zakaz takiego postępowania był wyrażony w przepisach
> > prawa szkolnego, byłoby to pedagogicznym absurdem.
> Nie mówiliśmy o omawianiu osiagnięć, tylko o ujawnianiu ocen na forum
> klasy.

A czym jest ocena, jeśli nie odzwierciedleniem szkolnych osiągnięć ucznia?

> Przy okazji - ciekawe, czy ta nauczycielka postąpiła (postępuje) z każdym
> uczniem tak, jak z autorem wątku

Co za różnica? Nauczyciel ma indywidualizować metody pracy.

Samego omawiania ocen nie sposób nauczycielowi zabronić. Problem powstałby
tylko w przypadku rzeczywistego szyderstwa, drwin, poniżania. W opisanych
przez ucznia okolicznościach nie mogę się jakoś tego dopatrzyć.

Sz.

PS. Nad kierowanymi w moją stronę złośliwostkami pozwolę sobie przejść do
porządku dziennego.

--
2006-04-13 19:15 Re: Ochrona Danych Jotte
W wiadomości news:e1lu5h$rm$1@inews.gazeta.pl Szerr
pisze:

Czy jesteś nauczycielem?
Proste pytanie, łatwa odpowiedź.

--
Pozdrawiam
Jotte
2006-04-13 20:01 Re: Ochrona Danych Momus

Użytkownik "Jotte" napisał w
wiadomości news:e1ln4c$qun$1@news.dialog.net.pl...
>[...]
> Z jakim prawem? Jakie prawo zezwala nauczycielowi na decyzję co spełnia, a
> co nie spełnia wymogów ustawy o ochronie danych osobowych?

A czy Ty mógłbyś zacytować ustawową definicję danych osobowych?

--
M
2006-04-13 20:16 Re: Ochrona Danych Jotte
W wiadomości news:e1m3k4$lqt$1@news.mm.pl Momus pisze:

> Użytkownik "Jotte" napisał w
>> Z jakim prawem? Jakie prawo zezwala nauczycielowi na decyzję co
>> spełnia, a co nie spełnia wymogów ustawy o ochronie danych osobowych?
> A czy Ty mógłbyś zacytować ustawową definicję danych osobowych?
Oczywiście, cóż trudnego w zacytowaniu tekstu z ustawy?

--
Pozdrawiam
Jotte
2006-04-14 09:24 Re: Ochrona Danych Baczek
>> To, że uczeń użył słowa "wyśmiała", nie oznacza, że wyśmiała.
> Pewnie. Zapewne tak naprawdę to go pochwaliła, tylko on to źle
> zinterpretował, a Ty to nieomylnie wychwyciłeś.
>
Mnie uczennica w obecnosci dyrektora, 2 wice i paru osob
pomowila o to, ze ja zniewazam (czy tez ze jej ublizam, nie pamietam).
Dyrektor spytal uczennicy w jaki sposob to zrobilem, a ona na to:
"Pan XXX, powiedzial ze ja klamie".
Oczywiscie klamstwo Ani mialo miejsce.

Pozdrawiam

2006-04-14 09:49 Re: Ochrona Danych Momus

Użytkownik "Jotte" napisał w
wiadomości news:e1m4hu$8tt$1@news.dialog.net.pl...
[...]
>> Oczywiście, cóż trudnego w zacytowaniu tekstu z ustawy?
>
No, to zacytuj i i odpowiedz na pytanie:
Co ma wspólnego treść tej definicji z tematem wątku?

--
Momus


2006-04-14 10:38 Re: Ochrona Danych Jotte
W wiadomości news:e1nk69$2efg$1@news.mm.pl Momus
pisze:

>>> Oczywiście, cóż trudnego w zacytowaniu tekstu z ustawy?
> No, to zacytuj i i odpowiedz na pytanie:
> Co ma wspólnego treść tej definicji z tematem wątku?
O proszę, żądania rosną, najpierw tylko zacytuj, a teraz zacytuj i jeszcze
odpowiedz na pytanie. ;)))
Nic z tego, kolego. Ustawa jest powszechnie dostępna więc łatwo ją sobie
znajdziesz i przeczytasz. Wówczas odpowiedź na swoje pytanie będziesz miał
jak na talerzu.
A jakbyś nie skojarzył, to malutki hint: raport GIODO z roku..., a
przeszukaj je sobie, to pouczające.

--
Pozdrawiam
Jotte
2006-04-14 12:21 Re: Ochrona Danych mvoicem
Konzii napisał(a):
> ZauraK napisał(a):
>
>> Użytkownik "Konzii" napisał w wiadomości
>> news:e1krcr$cd3$1@inews.gazeta.pl...
>>> Witam
>>>
>>> Chcialbym sie doradzic co robic w takiej sytuacji, otoz nauczycielka u
>>> ktorej
>>> dostalem 1 z odpowiedzi (po 4-5 dobrych odpowiedziach na pytania) Zaczela
>> A ile było wszystkich pytań i skąd wiesz że udzieliłeś dobrych odpowiedzi ?
> Przytakiwala ze dobrze, z reszta nie miala innego wyjscia, jesli byly poprawne
> potem zadala jeszcze 2-3 pytania nie odpowiedzialem i wstawila pale.

Wiesz, wszystko zależy od kalibru pytań. Ilość tutaj ma niewielkie
znaczenie. Np. jeżeli te na które odpowiedziałeś dobrze to było imie,
nazwisko, numer w dzienniku :) .....

Na studiach na egzaminie, olałem uczenie się z jednego wykładu, uznając
że statystycznie umiem 95% przedmiotu, to zdam.

Była też powszechnie znana zasada, że są trzy pytania. Nie odpowiesz na
pierwsze - 2, nie odpowiesz na drugie - 3, nie odpowiesz na trzecie - 4,
odpowiesz na wszystkie - 5.

Odpowiedziałem na dwa pytania, ciesząc się że mam już 4 w kieszeni, na
trzecie nie odpowiedziałem (to właśnie ten jeden wykład). Dostałem 2 :).
Wykładowca mnie przeprosił że musiał złamać zasadę której jest wierny od
kilkunastu lat, ale niestety za taką odpowiedź nie może mi wystawić
pozytywnego stopnia.

Potem się zapoznałem z tym wykładem, i biorąc pod uwagę co ja na to
odpowiedziałem, musiałem przyznać mu rację :)

p. m.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Ochrona danych osobowych....

Jerzy Junkiewicz 2005-10-18 14:39

Ochrona danych osobowych

Zbynek Ltd. 2006-01-12 15:47

Ochrona danych osobowych

Waldemar Bulkowski 2006-01-18 08:31

Ochrona danych

Leszek 2006-02-09 15:16

Ochrona Danych

Konzii 2006-04-13 08:34

ochrona danych osobowych

Argonn 2006-12-12 21:02

ochrona danych osobowych

ALEKSANDER WOJCIECHOWICZ 2007-02-22 17:17

baza danych i problrm z ochrona danych osobowych

Paluch 2007-02-23 23:27

ochrona danych osobowych...

Bartek 2007-03-13 00:54

Ochrona danych osobowych

emil 2007-03-20 20:32