poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-01-11 20:14 | Re: pobiłem człowieka | Piotr Zawiły |
Użytkownik "basti78" news:gkdej1$1f1$1@inews.gazeta.pl... (...) > tylko wlasnie czy samo wyjęcie noża, narzędzia samego z siebie > niebezpiecznego, nie jest już przejawem agresji i złych zamiarów > trzymającego nóż? W tej całej, w/w sprawie, ostateczne słowo należy do sądu, jeżeli dojdzie do rozprawy.Sebastian, jadąc z rodziną na biwak zabierasz nóż kuchenny. Organizujesz obozowisko w dość zaludnionym miejscu. Czy samo wyjęcie noża, narzędzia, samego z siebie, niebezpiecznego, nie jest już przejawem agresji i złych zamiarów w stosunku do przebywających tam ludzi? Ktoś może się źle poczuć, widząc nóż kuchenny w Twoich rękach. Tak naprawdę, to chodzi tu o dwa ekscesy. Ekces intensywny i ekces ekstensywny, o którym pisałem już wyżej. Eksces intensywny to rażąca dyspoporcja dóbr lub zastosowanie środka obrony, który nie jest konieczny do odparcia zamachu. > > czy "normalny" obywatel, przeciętny kowalski, nosi nóż? czy to już nie > jest podejrzane......? podejrzane pod kątem poczucia się zagrożonym i > posiadania uzasadnionych obaw co do złych intencji trzymacza? ;) Każdy może nosić nóż. Prawo tego nie zabrania. Problem powstaje wtedy, kiedy "trzymacz" zaczyna nim wymachiwać przed Tobą. > jak okreslić czy pierwsze machnięcie to tylko pokazanie jak pięknie lśni w > świetle, a moze dopiero drugie machnięcie nożem przed twarzą to już > zagrożenie? No nie, nie przeczytałeś mojego postu dośc dokładnie, a szkoda. Jestem cierpliwym człowiekiem, wiec powtórzę jeszcze raz, tak, żebyś zrozumiał: PRZY OBRONIE KONIECZNEJ MUSI BYĆ: ZAMACH I OBRONA PRZED TYM ZAMACHEM BEZPOŚREDNI I OBRONA MUSI BYĆ BEZPOŚREDNIA BEZPRAWNY I OBRONA MUSI BYĆ KONIECZNA RZECZYWISTY I OBRONA MUSI MIEĆ NA CELU POWSTRZYMANIE ZAMACHU DOTYCZY DOBRA PRAWNIE CHRONIONEGO. Koniec, kropka. Jaśniej nie można tego już ująć. Jeżeli intencją "trzymacza" było ugodzenie kolegi, który zapoczątkował ten post, co można potwierdzić, ponieważ padło zdanie, cytuję: "spierdalaj stąd jebany frajerze, jeśli chcesz mieć bebechy całe", to jest to świadome działanie, mające na celu zamach, bezpośredni, bezprawny, rzeczywisty, dotyczący dobra prawnie chronionego. Sebastian, nie jesteś prawnikiem i ja to rozumię, ale naprawdę, nie mogę już tego prościej wytłumaczyć. Przecież nie będę rozbijał każdego słowa na czynniki pierwsze. Rozumiesz, co znaczy słowo "zamach", "obrona", "rzeczywistość", "dobro prawnie chronione". -- Pozdrawiam Piotr Zawiły |
2009-01-11 20:38 | Re: pobiłem człowieka | 666 |
U3pjemVnw7NsbmllIHcgY2lhc25laiBrbmFqcGllIHBlxYJuZWogZ2/Fm2NpLg0KTm8gY2h5YmEs IHplIHR vIGpha2FzIHJlbWl6YSBsdWIgU3RvZG/FgmEuDQoNCg0KLS0tLS0NCg0KPiBOYXdldCBu aWUgdHlsZSBkYS BzacSZLCBjbyB0byBuaWUgamVzdCBwcm9ibGVtLg== |
||
2009-01-11 20:41 | Re: pobiłem człowieka | 666 |
VG8gem5hY3p5IG5pZSBwb3OzYW5rYSB0eWxrbyBwb2xpdHljem5hLCBuaWUgcHJvc3R5dHV0a2Eg dHlsa28 ga3Vyd2EgaSBuaWUga29iaWV0YSB0eWxrbyBQYWxpS290Pw0KWmdhZHphbSBzaeosIG1h c3ogcmFjauouDQ oNCg0KLS0tLS0NCg0KPiBvZHdy8+Yga29sZWpub7bm |
||
2009-01-11 20:35 | Re: pobiłem człowieka | Piotr Zawiły |
Użytkownik "basti78" news:gkdel4$23a$1@inews.gazeta.pl... >>> Nastąpiło wzburzenie z Twojej strony, przecież była bita kobieta. > > > gosciu odwróc kolejnosc bo sie cholernie źle czyta > > > a z prostytutką dobre ;))) > Co ma znaczyć odwrócenie kolejności, przecież napisałem w języku polskim. Chodzi Ci o formę "przecież kobieta była bita". Hmmm...nie jestem polonistą, mniemam, że Ty nim jesteś, więc, jeżeli razi Cię stosowanie mojego słownictwa, po prostu nie czytaj i nie komentuj moich postów, a jeżeli jesteś polonistą, to wypowiedz się na temat zastosowania odwróconej kolejności moich słów i uzasadnij. -- Pozdrawiam Piotr Zawiły |
||
2009-01-11 20:46 | Re: pobiłem człowieka | Tomek |
Dnia 11-01-2009 o 20:38:29 666 > Szczególnie w ciasnej knajpie pełnej gości. > No chyba, ze to jakas remiza lub Stodoła. > 1. Weź pisz pod cytatami bo się źle odpowiada 2. Toż ja od początku nie kupowałem tej historii 3. Tutaj tylko potwierdziłem że wg mojego doświadczenia kopniak w głowę nie jest problemem dla średnio rozciągniętego fajtera, nie odnosząc się do sytuacji z wątku > > ----- > >> Nawet nie tyle da się, co to nie jest problem. -- Pozdrawiam, Tomek |
||
2009-01-11 21:05 | Re: pobiłem człowieka | basti78 |
> Sebastian, nie jesteś prawnikiem i ja to rozumię, ale naprawdę, nie mogę > już tego prościej wytłumaczyć. Przecież nie będę rozbijał każdego słowa na > czynniki pierwsze. Rozumiesz, co znaczy słowo "zamach", "obrona", > "rzeczywistość", "dobro prawnie chronione". hmmm chyba nie do końca wyczułeś moją ironię w tym co pisałem wiem, że masz rację, wiem że sąd decyduje o tym dokładnie biorąc pod uwagę okoliczności, ale również wiemy że sądy nie są nieomylne - ja po prostu chciałem nawiązać do ZDROWEGO ROZSĄDKU nóż w rękach machającego, napitego oprycha a nóż na biwaku z rodziną....... - chyba to Ty pojechałeś za daleko z fantazją......... ja odnosze się do tej konkretnej sytuacji, nie do biwaków....... nie wiem co Ci też daje ten odgórny ton ale skoro tak latwiej, ok - szanuje -- -- Sebastian |
||
2009-01-11 21:11 | Re: pobiłem człowieka | basti78 |
> Co ma znaczyć odwrócenie kolejności, przecież napisałem w języku polskim. > Chodzi Ci o formę "przecież kobieta była bita". Hmmm...nie jestem > polonistą, mniemam, że Ty nim jesteś, więc, jeżeli razi Cię stosowanie > mojego słownictwa, po prostu nie czytaj i nie komentuj moich postów, a > jeżeli jesteś polonistą, to wypowiedz się na temat zastosowania odwróconej > kolejności moich słów i uzasadnij. w prawie jesteś dobry, ale śledzeniu postów chyba niekoniecznie moja odpowiedź odnosi się do kolegi 666 który swoje odpowiedzi cytuje NAD cytatem, nie pod - co powoduje duzą niewygodę czytania - stąd skomplikowane "ODWRÓĆ KOLEJNOŚĆ" bo nie chciało mi się tego rozpisywać na 16tu wierszach jak teraz to robię........ coś chyba kolego jesteś strasznie wyczulony na swoim punkcie, poza wyczuwalnym tonem wywyższającym masz jakiąś dziwną czułość na swoim punkcie - troszkę luzu polecam - pomaga świetnie wyłapujesz paragrafy, świetnie je cytujesz, ale przez to chyba nie masz zwykłej, ludzkiej perspektywy i luzu bez obrazy, nie chce Ci dokopać ani nic, po prostu zawsze byłem bezpośredni i nie kryję się z myślami -- -- Sebastian |
||
2009-01-11 21:11 | Re: pobiłem człowieka | basti78 |
p.s. nie jestem polonistą - lubie mieć za co żyć ;))) -- -- Sebastian |
||
2009-01-11 21:12 | Re: pobiłem człowieka | basti78 |
> 1. WeĹş pisz pod cytatami bo siÄ Ĺşle odpowiada widzÄ, Ĺźe nie tylko mi to przeszkadza ;) -- -- Sebastian |
||
2009-01-11 21:45 | Re: pobiłem człowieka | Piotr Zawiły |
Użytkownik "basti78" news:gkdjrn$2ap$2@inews.gazeta.pl... (..) > w prawie jesteś dobry, ale śledzeniu postów chyba niekoniecznie > > moja odpowiedź odnosi się do kolegi 666 który swoje odpowiedzi cytuje NAD > cytatem, nie pod - co powoduje duzą niewygodę czytania - stąd > skomplikowane "ODWRÓĆ KOLEJNOŚĆ" bo nie chciało mi się tego rozpisywać na > 16tu wierszach jak teraz to robię........ Przepraszam, masz rację. Jeszcze raz przepraszam. > coś chyba kolego jesteś strasznie wyczulony na swoim punkcie, poza > wyczuwalnym tonem wywyższającym masz jakiąś dziwną czułość na swoim > punkcie - troszkę luzu polecam - pomaga Tak. Masz rację. Praca pochłania mnie i rzadko zadarza mi się zasmakować trochę luzu :-).Muszę, rzeczywiście, od czasu, do czasu wyluzować się. > > świetnie wyłapujesz paragrafy, świetnie je cytujesz, ale przez to chyba > nie masz zwykłej, ludzkiej perspektywy i luzu Jak wyżej :-) Więcej luzu i elastyczności :-) > > > bez obrazy, nie chce Ci dokopać ani nic, po prostu zawsze byłem > bezpośredni i nie kryję się z myślami Dawno mi nikt już tak nie powiedział. Rozumiem i szanuję takich ludzi. Po prostu gdzieś się zatraciłem. Mam nadzieję, że umiem się jeszcze wyluzować. W życiu już nie raz mi "dokopano", więc jestem uodporniony :-) Chylę czoła Sebastian. > -- > -- > > Sebastian -- Z wyrazami szacunku Piotr Zawiły |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Pobiłem człowieka |
Marks | 2005-11-09 00:37 |
Pies pogryzł człowieka, który art. KW ? |
Slawek | 2007-02-11 12:23 |
Prawa Człowieka , Obywatela , Konstytucyjne prawa . Konsultant on-line poszukiwany . |
P.S | 2007-07-19 18:30 |
Prof. Rzepliński to taki sam obrońca praw człowieka jak ja |
boukun | 2007-08-31 16:19 |