Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2012-01-18 08:30 Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową AdamK
Witam

Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był
opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu).

Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że:
- opakowanie nie jest oryginalne
- brak instrukcji obsługi
- zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta
(wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu)
- zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok
100PLN).

Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z
niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy
wystarczy że prześlę mu reklamację?

AdamK
2012-01-18 10:19 Re: Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową Gotfryd Smolik news
On Tue, 17 Jan 2012, AdamK wrote:

> Witam
>
> Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był
> opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu).
>
> Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że:
> - opakowanie nie jest oryginalne

Na mój gust nie kupowałeś opakowania, i jeśli z tego tytułu
sprzedawca nie wywodzi innych ograniczeń (w stylu "nie przyjmę
reklamacji bez oryginalnego opakowania") to nie ma czego się
przyczepić.
Tak by wynikało również w świetle wałkowanej tu tezy "opakowanie
nie jest częścią towaru", wałkowanej z powodu właśnie przeciwnego,
czyli tego czy sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu "wysyłkowego"
tudzież reklamacji z powodu braku oryginalnego pudła, uzasadniając
to faktem iż "towar jest niekompletny".
Jeśli nie może, bo "nie jest to część towaru", to z jakiej paki
kupujący miałby mieć prawo do żądania "nieczęści towaru"? :)

> - brak instrukcji obsługi

IMVHO, jeśli zakup był konsumencki, to sprzedawcy nic nie tłumaczy.
Instrukcja ma być, i to polska.
Żeby jasność była - wcale nie musi to być instrukcja "oryginalna"
(co wynika choćby z faktu, że ma być polska :>)

> - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta
> (wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu)

Ale to nie znaczy, że różni się od deklaracji sprzedawcy.
I tu mamy problem, bo nie wiadomo co zadeklarował.

> - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok
> 100PLN).

IMVHO, jeśli nie było to zaznaczone, to wada jest oczywista

> Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z
> niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy
> wystarczy że prześlę mu reklamację?

Logiki w wysyłaniu całości *dopóki* sprzedawca nie podważy
zasadności żądania nie widzę.

pzdr, Gotfryd
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

zwrot towaru - niezgodność z umową

Piotr Wozniacki 2006-06-14 15:56

Niezgodność towaru z umową?

Zbynek Ltd. 2006-07-10 12:47

Niezgodność towaru z umową

Kamil Piętka 2006-08-16 10:39

Niezgodność towaru z umową.

beatamaciejewska 2006-09-01 16:09

Niezgodność z umową - ponownie

ok 2007-10-07 18:52

Niezgodność towaru z umową

Robert J. 2007-12-03 10:40

Niezgodność towaru z umową

marynarz 2008-12-27 23:05

Niezgodność towaru z umową -

szadok 2009-05-28 09:52

Niezgodność towaru z umową

Netx 2011-07-18 23:19

niezgodność z umową po raz setny ;)

RD 2011-07-19 17:50