poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2012-01-18 08:30 | Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową | AdamK |
Witam Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu). Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że: - opakowanie nie jest oryginalne - brak instrukcji obsługi - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta (wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu) - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok 100PLN). Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy wystarczy że prześlę mu reklamację? AdamK |
2012-01-18 10:19 | Re: Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 17 Jan 2012, AdamK wrote: > Witam > > Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był > opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu). > > Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że: > - opakowanie nie jest oryginalne Na mój gust nie kupowałeś opakowania, i jeśli z tego tytułu sprzedawca nie wywodzi innych ograniczeń (w stylu "nie przyjmę reklamacji bez oryginalnego opakowania") to nie ma czego się przyczepić. Tak by wynikało również w świetle wałkowanej tu tezy "opakowanie nie jest częścią towaru", wałkowanej z powodu właśnie przeciwnego, czyli tego czy sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu "wysyłkowego" tudzież reklamacji z powodu braku oryginalnego pudła, uzasadniając to faktem iż "towar jest niekompletny". Jeśli nie może, bo "nie jest to część towaru", to z jakiej paki kupujący miałby mieć prawo do żądania "nieczęści towaru"? :) > - brak instrukcji obsługi IMVHO, jeśli zakup był konsumencki, to sprzedawcy nic nie tłumaczy. Instrukcja ma być, i to polska. Żeby jasność była - wcale nie musi to być instrukcja "oryginalna" (co wynika choćby z faktu, że ma być polska :>) > - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta > (wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu) Ale to nie znaczy, że różni się od deklaracji sprzedawcy. I tu mamy problem, bo nie wiadomo co zadeklarował. > - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok > 100PLN). IMVHO, jeśli nie było to zaznaczone, to wada jest oczywista > Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z > niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy > wystarczy że prześlę mu reklamację? Logiki w wysyłaniu całości *dopóki* sprzedawca nie podważy zasadności żądania nie widzę. pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność z umową - ponownie |
ok | 2007-10-07 18:52 |
Niezgodność towaru z umową |
Robert J. | 2007-12-03 10:40 |
Niezgodność towaru z umową |
marynarz | 2008-12-27 23:05 |
Niezgodność towaru z umową - |
szadok | 2009-05-28 09:52 |
Niezgodność towaru z umową |
Netx | 2011-07-18 23:19 |
niezgodność z umową po raz setny ;) |
RD | 2011-07-19 17:50 |