Money.plFirmaAkty prawneInterpretacje podatkowe

interpretacja indywidualna

Czy na podstawie posiadanego certyfikatu rezydencji z dnia 20 lutego 2007 r. oraz wiedzy o tym, że nie nastąpiły żadne zmiany Spółka może w przyszłych latach stosować stawkę podatku wynikającą z umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i majątku?

sygnatura: IBPB3/423-174/07/MO

autor: Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

data: 2007-12-31

słowa kluczowe:certyfikat rezydencji, umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania

Wniosek ORD-IN: [ 561 kB]

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 27 września 2007 r. (data wpływu do tut. Biura 01 października 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ważności certyfikatu rezydencji podatkowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01 października 2007 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ważności certyfikatu rezydencji podatkowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką, której jedynym udziałowcem jest francuska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Zgodnie z uchwałą Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników część zysku za rok 2006 została wypłacona w bieżącym roku jako dywidenda dla udziałowca spółki B. z siedzibą we Francji. W związku z tym, iż przed wypłatą dywidendy otrzymano certyfikat rezydencji spółki B. wystawiony w dniu 20 luty 2007 r., jako płatnik podatku z dywidendy, pobrano podatek w wysokości 5% kwoty dywidendy brutto, który został odprowadzony na rachunek właściwego urzędu skarbowego. Na podstawie art. 26 updp zastosowano stawkę podatku wynikającą z art. 10 umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i majątku. Wnioskodawca przewiduje, iż w przyszłych latach także będzie wypłacać dywidendę, od której zobowiązany będzie pobrać podatek.

W związku z powyższym zadano następująca pytanie:

Czy na podstawie posiadanego certyfikatu rezydencji z dnia 20 lutego 2007 r. oraz wiedzy o tym, że nie nastąpiły żadne zmiany Spółka może w przyszłych latach stosować stawkę podatku wynikającą z umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i majątku...

Zdaniem wnioskodawcy posiadany certyfikat rezydencji oraz potwierdzenie w dowolnej formie ze strony udziałowca, że dane w certyfikacie rezydencji z dnia 20 lutego 2007 r. są aktualne, uprawnia ją to do zastosowania stawki 5 % podatku wynikającej z umowy w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu od wypłaconych dywidend w latach przyszłych. Stanowisko Spółki wynika z zapisów art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które stanowią, iż zastosowanie stawki podatku wynikające z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania albo niepobranie podatku zgodnie z taka umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania miejsca siedziby podatnika dla celów podatkowych uzyskanym od podatnika certyfikatem rezydencji. Zdaniem Spółki brak jest zapisów zobowiązujących do aktualizacji certyfikatu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego i stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.

Referencje

WYSZUKIWARKA

NAJPOPULARNIEJSZE PROBLEMY