Money.plFirmaAkty prawneInterpretacje podatkowe

interpretacja indywidualna

w zakresie uznania otrzymanego wsparcia finansowego za obrót oraz opodatkowania podatkiem VAT wynagrodzenia Wnioskodawczyni za osobiście wykonaną pracę

sygnatura: IPTPP2/443-768/13-4/PR

autor: Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi

data: 2013-12-09

słowa kluczowe:czynności niepodlegające opodatkowaniu, dotacja, obrót, prawo do odliczenia

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni, przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2013 r. (data wpływu 26 września 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 12 listopada 2013 r. (data wpływu 14 listopada 2013 r.), o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania otrzymanego wsparcia finansowego za obrót oraz opodatkowania podatkiem VAT wynagrodzenia Wnioskodawczyni za osobiście wykonaną pracę - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • uznania otrzymanego wsparcia finansowego za obrót oraz opodatkowania podatkiem VAT wynagrodzenia Wnioskodawczyni za osobiście wykonaną pracę,
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków dotyczących wyłącznie projektu,
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków dotyczących projektu i podstawowej działalności opodatkowanej podatkiem VAT.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 12 listopada 2013 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy, wskazanie, że wniosek dotyczy zdarzenia przyszłego oraz brakującą opłatę.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie PKD 70.22.Z - Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania oraz dokonuje odpłatnej dostawy usług - opodatkowanych podstawową stawką 23%.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawczyni ma zamiar podpisać umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości o udzielenie wsparcia na przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej w zakresie wykorzystania technologii informacyjnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem - realizowaną na podstawie wniosku o dofinansowanie realizacji projektu systemowego PARP, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 2.2.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013.

W wyniku tej umowy stanie się Podmiotem Wsparcia:

  • ,,Przedmiotem Umowy jest udzielenie Podmiotowi Wsparcia (PW) przez PARP wsparcia na realizację Projektu".
  • ,,Podmiot Wsparcia zobowiązuje się do przetestowania i wdrożenia usługi pilotażowej, u co najmniej 30 Klientów". Usługa świadczona jest zgodnie ze standardem usługi stanowiącej załącznik do umowy.
  • ,,Usługa stanowiąca przedmiot testowania i wdrażania w ramach Umowy jest usługą bezpłatną dla przedsiębiorców w okresie realizacji Projektu."
  • ,,Po spełnieniu warunków wynikających z Umowy oraz Rozporządzenia PO KL, PARP udzieli wsparcia Podmiotowi Wsparcia na realizację Projektu w wysokości nieprzekraczającej 100% kwoty wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych w toku realizacji Projektu, przy czym:
    1. do 85% kwoty wsparcia w formie płatności ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz
    2. minimalnie 15% kwoty wsparcia w formie współfinansowania krajowego."
  • ,,Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki poniesione na m.in.:
    1. wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzeń osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu, w tym osób zarządzających Projektem (w tym wynagrodzenie za pracę własną Wnioskodawczyni wykonywaną w ramach prowadzonej działalności udokumentowane notą obciążeniową),
    2. podróże służbowe osób zaangażowanych w realizację projektu,
    3. zakup usług,
    4. najem i eksploatacja pomieszczeń w celach bezpośrednio związanych z realizacją projektu,
    5. pokrycie kosztów amortyzacji budynków w zakresie i przez okres ich używania na potrzeby projektu objętego wsparciem,
    6. zakup oprogramowania i materiałów biurowych oraz materiałów eksploatacyjnych;
    7. tłumaczenia i druk materiałów oraz ich publikację..."

Wnioskodawczyni ,,jest zobowiązana do prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej" dla potrzeb projektu.

Zacytowane powyżej zapisy umowy wskazują na fakt, iż pozyskana dotacja - wsparcie ma charakter zakupowy, ponieważ dotyczy kosztów.

Wnioskodawczyni nie będzie pobierać odpłatności od klienta. Biorąc powyższe pod uwagę, otrzymana dotacja - wsparcie nie ma bezpośredniego wpływu na cenę świadczonych usług, a stanowi jedynie refundację ściśle określonych i faktycznie poniesionych wydatków koniecznych do zrealizowania projektu. Dotacja nie jest przyznawana jako dopłata do ceny usługi, lecz przeznaczona jest na pokrycie poniesionych kosztów w ramach realizowanego projektu - testowania usługi. Otrzymanej dotacji nie da się powiązać z konkretną usługą doradczą. Dotacja stanowi refundację/zwrot/wsparcie na pokrycie 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych w toku realizacji projektu. Nie spełnia zatem przesłanki dotacji wynikającej z art. 29 ust. 1 ustawy, nie stanowi obrotu, a tym samym nie podlega opodatkowaniu. W konsekwencji, w związku z realizacją Projektu w części dofinansowanej ze środków Agencji, Wnioskodawczyni nie otrzymuje wynagrodzenia za świadczone usługi w rozumieniu przepisów ustawy, a jedynie zwrot/refundację poniesionych kosztów i nie będzie wykazywane dla potrzeb VAT.

Wykonywanie usługi doradczej w ramach projektu nie będzie generowało dla Wnioskodawczyni jakichkolwiek obrotów i zdaniem Wnioskodawczyni, nie będą podlegać one opodatkowaniu podatkiem VAT. W ramach umowy o udzielenie wsparcia na przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej, Wnioskodawczyni zobowiązuje się do przetestowania usługi u co najmniej 30 Klientów i nie otrzymuje od nich za świadczenie tych czynności wynagrodzenia (do czego się zobowiązała w umowie).

Wydatki bezpośrednio związane ze świadczeniem tej usługi stanowią podstawę do wyliczenia pomocy de minimis dla klienta. Wnioskodawczyni jest podmiotem udzielającym pomocy de minimis dla klientów. Zgodnie z umową PARP pokrywa koszty kwalifikujące się do objęcia wsparciem poniesione przez Wnioskodawczynię przy realizacji projektu.

Towary i usługi nabyte w ramach realizowanego projektu będą miały związek głównie z projektem, choć wystąpią również wydatki związane zarówno z projektem, jak i ze sprzedażą opodatkowaną, np. najem lokalu, usługi obejmujące Internet, telefony, media itp. Wnioskodawczyni nie planuje zakupu środków trwałych na potrzeby projektu. Wnioskodawczyni nie będzie odpłatnie świadczyła usług stanowiących przedmiot testów w okresie realizacji umowy. Usługi są nieodpłatne. Klienci nie będą wnosić żadnych opłat z tytułu realizacji umowy.

Projekt będzie realizowany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i będzie miał bezpośredni związek z zakresem prowadzonej działalności gospodarczej. Czynności wykonywane w ramach projektu stanowią rozszerzenie dotychczasowej działalności, ale nie ma bezpośredniego związku, czy zależności, czynności realizowanych w ramach projektu ze sprzedażą opodatkowaną realizowaną w ramach podstawowej działalności.

W piśmie z dnia 12 listopada 2013 r. stanowiącym uzupełnienie przedmiotowego wniosku, Wnioskodawczyni wskazała, iż towary i usługi nabywane w ramach realizacji projektu, o którym mowa we wniosku będą wykorzystywane do realizacji czynności w ramach projektu - zdaniem Wnioskodawczyni - czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W przypadku, gdy poniesione wydatki są/będą wykorzystywane zarówno do czynności opodatkowanych i niepodlegających opodatkowaniu, odrębne przyporządkowanie kwot podatku naliczonego związanego z czynnościami opodatkowanymi i niepodlegającymi opodatkowaniu VAT będzie obiektywnie możliwe tylko w niektórych przypadkach na zasadzie przyjętej przez Wnioskodawczynię proporcji dla rozliczenia tych wydatków, wynikającej z czasu pracy i powierzchni lokalu przeznaczonej na poszczególne rodzaje działalności np.: faktury za czynsz najmu lokalu i media - Wnioskodawczyni określi, że 40% będą dotyczyć projektu - czynności niepodlegających opodatkowaniu, a w pozostałej części - 60% czynności opodatkowanych. W przypadku innych kosztów o charakterze ogólnym, np. naprawa, przegląd samochodu, naprawa urządzeń biurowych wykorzystywanych do wszystkich czynności, zakup usług dotyczących całej działalności firmy itp. - takie określenie jest - zdaniem Wnioskodawczyni - obiektywnie niemożliwe. Ponadto, faktury VAT dokumentujące poniesione wydatki w ramach realizacji projektu będą wystawiane na Wnioskodawczynię.

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

  1. Czy otrzymane wsparcie finansowe na realizację projektu stanowi obrót w rozumieniu art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług... (oznaczone we wniosku ORD-IN jako pytanie nr 1)
  2. Czy wynagrodzenie Wnioskodawczyni za osobiście wykonaną pracę, rozliczane dokumentem wewnętrznym, zaliczane do wydatków kwalifikowalnych, na które otrzyma wsparcie finansowe będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT... (oznaczone we wniosku ORD-IN jako pytanie nr 2)

Zdaniem Wnioskodawczyni:

Ad. 1

Otrzymane wsparcie finansowe na realizację projektu nie stanowi obrotu w rozumieniu art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług. Otrzymane wsparcie nie ma bezpośredniego wpływu na cenę świadczonych usług, a stanowi jedynie refundację ściśle określonych i faktycznie poniesionych wydatków koniecznych do zrealizowania projektu. Dotacja nie jest przyznawana jako dopłata do ceny usługi, lecz przeznaczona jest na pokrycie poniesionych kosztów w ramach realizowanego projektu. Otrzymanej dotacji nie da się powiązać z konkretną usługą doradczą. Dotacja stanowi refundację/zwrot/wsparcie na pokrycie 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych w toku realizacji projektu. Nie spełnia zatem przesłanki dotacji wynikającej z art. 29 ust. 1 ustawy, nie stanowi obrotu, a tym samym nie podlega opodatkowaniu. W konsekwencji, w związku z realizacją Projektu, Wnioskodawczyni nie otrzymuje wynagrodzenia za świadczone usługi w rozumieniu przepisów ustawy, a jedynie zwrot poniesionych kosztów.

Ad. 2

Wynagrodzenie Wnioskodawczyni za osobiście wykonaną pracę na rzecz projektu realizowanego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, rozliczane dokumentem wewnętrznym - notą obciążeniową, zaliczane do wydatków kwalifikowalnych, na które otrzyma wsparcie finansowe, nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT, ponieważ nie spełnia definicji zawartych w art. 5, art. 8 ust. 2 i art. 29 ust. 1 ustawy o VAT. Potwierdza to interpretacja indywidualna wydana w sprawie o sygnaturze IBPP4/443/358/11/EJ z 25 maja 2011 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

W świetle art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem jest również kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedpłat lub rat, pomniejszona o przypadającą od nich kwotę podatku. Dotyczy to również otrzymanych zaliczek na dotacje, subwencje i na inne dopłaty o podobnym charakterze (art. 29 ust. 2 ustawy).

Cytowany powyżej przepis art. 29 ust. 1 ustawy, stanowi odzwierciedlenie art. 73 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), z treści którego wynika, iż w odniesieniu do dostaw towarów i świadczenia usług innych niż te, o których mowa w art. 74-77, podstawa opodatkowania obejmuje wszystko, co stanowi zapłatę otrzymaną lub którą dostawca lub usługodawca otrzyma w zamian za dostawę towarów lub świadczenie usług, od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z subwencjami związanymi bezpośrednio z ceną takiej dostawy lub świadczenia.

Dla określenia, czy dane dotacje są, czy nie są opodatkowane istotne są szczegółowe warunki ich przyznawania, określające cele realizowanego w określonej formie dofinansowania. Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, iż w sytuacji gdy podatnik, w związku z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem usług, otrzymuje dofinansowanie (dotacje, subwencje), stanowiące dopłatę do ceny towaru lub usługi, tego rodzaju dofinansowanie stanowi obok ceny, uzupełniający element podstawy opodatkowania z tytułu danej dostawy lub świadczenia. Kryterium uznania dotacji za zwiększającą obrót stanowi zatem stwierdzenie, iż dotacja dokonywana jest w celu sfinansowania konkretnej czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Natomiast dotacje niedające się powiązać z konkretnymi czynnościami podlegającymi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, nie stanowią obrotu w rozumieniu przepisu art. 29 ust. 1 ustawy, czyli nie zwiększają podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Zatem podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług zwiększa się tylko o takie dotacje, które w sposób bezwzględny i bezpośredni są związane z daną dostawą towarów lub świadczeniem usług. Jeżeli taki bezpośredni związek nie występuje, dofinansowanie ogólne - na pokrycie kosztów działalności (czy też kosztów realizacji konkretnego zadania) nie zwiększa podstawy opodatkowania, a tym samym nie podlega opodatkowaniu.

Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie PKD 70.22.Z - Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania oraz dokonuje odpłatnej dostawy usług - opodatkowanych podstawową stawką 23%.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawczyni ma zamiar podpisać umowę z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości o udzielenie wsparcia na przetestowanie i wdrożenie usługi pilotażowej w zakresie wykorzystania technologii informacyjnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem - realizowaną na podstawie wniosku o dofinansowanie realizacji projektu systemowego PARP, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania 2.2.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013.

W wyniku tej umowy stanie się Podmiotem Wsparcia:

  • ,,Przedmiotem Umowy jest udzielenie Podmiotowi Wsparcia (PW) przez PARP wsparcia na realizację Projektu".
  • ,,Podmiot Wsparcia zobowiązuje się do przetestowania i wdrożenia usługi pilotażowej, u co najmniej 30 Klientów". Usługa świadczona jest zgodnie ze standardem usługi stanowiącej załącznik do umowy.
  • ,,Usługa stanowiąca przedmiot testowania i wdrażania w ramach Umowy jest usługą bezpłatną dla przedsiębiorców w okresie realizacji Projektu."
  • ,,Po spełnieniu warunków wynikających z Umowy oraz Rozporządzenia PO KL, PARP udzieli wsparcia Podmiotowi Wsparcia na realizację Projektu w wysokości nieprzekraczającej 100% kwoty wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych w toku realizacji Projektu, przy czym:
    1. do 85% kwoty wsparcia w formie płatności ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz
    2. minimalnie 15% kwoty wsparcia w formie współfinansowania krajowego."
  • ,,Wydatkami kwalifikującymi się do objęcia wsparciem są wydatki poniesione na m.in.:
    1. wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzeń osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu, w tym osób zarządzających Projektem (w tym wynagrodzenie za pracę własną Wnioskodawczyni wykonywaną w ramach prowadzonej działalności udokumentowane notą obciążeniową),
    2. podróże służbowe osób zaangażowanych w realizację projektu,
    3. zakup usług,
    4. najem i eksploatacja pomieszczeń w celach bezpośrednio związanych z realizacją projektu,
    5. pokrycie kosztów amortyzacji budynków w zakresie i przez okres ich używania na potrzeby projektu objętego wsparciem,
    6. zakup oprogramowania i materiałów biurowych oraz materiałów eksploatacyjnych;
    7. tłumaczenia i druk materiałów oraz ich publikację..."

Wnioskodawczyni ,,jest zobowiązana do prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej" dla potrzeb projektu.

Zainteresowana wskazała, że otrzymana dotacja - wsparcie nie ma bezpośredniego wpływu na cenę świadczonych usług, a stanowi jedynie refundację ściśle określonych i faktycznie poniesionych wydatków koniecznych do zrealizowania projektu. Dotacja nie jest przyznawana jako dopłata do ceny usługi, lecz przeznaczona jest na pokrycie poniesionych kosztów w ramach realizowanego projektu - testowania usługi. Otrzymanej dotacji nie da się powiązać z konkretną usługą doradczą. Dotacja stanowi refundację/zwrot/wsparcie na pokrycie 100% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem poniesionych w toku realizacji projektu. W związku z realizacją Projektu w części dofinansowanej ze środków Agencji, Wnioskodawczyni nie otrzymuje wynagrodzenia za świadczone usługi w rozumieniu przepisów ustawy, a jedynie zwrot/refundację poniesionych kosztów i nie będzie wykazywane dla potrzeb VAT. Wykonywanie usługi doradczej w ramach projektu nie będzie generowało dla Wnioskodawczyni jakichkolwiek obrotów i zdaniem Wnioskodawczyni, nie będą podlegać one opodatkowaniu podatkiem VAT.

Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, iż skoro - jak wskazała Wnioskodawczyni - otrzymana dotacja nie ma bezpośredniego wpływu na cenę świadczonych usług, a stanowi jedynie refundację ściśle określonych i faktycznie poniesionych wydatków koniecznych do zrealizowania projektu, nie jest przyznawana jako dopłata do ceny usługi oraz ma ona wyłącznie charakter zakupowy, to nie będzie ona obrotem, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy, a tym samym nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zatem, otrzymana w ramach wsparcia unijnego kwota pokrywająca wszelkie koszty Wnioskodawczyni poniesione w ramach realizowanego projektu, w tym kwotę wynagrodzenia za osobiście wykonaną pracę, nie będzie stanowić obrotu w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o VAT. W konsekwencji, otrzymane wsparcie finansowe, na pokrycie wynagrodzenia Wnioskodawczyni nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanej. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

Pojęcie ,,kosztu kwalifikowalnego" nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawczyni przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowana ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawczynię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie uznania otrzymanego wsparcia finansowego za obrót oraz opodatkowania podatkiem VAT wynagrodzenia Wnioskodawczyni za osobiście wykonaną pracę.

Natomiast wniosek w części dotyczącej:

  • zdarzenia przyszłego w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków dotyczących wyłącznie projektu został rozpatrzony interpretacją indywidualną Nr IPTPP2/443-768/13-5/PR,
  • zdarzenia przyszłego w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków dotyczących projektu i podstawowej działalności opodatkowanej podatkiem VAT został rozpatrzony interpretacją indywidualną Nr IPTPP2/443-768/13-6/PR.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

WYSZUKIWARKA

NAJPOPULARNIEJSZE PROBLEMY